-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz Hínár929 #191549 üzenetére
Amúgy a hazai, kisebb márkákkal (Csepel, gepida, neuzer) leginkább az a baj, hogyha sora szettel akarod venni, az náluk már a csúcsgép, szóval egy kevésbé jó vázat fogsz kapni, mintha megvennéd a nagyobb nemzetközi márkát, aminél a sora szett mondjuk a második felszereltségi szint. Én így voltam anno a meridával. Megvettem a legalacsonyabb felszereltségű tfs vázas montit,(big.Seven 100),aztán az évek során fejlesztgettem (nem volt pénzem akkor rögtön megvenni egy jobbat). Nyilván márkán belül sem mindegy mit veszel. Merida a montinál régen pl
a "100"-tól adta a jobb vázat a, "20" meg "40" még más vázat kapott. Szerencsére erről leszoktak. De Kross-nak is van hexagon meg level sorozata montiban. A belépő cube attain is más vázat kap, mint a jobb felszereltségűek stb. stb. -
modflow
veterán
Na most már befejeztem a keresést.
Kinéztem egy közeli boltot és ott fogom személyesen megvenni.
A két kiszemeltem:[Cube AIM Pro 29/27,5]
[Merida BIG.NINE 15 ]Az volt a kitételem, hogy legyen rajta első teleszkóp, de az LOCK-olható és hidraulikus tárcsafék legyen rajta. Ugye ez mindkettőre érvényes, mert a leírás nem egyértelmű számomra.
Az első jóval olcsóbb, szerintetek ezek közül melyik lenne a megfelelő? -
parkr
őstag
"Nyerni jöttem"
-
PELLE
tag
Ha valaki nem ismeri
3X10 VS. 2X11 VS. 1X12? A LÁNCVÁLTÓ-RENDSZEREK FEJLŐDÉSE, AVAGY MELYIK VÁLTÁSI SZISZTÉMA VALÓ NEKED?
[link] -
modflow
veterán
válasz szimpláncsak #191554 üzenetére
Igen, amiatt.
-
Somatom
veterán
válasz parkr #191555 üzenetére
Nem túlzás ez egy kicsit? Mennyibe kerül egy ilyen bringa? Azonos erőnlét esetén mennyi esélye van a mellette levőnek azzal a kék bringával? Hamar képbe kerülnek a gyerekek, hogy min múlik a "győzelem". Sztem ez szomorú.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
flash-
veterán
modflow :köszi, annyiért használtan is vannak szép darabok!
más:külföldről honnan érdemes használt kerékpárokat nézni? (megbízhatóság, "olcsó" szállítás?)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
szimpláncsak
tag
válasz Somatom #191560 üzenetére
Csóró gyerekként erről tudnék mesélni .
1996-ban országos duatlon bajnokság. 10 éves voltam akkor. 4-en mentünk Borsod megyéből. Az egyik srácnak kB ilyen felszerelése volt, mint ami a képen van. Én meg mentem a kínai váltós, acél mtb-al, amin acél sárvédő és még dinamó is volt . A lényeg, hogy én 21. lettem, a másik srác meg azt hiszem 30. (arra már nem emlékszem, hogy bringán is gyorsabb voltam vagy a futásnál előztem meg) Ilyen szempontból jó a futás, ott a csodacipő nem ad annyi pluszt .[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #191545 üzenetére
már volt, hogy a középcsapágy menetét kiszakítottam a vázból, azóta inkább csak nyomatékkulcs
-
válasz Somatom #191560 üzenetére
Ez nem gőzelem kérdése. Ha egy hobbit komolyan veszel, az brutál pénzbe kerül. Nézz meg egy normális hangszert, vagy horgászbotot, vagy görkorit, de ha már prohardver, akkor egy konzolt, vagy neadjisten gamer pc-t. A bicikli viszonylag nem is drága hobbi. Szar cuccal meg kb mindent frusztráló csinálni, és mindig a tehetős kölykök lesznek azok, akik ezeket a drága sportokat csinálják: lovaglás, vitorlázás, snowboard, mittudomén. A kerékpár ezekhez képest egész demokratikus sport - már fejlett világbelimországok szintjén, ugye a kerékpársport afrikai penetrációja (ill. annak hiánya) épp a minap került szóba.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz Somatom #191560 üzenetére
kontextus nélkül könnyű apa pénztárcáját belelátni, de voltam én már olyan itthoni motocross futamon pályabíró a 2000es évek elején, amin brahiból elindult németh kornél is, természetesen az edzőmotorjával. kb. három kört vert a mezőnyre.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
válasz PELLE #191556 üzenetére
Ez egy nagyon igényes, jól összeszedett cikk! Le a kalappal, ritka manapság az ilyesmi.
Lophatnánk linkként az összefoglaló vonatkozó rovatába? Hasaggymeg kolléga?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191564 üzenetére
Ez nevelés kérdése is. Ilyen aránytalanságot én biztosan nem engednék versenyen, főleg nem gyerekek között.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Alg
veterán
Apropó váltás, ha valaki emlékszik még, a 7000-es 105-ös hátsó váltó kábelházas mizériára: jelentem rövidebbre vágtam a régit, az új házat nem is kellett használnom, kapott egy kis olajat a bowden nés egyből tökéletesen vált.
Más: tegnap délután 115km/1400m szint a senkiföldjén szántóföldek meg szőlők között, kb. sötétedésig, kivagyok mint a kutya... Alig ettünk egész nap, a hidegben ugyebár nincs kedve az embernek megállni uzsonnázni
Mennyire gáz ha azt álmodtam hogy elkoptattam a Conti szettet, de nem találtam sehol raktáron újat, így vettem egy pár Pirellit?Megint más, érdekesség: kijött ugy az új Rival AXS, megnéztem az árakat: Storck-nál találtam ugyanazt a vázat ezzel meg Ultegra di2-vel: Az ultegrás csak 200EUR-val drágább (3500 vs.3700).
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
válasz Somatom #191567 üzenetére
Sem nem etikus, sem nem racionális, ez tény.
De legalább nem pedelec.Jól van, jól van, befejeztem. Ha egyszer arra járok, bérelek egy pedelecet, és elmegyek veletek egy körre.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz attiati #191527 üzenetére
Az 1. pont teljesen jogos, kár, hogy egy csomó esetben csak a nyeregvázcső hosszát adják meg méretnek, és táblázatot kell böngészni a felsőcsőhossz és/vagy a reach megtalálásához (ez egyébként szintén fontos paraméter)
Valamilyen szinten a 2-essel is egyet tudok érteni, főleg, mivel azt is leírja, hogy azért totál névtelent ne vagyél. Az acél váz/villa elvileg akár jó is lehetne, de jelenleg acélvázasból márt szinte tényleg csak a legalsó kategórát lehet kapni, az meg felejtős.
A váltó nélküliséggel viszont nem értek egyet, hacsak nem az alföld közepén laksz, és sose akarsz elmenni messzire. Én munkábajáráskor (Budapest, pesti oldal, nem nagyon vannak emelkedők az útvonalamon) is legalább két-három fokozatot használok, na meg attól is függ, hogy mennyire vagyok fáradt, hogy melyik fokozat a kényelmes. Egy nyolcas agyváltóval persze már el lehet lenni, talán egy hármassal is. Az egysebességesnek persze van egy roppant nagy előnye, pofonegyszerű, és sokkal kevesebb dolog tud elromlani.
-
Ringman
nagyúr
aki átesett már a covidon, az utána csináltatott post-covid vizsgálatot, pl ilyet?
sajnos aktuális lesz.
-
szrobert
tag
Sziasztok!
Tudtok esetlege Budapesten olyan üzletet, ahol minőségibb kerékpáros ruhát
(Santini, Castelli, stb.) lehet venni és fel is lehet próbálni?Köszi!
-
xy.zsolt
őstag
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #191560 üzenetére
Az első 10%-nak kb számít, a többinek az a lényeg, hogy szeresse csinálni, és végig tudja nyomni az adott távot. Ki kell menni egy gyerekversenyre, megnézni. Mindegy mi van alatta, ha nyerni akarnak, akkor brutális tempót mennek bármivel. A másik, aki alá meg odarakták a karbon csodát, meg feladja 3 perc után, mert elfárad és nem érdekli.
Illetve mi legyen, ha a gyerek úgy nő fel, hogy minden hétvégén a szüleit látja versenyezni, a karbon outikkal? Szerinted ő szeretne egy bütykös kerekű vastag vázú "gyerekbicót", vagy olyat, mint apáé?
Pénzt nézni meg felesleges, legyen használtan 150-200e Ft, 50e Ft bukóval eladja két év múlva. A másik gyerek meg többért amortizálja le a tabletet/almát/10 pár cipőt.Ringman: nem.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
maximilian4
addikt
válasz parandroid #191564 üzenetére
Viszont ha szigorúan csak a képre és a kérdésre koncentrálunk, akkor lássuk be hogy azonos erőnlét esetén nincs semmi esélye a másik gyerkőcnek. Ahogy szoktam nézni stravan, az outisok simám vernek aszfalton 30-40-50 wattal gyengébb teljesítménnyel ugyanazon a szakaszon. Pedig cx és outi között nincs ekkora különbség.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
RexpecT
addikt
Hétvégén nyomtunk egy Hór-völgy túrát a bükkben, megvolt az első bukfenc is a biciklivel :D.
Szerencsére se nekem se a biciklinek nem lett baja.
Viszont a múltkori problémám a navival nem oldódott meg.
Edge Explore csak a GPS műholdakat ismeri, és főleg a völgyekben viszonylag sokszor auto-pauseol pedig levettem már a sebességet 0.8 km/h-ra(ilyenkor elveszti a GPS jelet).
Az egyik srácnak Edge 530-a van, az már a Glonass meg a Galileo műholdakkal is tud kommunikálni, de sokszor az se működött, viszont az első agyon van egy sebesség szenzora, így az legalább nem nyom auto pause-t.
Nekem a megtett távolsá lett 42.62 km, neki 46.27 km az egyik srácnak aki meg telefonnal rögzített neki meg 48.62 km.
Már úton van egy Magene S3+ amit cadence sensorként szeretnék használni. Ha összepárosítom a Garminnal, és érzékeli hogy tekerek, akkor gondolom ha el is veszti a GPS jelet akkor se rakja magát auto pausera, mert érzékeli, hogy forog a hajtókar. Vagy ezt csak a speed szenzorral tudja(nyilván a speed szenzor az mindig érzékeli a mozgást, tehát az a jobb) -
-
válasz maximilian4 #191577 üzenetére
Pontosan erre vonatkozik, amit az etikusságról, és a racionalitásról írtam.
A gördülési ellenállás, a pedálfordukat, meg az áttételezés, de akár az öltözék, és a súly is sokat számít, nem is beszélve arról, hogy a strava watt-számítása is azért némiképp hozzávetőleges néha.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alg
veterán
válasz belsodavid #191579 üzenetére
Nem ajánlott ugyanott újra megbontani.
Gyári csapnál kell bontani, és vagy egy új csapot beletenni összerakásnál, vagy beszerezni egy bontható patentszemet.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hínár929
tag
válasz szimpláncsak #191552 üzenetére
Szia,
A hazai márkákkal az baj, hogy fogalmatlanok, nem értenek hozzá, a minőség egyáltalán nem számít csak az ár.
Régebben talán a Gepida kivétel volt, nem tudom ezen a téren mi változott és ajánlható kategória-e. -
Somatom
veterán
válasz 6030D #191576 üzenetére
A karboncsoda önmagában nyilván nem elég. De, sztem fontos megtanítani egy gyereknek, hogy mi az a fair play. Ami a képet illeti, én inkább azon lennék, hogy szerezzek a gyerekemnek kölcsön egy olyan bringát, mint amivel a többiek indulnak és azzal bíztatnám, hogy ő így is jobb náluk, ne mondhassa senki, hogy csak a bringa miatt nyert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nyepi
tag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Arra az elhatározásra jutottam, hogy eladom a 26-os bringámat és 29-re váltok.
A keret kb. 250 k. lenne. Évi néhány hegyi, erdei túrára kellene a bicikli, úgy, hogy mellette napi használatban (de km-ben nem sok) lenne munkába járásra.
Ez elég szimpatikus bringa: [link]
Mondanátok róla véleményt?
Egyedül az nem tetszik rajta, hogy a váltó Sram, a sor, a hajtómű és a lánc Shimano.
Nem gond, hogy vegyes a hajtás/váltás?Vagy ha esetleg tudtok ebben az árkategóribána alternatívát, azt is szívesen meghallgatom.
Használt bringában gondolkodom, fontos, hogy legalább L-es váz méret kellene, ill. a levegős teló és integrált csapágyas hajtómű.Előre is köszönöm a segítségeteket!
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a Bryton Ryder 530-at valami komolyabbra, Outin lenne használva,
amiket néztem:Wahoo Element Bolt
Garmin Edge 830
Garmin Edge 1030van valakinek ezekkel tapasztalat?
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #191588 üzenetére
Látod, ez egy nagyon jó kérdés lenne! Sztem erről már volt szó az utóbbi pár hétben. Azt sem tartom fair -nek. Én egyformára súlyoztatnám az összes induló bringát, vagy időt számolnék arra, aki könnyebb bringával indul. Inkább az előbbi, az korrektebb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
inifini
tag
válasz parandroid #191581 üzenetére
A watt helyett a watt/kg pontosabb képet ad, mint a sima watt érték.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #191590 üzenetére
Még mindig ott tartunk, hogy nem a bringa nyeri meg a versenyt. Bárkinek elérhetők a 2-3 millió Ft-os XC-k, de ettől nem fogja megnyerni a versenyt. El kell menni versenyekre és megnézni. Ott vannak vele az "amatőrök" és nem nyernek. Aki benne van, az tudja, hogy sokkal-sokkal többet számít a munka, mint a bringa. Ha nem így lenne, akkor a sok gazdag ott lenne a dobogón, de nincs. Azok vannak ott, akik az évek alatt odajutottak.
Azt kell mérlegelni, hogy egy jobb bringa mennyit segít nekem, hogy előrébb kerüljek, és az megéri-e. Vegyek 1 millás használt gépet, hogy 30 helyett 25. legyek? Vagy inkább edzek plusz 5 órát hetente, és elérem. De 10. helyett dobogós nem lesz senki egy bringacserével.
Ugyanilyen a koksz is bringánál vagy gyúrásban. Attól, hogy koxol, nem nyeri meg a Girot, és nem néz ki úgy, mint a Schwarzi. Ha így lenne, akkor mindenki így bringázna/nézne ki.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz bardi #191591 üzenetére
Ez már túl szakmai az én rálátásomhoz. Laikusként azt gondolom, hogy egy nehezebb ember nagyobb izomtömeget tud hasznosítani, ugyanakkor mászásnál több súlyt is kell vigyen. Egy viszont biztos: a könnyebb bringa előny a nehezebbhez képest és ez nem fair. Abban nem látok problémát, hogy egy M -es bringának más legyen a súlyhatára, mint egy XL -esnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Khelben
nagyúr
válasz Intruder A 6 #191589 üzenetére
Én elégedett vagyok a Bolttal. A színes tükröződő kijelző és az érintésvezérlés nekem hátrány lett volna a Garminoknál.
-
válasz Somatom #191596 üzenetére
Annyira minimális a súlycsökkentéssel járó előny, amit egy hobbikerékpáros nem is igen fog érzékelni. Kb nagyon max 1% kg-onként, de inkább annyi sem. Ez akkor számít, amikor mindenki topformában van, 10% alatti testzsír-százalékkal, jól beedzve, és annyira kiélezve, hogy már minden tizedmásodperc egy-egy helyet jelenthet.
A hétköznapokban, amikor úgyis magadnak kell vinned a frissítésed (csak a folyadék 1,5 kg), a pumpát, a belsőt, a szerszámokat, nasit, zsepit, navit, mobilt, olvasószemüveget, kb olyan mindegy, hogy 8, vagy 10 kg-ról indul a bicaj súlya. Pont ezért van az a szint, amit hobbikerékpáros még elkölt egy jó biciklire (valahol ott, hogy 105-ultegra, valami normális, 8-9 kg-os nyers tömeget adó karbon váz, 1,5-2 kg közötti kerékszett), az efölötti kategóriák nem hoznak már értelmezhető előnyt, az árak viszont exponenciálisan meglódulnak. Szóval olyan 500-750k huf egy olyan bicikli ára, amit hétköznapi halandó munka melletti edzéssel még ki is tud hajtani. Ez meg azért nem egy elérhetetlen összeg - tény, hogy nem is kevés.
Én amúgy idén eddig mennyivel lehetek gyorsabb? 10-20%-kal? És ebben benne van az, hogy tavaly szinte alap nélkül álltam neki, télen csak a tréneren 7k+ km-t edzettem, és vettem egy majdnem 3x annyiba kerülő bringát, mint az előző volt. Persze, jobb érzés tekerni, de annak a 10-20%-nak legalább a 3/4-e az edzésnek köszönhető, nem az új biciklinek, szóval gazdaságilag így sem volt racionális befektetés...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen