Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz
Somatom #13093 üzenetére
Biztosan, fleetboardon keresztül kiolvasható a kártya úgy 8-10 éve, az utolsó magyar cégnél is így dolgoztam és akkor sem volt már új a technika.
Tüzi:
Nem hiszem, hogy olyan nagyon bonyolult stratégiai helyekre felhúzni bázisokat, ás ott hasonló rendszert működtetni mint a csalagút.
Az pont a klasszikus RoLa és az nem nagyon működik. Talán a legfontosabb oka: a vasúti űrszelvény. Amikor a vasutak kialakultak, nem nagyon estünk olyan túlzásokba, mint az amcsik, az űrszelvényt sokkal spórolósabban határoztuk meg így a vonat megengedett legnagyobb magassága korlátozott. Csak akkor tudsz felállni kamionnal ha speciális kiskerekű és mélyágyas vagont biztosítanak ehhez, másképp nem férsz el a felsővezeték és a műtárgyak alatt. Ez meg baromira megdrágítja a RoLa üzemet, mert a kiskerék gyorsan kopik, nagyobb terhelés a sínnek, több karbantartási költség..Svájcban pont most fug egy bővítési projekt a vasúton, a [Németország-]Basel-Bözberg-Goldau-Gotthard[-Olaszország] vonalat teljesen át kellett építeni pont e miatt, hogy a nem kiskerekű RoLa vonatok és a sima Huckepack vonatok is elférjenek korlátozás nélkül. Ez valami 200+ műtárgyat jelentett, galériákat, felüljárókat és alagutakat. Tőlem nem messze komplett új alagutat fúrtak a 3,5km-es Bözbergtunnel helyett, mert olcsóbb volt, mint a régit kibővíteni!
Eközben az amcsiknál
Aztán ilyen amikor egy magasabb vonatot véletlenül olyan pályára küldenek, ahova nem lenne szabad mennie:
[link]Ezek miatt a klasszik RoLa szívás, egy magas vonat közlekedtetéséhez meg messze nem mindenhol adottak a feltételek. A RoLa esetében ott van az a tényező is hogy tök feleslegesen utaztatod a sofőrt és a vontatót, ami csak költség..
Ez a mindent azonnal dolog egy valóban sz@r, ez a digitális világ a jólét és a fejlett logisztika hozadéka. Szerintem önmagában ezzel sincs gond, ha jobb a körítése.
Svájc azért lett logisztikailag aranybánya, mert van pénz, baromi rosszak az infrastrukturális körülmények és ez rákényszerítette őket a fejlettebb megoldások használatára. Kis túlzással az egyik legnagyobb kanton Graubünden egész télen járhatatlan autóval, mert a hegyek között van. Éjszkára,havazás idejére simán lezárják a felvező passokat és se ki se be. Nem vívnak szélmalomharcot a havazással 2km magasan, mert értelmetlen. Építettek vasutat ami télen is menetrendszerint megy, mindenféle gond nélkül.
Itt mellettem északon van a Coopnak egy baromi nagy központi raktára, szépen bepakolják a megrendelt árut cserefelépítménybe, feldobják az esti vonatra azzal leutazik Churba normál nyomtávon, ott átrakja a daru a keskeny nyomközű RhB-s tehervagyonra és megy fel a hegyre. Ha épp nincs tehervonat akkor simán felkapcsolják azt a két-három vagont a hajnali személyvonat végére és megy fel szépen a hegyre. Az összes nagyobb helyi állomáson ahonnak a környéket kiszolgálják van daru (Chur,Davos, Arosa,Zernez,Scuol,Campocologno,Thusis) és nyitásra akármelyik Coop áruháznál ott tud lenni a rámpán 18 raklapnyi áru, 1600-1900 méter magasban, akkor is ha leesett az éjjel másfél méter hó és a télen teljesen átlagos -27 fok volt.
Ez a rendszer teljesen jól működik évtizedek óta, nyáron valszeg drágábban üzemel mint a közúti fuvarozás télen viszont pontosna üzemel akkor is amikor teherautó nem tudna felmenni a hegyre napokig.
Aztán rájöttek arra, hogy ha már úgy is küldönk egyik irányba 5-6-8 cserefelépítményt minden nap akkor miért ne küldjök el arra a többi odatartót is, ami nem a hegyre megy? Az itteni coop központi raktáról ( Schafisheimből, Somatom biztos láttam már a pályáról) napi 2-3 tehervonat viszi a cserefelépítményeket 2-3 irányba.
A postaközpontok között is vonaton cserefelépítményben utazik az áru jelentős része (Frauenfeld-Harkingen-Genf) és jött egy vállalkozó kedvű cég aki beszállt a buliba. A RailCarenek van egy rakás cserefelépítményes szerelvénye, rengeteg cserefelépítménye és vettek mozdonyt meg vasúti kocsikat,amúgy is a coopnak dolgoztak de leszerződtek mellé a postával is. A Coopnál megrakják a vonat felét koopos WABbal, a vonat átgurul Harkingenbe ott megrakják a másik felét postás WABbal és meg sen áll Genfig ott rakománycsere és jön vissza posta majd coop. Itt ugye ezt azért is lehet megjátszani, mert éjjel kamionstop van, de a vonat mehet éjjel is. Este indul a Postáról, mire eljön a reggel 5 addigra Genf mellett már rakottan várják az indulást a teherautók..
Európa úgy átlagosan erre nem volt rákényszerülve a kedvezőbb környezeti adottságok miatt, autópálya hálózatra amúgy is szükség volt és a határok megnyílásával a közút simán elvitte a vasúti forgalmat gyorsabban, rugalmasabban, olcsóbban azért mert volt kamion, volt sofőr, olcsó volt. Most sofőr is egyre kevesebb van, adblue is
<tRucKdriFteR>