-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #192119 üzenetére
Öregszik rendesen, lehet azért nem tűnt ilyen öregnek mert egy ideje nem követem olyan aktívan a topikot Én ma reggel cseréltem olajat, meg tisztítottam a lowert, szép tiszta volt, egész jól is mozgott, de most mégis sokkal jobb lett, nem értem hogy javulhat ennyit, ha a belsejéhez ahol a varázslat történik hozzá sem nyúltam, és kosz sem volt benne. Igaz a szivacsgyűrűk kicsit dzsuvásak voltak, de annak meg az a dolga, és a féktisztító újjá varázsolta.
Jelen helyzetben annak is örülni kell ha találsz hozzá legalább olajat, nem hogy szerviz kit-et."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
andrisbandi
őstag
válasz Teasüti #192149 üzenetére
Cimbivel eszköz nélkül is kipróbálható
HOW TO MANUAL YOUR MTB | Step By Step Guide2021 lesz, h felgyújtom az összes bringámat
ha nem sikerül megtanulni manual-ozni.Tavaly az egykerekezés nagyon könnyen összejött. Pedig mint utólag kiderült, harapós (Shimi) fékkel nem is egyszerű.
Kicsit átépítem a vasat; könnyebb/szélesebb felni+gumi, plusz sram fék. Meglássuk
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #192154 üzenetére
Esélytelen, nem bízok a cimbiben.
-
6030D
Ármester
Ma találkoztam egy sráccal Kóspallagon, aki a tárcsafékből kiesett sasszeget kereste. Tegnap hozta el a bringát a szervizből, úgy néz ki, nem hajtották szét a végét. Azért ez jó, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz 6030D #192158 üzenetére
Sasszeget az enyém akkor látott utoljára, amikor nagyobb tárcsára cseréltem és kaptam hosszabb csavarokat a Shimi adapter mellé. Szervizből már sasszeg nélkül kaptam vissza és azóta sincs rajta. Nem életbevágó fontosságú. Esetleg ha ez vkit nagyon zavar, akkor egy csepp menetrögzítő neki, oszt lehet csapatni.
Ami viszont nekem X akták, hogy hogyan szakadnak le a légtelenítő kupakok állandóan. Egyszer direkt rendeltem újakat, aztán vhogy elhagytam őket pár hónap után. Nem csak hogy rá volt pattintva, de ugye oda is van kötve... Pedig sehova nincs odaverve és mégis.
Na mindegy, azóta azok is csupaszok. Jóvanazúgy. Jó esetben befelé úgyse áramlik semmi, majd az olaj meg kinyomja a retket.[ Szerkesztve ]
-
sepyi
aktív tag
válasz zsolti72837 #192156 üzenetére
Fogalmam sincs. Én is kérdezek velük kapcsolatban.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Van egy aliexpress-es Magene pulzusövem, ami ha befúj a szél megszűnik rendesen működni. Vagy nem is mér, vagy falsot. Télen, amikor több réteg ruha van rajtam, akkor jó, de amint csak egy nyári mez, teljesen kuka.
Bryton övet használ közületek valaki? Írjatok lszi tapasztalatot. -
zsocy
őstag
válasz sepyi #192164 üzenetére
Nekem ilyen computerem van, hasonló csak régebbi ant+ garmin pulzuspánttal használom, hibátlanul működik. Van mellette egy-egy Magene pedálfordulat és sebesség szenzor is, azokkal is működik az IGS10. Ha a saját GPS-ére hagyatkozol az is mér, de erdőben, fák alatt azért nem pontos.
Szerintem ennyiért ne vedd meg, Alin ennek kb. a fele az ára, keress rá hogy igpsport itt a fórumban, linkeltük párszor. -
Khelben
nagyúr
válasz lsebestyen #192165 üzenetére
Nekem Bryton van, 99,9%-ban jól működik. Néha ez is mér hülyeségeket, de csak egy-egy pillanatra. Van, amikor egy hétig jó, aztán egy tekerésnél megint 240-es lesz a max pulzus.
-
WinZol
aktív tag
Hi,
Fiamnak (12 éves / 165 cm) keresek kerékpárt. Olyat, ami később akár terepre is vihető és nem akarok pár év múlva cserélni.
Sacra a gyerek 183 cm környékén megáll (apja alapján)
Egyelőre még azt mondta, hogy nem akar manual-ozni, de nem lehet tudni. (rollerrel elég sokat trükköznek)Kérdések:
1. A 27,5 / 19" mennyire tűnik jó párosításnak a fenti méretekhez?
2. Jó ár érték arányban mit ajánlotok. (Valahol 250 eHUF környékén megállnék)
(Hervis-ben kilimanjaro Pro-ra póbáltak rábeszélni. 250 eHuf
Most nincs a honlapjukon, de hasonló volt)
3. Hogy és hol működik a szépkártyás vásárlás (ha működik)Köszi
WinZol
[ Szerkesztve ]
-
Pöttön
őstag
Sziasztok!
Létezik külön megvásárolható 1 1/8 ahead és 31,6 nyeregcső kompatibilis merev acél váz?A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
cettlee
őstag
hali
29" e-bringám hátsó kerekét szeretném 27,5-re cserélni.
Jelenleg ez a hub van hátul.
Dt H1900 microspline-os 30mm hátso kereket néztem helyette amiben
370-es hub van.
Ez milyen a jelenlegihez képest?
A H1700-as 350 hubos jóval komolyabb, de nem akarok 120 ezret egy hátsó kerékre költeni. Esetleg van más alternativa 200€ körül? -
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #192175 üzenetére
Retek strava....és még mindig nem tudták eladni egy cégnek aki normálisan menedzselné, fejlesztené Vagy legalább mennének már végre csődbe, teret engedve ezzel másnak.
Szóval, ennek a local legend-es faszságnak az értesítéseinek tiltására még felületük sincs....bezzeg az egyetlen anno használható fejlesztésüket, a Flybys-t direkt rommá lehetetlenítették azzal, hogy lassú szar és manuálisan kell bekapcsolni....amit a többség nem tesz meg mert nem is tud erről.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
válasz xy.zsolt #192178 üzenetére
Az egész felület egy nagy rakás fos, a rengeteg challenge-es bújtatott reklámjukkal együtt (náluk ugye nincsenek hirdetések, megazapátokf... nincs), amit folyamatosan tol a pofánkba a feedben, ahogy valaki csatlakozik. A minden klubba (bapi 4-5 klub némelyiknek, wtf???) belépő idiótákat meg tiltom is a barátlistáról, az is mind reklám.
Egyetlen dolog szól a strava mellett, és az a felhasználói bázis mérete. Indulna végre valami normális szolgáltatás, kb úgy omlana össze, mint anno a szintén egy kalap szar iwiw.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192179 üzenetére
Régen volt több alternatíva is. Endomondo, Sportypal. Ezekkel mi lett?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #192170 üzenetére
Manualról nekem is inkább handjob [link] jut eszembe. 🤭
peterkeT... az utolsó közösségi platform melyen én is jelen voltam... összesen pár hónapig, iwiw...régi szép idők. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192140 üzenetére
Na ilyen se volt még, hogy mi valamiben egyetértünk.
Én is azt gondolom, hogy ha bizonytalan az ember, sokkal jobban jár ha szakemberre bízza a szerelést. Pár évente egy nagy generált ki lehet fizetni, a lényeg, hogy megbízható helyre kerüljön a bringa, de a mai világban ennek azért utána lehet nézni.
Németországban is biztos megvan az a réteg aki azért karbantartja a bringáját, főleg ha drága cuccról van szó. Persze sokan tényleg csak akkor viszik a kerékpárt szerelőhöz ha az üzemképtelenné válik.
Ezen a téren még van mit fejlődni, de egyre többen értik meg, hogy mindenképpen jobban jár a rendszeres karbantartással mint az elhanyagolt felhasználással, anyagilag sem feltétlen jobb ha csak akkor javíttatjuk a bringát amikor már széthullott.Annyiban megemlíteném a pedelec bringákat, hogy én azt tapasztalom, hogy a pedelec-nek köszönhetően sokkal több ember értette meg a karbantartás fontosságát. Rengeteg új felhasználót hozott be a bringázás világába a pedelec, ez vitathatatlan. Illetve nagyon sok olyan felhasználó van, aki előtte csak a legócskább, legolcsóbb bringáért adott pénzt, viszont rásegítéssel már érdekesebbé vált számára a bringázás, ezért megveszik a sokkal magasabb szintű, prémium felszereltségű gépeket is. Itt találkoznak először minőségi váltással, fékrendszerrel, teleszkópokkal stb. Persze az is fontos, hogy az értékesítő már az eladás pillanatában felhívja a karbantartás fontosságára a leendő tulajdonos figyelmét. Sajnos vannak kereskedők, jellemzően pedelec fronton, akik csak eladni akarnak, de utána már nem kérnek az esetlegesen nagyobb szaktudást igénylő karbantartásból. Úgy adnak el, top felszereltségű össztelós pedelec bringákat, hogy meg sem említik, hogy esetleg annak a szerencsétlen Fox teleszkópnak néha némi olajra, meg tisztításra is szüksége lenne. Kimerül a karbantartás a lánc, sor cserében és szoftverfrissítésben.
-
válasz Runner_fxr #192184 üzenetére
Pedelecnél felénk vagy 5 éve mennek már a nagyáruházi, saját márkás cuccok, el nem merem képzelni mit tudhatnak ezek, meg miből vannak összerakva, hogy már 1000 eur alatt is tudják árulni. Minap jött a helyi tesco-pótlék szóróanyaga, a címlapon valami 800-900 eur-s (fisher?) pedelec-kel. Biztos fasza. Jó, persze nyilván van egy szélesebb réteg, aki ennél jóval nagyobb keretből gazdálkodik, meg rá is szánja, amit érdemes. Amúgy én pedelecből fullyt speciel nem is látok az utakon, nyilvan nem is oda valók, a trekkingek, meg a city bike-ok közül viszont már 3-ból 2 az. Nincs is ezzel amúgy semmi gond, ellófrálnak a maguk kis tempójában, cukik, meg aranyosak, láthatóan nagy részük 0 rutinnal, szóval figyelni kell rájuk, de jó nézni, ahogy élvezik a mozgást, meg a levegőt. Ja, meg jól láthatóan jön fel a pedelec gravel vonalon is. [facepalm] Tegnap ez volt a sláger: jóganaci, gyapjú túrázós dzseki (north face, mammut, vagy hasonló), rayban napszemcsi a sisak alatt, és csilivili gravel bike durung méretű alsó csővel.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #192139 üzenetére
Egy rendesebb monti az megértem, hogy más kategória, de itt egy 3x9 sebi shimanos outiról volt szó. Az olyan szögegyszerű szerkezet, hogy kb. bárki megszereli. Az egészet nulláról összerakni nincs 5 óra. Ennél már csak egy tanyabike lehetne egyszerűbb. Nem az óradíjjal van a bajom, hanem ha ennyi akkor tényleg legyen annyi a szerelés és ne random számlázzanak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #192187 üzenetére
El tudom képzelni, hogy míg egyikből, mely nyolc éve nem látott karbantartást, kivakarsz egy középcsapágyat pont annyi idő mint ami alatt elkészítesz egy drímbild videjót nulláról felépítve egy zsír új kerékpárt a gondosan összevállogatott, minden mindennel kompatibilis alkatrészekből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tyson5
tag
Adott egy Hayes stroker ryde hidrauilikus tárcsafék. Brutális fékerő jellemzi, gyakorlatilag fejre lehet állni vele. Halk ciripelő hangot hallottam a tárcsa felől, próbáltam állítani rajta, majd láttam, hogy kb nem húzódik vissza a fékpofa a helyére. A fékkart húzva kb. azonnal fogott a fék, gondoltam sok benne az olaj.
Kerék ki, fékpofa ki, távtartó be és lecserélem az olajat. 2db fecskendővel nekiálltam légteleníteni netről rendelt fék légtelenítő készlettel. Elég sok videó van fenn a neten, kb az összes fajtát kipróbáltam.
-felül a fékkarnál egy tartály és a fékkart pumpálom
-felül a fékkarnál tartály, alul egy cső és a fékkart pumpálom
-fülel a fékkarnál tartály, alulról fecskendővel szívom/nyomom
-alul felül fecskendő és szívom/nyomom
....stbViszont mindegyik után a probléma azonos: a fék aránylag jól fog, de koránt sem olyan erősen, mint előtte és nagyon "nyikorog".
Mi lehet a probléma? Minden részletre ügyelek. Esetleg valaki le tudná írni pontosan hogy kell légteleníteni, vagy egy már létező cikkhez linket adni?
Én Hajdúnánáson lakok, hozzám közel Nyiregyháza, Hajdúböszörmény, Debrecen van. Hová vihetem a biciklit, ahol biztosan jól meg tudják csinálni?
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #192181 üzenetére
na de Topikgazda úr!
-
Tyson5
tag
válasz Hasaggymeg #192192 üzenetére
Szenvedek itt a fékkel mióta, de a szennyeződés eszembe se jutott, mert ugye szerelés előtt jó volt, fékpofát, tárcsát eltávolítottam szerelés közben. Valóban elég olajos volt, brigéciolban áztak pár percet a fékpofák és a féktárcsa, bő vízzel lemostam és tiszta rongyal szárazra töröltem. A fékpofákat 120-as csiszoló papírral kicsit megcsiszolgattam.
Halkabb lett, de még mindig zajos. Néhány erőteljes fékezés után a probléma még mindig ugyan az.
Próbálkozok még vele, de ha nagyon nem sikerül Nyiregyházára elviszem a Kerékpárguruhoz. Nem voltam még ott, de elég szimpatikusnak tűnnek. Aki ismeri őket, vagy Nyiregyen tud jó helyet, az ne tartsa magába a véleményét.
-
rétisün
veterán
válasz Tyson5 #192194 üzenetére
"A fékpofákat 120-as csiszoló papírral kicsit megcsiszolgattam.
Halkabb lett, de még mindig zajos. Néhány erőteljes fékezés után a probléma még mindig ugyan az."
én is jártam így, fékbetétcsere oldotta meg.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
őstag
Sziasztok!
Most láttam, hogy lesz az Aldiban hordozható kompresszor.
Használ valaki ilyesmit? Érdemes lehet venni? -
twinkiecz
tag
-
Tyson5
tag
válasz rétisün #192198 üzenetére
Alapvetően sík terepen, legtöbbször városi körülmények között használom a biciklit. Egyetlen dolgot nem szeretek, amikor esős időben nyikorog a fék. Úgy tudom az organikus fékek betegsége ez, a félfémes fékbetétek nem csinálják.
Ez esetben ezt a fékbetétet vásárolnám:
[link]
Ezt a féktárcsát venném hozzá, merthogy a régi szerintem nem alkalmas ahhoz a betéthez.
[link]Ez így működőképes összeállítás? Vagy nem ér annyit a félfémes fékbetét városban és vegyem ezt féktárcsa nélkül?
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen