-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #52702 üzenetére
Jó lenne kijavítani, mikor már jó lesz az idő, mielőtt elharapódzna a helyzet.
-
Davetim
tag
sziasztok! Kinéztem egy sokat futott 6-os accordot első autónak. Megvolt a szervizben átvizsgálás, minden fasza, kivéve a kormánymű, azt mondták, vagy a szimering ereszt, vagy kopott a fogasléc. Az utóbbi a neccesebb, ha az van, azzal mit lehet kezdeni és mennyibe fog fájni? Előre is köszi!
-
TaylorPro
addikt
válasz szabonagyur #52702 üzenetére
Sok rozsda nincs. A két hátsó kerékjáratí íven picit látszik. Jön a jó idő eltüntetjük.
Pixel 8 Hazel
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52705 üzenetére
Kopott fogasléccel kb semmit. Kell vadászni bontott kormányművet, amit aztán felújíttatni, és reménykedni hogy az nem ugyan olyan szemét. Ezekhez nehéz lesz találni. Bontott kormánymű kb 40 ezer. Felújítás kb 75 ezer ft, plusz a szervizben 20 körül szoktak kérni a le fel szerelésért. De akkor már az axiál csuklókat meg a kormányösszekötőket is ki lehet dobni, és mehet futómű beállításra is. Olajból kb 2 liter kell bele de spéci hondás, abból van utángyártott mannol, annak fél literje 1500, a gyári asszem 6 ezer
De a kettő hogy függ össze? Ha ereszt akkor szimeringeket kell cserélni, ha meg kopott a fogasléc, akkor meg nagy a holtjátéka. Vagy arra gondoltak hogy a szimeringeknél kopott vagy rozsdás, és ezért ereszt?[ Szerkesztve ]
-
Davetim
tag
válasz Winner_hun #52706 üzenetére
Megkérdeztem, azt mondták kb egy 100asbol meg lehet csinálni ha találnak szimeringet hozzá. Csak szeretek kérni másodvéleményt.
-
Davetim
tag
válasz ---Lasali--- #52708 üzenetére
Akkor arra gondoltak, hogy a szimeringnél rozsdás. Holtjátéka nem volt.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52711 üzenetére
Az baj, akkor kuka a kormánymű.
Akkor az vonatkozik rá amit írtam az előbb. Jó köröket lehet futni..
Szerk:
Most rákerestem a kinti honda alkatrész üzlet honlapján, nem tudom pontosan kikeresni az autót, de itt azt írja hogy 100 valahány dollárért van hozzá kormányléc, de az felfoghatatlanul olcsónak tűnik.
Le kell olvasni a kormányműről a gyári típus számot, és ki kell keresgetni itt: [link]
Ezeket meg lehet rendelni gyári szám alapján itthon is. De van ami 3 szor ennyiért jön meg.[ Szerkesztve ]
-
Davetim
tag
válasz ---Lasali--- #52714 üzenetére
Nem biztos, hogy ilyen rossz a helyzet, lehet csak a szimering a rossz. Azt mondták, szét kell szedni, csak akkor derül ki. Vagy mindenképp kuka az egész kormánymű?
szerk: Amúgy nem tudom, lehet reális az ár. A komplett kormánymű tényleg sokkal drágább (900 dollárért láttam valahol gyárit), de ez csak maga a fogasléc.
szerk2:
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52716 üzenetére
Ezek szoktak jobb oldalt folyatni egyébként, nekem az előző generációs accord van, és ez is folyat, még nem újíttattam fel. Tehát ha nem rozsdás, nincs lekopva a krómozás, akkor van rá cég aki 2 napos átfutással felújítja, nekem olyan 45-75 ezret mondtak rá. Itt van nekem már az olaj is hozzá, meg egy tömb poliuretán amiból majd felfogató perselyeket fogok esztergálni. Gondolom van utángyártott szimeringjük, meg perselyük. Az a kérdés hogy a jobb oldali persellyel mit csinálnak.. mert az tudtommal egy teflon fóliás persely, azt felújítani meg érdekes.. ha nincs hozzá nekik ugyan olyan teflon betétes cuccuk, akkor max ki lehet belőle esztergálni, aztán bele tákolni valamit, ertacetálból vagy valami hasonló forgácsolható műanyagból. Majd fel fogom hívni őket újra, aztán rákérdezek, mert ha úgy van, akkor rendelek hozzá gyári alkatrészeket.
Komplett kormányműből nem hiszem hogy találtál 900 dollárért, az is felújított lehet. Komplett új kormányművek olyan 800-900 ezer ft körül mozognak, gyakorlatilag drágább mint maga az autó, de ilyen régi autókhoz nem hiszem hogy van. Az a jó hogy ezek még az amerikai szabályok alapján készültek, aminek megfelelően minden fődarabhoz kell alkatrész ellátást tartani, így lehet hogy amit mutattam oldal, azok alapján a cikk számok alapján flordiából pl meg lehet rendelni hozzá a cuccokat, amiből még maradt készleten.
Tehát a lényeg, ha nincsen sérülve a fogasléc krómozása, akkor huszadrangú hiba hogy ereszt. Azt meg lehet javítani, egy ilyen korú autón amúgyis üzemszerű lenne egy kormánymű felújítás. Ezeknek már gyengül el a szervoja, egyre több a résolaja a kormányműnek, plusz kidolgozta már ezer éve a zsírt, és mocskos a belseje. Egy igényes felújítás után erősebb lesz a szervo hatás, és nagyobb lesz a kormánymű élettartama.[ Szerkesztve ]
-
Davetim
tag
válasz ---Lasali--- #52717 üzenetére
Egész pontosan olyat találtam, ahol ennyi volt, amikor még volt készleten. Gondoltam a "reális ár" belövése szempontjából ez is releváns. Másik kérdés: van kockázata ha ilyen eresztő kormányművel járok? Nyilván csak addig, amíg meg nem tudom csináltatni. Másik másik kérdés, hogy ezt figyelembe véve mennyire reális ár a kocsinak a 750k? Amúgy tényleg jó állapotban van, 2.3-as motor, rengeteg extrával (bőrülés, tempomat, tükörfűtés, tetőablak, 4 légzsák, digit klíma, stb), és LPG-s is. Viszont 310ezret futott, 4 éve és 40e km-rel ezelőtt volt cserélve a vezérlés, és csak júliusig van rá forgalmi.
[ Szerkesztve ]
-
vekk200
tag
Tudom hogy nem ide vàg a téma de amúgy a szervìz az milyen olajat hasznàl ezekbe az autókba Castrol vagy Mobil1?
-
vekk200
tag
válasz szabonagyur #52720 üzenetére
Az konkrét mondjuk van aki esküszik rà hogy jó minden esetre nem próbàlnàm ki
-
gxcman
tag
Sziasztok!
Picit segítséget szeretnék kérni, mit javasoltok ha a check engine gondom van.
Típus HondaCity 2006 1.4LS L13A8 , tavaly Augusztus végén vettük akkor 320ekm volt benne, most 345ekm.
Igazából annyi gond volt ezalatt vele ritkán megtorpant inkább alacsonyabb fordulatom autópályán soha ennek a 25ekm-nek 90 % volt az autópálya...450km-el messzebre költöztünk, emiatt lett ennyi km benne.Egy hónapja elvittem Honda szervizbe teljes megújításra..
Olaj csere motor+ váltó, szelep állítás, ,. kartergáz cső csere is volt, mert a régi össze volt lapulva valamiért, let még EGR szelep, és EGR csatorna tisztítás is végezve ultrahangos 8 gyertya csere generátor csere...Megszűnt a rángatás minden ok volt kb 2ekm-ig 90% autópályán, ezután lassú tempónál kigyulladt a check engine lámpa, meglátogattam a másik HONDA szervízt ahol kiolvasták, a hibakódokat, és kioltották a lámpák,,
Hibakódok : P0108, 0113, 0171,
Nyugdíjas tempóba hoztam haza ( 50km) az autót, 2 helyen álltunk meg, addig minden ok volt, utolsó szakaszt volt hátra de kb 2 perc, 2km amit megtettünk és a check engine lámpa újra szívatott.Vissza a szervízbe állítólag az EGR rossz , a műszer szerint úgy tudják folytatni a hibakeresést, ha ( "" rakjál föl egy biztosan jó EGR szelepet"") ami ugye nincs készleten, hogy azzal mit mutat a hibakereső műszer, ennek a szelepnek az új ára 122600Ft...
Beszéltem a szerelővel aki a nagy szervizt csinálta a kocsin, és Ő nem biztos abban, hogy valóban az EGR szelep okozza a a hibát a hibakódok alapján.
Amúgy az autó teljesen rendben van nem okoz semmi ( érezhető gondot ) a hibalámpa akku saru le akkor eltűnik, persze jó volna tudni mi is a gondja a gépnek.
Arra gondolok mivel elég tisztának gondolom 2ekm 90% autópálya miatt az egr járatot, lehetséges a lassú tempó ( max 3e rpm ) emiatt lerakódik valamennyi kosz a szelepre és ez okozza a gondot, most hogy már nincsenek autópályás tempók, esetleg a 100-s benzin megér 1 próbát.
Eddigi terv nem lesz új EGR beszerelve, visszaviszem a régi szerelőhöz és hátha meggyógyítja.
Viszont tanácsot elfogadok mit tegyek, és mit nem.
Előre is Köszönöm. -
vekk200
tag
válasz gxcman #52722 üzenetére
A 100as benzint jó ötletnek tartom sőtt ja és próbàld meg mindig kihuzatni normàlisan mert attól koszolódik be sajnos..én is ezt jàtszom màr 1 éve csak nekem a folytószelepnél rakódik le mindig valami kosz.. EGR ki takarìtàs majd vissza és ez meg is oldhajta a gondot ha nem akkor màs probléma lessz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52718 üzenetére
Nézzed a szintet, hogy mennyire tűnik a tartályból. Vegyél hozzá ilyet: MANNOL 8970 PSF for HONDA, tartsd a kocsiban. Igazából nem befolyásol semmit, csak ha leesik a szint és levegős lesz a rendszer, akkor egy idő után el fog dögleni a szervo pumpa, aztán kiesik a szervo hatás, nehéz lesz kormányozni mint az álat, és ha szervo nélkül jársz vele tönkreteszed a kormányrúd összekötőktől elkezdve a mindent is. Ha szürcsögni kezd a pumpa a kormány tekerésekor, azt lehet meghallod bent is, akkor már kevés az olaj nagyon és fel levegősödött a rendszer, azonnal állj. Esetleg vihetsz hozzá szerszámkészletet, hogy meglazítsd az ékszíj feszítőt, le tudod venni a szíjat mert kívül van és nem fedi semmi, hogy ne hajtsa a száraz pumpát a halálba a motor, abban az esetben ha pl a szervizig még el akarsz vele jutni.
De ehhez már iszonyat eresztenie kell. Nem tudom hogy nézték meg hogy ereszt, gondolom levették a gumi harangot és állt benne az olaj. Évek alatt is tud abban összegyűlni az az olaj mennyiség, nem egyik napról a másikra fos be oda 1 decit.
Ezeknek ennyi az ára, szerintem túlárazottak ezek a 6 os accordok. Olyan mint a toyota avensis.
LPG annyiból jó hogy nem kell tankolni annyit, mert ez megeszik 10-11 litert lazán. De én nem vennék lpg-s kocsit. Nem tudom mennyire barmolták össze a beépítésnél a kasznit, meg az olyan szerelők sem szokták szeretni az ilyen kocsikat, akik nem lpg-znek. Tehát ha befecskendezéshez kell nyúlni, akkor lpg-s szerelőhöz kell menni. Más hátránya nem nagyon van, drágább bele a gyertya, de azt nem kell olyan gyakran cserélni. Van olyan motor ami nem szereti az lpg-t, és kikészül tőle, ezekről a régi honda motorokról nem tudok ilyeneket. Mi van ebbe? F23 as blokk?
Én alkudnék belőle amennyit csak lehet.[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
Sziasztok,
Egy gyors kérdés, remélem tudjatok a választ: a nálunk kapható (hazai forgalmazás, nemet import, stb) Jazzek hol készültek? Ha jól tudom, ezeket Japánban is gyártották, de Európán is volt egy üzem Swindonban.
Második generációs (GE) Jazz minőség milyen - mennyire hondás ?
Honda tulajtol hallottam, hogy a UKben, pakisztáni és lengyel vendégmunkások álltál osszeszerelt modellek azért nem nem az igaziak már[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
tboldi
nagyúr
válasz gzbotii #52727 üzenetére
2002-től 2008-ig mind japán (J-vel kezdődik a VIN), 2009-től már van keveredés.
Az eddigi első és egyetlen Jazzem 2006-os, japán gyártású. Nem tudom, hogy milyen a többi.(#52724) martillo: Igazából nem egy nagy truváj, bár egy kis szerelési érzék nem árt hozzá. Pár tömítést is cserélni kell vele.
[ Szerkesztve ]
-
Davetim
tag
válasz ---Lasali--- #52726 üzenetére
Király vagy, jövök neked egy láda csokival
Nagyon nem ereszt, úgy vettek észre, hogy olajat láttak a motortében, és oda vezették vissza. F23as blokk amúgy.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Davetim #52733 üzenetére
Na most ha a motortérben láttak szervo olajat, az megint izgalmas, mert onnan a kormányműre alig látsz rá.
Motortérből látod a pumpát, esetleg a hűtőt, a szervo csöveket, meg a kormányműnek a szelepházának a tetejét. A gumiharangokat a fogasléc végén csak nehezen, ha nem vágta le róla az acél kötegelőt, és nem húzta le a kormányműről, akkor nem látta a fogasléc állapotát, sem azt hogy ott mennyi olaj áll. Esetleg ha már annyira öreg az a gumi, vagy nem jól húzták rá a kötegelőt, akkor mellette szivároghat olaj ha belül már áll, de az lefolyik a földre, mert nincs alatta semmi, bölcsőben van benne, de az lefele nyitott.
Na most itt ereszthet a cső, ami a 6 osnál ráadásul tudtommal eléggé keresett alkatrész. Na most ez megint olyan, hogy a legtöbb 20 év körüli kocsinál már izzadnak ezek a csövek, nekem is olajos kicsit, ez akkor gáz ha már rá kell töltögetni gyakran, mert annyit elfolyat, vagy ha fel levegősödik rajta keresztül a rendszer. Ezeket a csöveket lehet javíttatni is, pl a zsemito is csinál ilyet, de lehet gyártatni is, nem olcsó dolog, de ez sem megoldhatatlan. Ez is ilyen 60 ezres tétel kb.
A pumpa is ereszthet, O gyűrűk elöregednek, azt fel lehet újjíttatni, nem drága, nem olyan bonyolult, akár jól felszerelt otthoni műhelyben is elő lehet adni, annyi hogy az ékszíj tárcsát le kell húzni róla, utána meg elég nehéz kiütni belőle a tengelyt, majd ripityom ezer darabra tud széthullani, lehet vele szopni azért. De ha ki vannak cserélve az O gyűrűk, akkor szintén nő a szervo hatás, vissza tud állni gyári 1 ujjasra.
Az olaj hűtő csöve szét tud rohadni, az a hűtő előtt van, kapja a sós lét, amit az előtted menő felver télen, azt lehet cserélni.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
Lemerült az elem a táveszban gondoltam beugrok a tescoba és veszek 2db 1616-os elemet.Persze nem kapható,oké irány az obi,ott sem na akkor euronics és ott sem.Ez egy vicc,most megrendeltem az extremdigitáltól.
[ Szerkesztve ]
-
Bjorngolf
tag
Sziasztok!
Találtam két használt Civicet, de nem tudom h melyiket lenne érdemes megnézni.
Az egyik 2006-s 53 e mérföldes (75 e km kb) manuális váltós, míg a másik 86 e mérföldes (129 e km-es) de 2007-s évjáratú és automata kuplungos.
Ez az évjárat kérdés nem tiszta nekem, mivel olvasni h az első széria (kb 2007-ig) elég szar összeszerelési minőséggel készült, de később javúlt
Másrészt nekem ez az automata kuplung elég kínai. Nem értem hogy ez hogyan is működik, hogy van a váltás ( a váltón nem látok semmilyen fokozati jelzést - 1től 6ig) .
szerintetek melyiket lenne érdemes megnéznem ?
(u.i. UK-ben élek és itt is nézem majd meg őket)
Köszönöm előre is -
BigBlackDog
veterán
válasz Bjorngolf #52737 üzenetére
Az az automata kuplungos dolog egy robotizált váltó. Csak automatán kuplungol és vált. Itt egy videó, ahol lehet látni-hallani a folyamatot. Én hagynám a robotizált váltós változatot. Talán 2009-től jelent meg a normális automata, azzal nem lehet rossz szvsz.
-
Bjorngolf
tag
válasz BigBlackDog #52738 üzenetére
Köszi szépen valahogy selytettem ezt és szerinted 2006-s évjáratot nyugodt szívvel lehet venni, vagy inkább nézzünk újabbat?
-
Bjorngolf
tag
válasz BigBlackDog #52740 üzenetére
nem sajna :/ 2006-2007-seket itt kinn kb 1100000 Ft körül meg tudunk kapni. 120 e km alatt.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kuplung adóhengert cserélt már valaki?
Fogalmam nincs milyen márkát kéne megpróbálni.. TRW nagyon olcsó, de van brembo, textar.. dephli az nagyon drága -
demars
addikt
válasz ---Lasali--- #52742 üzenetére
Nálam tervben van. Ha jól láttam Nissin van fent.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
martillo
tag
Sziasztok,
Lassan megint olajcsere jon, mar agyalok mibol mit vegyek
0W30-as olaj lesz szerintem (8gen Sedan civic, ~260k km), de ebbol mit javasoltok markat?
Van elkepzelesem nekem is, de kivancsi lennek az ajanlasokrta anelkul, hogy elvinnem az iranyt a sajat otletem iranyaba.Leg- es pollenszurobol Filtron-t gondoltam, ehhez esetleg ellenvetes, jobb javaslat, nyilvan ar/ertek aranyban.
Olajszurot gyarit talaltam 2800-ert, itt, ismeri valaki, lehet innen rendelni nyugodtan? Esetleg jobb aron gyarit tud valaki, vagy jobb ar/ertek aranyt mas markaval?
Olajleereszto csavart es alatetet honnan erdemes rendelni?
Illetve szoktatok emlegetni egy bizonyos Lacit itt a forumon, aki tud segiteni a beszerzesben.
O pontosan kicsoda, hogyan es ki keresheti ilyen keresekkel Milyen forrasbol dolgozik, jobb arakat tud kinalni?Koszi elore is, ha segitetek!!!
M -
tboldi
nagyúr
válasz martillo #52746 üzenetére
Annyira nem olcsó, úgyhogy bestbuy-nak sem mondanám.
A győri Olajcentrumtól szoktam vásárolni, ott 3700 volt literje, de van 5 literes kiszerelés is 16500-ért.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz martillo #52744 üzenetére
Olaj: eneos sustina, motul
Szűrők: mann, filtron teljesen jó. Pollenből érdemes aktív szeneset nézni, jobban szűri a szagokat.
Olajszűrő: én filtront vagy mann t használok, de ennyiért a gyári tök jó.
Csavar, alátét: írta boldi, zsemito. Vagy unix, bárdiAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik