-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_Sci
őstag
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #16851 üzenetére
És arra esetleg nem gondoltál hogy nem vagyunk egyformák? Világéletemben kényelmesebb és kevésbé megterhelő volt nyomatékkal tekerni. Most akkor pörgetnem kellene mert te azt szereted?
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
imyourfriend
őstag
Én is nyomatékkal kezdtem tekerni, majd mikor megláttam hogy nincs értelme nem tudom tartani azt a tempót olyan áttétellel akkor elkezdtem használni a nagyobb fogaskerekeket és egyből később fáradtam el, így nem is értem miért lenne könnyebb nyomatékból tekerni. Persze lehetnek csodák, de nem véletlen hogy egy közel 30 éve kerekező ismerősöm a pörgetést ajánlja mindenkinek, nem számít az milyen kerekesről van szó. Csak rá kell érezni egyszer és menni fog. Lényegtelen hogy én mit szeretek, nekem nem is kell a 16-nál kisebb fogaskerék mert nem használok olyant most már hátul.
-
anorche1
őstag
válasz imyourfriend #16855 üzenetére
A pörgetés milyen fordulatnál "kezdődik"?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
pengemetal
aktív tag
válasz lsebestyen #16850 üzenetére
Felháborító!!! Valaki a másik életét veszélyezteti, ráadásul qrva kemény gyerek 1,5 tonna vassal körülvéve! Utánam egyszer jött egy paraszt, akinek mutogattam, hogy talán nem kéne 100al előznie a kocsisort, amikor szembe jövök. Én sem álltam félre. Pedig a bringás tasiban ott lapul egy paprika spray ilyen esetekre :-) + van némi magyar bajnoki kickbox múltam... :-)
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
lsebestyen
addikt
válasz pengemetal #16857 üzenetére
Hát igen, sajna nekem se paprika spray, se önvédelmi kiképzésem sincs, ráadásul elég nagy darab fickó volt.... De tolatni egész jól tudott
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz anorche1 #16856 üzenetére
90 rpm pedálon a szokásos pörgetés. Versenyen ez akár másfélszeres is lehet.
Jómagam annyira ráéreztem (meg annyira kicsi a combom és gyengék az ízületeim ), hogy 110 alatt csak akkor tekerek, ha elfáradtam.(#16858) lsebestyen
Ilyenkor mindig elgondolkodom, h milyen hasznos lenne némi küzdősport, de aztán rájövök nem véletlen űzök noncontact sportokat. Nem bírom, ha engem ütnek még edzés szintjén sem.
Eddigi kevés alkalommal viszont ha komolyra fordult a helyzet, akkor én ütöttem először és abba sem hagytam: egy pillanatnyi szünet nélkül kapta a sorozatot és még hálás lehet érte, hogy nem folyamodtam piszkos módszerekhez (szem, torok, térd, mogyorók, stb). Sajnos csak a meglepetés és az azonnali hatástalanítás az egyetlen esély arra, hogy egyetlen pofon nélkül kikerüljön az ember egy verekedésből.Az ilyen agresszorok ellen viszont nem tudom fel mernék-e így lépni, akik kiszállnak és megindulnak feléd, mint Tong Po a Kickboxerből. Elvégre sosem tudni a másik mennyire képzett, lehet azonnal vissza is adja.
De már rájöttem, hogy kár beinteni, meg anyázni. Azt sokkal kevésbé tudja kezelni egy seggfej, ha inkább mutatsz egy like-ot vagy megtapsolod, stb. Erre hosszabb ideig emlékezni fog, mint egy hétköznapi anyázásra.
Szvsz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #16860 üzenetére
140-el szoktam sprintelni. Viszont igen ritkán sprintelek csak.
Hasznos ez a cad mérő, amíg nem volt és az elején tudatosan pörgettem, hogy szokjam, addig azt hittem a 110 kb a 90.Lehet ezért is van az, hogy képtelen vagyon nem megizzadni még közlekedés szintjén is.
~74 rpm nálam a hullafáradt/sétatempó.
Jóó, de ehhez nekem jelenleg csak 48 cm-es comb társul (hú bakker, ősszel még 51-52 volt. ).
Vhogy fel kell jutnom a hegyre.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #16855 üzenetére
Olyan sportág a szerelmem, ahol egy szint után nem tudsz frekvencianöveléssel gyorsulni, erőt és nyomatékot kell növelni.
Itt egy ki szösszenet a szükséges erőkifejtésről, ami kissé pongyola, de jól érzékelteti, hogy mekkora erő kell a lábba.
A 172-es magasságomhoz jelenleg edzetlenül 66-os combkerület társul, már 17 évesen 150 kilókkal guggoltam.
Azonos tempót tartva sokkal jobban elfáradok, és jóval magasabb az átlagpulzusom egy 52/15-17-es (esetleg 42/13-15) áttételnél, mint az 52/13-nál (bár tavaly inkább 52/11-12-t használtam).
Persze ehhez hozzájárul, hogy szerintem hosszú nekem a 172.5-ös hajtókar, jövő héten kerül fel a 170-es.
Illetve kíváncsi leszek milyen eredménye lesz ha végre megcsinálom magamnak a cipőt (a standard cipők sajnos túl keskenyek nekem) és leszokok a platformpedálról.No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
pengemetal
aktív tag
válasz Teasüti #16859 üzenetére
Edzésen kívül soha nem ütöttem meg senkit. Viszont ha olyan helyzetbe kerülnék tudom hol vannak a k. o. pontok. Iszonyú agresszívek az emberek a közlekedésben, autósok is, nem egyszer láttam olyat, hogy kiszallnak és tükröt törnek, ütik a kocsit. (az ülés alatt ezért tartok egy orosz tábori vas baltát :-)
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #16861 üzenetére
Régebben túlerőltettem a dolgot, avagy feljebbváltottam még 1-2-vel hogy elfáradjak mire hazaérek. Pedálfordulat mérőm nincs, beállítom a tempót és hátra se kell nézzek hogy milyen fokozatban van a gép, általában úgyis a 19-17-en van a lánc. Most már többet van 17-esen mint régebben. De 19-est szerettem a legjobban csak az kezd elkopni, emelkedőn már volt hogy elugrott. De nem akarom még lecserélni ezt a sort. 3. lánc van rajta szóval még bírnia kell, viszont van egy olyan érzésem hogy ez az új lánc leölte a soromat. Majd idővel beszerzek egy pulzusmérő+pedálfordulat mérős ketyerét a géphez aztán kiderül én is csak 90 körül pörgetek és úgyhiszem hogy 110. Nem hiszem hogy fáradtság miatt venné lejjebb a fordulatot az ember, én ha 200km-t megyek is szeretek így menni, nem szeretem amikor alacsony fordulaton hajtanak a lábaim.
(#16863) pengemetal: Fel vagy fegyverkezve.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Én kérek elnézést ha valami kelletlent írtam.
És nem is esik jól pl 30-40km-t lenyomni ilyen áttétellel? Mikor a főúton járok első pár km alatt mindig próbálgatom lejjebb tenni a hátsó lánckereket de oda lehet hogy több erő kellene, vagy több edzés. Valameddig elhajtom alacsonyabb fordulaton is a dolgot de mintha enné az erőmet az a tempó, és sebességet se lehet olyan egyenletesen tartani tapasztalataim szerint. Inkább beállok egy ritmusra és azt tartom, de ha váltani kell vagy váltani akarok pl szél miatt így jobban megoldható. Szívesebben lennék kisebb és valami hegyimenő 55-60 kilós egyén de nem bánom hogy 82-83 vagyok mert túrához még mindig beleférek.
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #16864 üzenetére
A-a, én 90-nek hittem a 110-es megszokott kényelmes tempómat síkon.
De ehhez 30 alatti sebesség társul, hogy lássátok mennyire kényelmes vagyok.
Az út néhány fokos emelkedését már megérzem és váltok is vissza.
Épp ezért is nem fogok bringázástól combot növelni.
Mondjuk az is igaz, hogy ülve tekerek fel majdnem mindenhol, ahol a legtöbben kiállnak. Terepen is.Sokszor szoktam eléhezni a hétköznapokban, főleg munka után hazafelé, vagy egy kiadós túrázás után, mikor a túra végére már jól kimerültem, de még haza is kéne menni 10 km-t, na akkor tekerek csak 50-70 cad között. De az amolyan mindjárt lefordulok a bringáról és had legyek már otthon fajta fáradtság.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
Melyik a legolcsóbb pedálfordulat mérős óra? Illetve 31,8 -as oúti kormányra tudtok ajánlani visszapillantót? Városi közlekedésnél nagyon hiányolom.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #16869 üzenetére
Első évemben hasonlóan tekertem, aztán utána már belehúztam és volt hogy kiálltam a nyeregből komolyabb emelkedőknél is csak hogy megmaradjon a tempó. Nehezen ment az elején, minden bajom volt kb.. még mindig gyenge vagyok, de úgy érzem sokkal erősebb mint amikor elkezdtem, és csak a 3. szezonom jön. Első szezonban mikor 6500-at mentem én direkt csináltam így, míg egyszercsak megszédültem és akkor rájöttem hogy nem szabad eléhezni, mindig kell legyen nálam vagy egy banán vagy egy csoki, esetleg egy cerbona szelet meg némi víz.
-
Zola007
veterán
válasz pengemetal #16863 üzenetére
Múltkor engem a buszon lökdösött egy 50-es tahó fószer, mert kanyarban kapaszkodni mertem és nem engedtem el.
Körülöttem lévők nem értették, hogy miért nem nyomom le
Ránézésre sem lett volna ellenfél, de azt nem tudta senki hogy épp egy 2 terás winchester van nálam a táskában és nem akarom hogy baja legyen
ha a régi 80gigás lett volna, akkor azt nem sajnálom, 60 deka acél qrva nagyot tud ütniMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
fpeter07
veterán
válasz lorcsi #16833 üzenetére
Hátsó zsebes mez? Egy napnyi kaját nem tudsz elpakolni, de hétköznap sok bolt nyitva van. Mondanám a csomagtartót is, de az sem tökéletes megoldás. Alapvető szerszámok és belső elfér egy kis nyeregtáskában is. Intersportban néztem még tavaly egy kis méretűt. 4k forint.
-
lsebestyen
addikt
Jó ez a strava, most feltöltöttem a 4 legjobb menésem, máris két helyen vezetem a listát
-
bear_
aktív tag
Sziasztok!
Biciklit szeretnék vásárolni, a következő kérdésem lenne ezzel kapcsolatban.
180 cm magas vagyok, megfelelő méretű a magasságomhoz a 47 cm-es váz méret? A kiszemelt egy Caprine Cherokee lenne.Előre is köszönöm.
-
Zola007
veterán
kb igen, de ha teheted próbáld ki, mert az "elméletileg ideális" és a "gyakorlatilag ideális" nem ugyanaz
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Muton
addikt
valaki tudja, h a Hősök terén mit csinál az vagy 200 bringás egy kupacban?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Zola007
veterán
-
emre
veterán
válasz belaazallat #16831 üzenetére
Nahát, úgy látom hogy rajtad kívül itt már senki nem ért a bringákhoz.
Mindenki csak tekeri, de ha egy csavart meg kell húzni akkor már szerelő kell?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
fpeter07
veterán
Feltörés elleni kenőcsöt tudtok mondani? Állandóan kiújul. (néha idegesít, hogy azt a bizonyos nyerget még mindig a garázsban tárolom)
-
belaazallat
addikt
Az csúnya lenne, ha csak én lennék hozzáértő!
Pedig jár ide két szervizes is, tedd fel nekik közvetlen a kérdést.
Szerintem nem szabad megvárni, míg teljesen elkopik a felnin a csík.
Neten ezt találtam róla: " Számos felnin található kopásjelző csík a fékfelületen. Ez egy mélyebben mart csík, mely a fékfelület közepén fut körbe. Amennyiben evvel egy szintbe kopik a fékfelület, akkor a felni nem használható tovább. Ekkorra az abroncs pereme annyira elvékonyodik, hogy nem képes ellenállni a gumiban lévő nyomásnak, és szétnyílhat, ami balesetveszélyes helyzetet teremthet."
Más:
Néztem az időjárás jelentést még hét közben, hétvégére esőt írt, ezért megbeszéltem a szervizzel, hogy beadom a bringát egy átnézésre, karbantartásra. Erre egész hétvégén nagyon jó bicajos idő lett."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
sanzi89
addikt
A Caprine Cherokee-t személy szerint nem igazán ajánlanám. Ha akarsz egy jól felszerelt bringát, amit élmény hajtani, akkor sajnos ennyinél többet kell rákölteni. Például Caprine Forest? Bár hirtelen nem látom, lehet ennek is csak menetes a fogaskoszorúja.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zola007 #16839 üzenetére
Nekem 100 km-ig elég szokott lenni 1 müzliszelet vagy 1 banán. 100 feletti távoknál már azért több kaját viszek magammal: 2 müzli és 1 banán Persze miután hazaérek kieszem a hűtőt. Mondjuk én elég sokszor kihalt mellékúton megyek, ahol nem sok boltot találni, vagy akkor megyek amikor már minden zárva van.
(#16873) anorche1: Nekem volt, jól mért, de összeveszett az analóg pulzusmérőm jeladójával, így elajándékoztam. A sebesség jeladó csak 40-50 cm távolságig működik, ennyi bajom volt csak vele.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
emre
veterán
válasz belaazallat #16887 üzenetére
Mindegy, megrendelem a felnit is az ebike-ból, mert az új Deore agy miatt amúgy is fűzni fogok, akkor új lesz az egész. Egyébként egy 240-es Match1-ről van szó.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
válasz belaazallat #16887 üzenetére
Ezzel egyébként az a necces, hogy az a fékjelző csík, aka horony is kopik, bár sokkal kevésbé.
A fékpofa alakosan fog bekopni és idővel elkezdi koptatni a hornyot is.
Emlékszem nekem még festék is volt benne, na most az első 1000 km után már nyoma sincs. Fémszínű lett a horony is.
Mire az teljesen eltűnik és kitisztul a fékfelület, addigra már talán késő is.Ne is mondd, direkt autóval mentem munkába, mert zápor és zivatar. Erre napos idő.
(#16891) superecneB
Mi értelme felcserélgetni a láncokat? Lenyúlik, újat vesz, lenyúlik, újat vesz.
Érdekes is lenne ha mondjuk minden 1000-esnél cserélgetni kellene.
Bár a városi 1700 Ft-os láncok amúgy is kb. 1500 km-t bírnak alattam.
Sőt, fogsort is elhasználtam már ennyi alatt, bár az is vmi ratyi Sunrace volt.
Remélem most a 6700 Ft-os HG-51 nem egy láncot fog csak elkoptatni, mert akkor felgyújtom a bringát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rootkiller #16893 üzenetére
Pécsen lakom. És 90-110 cad-el járok. Szted mikor leszek én elég erős SS-hez?
Vagy persze felrakhatnék rá vmi jó nagy áttételt, de akkor meg a végsebességem lesz kicsi.
Váltó nélkül meghalnék.
Menj fel ülve a dombon SS-en! -
superecneB
őstag
válasz Teasüti #16892 üzenetére
Nagyon egyszerű. Mindennap szép tiszta hajtással akarok bicajozni, de nincs időm minden héten letakarítani a láncom, ezért, csak lekapom, kicsit megtörölgetem a hajtóművet meg a fogsort, majd felpattintom a tiszta láncot és már indulok is. A koszos láncot pedig amikor van időm letakarítom és készenlétbe állítom a következő cseréhez.
Ráadásul szerintem többet is bír a fogsor ha felváltva kb 200km-enként cserélsz rajta két ugyan olyan láncot. Később kezded lehegyezni mert a láncok egyenként feleannyit nyúlnak mint 1 lánc.De egyéni preferencia kérdése szerintem. Mindenesetre én ezt az utat szeretném járni. Nem azért akarom cserélni mert lenyúlt...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz superecneB #16891 üzenetére
hirtelen azt hittem, az én sorom képét raktad be pár héttel ezelőttről
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #16891 üzenetére
Ilyenkor felvetődik bennem a kérdés, hogy miért nem árulják külön-külön a "fogaskerekeket". 95%-ban én is csak 2-3 fokozatot hajtok, teljesen felesleges cserélni mindig például a legnagyobb és legkisebb kereket. Értem, hogy nem lenne arányosan olcsóbb, mert a szállítás, stb. nem lenne olcsóbb, de olcsóbb kellene legyen összességében.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -=RelakS=- #16898 üzenetére
Ööö, most lehet én tudom rosszul, de egyáltalán nem egy tömbből vannak kifaragva. Legalábbis amiket eddig láttam (MF-TZ20/21, CS-HG50, PG950).
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
superecneB
őstag
válasz sanzi89 #16897 üzenetére
Nagyobb buli 2 szar fokozat miatt rádsózni 44 euróért egy komplett új sort mint kb 5 euroért csak azt a két fokozatot.
A vevői igényeket meg meglehetősen nehéz lenne kezelni.
Valszeg' a szerszám költség is jobban jön ki így. (és ez talán az egyik legmeghatározóbb)(#16893) rootkiller:
Ez nem kérdés. Ez a fogsor azt hiszem 2008-as, ahhoz képest jól bírta. Ez rajta a 3. lánc talán. (ha a vadi újat nem számolom, de az szalad) Szerintem jót ment, megérett a cserére. Lehajtom a régi lánccal aztán kap egy újat, az új láncom meg megy az új sorra. Úgyis akartam rendelni most mást is...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer