-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolynet
addikt
Vezérlés cserére vittem, nameg az összes folyadékot ledobjuk, stb stb ...
Life is too short to stay stock!
-
i-sti
senior tag
Ennek a szelephézag állításnak utána olvasnék.
Tudtok valami linket/szakirodalmat adni?Novum Forum Siculorum
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Graphics #52429 üzenetére
Gyűrűk? Ha a gyűrű össze tudna szűkülni akkor zéró kompresszió lenne, hallott ügy lenne a motor. A gyűrű az olyan mint egy rugó, mindig nyílik szét, és a dugattyú meg a hüvely közti hézagot kiküszöböli, így működik.
A dugó van összébb húzódva. És a dugattyú szoknyát lehet hallani, ahogy csattog a hüvelyezésen, ahogy keresztbe belöttyen a dugó. Gázfröccsre kopácsol a motor hidegen. Angolul piston slapping.
Itt egy jó videó a hangjelenségről: [link]
Egyébként ez szerintem az acél hüvelyes motorokra jobban jellemző lehet, amelyikben nincs hüvely, csak valami alusil féle bevonatolás van, azoknak szerintem a hőtágulása hasonló, és kisebb lehet a hidegjárati házag.
Lehet egyébként azért is, mert nem cseréltek benne légszűrőt, vagy valahol falsot szívott, és szűretlen levegő került bele, vagy sportlégszűrővel használták, és elkopott a dugattyú. Vagy egyéb rendellenes kopások miatt. Talán túl dús keveréktől, attól lemosódik az olaj a hüvelyről. Olajcsere elmaradástól. Esetleg ha túl sokat volt erőltetve a motor kis fordulaton (nagy sebességi fokozatból való gyorsítás).
Kovácsolt dugós kocsik szoktak még nagyon így csattogni hidegen, azt nem tudom miért, talán a kovácsolt dugónak nagyobb a hőtágulása és kisebbet kell beszerelni? Vagy ezek már gondolnak arra hogy szét lesz pörgetve a motor meg tuningolva lesz, és a dugattyúnak nagyobb hőterhelést (tágulás) kell tolerálni?[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz ---Lasali--- #52458 üzenetére
Igen, bocsi, rosszul fogalmaztam
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Qru
MODERÁTOR
Honda Civic - Jazz 2018. bemutató (TC)
Ezt az 1,5-ös Jazz-t megkergetném azért...
#nincsbennetarcsi
-
Graphics
Jómunkásember
Nem csak Te. Nagyon fain tanulóautó lenne belőle
De így csak a második generációs lesz. Abból is a kék, világosabb árnyalatú, az kellene nekem..
Múltkor volt egy 1,7 millióért... Elvitték.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
nagyúr
-
i-sti
senior tag
válasz yodamester10 #52474 üzenetére
Novum Forum Siculorum
-
postasbeci
csendes tag
Üdv!
8 gen, 1.4-es Type-Sről mi a vélemény, ha gyorsan túllendülünk azon hogy állítólag ebbe a kaszniba kevés ez a motor?Gondolkozom hogy a 2005-ös Jazz-emet lecserélem egy ilyenre, vagy egy Jazz kettesre.
Mennyire megbízható, gazdaságosan fenntartható a type-s a jazz-hez képest.
Alkatrész keresésnél pontosan melyik civic felel meg ennek?[ Szerkesztve ]
-
hülyegyerek
addikt
válasz postasbeci #52477 üzenetére
Ennyiért baromi drága, és gyenge, a hátsó ülés pedig nem felhajtható, mint az ötajtósokban, vagy a Jazzben.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
postasbeci
csendes tag
válasz hülyegyerek #52478 üzenetére
Hát nemtudom hahun 12 db van most fent (2008-asoktól nézve) és ez a második legolcsóbb.
Plusz ha azt nézem mégis csak márkakereskedésből lenne, ahol gondolom megbírják mutatni az előéletét, meg van ott szerviz is ahol annyira szerintem meg is emelnék hogy alá tudjak nézni meg a futóműveket megnézzem.A gyengeséget egy rendesebb próbaútból megtudnám ítélni.
A hátsóülés üléslapja meg nálam a két év alatt talán kétszer volt felcsukva a jazzben.Továbbra is az érdekelne leginkább alkatrész keresőkbe melyik civicnél érdemes keresgetni?
-
hülyegyerek
addikt
válasz postasbeci #52479 üzenetére
Ennyiért simán kapsz 1.8-ast is. Az alkatrészes kérdést viszont nem értem.
Amúgy én márkakereskedéstől is vettem már totálkárból visszahozott német szart, szóval az nem garancia semmire.[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Qru
MODERÁTOR
válasz postasbeci #52479 üzenetére
Attól függ milyen alkatrész keresel. Ha a motorhoz akkor L13A-hoz valót keress (ilyen van pl az Jazz 1-ben is), ha bármi máshoz akkor meg az mk8-as Civichez valót.
Egy próbakört feltétlenül menjél vele, az majd elveszi a kedved tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz yodamester10 #52483 üzenetére
998 köbcenti azigen
Ezeknek a használt tesztjére leszek kíváncsi 10 ev múlva. -
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #52483 üzenetére
Persze ez csak 1 db a sok kozul es mivel hasznaltan vette kitudja mit kapott elotte. Pl befecskendezo halalrol meg soha nem hallottam de ha vmi szokitett gazolajjal jart attol siman behalhat...
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz ---Lasali--- #52484 üzenetére
Azért hiába kevés a ccm, ezek a feltöltött motorok jellemzően erősebb hajtókarokat, csapágyakat, stb. tartalmaznak. Ha odafigyelnek a megfelelő melegítésre/hűtésre és jó minőségű olajat kap, sok baj nem lehet. A közvetlen befecskendezéstől és hatásaitól (koksz) jobban lehet félni, de szintén jó minőségű nyállal használva ezzel sem lesz egyhamar probléma szerintem.
Ennek ellenére ilyen kis motorral nekem sem kellene a Civic, szerintem nem illik egy ilyen autóhoz a 3 henger zakatolása (bocs hdanesz! ), holott az ereje valószínűleg elég lenne.
Egy Swiftben viszont pl. teljesen oké, azt vezettem már az egyliteres, 3 hengeres Boosterjettel. Azt inkább választanám ezzel, mint a 4 hengeres 1.2 szívóval. De leginkább a Sportot az 1.4T-val.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #52486 üzenetére
Ha reálisan az autók iránt minimálisan érdeklődő embert - de legyen az autógyári motorfejlesztő, autóversenyző, vagy csak mezei felhasználó - megkérdezünk, szerintem átlagosan oda eljutna a gondolatmenet, hogy a mindenféle elb.szott mérési ciklusok, kibocsátási normák meg egyéb f.szságok szarrágósággal való vegyítése helyett mindenki koncentrálna normálisan az ésszerű fejlesztésre, akkor az 1.6, 1.8, 2.0 benzinmotorok egy kisméretű nagy áramleadású akksival és egy kis villanymotorral bőven a nagyon alacsony fogyasztási tartományban, a kis károsanyag kibocsátással simán járható lenne, és simán tudnák azt, amit egy nullanyolcas, vagy egyes vagy egykettes varrógépmotorok 1-2-5 turbóval. Ott kéne rásegíteni, ahol amúgy szarok az értékek. Elindulás, rövid nagy terhelés. Egy 5-8 másodperces előzésnél ledöntünk annyi benzint a motorba, amennyit előtte-utána egyenletes üzemben 5-6 perc alatt.
A vicc az, hogy így pont azt a teljesítménytöbbletet szabadítanánk fel, ami miatt megéri a nagyobb erősebb motort megvenni. Vagyis lenne "tér" a fejlesztésre.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Giino83
újonc
Sziasztok,
Nem régiben vettem egy VII. generációs 2004-es évjáratú Honda Civic-et. A sors úgy hozta, hogy az 1.7-es turbódízel isuzu motorral. Lenne egy olyan problémám vele, hogy egy idő után a motor teljesen elveszti erejét, csak alapjáraton megy. Ha leállítom, majd újra indítom az erő visszajön de idővel a probléma is. Amennyit sikerült utána olvasnom, páran azt írták, hogy ilyenkor a turbó csere nem oldja meg a problémát, hanem a turbó EGR-szelepét (volt ahol már leoltottak, hogy az nem EGR szelep, bocsánat sajnos én nem értek hozzá annyira de a neten ezt olvastam) kell kitisztítani amit tulajdonképpen a motordiagnosztika is megerősített. Azóta a tisztítás megtörtént de a probléma nem múlt el. Itt találkozott már valaki ilyen problémával? Állítólag ennél a típusnál ez gyakori eset. Tudtok esetleg megoldást a problémára? Ha már lett volna erről szó korábban bocsánat.
Illetve tudtok ajánlani lelkiismeretes normális hondás szerelőt, akihez elhordhatnám majd a kocsit? Első kocsim így sajnos nincs ilyen irányú ismeretségem, tapasztalatom. Ha integra2951 még aktív szívesen elmennék hozzá is, mert Én is Zuglóban lakok.
Előre is nagyon szépen köszönök minden segítséget, ötletet és bocsánat ha hülyeséget írtam volna
Giino -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tboldi #52486 üzenetére
Na igen.. 3 hengerről nekem csak a "háromhengerezés" ugrik be, mikor nem megy az egyik henger a 4 ből, na meg a wartburg, de az már rég volt.
Mi ezeknek az előnye? Nyomatékosak a kis méret ellenére? Meg pörgősek? De egy igazi egyenletlenül járó bánat... downsizing fattya.. ennyi pénzért autót vennék, nem 3 hengert. -
tboldi
nagyúr
válasz ---Lasali--- #52489 üzenetére
Mi ezeknek az előnye?
A súly és az előállítási költség csökkentése, de főként inkább a hatásfok növelése. Egy hagyományos szívóbenzinesnek 15-20% körül van a hatásfoka, ezeknek a kicsi turbós motoroknak viszont 30% is lehet, mivel a kipufogógáz energiáját forgatjuk vissza, ami amúgy csak kárba veszne. A jobb hatásfokkal együtt csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. És a vevők elvárásainak is megfelelnek, miszerint egyre erősebb autókat szeretnének.
Pörgősnek nem pörgősek, jellemzően 6000 körül van végük, mert 1500-2000-es fordulattól rendelkezésre áll kb. 200 Nm, nincs szükség nagyobb fordulatra, a többség úgy sem használja ki. A kompresszióviszonyuk is kisebb a szívókénál.
Az egyenetlen járásból sem nagyon érez a kedves user semmit, mert egyrészt komolyabb bakokat kapnak, másrészt néha építenek be egy kiegyensúlyozó tengelyt. Na, meg ott a rettegett kettőstömegű lendkerék is.A megbízhatóságot tekintve nem feltétlenül rosszabbak ezek a kicsi turbós motorok szerintem. Nyilván valamivel több odafigyelést igényelnek egy egyszerűbb szívóbenyásnál, de ha azt megkapják, nem nagyon lehet gond.
A kedvencem a műfajban a Suzuki 1.4-es Boosterjet motorja. 4 hengeres, 140 ló/220 Nm, láncos vezérlés, nincs benne EGR, se kettőstömegű, és a turbója is csak egy fix geometriás Mitsubishi, ami 1,1 barral tölt. A közvetlen befecskendezés (Bosch-gyártmány) miatt kormol ugyan, de nem jobban, mint az én Jazzem.
[ Szerkesztve ]
-
hülyegyerek
addikt
válasz tboldi #52490 üzenetére
A Suzuki 1.4 4 hengeres. Egy gyártástechnológus ismerősömmel beszélgettem ezekről a kis turbós motorokról, ő azt mondta, hogy a büdös életben nem venne 1 litet körüli motorral autót, mivel a picike égéstér miatt sokkal hamarabb megtelnek szennyeződéssel.
Nem tudom, hogy igaza van e, annyit tudok, hogy egy háromhengeres pici turbómotor abszolút nem eszik keveset, szóval egyelőre itt nem látom a marketingszövegek beteljesülését.
Például spritmonitor szerint az 1 literes háromhengeres Civic ugyanannyit fogyaszt, mint az 1.8 szívó.[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
pg77
újonc
Van pár kérdésem, előre is köszönök bármilyen infót alábbiakkal kapcsolatban a hozzáértő kollégáktól!
7.gen 2.2 i-CTDi Accordba mennyibe kerül szerintetek egy (kézi)váltóolaj csere? (gyári olajjal)
Cserélhető szűrő van benne?Hűtőfolyadékot, fékfolyadékot milyen időközönként kell cserélni? 3 év?
Tipikus gyártási problémás repedt leömlőt mennyiért lehet legolcsóbban helyrehozni? Javítani lehet? Bontottat érdemes rárakni? Faceliftesé rámegy? Munkadíjnak mennyit lehet erre kb számolni nem márkaszervízben?
Jobb oldali tükör indexe nem világít, illetve csak a legkülső széle egy nagyon kicsit. Többször volt már, hogy behajtás-kihajtás után hol működött hol nem. Házilag mennyire macerás levenni a tükröt és megcsinálni a kábelt? (gondolom kontakt probléma) Egyáltalán lehet-e a kábelt javítani? Egyéb ötlet?
Jobb első ajtó zárja nem záródik, kézzel kell felhúzni, lenyomni. Mozgató motort hallani hogy megy. Szervíz azt mondta a motor egyben cserés, mert nem lehet megbontani, valószínűleg eltört belül az egyik fogaskerék. Tényleg nem lehet javítani? Ebay-es zárszerkezettel van valakinek tapasztalata? (Tudom tudom gyárit érdemes venni bele, de az ugyanúgy elromlik egy idő után, gyenge konstrukció.)
Gyárihoz hasonló, méretpontos szőnyegkészletre van javaslat esetleg? Nem feltétlenül kell Accord feliratos, csak ne legyen igénytelen minőség. Színválasztás plusz (valami nagyon sötét szürkét szeretnék a fekete helyett, mert a feketén minden apró kis porszem meglátszik)
Köszönöm a válaszokat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hülyegyerek #52492 üzenetére
A turbós nagyon sokat tud enni ha taposod (laboros mérés alapján persze meg jó keveset). Nekünk volt 1.8 tsi meg 2.5i is és a turbós többet evett. Persze az alacsony fordulatszám tartományban jobban is ment a turbó miatt.
mod:
pg77: Szőnyegre a carcarpit2000-et ajánlom, többen rendeltünk már innen és pontosan passzoló jó minőségű szőnyeget árulnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Az a helyzet, hogy azokon a piacokon, ahol a "jóvanazbele", meg az "elmegyezmég vagy kétszerennyit" a jelszavak, és a 10W40 a mindenbejó olaj, illetve az olajleeresztő nyílásokon híg bitumen folyik ki, a teknő aljával meg aszfaltozni lehetne, ezeken a piacokon nincs nagy jövője és kevés karbantartásigénye ezeknek a turbós minimotoroknak. Vagyis van. konzumpiac. Elpukkan a turbó, eladják, vesznek másikat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
a.gabriel
tag
válasz Giino83 #52488 üzenetére
Nekem volt ilyen motoros VII Civicem,
Igaz nem fordult elő vele ez, de egyszer egy szerelő egy vizsgaállomáson említette hogy elő tud fordulni.Mutatott egy ha jól emlékszem valami nyomás szabályzó-érzékelő egységet (nem EGR), amit nem árt ilyenkor kitisztítani, mert a sok rövid utak alatt el tud tömődni.
Némi támpontot adhat, hogy vékony gumi tömlő ment rá, emlékeim szerint.
A minőség az nem véletlen!
-
válasz tboldi #52486 üzenetére
Négy napig egy Audi Q2-t használtam Svédországban pár napja, 1.6-os turbódízel motorral. Nem tudom pontosan mikori autó, de 6600km-t futott eddig...tehát nem lehet túl régi. Álló helyzetben (még meleg motorral is) hangosabb volt mint a Civic. Pedig az Audi prémium. Sőt, megkockáztatom, hogy menet közben is hangosabb volt a motor....és nem a gyorsítás közbeni motorhangra gondolok, hanem már az utazótempós részre.
Ettől még tény, hogy a négy hengeres benzinmotor tényleg halkabb.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...