-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
-
arcitec
addikt
válasz sebgutkopf #172301 üzenetére
Bocsi. Valóban helytelen volt amit írtam. Még egyszer elnézést...
-
athomi
veterán
Egyre korábban sötétedik, így egyre többet megyek sötétben. Tudnátok első világítást ajánlani, ami kijön 5-10 közötti összegből, nem böszme nagy és van annyi fénye, hogy sötétebb utcákba észrevehetően megvilágítsa előttem a kátyúkat, fekvőrendőröket, stb.?
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz nightmare13 #172286 üzenetére
Köszi!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
bringasisti
őstag
-
addikt
Szép napot!
Adott az alábbi utat keresztező bicikli út (biciklisnek elsőbbségadás tábla)
A biciklis a zölddel jelölt sárga szaggatott részen megy át a biciklin ülve (nem kell leszállni a bicikliről, erről ne is menjen a vita!)
A külső sávban sárga téglalapnál megáll, lassít az autó, hogy átengedje a biciklist, de a belső sávban lévő autó látszólag lassít, de mégis gyorsítani kezd, és elüti a biciklist.
Ilyen esetben, ki volt a hibás?
Kresz szerint azt gondolom, hogy a külső sávban lévő autó lemondott az elsőbbségéről, és emaitt a belsőben lévőnek meg kellett volna állnia, már a zebra miatt is -
szimpláncsak
tag
-
Zebra előtt ha egy autó megáll, a másiknak is meg kell. Nem tudja, hogy gyalogos jön, vagy biciklis. Mindegy is. Egyértelműen az autós a hunyó. Kereszteződésben más kérdés lenne, ott hiába engedne el valaki, ha a többiek nem, de ez egy zebra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nightmare13
senior tag
Egyértelműen az autós a hibás. A kerékpáros a pirossal megjelölt jobb oldali táblánál megadta az elsőbbséget, a forgalmi irányt elválasztó résznél nincs újra kirakva tábla így ott már nem kell lemondania az elsőbbségéről.
Plusz ahogy már írták, kijelölt gyalogátkelőhely is van, ami mellé fel van festve a kerékpáros sáv. És itt mint ahogy szimpláncsak írta, ha egy autó megállt, kötelező megállnia a másiknak is (érdemes megnézni a legutóbbi pofátlanító videókat, volt egy-két ilyen szitu)
Maximum akkor lehetne a bringás a hibás itt, ha a forgalmi irányt elválasztó padkánál is kint lenne a kerékpáros részére az elsőbbségadás kötelező tábla.
(Saját vélemény)
[ Szerkesztve ]
WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
flash-
veterán
Koszi, nekem ez nem annyira fekszik(nem is ertem) , még talan a gear-calculator. Com talan jobban.
Jol latom hogy naogyon pici a kulombseg az 50/34 (10t) és a 52/36(11t) kozott?
Amit eszreveszek az az hogy utóbbinal talan surubbek az attetelek hatul a nagyobb fogaskerekeknél,
De azt is latom hogy a legkisebb attetel is nagyobb valamivel de az a különbség a gyakorlatban egyatalan erezhető?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zoli03
őstag
válasz nightmare13 #172315 üzenetére
Honnan veszel ilyet, hogy ha van egy járdasziget, akkor új elsőbbségadás tábla kéne? Ez nettó hülyeség, a biciklisnek az összes sávban levő autósnak elsőbbséget adni, nem csak az első háromnak.
-
Acef
addikt
válasz flash- #172316 üzenetére
Igen, 34 vagy 36 nagy eltérés. (persze egy combosabb emelkedőnél ez is számíthat).
50 vagy 52 megint nem extra ...Szerintem neked jó lenne elöl a 36 vagy 34 kicsi tányér (outinál, kompakt hajtásnál ez a jellemző) hátul a sornál viszont kellhet (dombok, hegyek miatt) a 32 vagy 34-es
Hozzáteszem, hogy én csak síkon hajtok, nincs "hegyi" tapasztalatom!
[ Szerkesztve ]
-
sepyi
aktív tag
-
arcitec
addikt
Mert a bringásnak látnia kellett volna a másik sávban jövő autót és pedig neki volt elsőbbsége.Ezért kell óvatosnak lenni mikor mondunk le az elsőbbségi jogról,mert lehet több bajt okozunk vele. Véleményem szerint meg szerencsésebb lehetne, ha a gyalogátkelő túl oldalán futna a bringás sáv. Egyéni véleményem, hogy ilyen és hasonló forgalmas helyeken pláne ha van forgalom és jönnek mennek az eszetlen autósok, leszállok és a gyalogátkelőn áttolom a bringát. Korona nem esik le, pláne meg tutira meg kell állnia. Sok mindent okosságot lehetne írni, de az elsőbbség is akkor elsőbbség , ha megadják ...Szóval elégé óvatosnak kell lenni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Szakbarbár
aktív tag
Szerintem az autós is hibás és a kerékpáros is:
Az autóst már írták páran:
36. § Párhuzamos közlekedés
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.Viszont a kerékpárosnak pedig elsőbbséget kell adnia minden autósnak attól függetlenül, hogy van aki már lemondott az elsőbbségéről ugyanis a másik autós nem tette. Most pedig jöhetnek a kövek...
(#172315) nightmare13
Az elsőbbségadás tábla az egész átvezetésre vonatkozik, minden sávon közlekedő részére elsőbbséget kell adnia.Ez a rákfenéje ezeknek az átvezetéseknek, hogy míg a gyalogosnak elsőbbsége van az autókkal szemben, a kerékpárosoknak nem és az autósok hol megállnak, hol nem. Mostanában rászoktam, hogy inkább áttolom a bringát ilyen helyeken, jobb a békesség alapon. Meg ugye akkor elsőbbségem van.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szimpláncsak
tag
Aliexpress-ről rendelt már valaki komolyabb cuccokat? Szegény gyári merida kerekemben (alexrims felni/név nélküli agy- valószínűleg joytech) a hátsó agy kezdi megadni magát így 3 év és 14000km után. Igazából a kazetta test van teljesen rágyógyulva és elvileg nem sikerült leszedni. Ettől függetlenül gondolkoztam már régebben is, hogy ipari csapágyas agyak kellenének, kb 2000-2500km-ként voltak szétszedve, ha kellett kónusz cserélve bennük.Talán egy ipari csapágyas kevesebb gondozást igényelne. Novatec-re gondoltam, de itthon 22 ezer csak a hátsó agy, ali-n meg 15ezer a szett [link] . 2 éve rendeltem már Rock Shox poplock kart, az akkor kb féláron volt az itthoninak és nem volt vele baj, szerintem teljesen gyári. Gondolom ez sem hamisítvány.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
Én afelé hajlok, hogy inkább a kerékpáros a hibás. Bár az autós is megszegte a kreszt, mert elhaladt egy zebránál álló autó mellett, amit tilos, azonban maga a baleset a kerékpáros miatt következett be, hisz nem adta meg az elsőbbséget az autósnak.
De rendőrfüggő is, hogy kinek a felelősségét állapítja meg.[ Szerkesztve ]
-
sepyi
aktív tag
válasz Szakbarbár #172324 üzenetére
A kerékpáros a KRESZ alaptézise szerint közlekedett. A külső sávban az autós lemondott az elsőbbségéről és megállt. Itt jön a bizalmi elv. Gyalogátkelőnél tilos az álló jármű mellett megállás nélkül továbbhaladni. A kerékpáros jogosan bizott abban hogy a másik autós betartja a KRESZ ide vonatkozó rendelkezését. Hol itt a közös felelőség? Más kérdés hogy megelőzhető lett-e volna a baleset? Nem volt ott egyikünk sem. De a kérdés amúgy a kreszre vonatkozott. Az szerint meg nincs kérdés.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
bringasisti
őstag
Egy harmadik álláspont a kérdésben: mikor a KRESZ vizsga megvolt a motoros szakoktató azt mondta hogy a motoros sose élvez elsőbbséget, mert ha kilincsérintő van a kocsit kikalapálják a motorost eltemetik
BENEFON DELTA--------N8
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #172326 üzenetére
én két szett Novatec agyat rendeltem már onnan, semmi gond velük. Az ennél könnyebb verziók, XD felfogatással, átütősek, úgy kerültek ~22 ezresbe (E+H), nem vámolták egyik alkalommal sem. Egy Sram hajtókar is jött, az vámmal (bocs, ÁFÁval) lett ennyi. Egyébként aprón is fel szoktak tűnni ilyesmi agyak, néha újan is. (arra legalább nem kell annyit várni)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sepyi
aktív tag
válasz bringasisti #172329 üzenetére
Jogos. És pillanatnyilag autósként sokkal jobban tartok a kerékpárosoktól, mint bringásként az autósoktól. Úgy mondom ezt, hogy csak és kizárólag aszfalton tekerek.
[ Szerkesztve ]
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
nightmare13
senior tag
válasz Szakbarbár #172324 üzenetére
Én el tudom fogadni, hogy az egészre vonatkozik, de a szülővárosomban az ilyen kereszteződéseket, ahol meg van szakítva a gyalogosátkelőhely, bringás részére duplán kitáblázták (értsd mindkét szakaszra).
WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
addikt
Köszönöm a válaszokat!
Igazából én is erre jutottam, ha a kreszt nézzük, az autós hibás volt, hogy nem állt meg, illetve elhaladt a másik autó mellett, és kresz ismerete mellett én is arra gondolnék, hogy a külső lemondott az elsőbbségről, akkor jogosan gondolhattam volna azt, hogy a belsőnek már meg kellett volna állnia.
Hülye 1 kereszteződés az ilyen az annyi szent... -
Szakbarbár
aktív tag
válasz sepyi #172328 üzenetére
Az elsőbbségről lemondás csak egyetlen járműre vonatkozik (az autós aki megállt). Jöhetett volna a többi 3 sávon is autó, a kerékpáros csak akkor kelhetett volna át szabályosan, ha minden autó lemond az elsőbbségéről, vagy azok zavarása nélkül át tudott volna kelni az úttesten.
(#172332) nightmare13
Még nem láttam ilyen megoldást, csak olyat ahol az út két szélén volt 1-1 tábla. Ettől függetlenül lehet ilyen ismétlés.Viszont mi a helyzet akkor, ha gyalogátkelőhely van, viszont a közútkezelő elfelejtette kitenni a kerékpárosoknak az elsőbbségadás táblát? Jobb kéz szabály?
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
arcitec
addikt
válasz sepyi #172331 üzenetére
Nem értek egyet... Érdekes én pont fordítva vagyok ... Ugyan is ...: [(#172329) bringasist ]
Mert mindig akad egy aki szinte kilincs-el súrolva kerül.. Az is igaz mióta a NET tele volt egy időben a kerüld ki a bringást legalább 1 m azóta 99% igy is tesznek..[ Szerkesztve ]
-
válasz Szakbarbár #172334 üzenetére
Ez igaz lenne, ha nem gyalogátkelő lenne ott. Ha egy autó megáll a gyalogátkelőnél, mindenkinek meg kell állnia. Az lényegtelen, hogy keresztbe gyalogos megy át, bicikli, kistraktor, vagy szárnyas hajó.
A hét elején nekem egy rendőrautó állt meg, hogy átengedjen a zebrán, szemből egy dacia duster lassítás nélkül robogott el, úgy, hogy én már a zebrán voltam, a rendőrautó mögött meg már ketten álltak. Ránéztem a rendőrre, hogy most ilyenkor mi van, csak fogta a fejét ő is, de kiszállni nem volt kedve valószínűleg. Ilyen melegben...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz parandroid #172336 üzenetére
Mondjuk kis bibi van a dologban, mert ha jól belegondolunk, NEM a gyalogátkelőhely előtt állt meg az autó, hanem a bringa út előtt
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #172339 üzenetére
nekem eredetinek tűntek, asszem Taiwanból is jött, aztán franc tudja. De nem merült fel a gyanú, vannak szerintem sokkal gyakrabban hamisított termékek. Utólag vettem hozzájuk gyorszáras tengelyt, meg HG kazettatestet is, más eladótól, tökéletesen passzoltak.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Khelben
nagyúr
Szerintem a biciklist fogják kihozni felelősnek. Az autós szabályt sértett, mert nem állt meg a másik autó mellett. Viszont ettől még élt az elsőbbsége. Ha valaki szabálytalan, attól még nem veszti el az elsőbbséget. Az autóst majd megbüntetik ezért párezer forintra, de a balesetért a biciklis lesz a felelős.
-
addikt
válasz Khelben #172341 üzenetére
Értem én, de honnan tudta a szabálytalan autós hogy nem jobbról is jön gyalogos, azt is elcsapja?
A biciklis jóhiszeműen gondolhatja azt (kreszt ismerve) hogy az egyik autós lemond az elsőbbségről, akkor a másiknak meg kell állnia a zebra miatt, hiszen nem haladhat el a másik autó mellett csak úgy. Szóval a felelősség rajta is van, illetve leginkább rajta, hogy nem tartotta be a kresz szabályt.
Az autós lassan jött, és kijőve a körforgalomból kezdett el gyorsítani, hát de úgy egyébként normális? Zebra előtt álló autó mellett gyorsítani? -
maximilian4
addikt
Egy jó kis Szolnok. A kerékpáros lesz a hibás. 100%. Ugyanez történt pár hete az Ady-Boldog Sándor nagykereszteződésben. Mivel szemtanú voltam h elbaszták a kiscsajt, el kellett mondanom mi történt. Már ott mondta a közlekedési h le kell szállni és ott az elsőbbségadás kötelező tábla. Aztán összefutottam a kiscsajjal pár héttel a baleset után és őt hozták ki valóban hibásnak.
Amúgy teljesen jogos amit írsz. Ha tolja és úgy történik, akkor tuti 100%-ban az autós lenne a hibás. Így a bicajos biztos hibás, talán az autós is. Engem gyalog is számtalanszor majdnem csaptak el ilyen módon. Ha az egyik autó megáll a külsőben, én azért kikukucskálok hogy jönnek-e a belsőben. Sajnos nagyon sok buta ork vezet. Nem is értem. Ha a külsőben megáll valaki a zebra előtt, nem gondolja hogy azért mert valakit átenged?
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
addikt
válasz maximilian4 #172343 üzenetére
És milyen jogi alapja van annak hogy ül vagy tolja a biciklit, sehol nincs leírva hogy ilyen esetben tolni kellene...
UI: És hogy hibás, az mivel jár?
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz maximilian4 #172343 üzenetére
Ha tippelnem kéne én megostott felelősségre tippelnék, azaz mindenki állja a saját kárát.
Az autós hibázott mert tiltott helyen előzött.
A kerékpáros hibázott mert nem győződött meg róla hogy megkapja az elsőbbséget.Hasonló eset amit anno KRESZ oktatáson mondott az oktató:
Kétsávos főútról időben indexelve balra kanyarodsz, miközben a mögötted jövő balról előzésbe kezd és összeütköztök, ki a felelős? Mindketten, mert ő nem győződött meg róla hogy az előzés biztonságos, te meg nem győződtél meg arról hogy a balra kanyarodás biztonságos.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz parandroid #172336 üzenetére
Ezzel egyetértek: "Ha egy autó megáll a gyalogátkelőnél, mindenkinek meg kell állnia. Az lényegtelen, hogy keresztbe gyalogos megy át, bicikli, kistraktor, vagy szárnyas hajó." Az autós itt hibázott, de ezt már kitárgyaltuk feljebb.
Attól még a kerékpáros nem indulhat el ha megáll egy autó mert elsőbbséget kell adnia a védett úton közlekedőknek. Akkor indulhat el ha mindenki megállt. Ezért mondom, hogy osztott felelősségük van. Mindketten hibáztak.
Ha leszáll a kerékpáros (tudom, hogy nem kell mert van átvezetés) és áttolja a gyalogátkelőhelyen akkor teljes mértékben az autósé lenne a felelősség.Én is kíváncsi vagyok mit mondana Pethő Attila erre a szituációra. Illetve az is érdekelne, hogy kerékpáros átvezetésből szabad-e jobbra/balra kanyarodni?
(#172342) tope
Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb gyalogos gázolás ilyen helyzetben történik, megáll az egyik sor, a másik megy tovább, a gyalogos meg nem figyel. Vagy 2x1 sávnál simán kikerüli az átkelő előtt várakozó autót.
Egy példa: [link]Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
arcitec
addikt
válasz szimpláncsak #172339 üzenetére
Tuti ????
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó