-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#75376384
törölt tag
nezegettem a videokat es a masik garmin kerdes. ez a mtb boundle mennyire fontos? ertem en, hogy rovidebb kar lesz a tarton, de az sehogy se oldhato meg hogy szimplan csak rogzitsem a kormanyhoz minden kiallo szarsag nelkul?
valahogy igy, vagy olyan tartora teve, mint ami a kormany bal oldalan van. ezek alapbol nincsenek benne egyik verzioban se es kulon kell beszerezni?
-
6030D
Ármester
Valakinek futóbicikli? Ha megveszi, annyi a kérésem, hogy nekem adja el 1-2 év múlva.
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #175950 üzenetére
Ahol azok a TAF-ok elmennek még bringával is necces,készítenek útat néhány kemény szegmensnek.
(#175953) 6030D...szegény gyermek már kezdődik neki,fater elszabadult!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RaiZka
tag
válasz #75376384 #175952 üzenetére
ez mindegyik verzioban benne van alapbol
In the box: (ez nem bundle)
• Garmin Edge 530 GPS bike computer
• Handlebar/stem mount (ezt keresed, ez van a kepen)
• Aero handlebar mount for Ø 25.4 / 26.0 / 31,8 mmA helyedben a performance mountot vennem a szenzorokkal egyutt. Meg ha nem is kellenek neked akkor is seperc alatt eladod oket szep aron, foleg ha beindul a gorgos szezon.. Nekem a HRM a cadence es a speed szenzor 41ért mentek el igy "joarasitott" lett az 530. Rosenal lattam a legjobb aron.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
-
Szteff2
csendes tag
Kerékpár alkatrészek, kiegészítők beszerzéséhez milyen webes boltokat ajánlotok itthon, unioban, angliában?
-
#75376384
törölt tag
válasz Csokicsibesz #175960 üzenetére
igen gyari tokot fogok venni hozza. elvbol nem rendelek kinabol semmit amugy se.
ez a kisebb rogzito is azert erdekel jobban, mert szerintem mar az is tobbet ved, mint ha elallna a kormanytol.
-
szimpláncsak
tag
válasz Szteff2 #175961 üzenetére
Itthon: [ebike.hu ]
Külföld: [rosebikes ]
[bike-discount ]
[bike-components ]
[chainreaction]
Angliában elő haverom innen szokott rendelni :
[evancycles] -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #175857 üzenetére
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataid! Annyiban igazat kell, hogy adjak neked, a nagyobb súlyt tényleg szokni kell. Ez leginkább akkor érezhető, amikor ki kell emelni az elejét vagy bunnyzni akarsz, ez mindenképpen nehezebb manőver mint analógon, de megvan ennek is a technikája és kivitelezhető. Annyit tudni kell a rásegítős rendszerekről, hogy jelenleg a legjobban a Bosch és a Brose tudja összehangolni a motor és a felhasználó erejét. Ebből a szempontból a Shimano hátrányban van, bár az új EP8-at még nem próbáltam és ott elvileg már javítottak ezen. Ami az irányíthatóságot illeti, egy 20+ kilós pedelec montin a megfelelő guminyomás még fontosabb mint egy analóg gépen, ha túl keményre fújod, akkor lecsúszik minden ívről és tényleg nagyon észnél kell lenni nagyobb tempónál, de ha jó a gumid, megfelelő a nyomás, akkor ugyan úgy beteszed a kanyarokba, sőt! Az biztos, hogy egy 27,5 plusz-os külső esetében, valahol 1,2-1,3 bar környéke az ideális nyomás, akár pár tizeddel feljebb mész és máris csúszik a gép, nem tud játékos lenni. Ami nekem például jobban tetszik a nehezebb pedelec montin, az a köves, gyökeres, rázós részeken veretés, nagyobb tempóval. A középen, lent összpontosult "tőkesúlya" miatt rendesen ott marad a talajon, nem pattog sehova, csak átrombol mindenen, többször volt alkalmam cserélgetni túrán, mert jó pár ismerősöm kíváncsi volt mit tud egy E-Enduro, technikásabb terepen. Én meg hasonló kategóriás analóg Trail/Enduro bicajokra ültem át, a különbség kiábrándító. Engem baromira zavart az, hogy nincs súlya a bringának, a 13-14 kilós bringák olyan idegesek, pattogósak voltak alattam, hogy nekem meg valahogy attól ment el a kedvem. Láthatóan más nyomvonalakon is mentünk, ahol én átverettem, ott analóggal kevésbé merték ugyan azt, inkább más íveket választottak. (Még soha nem volt olyan, hogy lefelé veretésnél én hátrányban lettem volna, pedig nyomtam pár túrát az Alpinbike-os csapattal is, ahol azért nem kezdő montisok gyűltek össze, még is inkább az elsők között csapattam lefelé, mint az utolsók között. Így volt ez kb mindig amikor csapatosan bringáztunk.) Megszoksz valamit, utána idő kell mire átprogramozod magad, ez igaz oda vissza. Ami a rásegítés furcsaságát illeti, ehhez is idő kell, hogy megszokd. Ahhoz, hogy összhangban működj a rendszerrel, az adott rásegítési fokozatot a megfelelő pedálfordulattal kell párosítanod. Ehhez pedig nem elég 3 meredek mászás, ehhez nagyobb túrák kellenek, és abból is inkább több, mire teljesen megszokod. A max rásegítési fokozat az esetek 90%-ában feleslegesen erős, épp ezért nem is csoda ha valaki ezzel indít, akkor meglepődik, mert ugrik a gép, ez is a felhasználói elvárás egy ilyen bringa esetén, hogy ugorjon, legyen kicsit agresszív ha feltolod maxra. Összességében egy modern geos-s pedelec montival nagyjából ugyan azon a szinten lehetsz egy technikás terepen mint a hagyományossal, csak át kell rá szokni. Ha ez megvan, az is lehet jobban megszereted. Azért ehhez a fal érzéshez az is hozzájárul, hogy a normális átlagsebességed kb duplájával mész fölfelé, nyilván amikor elveszi a segítséget, visszatér a valóság. De ha már összeszoktál a rendszerrel, ez is megszűnik, mert tudod, hol jönne és olyankor már elkezded csökkenteni a pedálfordulatot és mondjuk visszaváltasz. Ez idővel automatikusan jön, mint az autóvezetésben a kuplungolás, váltás, nem gondolkodsz csak csinálod. Eleinte bakkecskézik alattad az autó, de idővel kezesbárány lesz. Amúgy meg ha rendes távokat szeretnél menni, akkor azért a 25-ös korlát ritkán fog beleszólni, mert értelemszerűen nem hajthatod mindenhol maxon, lefelé gurulásnál meg amúgy sem számít.
(#175859)jjeahh:
XC-s fejjel gondolkodva amúgy érthető is, nekem sem kéne E-MTB XC-hez. Trail/Enduro-hoz passzol ez leginkább, ha ezt a stílust űznéd, valószínűleg hamar rádöbbennél, hogy sok esetben több értelme van az E verziónak. Az meg, hogy ráül a kövér antisportoló is, inkább üdvözlendő, mint elítélendő. Valószínűleg jobban élvezi mint egy analóg montival a hegyekben, túlhajtva magát, és több eséllyel áll át egy sportosabb életvitelre. Amúgy is minden a felhasználón múlik, teljesen mindegy mit hajtasz, mert mindennel lehet keveset, lazán menni és ugyan úgy sokat is lehet keményen.(#175860)Hasaggymeg:
Én nem is igazán szoktam magammal belsőt hurcibálni tubeless mellett, eleinte igen, amíg még nem annyira bíztam a rendszerben, de idővel rájöttem, hogy nagyon kicsi az esélye annak, hogy kelljen a belső, ezért az kimaradt a túrázós csomagból, maximum a kispumpa meg a nyomásmérő maradt. Szétszakadt külső esetén a belsővel sem mész sokra, szóval bárhonnan is nézed, a tubeless-nek inkább előnye van mint hátránya a belsőhöz képest. Én úgy érzem, hogy a gumi is jobban tapad, mint belsővel, mert jobban elterül. Annyi a fontos, hogy max fél évente pattintsd le a gumit és tölts rá, esetleg töröld ki a maradék trutyit. Bár sok esetben nekem 1 gumi egy feltöltést jelentett, mert mire utána kellett volna tölteni, már el is kopott hátul.Jelen esetben a Sram kínál vezeték nélküli váltást, a váltókarba CR2032 elem megy, ami akár 1-2 évig is üzemképes. A váltó egy töltéssel kb 24-25 óra üzemidőt tud, azért többnyire az is jó pár tekerés, mire tölteni kéne. Abszolút együtt lehet ezzel már élni és nincs többé elkoszolódó bovdenház ami miatt már pontatlan a váltás, nincs vázat reszelő, forgáspontnál megfeszülő bovdenház. Nem kell kiütni a pressfit-es középrészt, hogy váltóbovdenházat cserélj egy modern rejtett kábelezésű bringán és sorolhatnám az előnyeit. Csak felcsavarozod a váltókart, a hátsó váltót és kész! Az tény, hogy mindezért sok pénzt kell még fizetni, 150 euro a váltókar és 600 euro a hátsó váltó, de úgy gondolom, hogy ezt a cirka 260k HUF-ot be lehet vállalni annak aki milliós tételben gondolkodik kerékpárban. Én legalább is mindenképpen belekalkulálom a költségvetésbe a következő E-Enduro vásárlásakor. Szoptam már elehet a váltó bovden házakkal. Ráadásul egy 12-es váltórendszer piszkosul érzékeny erre, én meg eléggé maximalista vagyok ha váltás minőségről van szó. Én biztosan nem akarok még egyszer váltó bovdent látni a montimon, egy rossz vicc ahhoz a technikához képest ami egy mai modern gépben van!
(#175874)goldnarmz:
Pár hónapja nyüstölöm a Speedert, megszerettem, nagyon jó kis gép, és ebben például nem hiányzik a rásegítős rendszer. Ja hát ezek a külsők érdekesek az tuti, már olyan vágások vannak rajta, hogy parázok is tőle, hogy szétrobban 7 bar-on, pedig km még túl sok nincs benne.
Én mindenképpen tubeless-re alakítom ezt is, akármilyen is lesz az új gumiszett.[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz tacto #175966 üzenetére
Jo neked, en rengeteg dolgot adtam el otthon (foleg a 2000es evek vegen), szinte alig volt negativ tapasztalat. Itt az esetek feleben el sem jonnek. Foleg akkor bosszanto, ha a varos masik felere mesz vmiert es egy napnyi szabadido rament.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sebgutkopf
őstag
Tényleg a speci egyik új gépe ilyesmi visszavett motorral és kisebb akksival és súllyal. Kár, hogy a Speci annyira túlárazza magát mindenben és cserébe iszonyat gyenge felszereltséget rak a bringáira. Na nem mintha holnap akarnék a boltba rohanni, de előbb utóbb a hazai bringázásnak ez lesz az útja számomra is, ezért figyelemmel kísérem a kínálat fejlődését.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175904 üzenetére
Ne érts félre nem neked céloztam, ahogy te is írtad, hogy a helyiek úgy néznek rájuk. Csak segítettem érveket és kicsit provokatív kérdéseket felhozni a lehurrogók ellen.
Azzal egyetértek, hogy az időhiányra kenni az gyenge kifogás. Szerintem is az embernek arra van ideje, amire akarja, és a prioritáson múlik mi lesz a lista elején és a végén.
Egy szép túra egy pincebogárnak meg ki tudja, lehet pont az segít neki abban a felismerésben, hogy erre is érdemes lenne időt szánné a mellébeszélés helyett. Ha meg utazni és bérelni tud, az nektek meg pénz a régióban, vagy őket kergeti meg a medve helyetted, mert te túl gyors vagy. -
MODERÁTOR
Két napja állítgatom a váltókat de mindig valahol beleér a lánc. Kezdek tőle kicsit kiborulni. Még adok pár napot magamnak, illetve lecserélem a 10 éves bowdeneket és utána feladom elviszem szervizbe.
A hajtó karnál szoktak egyenként cserélni tányérokat vagy azt is egybe kéne mint a hátsó fogaskerék sort a lánccal?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #175967 üzenetére
A 24-25 óra? Az az én évi 400-450 óra bringázásommal vagy 18-20 töltés. Az a bajom ezzel a töltéssel,hogy magában is merül,így nagyon résen kell lenni (vagy pontos,megbíz6ó töltöttségvisszajelzővel rendelkezni) ahhoz,hogy ne maradj soha szufla nélkül. Minőségi Sigma lámpákkal is jártam meg,hogy jó volt a töltöttség jelző (mondjuk félig) mikor letettem,aztán pár napig,1 hétig nem kellett lámpa és mikor végül kellett volna hosszabb ideig,az úton lemerült mert a fél töltés + 1 hét állás,esetleg a hideg már annyira lemerítette. Ma,ha egy picit is használom azonnal töltöm utána, sőt ha sokat áll akkor is. Aztán lehet csak túllihegem ezt is,viszont egyszer már mentem lemerült és a váltót ezért kényszeresen a legnagyobb fogaskerékre pakoló vezeték nélküli (vagy vezetékes,már nem emléxem) elektromos rendszerrel.
(#175971) sebgutkopf...ahogy mondani szokták,nem a medvénél,hanem csak a többieknél kell gyorsabb lenni.
(#175972) mobal...mi pontosan a gond,hátha tudunk segíteni? Az fontos viszont,hogy amíg nem azonosítottad be pontosan a hiba forrását,addig egyszerre csak 1 dolgot állíts,mindent össze vissza állítgatva már végül nem fogod tudni azt sem merre vagy arccal. A hajtómű tányérokat sok esetben lehet külön cserélni,ugyanakkor ritkán költséghatékony.Egyrészt túlárazottak,másrészt kopik a tengely is (itt integráltról beszélek éppen),harmadrészt nagyon sokat kell tekerni (vagy nagyon keveset karbantartani) ahhoz,hogy elkopjon az első tányér.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz mobal #175972 üzenetére
Gondolom első váltó. Hátha segít.
(#175973) Hasaggymeg: én nyitott vagyok sok mindenre és van bennem bőven geek hajlam is, de személy szerint nagyon remélem, hogy soha nem digitalizálódik-motorosodik el minden, mindíg lesznek merevfarú, egyszerű bovdenes bringák minőségibb felsőbb kategóriában is. Utálnám, ha megérném azt, hogy a bringán házilag már semmit nem tudok megjavítani, sem szervizelni és ha tekerés közben valami elcsesződik vagy beázik, tolhatom hazáig a medvésben .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
https://barbieripnk.hu/
-
arn
félisten
válasz sebgutkopf #175970 üzenetére
biztos lesz tobb ut... en azt latom, hogy az ebike, meg mindig nagyon az elejen van. szvsz jon tobb ebike specifikus alkatresz, illetve lesznek majd szintek, hogy ki milyen szinten akar ebbe belemenni. illetve annyira adja magat, hogy az egesz valtas pinionszeru legyen, foleg az ilyen 2x kilos regioban.
enduro ebike = enduro beepitett felvonoval
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #175967 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Legutoljára mikor ilyen leírást olvastam tőled akkor még a Bosch volt a leggyengébb és a shimi a jókhoz tartozott, gyorsan változtak az erősorrendek, talán másfél éve volt.
Ennyire kevés próbálgatással nem akartam én messzemenő következtetéseket levonni, de arra mindenképp jó volt, hogy összehasonlítsam a fejemben elképzelt képpel, és nagyon közel van hozzá, főleg az az élmény mikor oda is fel tudok vele mászni, ahova az enyémmel még FELTOLNI sem szoktam.
De ahogy a múltkor te is mondtad, amíg nem tudja valaki ebben a városban bütykölni ezeket a monstrumokat, addig nekem felejtős, mert ha szezon közepén beázik a motor vagy fene tudja mi baja lehet még, szóval lerohad, valószínűleg pestig kellene utazni vele, és ott is kérdéses ki és mennyi idő alatt tudná helyrehozni (az hogy mennyiért egy másik fájdalmas pont lehet).
"Én biztosan nem akarok még egyszer váltó bovdent látni a montimon, egy rossz vicc ahhoz a technikához képest ami egy mai modern gépben van! "Nem szívesen kerülnék a szemed elé hallod Az én szeretett bringámon, ami ráadásul az első amit mióta komolyabban bringázom, nem adtam el 1 év után, és már 12.000 km-nél jár, szóval azon még első váltó is van . Minden mást lecseréltem már róla, telókat kivévde, de én is, már csak a legújabb 12x es shimano szettre váltanék, de az külön külön drága, és szerintem butaság is rádobni egy 5 éves vasra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
arn
félisten
válasz Runner_fxr #175967 üzenetére
azert ne csodalkozz, hogy vki krosszmotorkent tekint a durvabb rombolokra... sok montisnal az okoz oromet, hogy maga gepeszkedik, es oldja meg lefele a problemakat, nem a bringa helyette. aki egy xc bringaval jobban megy lefele hasonlo erzest, hol kapsz? ketszeres sebessegnel? nem csak az erdore, de a bringasra is veszelyes.
de errol nem a bringak tehetnek, oda terveztek, hogy ahol az egyik mufaj veget er, kezdodjek a masik - csak nagyon kevesen hasznaljak oket olyan helyeken, gyk hasonlo helyeken tekernek, csak eppen sokkal nagyobb sebesseggel, mert amugy semmit se ereznek az egeszbol.
a lightosabb lejtozos bringaknak epp ezert van jelentosege, hogy egyszerubb terepen es kisebb sebessegnel adja meg azt az adrenalin loketet. ugyanugy osszefoshatod magad egy egyszeru terepen egy cx bringaval mint egy enduroval a sziklakerten.
idovel en is ebikera akarok valtani, de az meg kicsit kesobb lesz, amig birok tekerek viszont ha mas teker helyettem, akkor inkabb legyen nagyobb rugoutas bringa (140-150mm nekem boven sok).
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
6030D
Ármester
50 euroért tesztek a zsebetekbe egy axs akksit, és nincs vészhelyzet.
Ahogy már másra is írtam, azért nem hisznek benne az emberek, mert drága, ezért a hibákat keresik. Ha kompletten mondjuk 100e-ből kijönne, akkor már itt a topikon belül is lenne, és terjedne, mint a tubeless, ami szintén jó, csak nem mindenki akarja meglépni.
Szintén pénzbeli gond lesz az AXS-nél, hogy nem lehet olcsósítani, a tapasztalatok alapján annyira nem frankó gx soron olcsó lánccal. Szóval ja, mi csórók vagyunk ehhez, pedig egy k*rv* jó cucc.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #175974 üzenetére
Még fiatal vagy az ilyen kijelentésekhez,papírforma szerint meg kell érd te is azt az időt mikor tényleg eltűnnek a mechanikus fékek,váltások és minden elektromos lesz...(erről jut eszembe,hogy meglehet még a hidraulikus váltást is kifejlesztik majd egyszer. ) Amúgy meg nem kell jövőbe látónak lenni ahhoz,hogy lásd tényleg a vezeték nélküli technológiáé a jövő,pici cserélhető,egymással kompatibilis motorok,pici erős egyforma aksikkal melyek marha sokáig mennek és/vagy mozgási energiával,és/vagy napfénnyel töltődnek meghajtva úgy a váltást mint a fékezést így fölöslegessé téve az összes mostani kábelt,fékcsövet és bovdent. Nem javítani fogod házilag,hanem cserélgetni.
(#175980) 6030D...tyúblesszt mondott valaki?! Fújjj! Amúgy meg igazad van,képzeld szinte kompromisszummentesen megszabadulni az összes váltóvezetéktől mekkora királyság lenne! Biztos mindenki meglépné,főleg ha az első váltónak elhagyását még a kisebb kompromisszumok árán is vállalta.Azt sem tudnám mit kezdjek a bovdenház szemekkel,le kellene reszeljem őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #175981 üzenetére
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
arn
félisten
válasz 6030D #175980 üzenetére
erdemesebb lenne ket kis akkut tenni a bringara. aztan lenne egy tartalek, es figyelmeztet a cserere.
(#175982): poen lehet, amikor kicsit levegos. akkor osszevissza valt? a valtasnal szvsz kb semmi ertelme...[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
jjeahh
nagyúr
Pont ezt akartam linkelni .
Hasaggymeg: én kb. úgy vagyok ezzel, mint a komolyabb terepjárósok, ők is szeretik általában a minél egyszerűbb mechanikát. Högyön, ahol a madár sem jár, nem igazán bízok abban, amit nem tudok megjavítani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FireKeeper
nagyúr
de tudtommal ők is azért csinálták így, hogy a shimano féle szabadalmat megkerüljék. úgy általánosságban elmondható szerintem, hogy ha a sram/campa/bárki valami olyan megoldást használ, ami elsőre furának vagy logikátlannak tűnik, az valószínűleg nem azért van mert hülyék a mérnökeik, hanem a shimano-nak van valami szabadalma, amit meg kell kerülni
szerintem amúgy a drótos rendszereknek is van előnye, leginkább az egyszerű szerelhetőség, és jól karban tartva faszán tud működni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #175984 üzenetére
Ha ennyire keresik az egyszerűséget, miért nem lóval járnak? Egy nagy bullshitnek tartom, mikor valaki ragaszkodik a régi dolgokhoz. Szinte kivétel nélkül más a mögöttes tartalom. Emlékszem, te is mantráztál már kismillió dolgon, mindenféle anekdotákat költöttél, hogy miért nem lesz jó neked. Visszaváltanál belsőre? Ez pont egy ilyen nehéz szülés volt nálad.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #175981 üzenetére
Hidrós váltás régóta van, talán (többek között?.. nem tudom, lehet hogy másnak nincs) a Rotor gyártja, vagy gyártotta, de nem lett akkora siker.
A hajtókartengely mitől kopik? Múltkor is felfigyeltem rá, mikor írtad, és végülis tényleg tud olyan lenni, hogy elforog a csapágyban, de szerintem csak akkor kéne neki, amikor a csapágy már megszorul. A Shimano (és a DUB) csapágyakban ráadásul van műanyag persely (porvédő ami a tengelyt körbeveszi), tehát nem is fém a fémen van, mint a BB30-nál. De az előfeszítés szerintem a csapágy norml forgásáig megoldja, hogy a belső gyűrű együtt forogjon a tengellyel.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ezt sem én találtam fel. Nem egy olcsó mulatság ez sem.
(#175984) jjeahh...nem kell megjavítsd,lecseréled a másikkal mely a zsebedben lapul a multiszerszám mellett/helyett. Amúgy sarkítva mondhatná az ősember is,hogy ő biza nem bízik az öngyújtóban mert az kifogy,a tűz csiholása az igazi függetlenség,vagy akár a modern ember is,hogy neki nem kell számológép ami lemerülhet,elromolhat,papír és ceruzával biztosabb gyököt vonni.A fejlődés nem törődik az árral szemben úszókkal,simán elsodorja őket...aztán,hogy ez a fejlődés hosszú távon jó-e,vagy éppen fajunk koporsójába vert újabb szeg,nem tudni mert egyszerűen nincs ismert precedens.Az is meglehet jobb lett volna nem szállni le a fáról első sorban.
(#175987) ZolkoW...erről a kopásról én is csak szerelőtől hallottam,amit tapasztaltam az csak a sokkal fényesebb tengely ott ahol a csapággyal érintkezik. Tény,hogy amint a hátsó kerék is hamarabb kopik,ott is lehet abban a laza kapcsolatban egy kis folyamatos elpörgés,bár az nem tudom mennyire és főleg mennyi idő alatt koptathatja kotyogósra azt a tengelyt.
(#175986) Toobee ...2 dolog is közrejátszik ebben az "ellenállásban".Egyik a természetes viszolygás az újtól,ismeretlentől,mely a korral egyre erősebb lesz,a másikat meg az angol talán jobban kifejezi az "It's easy to despise what you cannot have"-el,mely szerint ha számunkra valami macerás,vagy anyagilag elérhetetlen akkor lehurrogva reagálunk rá kvázi megindokolva miért nem is kell nekünk. Szerencsére változik az ember is és amit ma blamál,holnap meglehet már vígan használ. (csak az a trutymós tyúblessz ne lenne! )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #175987 üzenetére
középcsapágy illetve inkább a középcsapágy ház tökéletlenségéből adódóan lehet olyan nem ideális illesztés ami kikezdi a tengelyt is. pláne ha az aluminium, nem acél. youtube-on Hambini nagyon benne van ebben a témában, ajánlom a csatornáját mindenki figyelmébe.
Hasaggymeg: SRAM GXP az egy külön misét megér
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #175986 üzenetére
Ha a részletekre is emlékeznél, látnád, hogy igazam volt a tubelessel kapcsolatban. Pl. akkor még nem támogatta a kerékszettem, sem a gumim, + szalag, szelep, tej... szal új kerékszettel és mindennel együtt kb 250 euróba jött volna ki a tubelessre váltás. Persze, hülyének is megéri, főleg úgy, hogy akkor még kevesebbet is tekertem és ritkán volt defektem . Hogy miért váltottam mégis? Mert tönkrement a régi kerékszettem és az új, amit vettem már tubeless kompatibilis, + mivel többet kezdtem tekerni több defektem is lett, szal így már adta magát. A tubeless meg egyáltalán nem egyenlő az elektromos váltással, sőt, a szöges ellentéte ilyen szempontból, a tubeless pont az egyszerűbb, defektmentesebb terepezés miatt jó és defekt esetén kevesebbet vagy egyáltalán nem kell szerelni, nem úgy, mint belsővel. Elektromos váltáson ha valami elcsesződik terepen, mit csinálsz vele? Mert javítani helyben jó eséllyel nem tudod. Szal nem értem ezt a támadást, főleg mert nem a régi dolgokhoz ragaszkodok, hanem az egyszerűséghez és egyszerű javíthatósághoz, mégis valamiért úgy állítod be a dolgot, mintha allergiás lennék mindenféle fejlesztésre.
(#175988) Hasaggymeg: ja, egyetértek azzal, hogy a wireless váltás valszeg terjedni fog, bár kíváncsi lennék idővel az lesz-e az általános és alap. Pl. egyelőre én egy hardcore bikepackingos arc bringáján sem tudom elképzelni. És itt most nem csak a váltásról van szó, hanem a különféle okos felfüggesztésekről, elektromos rásegítésről is. Gondolom van olyan réteg, akik ezeket sokáig kerülni fogják és nem azért, mert öregesen ragaszkodnak az elavult dolgokhoz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #175989 üzenetére
Hú ez nagyon hosszú,miről szól?
(#175986) Toobee...még erről a régihez való ragaszkodásról annyit,hogy megvan ennek is a pozitív szerepe,mert folyamatosan találmányaik előnyeinek bizonyításra kényszeríti az újítókat,tehát nem "tapad" meg minden baromság,rossz irányba víve a fejlődést.A tudományos berkekkel kapcsolatban olvastam,hogy az öreg tudósok makacs ragaszkodása a régi elméletekhez,tanokhoz,tulajdonképp jó hatású mert biztosítja,hogy csak a ténylegesen bizonyított felfedezések váljanak tudományos tényekké.
(#175990) jjeahh...kerülni ezeket csak addig fogjuk tudni mint ameddig pl. a 29"-os kereket,vagy tárcsa féket tudtuk,tehát amíg a piac megengedi.(Remélem belső még lesz egy ideig! )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #175990 üzenetére
De mi csesződne el rajta? Jó eséllyel a hagyományos váltódat se fogod tudni javítani terepen vagy tévedek? Azért csak meg tudtad magyarázni ezt is magadnak De ne félj, itt leszek az első elektromos váltást istenítő hsz-ednél is Mosod össze a szakágakat is, most például a bikepackes arcokat keverted bele az elektromos váltásba. Ha jól rémlik egy sok forgáspontos, enduro bringa kapcsán merült fel a téma. Én meg azt mondom, hogy láncváltós bikepackes nem is igazi bikepackes. Minimum rohloff szíjhajtással, ez alatt nem is bikepackes a bikepackes.
https://barbieripnk.hu/
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #175544 üzenetére
Áh, te sem a Homokhátságon nőttél fel. Itt a Dél-Alföldön a környékünkön nagyrészt két út létezik: aszfalt és homok, utóbbi nagyrészt futóhomok minimális növényzettel, mint pl. királydinnye CragON próbált vicces lenni a fatbike ajánlással, és nem is nagyon lőtt mellé.
Na jóó, azért van más is, de a szántók közt az út tényleg nagyrészt homok, legalábbis amerre én ismerem. Kivétel a Tisza töltése és az ártér, amiben van egy kis anyag.Kösz mindenkinek aki hozzászólt, de 6030D válasza tetszik a legjobban. Az országúti mellé gondoltam valami montit nézni, de ez nem idén lesz és nem is jövőre. Az XC tetszik, egy teleszkóppal, akár 1x-es rendszerrel, meg amit írtál, hogy lehet vele haladni.
(#175981) Hasaggymeg: Mágnesfék valakinek? Ha túl jó lesz az akkutechnológia, mehet majd a fékezéshez és a váltáshoz is a delej.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #175992 üzenetére
Bájkpeches.
(#175993) gabro0...bár felfele senki sem szívesen adna le többletet a kütyük töltésére,egy komoly lejtőzésnél a fékezésre biztos elmegy egy heti töltésadag. ...már csak kis helyen és alacsony súllyal kellene ezt visszanyerni valahol a féktestben vagy agyban. Fényenergia egyszerűbb,egy panel a mezed hátába szőve (hátizsákodon),csatlakozó a mezzsebben lapuló pótaksihoz és ereszd el a hajamat!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz dobolan #175995 üzenetére
Remélem azt tudod, hogy az autódban lévő fékmunkahenger sincs közvetlen kapcsolatban a pedállal. Azért nyugodtan ülj bele, menj vele ma is, mert nem fogsz fék nélkül egy betonfalba rohanni. Mondasz nekem példákat a megbízhatatlansággal kapcsolatban?
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dobolan #175995 üzenetére
Elnövendő gyerekbetegségek,ahogy a mellkaspántod kommunikál telefonoddal,vagy amaz a világűr szélén keringő műholdakkal,ez sem lehet sokáig probléma.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Toobee #175992 üzenetére
megjavítani nem tudod út szélén, de úgy meghekkelni igen, hogy egy általad kiválasztott fokozatban haza tudj tekerni, nem feltétlenül abban a pozícióban ahol épp meg talált halni a váltó. már ha csak a bovden szakadt el, nem maga a váltókar vagy a váltótest adta meg magát, azt már nyilván nem tudod út szélén megjavítani.
Hasaggymeg: több sebből vérzik a cucc, egyrészt koncepció szinten, mivel hajtási és nem hajtási oldalon más a tengely átmerő más csapágyak vannak használva a natívan GXP bb-ken, amik közül kisebbik tuti nem is szabvány méret, és a kialakítás miatt sokkal hajlamosabb a rendszer arra hogy nyikorogjon/zörögjön.
másik meg a gyártási minőség, a csávó elmondása szerint a SRAM toleranciái historikusan szarok.
személyesen alátámasztani ezt nem tudom, de a fickó már jó pár éve gyárt saját középcsapágyakat, így hajlok affelé, hogy tudja miről beszél.[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
Új hozzászólás Aktív témák
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra