-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
313313
addikt
válasz Runner_fxr #16450 üzenetére
Rögtön ott a váz, 7 év elteltével a gyártó adja most 32.500 huf-ért, anno 18k volt dhl futárral.
Nyilván 5-7 év távlatából nehéz konkrét típusokat mondani, amit kaptál akkor és most is...
2007 körül, ezt 24k-ba vettem, nem akciósan....
Ugyan ebben az évben xtr hajtókat 100k körül mozgott ugyan itt, ma ennyi...
Ennél eggyel régebbim van, azt is 2007 körül vettem 9-10k-ba, ma ennyi...
2002-ben tértem át 18-ról 24 sebbességes rendszerre. Első váltó Acera, Hátsó váltó Acera, hátsó agy RM-40, Alivió váltókarok, fogsor, lánc, új hajtómű (Shimano 48-36-24-es alu szinű)+monoblokk 25k volt munkadíjjal, nem számolom össze, de nem hoznám ma ki ennyiből...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #16450 üzenetére
Ez egy parttalan vita, nyilván senki nem fog neked tudni mutatni 6-7 éven keresztül forgalmazott konfigurációt
Egyébként infláció ide vagy oda, mi csak azt érezzük, hogy 2006-ban 130-ból lehetett telóval, hidrós tárcsával, deore + sram + ritchey cuccokkal felszerelt ÚJ kerékpárt vásárolni, manapság meg jó ha fapadot kap ezért az ember.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #16450 üzenetére
Örülj neki hogy még valaki megveszi, nem tervezek ilyen dolgot. Inkább mikor a kerékpárboltban előjön ez a téma próbálom visszafojtani a hányingert ami kerülget. Merthát a 100 grammal nehezebbet már nem lehet használni mert az szar, a 2 kilóval nehezebb dh gép is tök gáz, kilóg a sorból és kitagadnak a haverok ha nem költöm rá minden fillérem. Na én ebből kimaradok, ennyi pénzért inkább motort veszek és mosolygok hogy a bringások engem szidnak mert széthajtom az erdőt.
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #16455 üzenetére
Azt nem tudom mit bír az a Fox teleszkóp és meddig b.szkurálták míg ilyen hiper-szuper lett
De azt tudom, hogy egy Land Rover Defenderbe a 4db lengéscsillapító és rugó megvan 250e ft-ból és azért hegyen kap az is rendesen 2,5 tonna alatt, de kibír 100.000 km.tMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
válasz thomeef #16419 üzenetére
Ha csak városban használod akkor én kizárólag ezt a gumit ajánlom montira! A legkiválóbb külső amit montira fel lehet tenni a kis ellenállása miatt!
Continental Gatorskin 28-559 26 x 1 1/8" Én itthon vettem alig használtan, kb 100-200 km-t volt használva 2-t 5 ezer ft-ért.
Voltam vele murvás terepen, sőt! voltam elég durva terepen is vele, de nem volt semmi baj vele!
Ezzel jártam meg a Rezi-várat ami nem volt piskóta 7 barra fújt gumikkal, merev bringával!! Főleg lefelé adtam a pofájának rendesen 40 km/h-val lefelé! Csak azon imádkoztam egy csiki-csukis kanyarból nehogy egy autó jöjjön szemből, mert 40-ről a féktáv terepen ezzel a keskeny gumival V fékkel kb 200 méter volt 0-ra. Szóval kamikaze mód volt.De olyan érzés lesz, mint ha lecserélted volna outira. : ))))
Persze nem lesz azért olyan gyors, de sokkal kevesebb az ellenállása.JA!
De ha tényleg csak 99%ban aszfaltra használod szerintem könnyítsd meg a mtb lelkivilágát és add el olyannak aki terepen használja és vegyél helyette valami belépő kategóriájú outit![ Szerkesztve ]
undefined
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16453 üzenetére
2007-ben 250ft volt egy euro, most meg 320, ezt se felejtsük el.
Én csak azon akadtam fent, hogy 50%-os drágulás a kerékpárokban, ilyen azért nagyon nincs. Ezt te is beláthatod, hogy erős túlzás volt. Amúgy meg ilyen erővel vitatkozhatnánk minden máson is, hogy hú de drága stb. Maradjunk annyiba, hogy átlag magyarnak minden drága, mivel alamizsnát kap, nem fizetést sajnos. Ez a téma amiről itt beszélgetünk, Ausztriában például fel sem merülne, mert az átlag ember 2-3 ezer euróval megy kerékpárt venni.
Az autós hasonlathoz annyit szólnék, hogy egy átlagos terméket hasonlítasz, egy verseny alkatrészhez. Annak nézz utána, hogy mennyibe kerül egy fox verseny lengéscsillapító ahhoz a land rover-hez, amivel mondjuk dakaron mennek. Ennek már értelme is lenne, ellenben az előbbi hasonlatoddal.imyourfriend: A te hozzászólásaidon egyedül az irigységet érzem, ráadásul amit most itt az utolsó hsz-ben írtál semmi köze a témához. Az, hogy óvodás hülye gyerekek min vitatkoznak, mi köze az előbbi témához, miszerint az utóbbi pár évben dupla annyiba kerülnek szerintetek a bringák? Mit kell azon csodálkozni, hogy egy felső kategóriás verseny alkatrész drága? Az, mint ahogy minden egyéb más felső kategóriás termék is drága, hobbi célú kerékpár nem drága, ez a lényeg.
Egyébként az, hogy egy dh gép 2 kilóval könnyebb, egy versenyzőnek rengeteget számít. Ebből is látszik, hogy nem túlzottan értesz ehhez a témához.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #16458 üzenetére
Pedig nem irigykedem, nincs miért egyszerűen a családom anyagi helyzetének okán. Értem a dolgot, hobbi szinten is rengeteg a 2 kg de nekem valamiért nem számít. Lehet másnak meg az a hobbi nem tetszik amit én űzök, milyen hülyeség már kiadni egy objektívért 200ezer vagy még több pénzt, példának okán. Semmi gond nem lenne ha mindenki a tisztes hasznát rakja rá a termékre és nem 20 hanem 50000 eladott termék után akarna jól élni. Részemről befejezettnek tartom.
-
deicide
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #16459 üzenetére
Akkor örülj neki, hogy jómódú a családod, bár szerintem inkább arra törekedj, hogy te is megteremtsd magadnak, mert nem lesz mindig ott apuci, hogy perkáljon. Meg még nekik is mehet rosszabbul, az élet sok mindent hozhat.
Nekem még is úgy tűnik, hogy szerinted az aki drága bringát vesz egy idióta.
Van akinek az a fontos, mint ahogy leírtad más meg nem vesz 200 ezerért objektívet, mert jó neki az 50 ezres kompakt is.Miből gondolod, hogy a kerékpárboltosok mind tisztességtelenek? Ilyen erővel minden kereskedő az. Aminek nyilván van valóság alapja, de azért nem mindenki tisztességtelen.
Nem szükséges válaszolni, ezt már nem azért írtam, igazából elbeszélünk egymás mellett, szóval szerintem is zárjuk le.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #16458 üzenetére
Fox vitába nem mélyednék bele, a lényeg hogy más téren is használnak tartós alkatrészeket viszonylag alacsony áron és ahhoz nem kell versenyszériásnak lennie, hogy bírja a strapát
Szerintem a kolléga nem a kerékboltosokra és azon belül az alkalmazottakra gondolt, hanem a tulajokra és a nagykerekre
1-2 árra azért kitérnék:
2009-ben rendeltem az alábbiakat, mellé van írva az akkori ár és a mostani, amit googliban olcsót találtam, zárójelben a drágulás mértéke:Abus Sinus 46/230 u-lakat, 8790 -> 12900 (46%)
Schwalbe Land Cruiser 26x1.9: 2330 --> 3590 (54%)természetesen nem minden változott, de sok alkatrésznél megfigyelhető ez a tendencia
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
fpeter07
veterán
http://www.decathlon.co.hu/hosszu-ujju-mezek/8216556-m3-isola-hosszu-ujju-mez-1.html
Errol vagy hasonlo aru kabatrol van valami velemenyetek?
[ Szerkesztve ]
-
pengemetal
aktív tag
Az ár témához példa:
2009-ben vettem egy Genesis Grab-et, Alivio váltókar, váltók elöl-hátul, Truvativ Blaze hajtókar, SR XCM V2 teló, tektro V-fékek, fékkarok, ez 80k volt. Ez a felszereltség most simán 120-nál kezdődik (ok, genesis nem a legdrágább márka)."Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
PS7A
tag
válasz Runner_fxr #16414 üzenetére
Köszönöm szépen, most azért megnyugodtam.
A nyomás az rendben van, csak ismerősömnek nagyon furcsa még ez az érték a DH-s múltja miatt
Egyébként egy Merida váz lenne a kiszemelt, kb 2008-2010 közöttire tippelném, de patent rendben van. -
fpeter07
veterán
válasz pengemetal #16464 üzenetére
Szinten 2 2009-es Caprine bringa 100k volt. Most kiegeszitokkel egyutt egy beleferne a keretbe.
-
INMOTEP
őstag
Pár kép a gépezetről ahogy ígértem [link] ((igaz a képek nem a legjobbak de látni rajta a lényeget )) Ahogy az előző tulaj mondta le lett cserélve az eredeti hátsó Shimano Acera M390 váltó egy Shimano deore -re .Állítása szerint jobb mint a gyári ,ez menyire igaz ?
-
-
INMOTEP
őstag
válasz imyourfriend #16474 üzenetére
Ezért csaptam le rá
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16462 üzenetére
Konkrétan mi a problémád a komolyabb telókkal? Az, hogy szervizelni kell őket? Átlag évi 1-2 szervizt igényelnek, hacsak nem verseny használatban vannak. Cserébe hosszú ideig működnek, nézd meg mennyi régi teló működik a mai napig, 2000-es évek elejéről rengeteg marzo villát látni. Értem én a problémád, egy autóba veszel 4db lengéscsillapítót, használod pár évig, hozzá se kell nyúlni, majd kidobod és veszel másikat.
Nos ugyan ezt meg tudod tenni az alsó kategóriás suntour villákkal, megveszed kb 20 ezer ft-ért, használod pár évig, hozzá se nyúlsz, majd kidobod és veszel másikat. Ha komolyabb igényeid vannak, akkor meg veszel egy igényesebb villát, de azt időnként kénytelen leszel szervizeltetni, különben hamarabb elhasználódik.
A hasonlatod totál értelmetlen. Kíváncsi lennék, hogy egy verseny célra gyártott autó lengés csillapító milyen karbantartási igénnyel rendelkezik és mennyi a futásteljesítménye.
Én régebben motoroztam, volt 80-as meg 125 cross motorom. Ezek a gépek üzemórásak, nem km-ben mérik a futásteljesítményt, hanem üzemórában. A 80-as cross gépem motorja nem egész egy nyár alatt generált igényelt amikor minden nap motoroztam vele. A telókat is időnként szervizelni kellett, persze egy kerékpár lengéscsillapítónál jóval ritkábban, de a súlya is jóval több volt, túl lehetett méretezni. Ezek ilyen dolgok.
Soha nem voltam túl jó matekban és fizikában, de kíváncsi lennék egy olyan számításra, hogy egy kerékpáros teleszkóp, a méretéhez, súlyához képest mekkora erőhatásokat kell elviseljen, mondjuk egy autó lengéscsillapítóhoz képest és most én itt komoly terephasználatra gondolok, már ami a kerékpár lengéscsillapítót illeti.Drágulni meg minden drágult, a ft egyre gyengébb, nem érdemes csodálkozni, ettől függetlenül szerintem még mindig elfogadható áron vannak a belépő hobbi kerékpárok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz INMOTEP #16473 üzenetére
A felső cső hosszát kell megmérni, azzal érdemes számolni. Csőközéptől csőközépig kell megmérni.
16"-os váznál ez olyan 53-54 centi körül szokott lenni. Ami 175 centis magassághoz nagyon neccesen jó, inkább 168-170. 175 centihez 55-55.5 centis felső cső az optimális. Egyébként mennyi a testsúlyod? Mert az is számíthat, ha könnyebb vagy akkor nem baj ha kicsit kisebb, ha nehezebb vagy akkor mindenképp a picit nagyobb, ez akkor fontos ha határeset és 2 méret között kell dönteni.Egyébkén ez egy 2012-es modell, 80-ért szerintem rendben van.
-
INMOTEP
őstag
válasz Runner_fxr #16477 üzenetére
Én olyan 173 magas vagyok és kb 65-70 Kg .Nem vagyok egy nagy darab ,valószínű ezért nem érzem kicsinek a vázat
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #16476 üzenetére
Semmi baj a minőségükkel, csak a monopol árképzéssel.
Fejlesztés és egyebek ide vagy oda, nagy részét az árnak a név, a reklám és a hype teszi ki, Foxra ez különösen jellemző.
Horgászberkekben is nagy névnek örvend, de ott is tudja mindenki, hogy annyit nem érnek azok a cuccok amennyit elkérnek érte.Szerintem akkor is drágultak, nekem többe kerülnek a cuccok a bringához mint 5-6 éve.
Sok más szegmens van ahol nem volt árváltozás világpiaci, deviza és nyersanyag helyzettől függetlenül.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16479 üzenetére
"Azt nem tudom mit bír az a Fox teleszkóp és meddig b.szkurálták míg ilyen hiper-szuper lett
De azt tudom, hogy egy Land Rover Defenderbe a 4db lengéscsillapító és rugó megvan 250e ft-ból és azért hegyen kap az is rendesen 2,5 tonna alatt, de kibír 100.000 km.t"
Erre a hozzászólásodra reagáltam.Én sem akarom a foxot lesz.pni, tény, hogy megkérik az árát, konkrétan ott van a fele annyiba kerülő xfusion, próbáltam, semmivel se rosszabb mint a fox. A rock shox monarch levegős tagok se rosszabbak a fox levegős tagjainál.
Azt sem mondom, hogy nem drágultak, de szerintem még mindig elfogadható az ár az alsóbb kategóriákban.
Amíg emberek Magyarországon 250-300 ezrekért vesznek ájfónt, nekem senki ne papoljon a drága kerékpárokról.INMOTEP: Akkor nagyjából jó lesz az a 16"-os.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16480 üzenetére
Imádom mikor autóhoz meg minden szarhoz hasonlítják a bicikli alkatrészek, mikor kb ló*asz köze nincs hozzá, már elnézést.
Eleve ha a defendernek keresel példát biciklibe, vagy bicikli teleszkópba, nem egy legdrágább teleszkóphoz kell hasonlítani, hanem mondjuk egy 60 ezres reconhoz.
Fox meg a bicikli alkatrészek közt a csúcskategória, autóba az micsoda? Ferrari Enzo? Annak a szervize 6 ezer km enként 1-2 millió forint, annál kicsit olcsóbb a fox teleszkóp...Kilométer futásnak meg megint semmi köze hozzá. Rakjál be előre két defender csillapítást, mennyi annak a súlya? 50 kiló? Biztos jól fogsz vele kerékpározni.. és finoman is fog mozogni.
Egyébként meg igen, 1000 ft os cigi az nem drága, discoba 2 cent pia 1000 ért nem drága, okostelefon ami 1 év múlva szétesik és semmit nem fog érni, 100-300 ezerért nem drága. Biciklire 5 ezret költeni ÚRISTEN!
Visszatérve a foxra, valóban túlárazott, mikor az xfaktor adta jó áron, akkor nem 250 től kezdődött, hanem mondjuk 140 től, de nem kerestek rajta valami sokat.. de az még azt mondom jó ár volt.
Egyébként mostanában meg foxéknak egyre jobban nem megy a teleszkóp gyártás, én az új modelleket már senkinek nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #16481 üzenetére
Hát épp ezt mondom én is. Nekem nem kell ezt megmagyaráznod.
Pontosan ez a véleményem mint neked.Egyébként mostanában nekem is a Rock Shox meg az Xfusion szimpatikusabb mint a Fox.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz dewil666 #16415 üzenetére
Én kérek elnézést
Ez egy láncból hajtogatott kazettaleszedő akar lenni
Azon még tanakodom, hogy hogy lehetne úgy rögzíteni az alakját, hogy meg is tartsa. Jelenleg 1-1 jól irányzott ütést gondoltam minden csapra egy pontozó segítségével. Kb 18 éve mikor egy autószerelő rakta össze a bringaláncomat, és pontozóval rögzítette a csapot, az "használt" Szét többé nem jött a lánc, bár az a csap többet nem is hajlott, amíg csavarhúzóval nem igazítottam rajta
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #16480 üzenetére
Elismerem nem volt a legjobb példa, de szerintem ha akartad, akkor értetted mire gondoltam
Inkább azt mondom, hogy pl. ~70-80 egy carbon Fox bojlis bot, ugyanazt a minőséget megveszed Shimano-ból 50 körüliphone-om nincs, nem is lesz
(#16481) ---Lasali---: nem dohányzom, nem kávézom, nem iszom (pár havnta egy sört, általában azt is más fizeti )
telefonom lenovo 32-ért csájnából
biciklire viszont költöttem már eddig úgy 250-et, de ha újra el akarnám költeni ezt az összeget, akkor sajnos nem kapnám meg érte ugyanezt a cuccot, pedig nem telt el sok idő.Úgy látom, azért közös nevezőn vagyunk, azok a teleszkópok az áruk ~60%-át érik, annyiért azt mondom vigyék versenyezni.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
krisi047
aktív tag
Sziasztok!
Cross trekking bringámon gyárilag szerelt
Schwalbe Marathon Mondial 700x40C / 28"x1,6" gumiabroncsokat használok 622x19C alufelniken. Ahogy eddigi pár száz kilométeren tapasztaltam, nem igazán vált be enyhe földúton sem.Mivel alapjában véve mondjuk 70%-ban aszfalton közlekedek, valamilyen köztes megoldást keresnék. Böngészgetve a fórumot, sokszor volt szó a Schwalbe Smart Sam Performance gumiról. A kérdésem az lenne, hogy ez a vékonyabb, 1,6/40-es (vagy 42?) szélességben is jó választás a céljaimhoz? Egyáltalán érdemes-e beruházni a jelenlegi fényében?
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz krisi047 #16485 üzenetére
Szia, nekem is CT van és legjobban a Continental TourRide vált be 700X42C méretben, 2 év alatt egy defektem sem volt pedig elég sokat megyek erdei utakon vele, főleg aszfalton használva alig kopott meg és szépen kapaszkodik ha nincs nagy sár, a jeges-havas utakat viszont nem szereti (de nem is arra való). Mi volt a gondod a mostanival, a mintázata alapján én bátran mennék vele mindenhová, kivéve sziklás-dagonyás-meredek részeket
https://howbad.info/
-
Valkűr
őstag
válasz Runner_fxr #16480 üzenetére
A te hasonlatod sem volt jó az iPhone-nal. Azt megveszi kamatmentes részletre a szolgáltatótól amit 2 év alatt kifizet havonta. A villaert meg le kell csengetni egyben a többszáz ezret. Van akinek az rst villara sincs 20-30 ezre egyben, nemhogy dragabbra. De neki mégsem mondhatod, h ne bringazz, ha nincs ra pénzed!
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #16488 üzenetére
Na ez is baromira életszerű, hogy valaki részletre vesz 300 ezres ájfónt, de nem lesz pénze 20 ezres villára, vagy még is mit akartál ezzel mondani?
Egyébként kerékpárt is lehet venni kamat mentes részletre is, bármilyen meglepő.
Az rst villával kapcsolatban, próbáld meg, hogy bemész egy ruhaboltba és azt mondod eladó csajnak, hogy nézze nekem nincs egyben 30 ezer ft-om cipőre és farmernadrágra, de azt mégsem mondhatja nekem ,hogy akkor most alsógatyában és zokniban menjek dolgozni. Szerinted mennyire fogja érdekelni a problémád? Ha nincs pénzed nem veszed meg, ennyi. -
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #16490 üzenetére
Arra utalt, hogy ha valakinek egyben nincs pénze 200 ezres villára, attól még lehet iphone tulajdonos.
Bringát talán, de villát sehol nem adnak hitelre, szóval azt mindig egybe kinyögős történet.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16491 üzenetére
Szerintem aki többszázezres telefont akar az akkor se nyavajogjon a drága kerékpáralkarész miatt. Akinek a kerékpár fontos arra költ. 200 ezres villa azért baromira nem átlag cucc, akinek olyan kell az fanatikus és nem fog ezen nyavajogni, hanem valahogy megoldja. Ez az egész már csak szőrszál hasogatás.
-
313313
addikt
válasz Runner_fxr #16490 üzenetére
És ---Lasali---:
Jól elkanyarodtatok a témától. Senki nem mondta, hogy nem költ bicajra, mert drága, csupán felmerült, hogy "aránytalanul" drágábbak az alkatrészek/kerékpárok, mint 5-7 év. Nyilván aki kicsit komolyabban bicajozik, az megveszi akkor is az alkatrészeket/kiegészítőket. Én is veszek majd vázat, annak ellenére, hogy többet kell kifizetnem érte, mint 7 éve, nem is kevéssel...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
rootkiller
őstag
Volt szó itt lánctisztításról meg cappy meg kóla meg stb. Ha cappy akkor melyikbe kell rakni? Mennyi időre? Mennyibe? Épp ellepje vagy bőven kell belőle?
Aggályosnak tartom a túlzott lánctakarítást abból a szempontból hogy ha kimossuk a szem belsejéből a dzsuvát akkor jön vele a kenőanyag, mégpedig olyan helyről amit nehéz visszakenni. Vagy ha ilyen kóla vagy egyéb cukros löttyel mossuk akkor maradhat cukor ott benn, ami szintén nem szerencsés. Vélemény?
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
fireproof
őstag
válasz rootkiller #16495 üzenetére
Ezt most komolyan kérdezted?
A cappy-s üveg csak azért kell mert nagy a szája. Cappy meg kóla helyett érdemesebb pl brigéciolt használni.
Ja meg pár apróbb kavicsot is érdemes bedobálni mellé és úgy rázogatni. (szerintem)[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz rootkiller #16495 üzenetére
Ezt a cukros poént én már előttem egyszer.
-
raczger
őstag
válasz fireproof #16496 üzenetére
Brigéciol nem nagyon javasolt, a láncszemeknél lévő, finom gyári zsírt is kiszedi, az nem túl egészséges. Én wd40-et szoktam ráfújni, azzal elmegyek 1x-2x bringázni, az nagyjából lehozza az olajsarat, utána pedig egy ronggyal végigtörlöm elég alaposan.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
lsebestyen
addikt
válasz rootkiller #16495 üzenetére
Ezen most szakadok