Új hozzászólás Aktív témák
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Számítógépes hardver kérdéssel fordulnél hozzátok, rögtön kettővel. Egyetemen ettől a félévtől kezdve kell terveznünk 3D-ben, pontosabban SolidWorksben.
1. kérdés: Felraktam a diákverziót a gépemre, de sajnos elég halovány teljesítményt nyújt, sokszor megakad és másodpercekig semmi, aztán elindul, 1-2 másodpercre megy, majd megint lefagy. Amikor még csak szkeccset rajzolok a legelején addig ok, de amint assembly-ben összerakok pár egyszerűbb mdb-t, pl. zártszelvény, kezdődik a fent leírt történet. Próbáltam feladatkezelőben figyelni az erőforrások kihasználtságát, ram 50 % körül, proci 20-50 közt.
Konfig: Intel G2030, 4 Gb DDR3, 120-as Kingston V300 SSD.
Mit kellene fejleszteni ezen a gépen, hogy működjön rendesen? Gondolom egy dedikált GPU-ért esedezik, de milyen kellene, amivel már normálisan lehetne használni?2. kérdés is ehhez hasonló: Tervezek egy laptopot venni, vár még nem döntöttem el, mennyire lenne szükségem rá a tanulmányaim alatt, fölöslegesen nem venném meg. Max. 50-60k-m lenne rá, ennyiért használt üzletiket néztem, pl. Dell E6430, HP 8470, stb. Ezekben általában i5-ös procik vannak, 4 GB ram, dedikált VGA ha van is legtöbbször NVS 4200. Ezzel mennyire lenne használható az SW?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
-
hentes555
senior tag
válasz soldi3r #11604 üzenetére
Köszi a választ, utánanézek ezeknek is. Bár elsősorban 14"-es gépben gondolkodtam a hordozhatóság miatt. Na majd lesz valahogy, át kell ezt gondolnom rendesen, hogy most melyik érné meg, fejlesszem-e a gépet vagy vegyek egy jobb notit.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Thrawnad
senior tag
válasz hentes555 #11606 üzenetére
Nekem egy Xeon X5450 van 8 GB DDR2 vel. Minden szépen fut.
Viszont a GPU egy Nvidia Quadro K4000 3 GB rammal.
Amióta ez van a gépben nem sikerült megakasztani, pedig UHD módban megy 127 cm átmérőben
A Tervező progik egy szálon futnak így a xeon dedikált cache memóriája, magonkénti sebessége sokat dob.
A megtorpanás pedig kifejezetten GPU-ra utal.Thrawnad
Hardver hibára ritkán van jó szoftver...
-
kátú
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen ide vágó kérdés, de talán ti tudtok segíteni. 🙂
Egy modellemhez szükségem lenne csatlakozókra, USB, USB C, HDMI, RJ45, jack, DisplayPort, stb, mindenből apa és anya is. Első körben kész modellek érdekelnének, akár fizetősen is, de már az is nagy segítség lenne, ha létezne ezekhez valami rajz, méretekkel, belső felépítéssel, ami alapján én lemodellezhetném. A csatlakozók megvannak fizikailag, viszont ezeket nem tudnám olyan pontosan lemérni, főleg a belső felépítésüket, hogy egy modellben is pontos legyen, leginkább azért kellenek, hogy tudni lehessen, mekkora lyukak kellenek az eszköz házára a csatlakozóknak, amibe aztán halál biztosan beférnek, de renderképek miatt maguk a csatlakozók modelljei is kellenének. Tudtok olyan oldalt, ahol ilyesmit találnék?
Tudom, vannak megosztó oldalak, de nem vagyok biztos benne, hogy az oda feltöltött modellek pontos méretekkel készültek.
It still works!
-
G@ben
addikt
Catia V5 R26 alatt mióta átmentem melóban másik környezetbe (előre vannak definiálva a környezetek a különböző autótípusokhoz), azóta ha ablakok között váltok, vagy csak bemegyek egy sketch-be, majd kilépek, teljesen összecsukja a fát. Hol lehet beállítani, hogy ezt ne csinálja? Iszonyú idegesítő.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz #06658560 #11611 üzenetére
Nem. Közben ilyet talált az egyik kolléga:
Valószínűsíthetően ez lehet az, de nekünk ez le van zárva. A főnököm szerint nem zavaró, úgyhogy minden bizonnyal nem lesz elintézve, hogy kikapcsolható legyen. Az nem baj, hogy mindenki más utálja.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
Ansys Spaceclaim 2019 -ből .stl -be exportált irgalmatlan nagy fájlt hogyan lehetne használhatóvá tenni? Percek alatt nehezen, de megnyílik Solid Edge 2019 -ben, ahol odáig tudok eljutni, hogy egy kiválaszott síkon rajzolok pl. egy négyzetet kivágáshoz, de a kivágás mélységének megadásakor végleg és teljesen kifagy, feladatkezelőből lehet csak bezárni, majd újra megnyitni. Inventor 2019 -ben kivágást nem is tudok csinálni, csak új testet létrehozni.
Az alkatrészt (kiindulási állapotban kb. csak egy sima henger) SE 2019 -ben megrajzoltam, stl -be exportáltam (~ 50 KB -os fájl), Ansys Spaceclaim -ben egy belülről térbeli ráccsal kitöltött héjszerkezetet csináltam belőle (jelenleg csak erre kellett a folyamatban a Ansys), majd visszaexportáltam stl -be, hogy tovább lehessen szerkeszteni SE -ben az alkatrészt. Na eddigre már majdnem 63 MB -ra hízott, a Meshlab szerint 1 255 516 felülettel (faces)... ezzel túlzás nélkül semmit nem tudok kezdeni, pedig igen fontos lenne és határidős...
Az érdekelne, hogy ezt hogyan lehetne szerkeszthetővé és használhatóvá tenni vagy hogyan lehetne más módon megoldani ezt a "rácsozást", ha az Ansys a probléma oka.Köszönöm!
Kicsipampam, Kopi31415, kpityu2: köszönöm a múltkori válaszokat!
-
Kicsipampam
tag
Nálunk hasonló problémák voltak, ha túl sok volt a számítási igény és kevés a gép. Igazából nem fagy ki a géped, hanem számol és lehet vinyóra írja a memóriát. Ha te ebbe belenyúlsz, azaz kattintast egy feleslegeset, akkor sokkal tovább fog tartani hatványozottabban. Nem tudom miért, de ez egy Windows sajátosság. Várd ki had végezze a dolgát, addig nézz meg egy filmet, de ne ezen a gépen. Viszont kapcsold ki előtte a képernyőkímélést, az alvó állapotot, meg még egy pár dolgot lőjj le, mint vírusirtó, net stb., amik most "feleslegesen" futnak. Nekem volt olyan, hogy 4-5 órát is kellett várnom.
Nem tudom, hogy segít-e a bajodon, ha nem stl-be, henam más formátumban konvertálsz? Próba.
Talán még az SE-ben is állítsd be azt, hogy ne dinamikusan mutassa/számolja a kivágást, mert itt is probléma lehet. Emlékeim szerint ezt be lehet állítani. Sok időt nyernél vele.[ Szerkesztve ]
-
kpityu2
őstag
Nincs. Ezek háromszögmodell fájltípusok. Szerintem te a FEM hálót, tehát az analízisre előkészített modellt akarod menteni. A Spaceclaim ugyanolyan parametrikus modellező mint az SE, SW meg a többi. Ismeri az elterjedt CAD formátumokat (STEP, Parasolid, IGES, stb).
[ Szerkesztve ]
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
nzozz
aktív tag
válasz kpityu2 #11619 üzenetére
Mutatom az enyémet. [videó]
Solid Edge -es .stp lett beimportálva, az első ("eredeti", Ansys -ban nem módosított) fájlt sokkal több formátumba, köztük STEP -be is lehet menti, szemben a második ("módosított") fájl esetén, ahol már megtörtént az Ansys -os módosítás. Nem tudom mit lehetne itt másképp csinálni illetve az általad linkelt videóban is, meg nálam is csak egy "mentés másként" volt csinálva.Szerk.: esetleg túl összetett és ezért az Academic verzióval már menteni se lehet? "Problem size limit: structural physics: 32K nodes/elements". Ettől ez jóval nagyobb, bár nekem most semmilyen szimulációt nem kellene végeznem, de gyanítom ez lesz a gond és ezzel nem is tudok mit kezdeni...
[ Szerkesztve ]
-
kpityu2
őstag
Hmm. Úgy néz ki, hogy a te verziód egyből átkonvertálja háromszögmodellé analízishez. Ez azonban egy FEM preprocessing művelet. Lehet, hogy az ANSYS fixen beépítette a beolvasáskori konvertálást. Bár ez meglepő mert az előfeldolgozás/konvertálás során lehet állítani a háromszögmodell finomságát és ezzel az analízis pontosságát. Talán az akadémiai verzió miatt ezt fixálták. Akkor viszont ez a verzió alkalmatlan modellezésre.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
nzozz
aktív tag
válasz Kicsipampam #11616 üzenetére
Az a baj, hogy úgy nem lehet alkatrészt szerkeszteni, hogy 5 órát várok, hogy elvégezzen egyetlen kivágást. Mert az, hogy sokáig tart beimportálni, még rendben lenne, ha utána lehetne szerkeszteni rendesen, de nem lehet utána se, hiába van már .par -ba lementve. Ha Inventor Pro 2019 -ben nyitom meg a stl -t és utána STEP -be exportálom, az egy 4KB -os üres fájlt eredményez. Ha SE 2019 -ben nyitom meg az stl -t és abból exportálom STEP -be, az egy 800MB -os fájl csináltam, ami ugyanolyan sz*r mint a stl -es volt. Tehát ezt a megoldást is elvethetjük.
-
#06658560
törölt tag
Gondolom csupa felületet gyárt, millió csomóponttal, nem pedig solidot, azért szopás.
[ Szerkesztve ]
-
kpityu2
őstag
Ha SE 2019 -ben nyitom meg az stl -t és abból exportálom STEP -be, az egy 800MB -os fájl csináltam, ami ugyanolyan sz*r mint a stl -es volt.
Igen mert átkonvertálta háromszögekké, és amikor visszakonvertálod akkor a háromszögfelületeket összeragasztja ugyan egy testté, de az már nem ugyanaz mint az eredeti parametrikus leírás. Parametrikus leírásnál a felületeket a sík, gömb, nurbs matematikai egyenletével reprezentálja és csak a megjelenítéshez bontja háromszögekre. Amikor ANSYS-ban megnyitod az induláskor háromszögekké konvertálja és azzal dolgozik tovább, de ez parametrikus CAD-ben kezelhetetlen.
Vannak természetesen programok amelyek háromszögmodellekkel is elboldogulnak, jellemzően ilyenek a játékokhoz és nem CAD megjelenítéshez készült szoftverek (Maya, 3Max, stb.) Meg vannak hibrid szoftverek is amelyek mindkettővel elvannak, de azokban se vegyítheted a kettőt.
Ezek gépipari CAD modellezési felhasználásra alkalmatlanok az okból, hogy a gépipar kvázi "végtelen" pontosságot igényel. Pl. egy körtöl elvárod, hogy bármilyen nagyításnál kör legyen. Háromszögmodell esetén a kör egy adott oldalszámú sokszög. Ez lehet nagyon magas oldalszám is, de ha 10000 oldalú sokszög akkor is csak sokszög. Ekkora felbontásnál meg úgy 10 000 pont adatait kell a memóriában tartanod a munkához. Miközben parametrikus esetben a kör egyenletével tudod reprezentálni a kört és csak a megjelenítéshez generálsz sokszöget. Ezért tudod pl. CAD szoftverekben a megjelenítés pontosságát szabadon állítani miközben a modellezés pontossága változatlan.
Szumma szummárum: a parametrikus és poligon alapú modellezés két külön világ.
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
nzozz
aktív tag
Köszönöm a fenti sok segítőszándékú hozzászólást mindenkinek!
Esetleg arra van valami tippetek, hogy a Creo 5.0 telepítője miért nem indul el? Szintén student edition, a hivatalos oldalról. Próbáltam közvetlen a letöltött zip -ből indítani, kicsomagolva indítani, "normálisan", majd rendszergazdaként illetve Win7 módban is, de semmi. Feljön ez a Windows -os "engedélyezi, hogy ez a szoftver módosításokat hajtson végre a számítógépen?" ablak, rányomok, hogy "igen" és ennyi. Nem indul el semmilyen telepítő, nincs hibaüzenet, még a feladatkezelőben se látni semmi PTC -s folyamatot.
Köszönöm
-
Kowax
tag
Sziasztok!
Nem teljesen ide való a téma, csak kapcsolódik, de hátha itt hozzáértőbb emberek vannak...
A főnököm megbízott, hogy nézzek szét plotter ügyben, mit lenne érdemes venni.. A1 vagy A0 lenne jó, ami nem csillagászati árban van. Ki mit ajánlana? Újat vagy inkább használtat?
Előre is köszönöm, ha valaki segítene!
Előző munkahelyemen emlékeim szerint egy HP T120 volt, de azzal rengeteget szenvedtünk, mert se Creo-ból, se pdf-ből nem akart 1:1-be nyomtatni, mindig játszani kellett az aránnyal... Ezt jó lenne elkerülni.[ Szerkesztve ]
Böff!:))
-
tycon
tag
-
SidCorky
senior tag
Hali!
Több, Fusion360-ban készült modellből szeretnék fotorealisztikus rendereket csinálni, amiről nem rí le rögtön, hogy ez csak egy render (példa1, példa2). Fehér háttér előtt is kellene, illetve hétköznapi környezetben is, mondjuk egy asztalon, főleg fém és műanyag anyagú termékről van szó, szóval 99%-ban matt felületek.
Ha jól szaglásztam a témában, a 3DS Max jöhet szóba, a megfelelő bővítményekkel egész jól be lehet fényelni a dolgokat, jól tudom?
Az egyik kérdésem, hogy Fusion360-ból exportált fájlt (.f3d, .igs/.iges, .sat, .smt, .stp/.step) be tudok importálni 3DS Max-be? Esetleg többet is egyszerre, például egy asztalt lemodellezek, azt beimportálom, behúzom a termék modelljét, azt rárakom, és így tovább, ez megoldható benne? Nem szeretném a szoftver minden csínját-bínját kitanulni (legalábbis még, később tervben van, hogy ezzel szeretnék fogllakozni), most csak arra van szükségem, hogy az ehhez kellő tudásanyagot megszerezzem, érdekel, hogy van-e értelme elkezdeni tutorialokat vadászni ehhez, vagy nem, mert nem megoldható? Esetleg ti tudtok ilyet ajánlani?
Második kérdés, vannak cégek, akik azzal is fogllakoznak, hogy már kész modellekből élethű rendereket készítsenek? Nagyjából milyen árra lehet számítani, ha mással csináltatnám meg? Nem kell nagy dologra gondolni, a termék mérete nagyjából egy billentyűzeté, néhány csatlakozóval, gombbal, nem egy házról szeretnék látványterveket. Akár privátban is jöhet erre válasz, ha ismer valaki valakit ezzel kapcsolatban, és tud nekem körülbeüli árakat mondani.
Remélem tudtok segíteni, talán könnyebben találom meg, hogy merre induljak itt kapott tanácsokra alapozva, mintha én kezdenék el random keresgélni.
[ Szerkesztve ]
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
flashpointer
őstag
válasz SidCorky #11633 üzenetére
Nem azert de ezek nem tul "fotorealisztikus" kepek, full homogen az egesz textura, semmi megmunkalasi nyom vagy feluleti hiba, meg meg zajos is. Ilyen szintet par ora alatt el lehet erni egy egyszerubb programmal is, pl a Solidworkshoz van ingyenes Visualize, abban egy par nap utan sokkal jobbakat csinalsz mint amiket mutattal.
-
SidCorky
senior tag
Köszi, a Keyshotot megnézem.
flashpointer: Nekem ez már a hihető kategória, láttam ezeknél sokkal rosszabbat is. De igazad van, túl szabályosnak tűnnek, rákerestem arra, amit mondtál, jónak tűnik. Kibogarászom, melyik a legjobb nekem.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
Parson
addikt
válasz SidCorky #11633 üzenetére
Tanulás nélkül jó minöséget elöállitani... ez elég ellentmondásosan hangzik.
A fotorealisztikus szó nem egy objektiv méröszám, igy nyugodtan ráhúzható a mellékelt példákra.
Szerintem nézz szét, hogy kb milyen minöség érhetö el a könnyebben megtanulható szoftverben, és ha az elég a kevés tanulással, akkor fölösleges 3DS Max-ban gondolkoznod. Ha meg high tech eredményt szeretnél, akkor invesztálj pénzt/idöt/energiát, különben nem lesz megfelelö az eredmény.
Bocs, amiért csak általánosan fogalmazok, de sztem elsö körben a SW beépitett cucca tökéletes tud lenni ilyen célra. Én anno elég sok rendert csináltam benne, 3DS-sel is bütyköltem föleg V-Ray motorral, de azt már csak hobbi szinten, és hát nem volt 2 perc belejönni... Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
SidCorky
senior tag
válasz Parson #11637 üzenetére
Nem 5 perc alatt szeretném kitanulni, érdekel, mi az a szoftver, amivel a legjobb eredményt lehet elérni, arra pedig rászánom az időt, hogy kitanuljam annyira, hogy néhány képet össze tudjak dobni vele. Később szeretném komolyabb képzésekkel kitanulni a témát, mert érdekel, most csak egy már folyamatban lévő projektet szeretnék befejezni.
Persze a legegyszerűbb az lenne, hogy mással megcsináltatom ezeket a képeket, a modellek meglesznek, csak csecse termékfotókat kellene csinálni róluk. Viszont egyáltalán nem vagyok képben azzal, hogy egyáltalán hol/hogy keressek csak erre a feladatra embert. Néhány tízezer forint körül tudnék erre szánni, ha ennél jelentősen drágább, akkor marad az, hogy én megpróbálom megoldani.
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
Parson
addikt
válasz SidCorky #11638 üzenetére
Változatlanul azt irom, hogy high tech eredményhez szivás lesz a 3DS Max nulláról, de kellö befektetéssel természetesen minden elérhetö - kérdés, mennyi idö van rá.
Én maradnék elsö körben egy bevezetö szinten a SW-ben, ott kitanulni a lényeget, és csak utána továbblépni egy Studio software-re.
Adatranszport nem tudom manapság mennyire kiküszöbölt, nekem arra is spéci fél-automatizált folyamatot kellett csinálnom egy közbülsö software beiktatásával a több ezres alkatrészszám miatt... ´rdemes m´rlegelni az elején, hogy mekkora fába vágja az ember a fejszét.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
A-hole
csendes tag
válasz kpityu2 #11628 üzenetére
Ez az egész pont nem igaz. Cam szoftverek használnak háromszög modelleket, és a gépészetben a végtelen pontosság sem igaz. Annyira kell pontosnak lenni, amennyire megtérül, és megfelel a specifikacioknak.
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
-
A-hole
csendes tag
válasz #06658560 #11641 üzenetére
Akkor végtelen ideig tartana minden számítás, minden művelet a cad programokban. Erről a dologról eszembe jut amikor arról olvastam, hogy valaki panaszolta a lassú számítást cam szoftverben, mialatt értelmetlenül nagy pontosságot határozott meg. Einstein amúgy is megmondta a tutit, egy dolog végtelen, az emberi hülyeség.
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
-
kpityu2
őstag
válasz A-hole #11642 üzenetére
A CAD szoftverek lebegőpontos számábrázolást használnak a parametrikus leíráshoz. Kivéve a Creo-t ami fixpontosat (ez elég nagy szívás tud lenni a Creo-ból exportált modelleknél, mert az importáló rendszerek vért izzadnak, hogy újra összekalapálják az éltalálkozásokat, a 2D rajzoknál meg tipikus, hogy pl. a furatpozíciók századon belül összevissza szórnak).
A CAM szoftverek csak a pályageneráláshoz csinálnak háromszögmodellt, gyakorlatilag ugyanúgy ahogy a FEM szoftverek egy preprocesszálás folyamán. Kivéve az ArtCAM és társait, de ezek ugyanabba a kategóriába tartoznak mint a Maya, 3DMax a modellező szoftvereknél: fontosabb, hogy jól nézzen ki mint a pontosság.
Logikus is, hogy a pályagenerálás során történjen a tesszeláció, hiszen ha előre betöltesz egy adott pontosságú háromszögmodellt, akkor annál finomabb pályagenerálást nem tudsz csinálni. Ha 0.02 mm-es húrhibával tesszeláltál akkor hiába generálod a pályát 0.001 mm húrhibával, az csak azt jelenti, hogy ilyen pontossággal fogja követni a durvább poligont.Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
A-hole
csendes tag
válasz kpityu2 #11643 üzenetére
Általánosságban a korábbi Proe verziókból exportált modellekkel a CAM rendszereknek voltak problémás importálásaik, esete válogatta, meg import fájl típus, de ki lehetett kísérletezni, be lehetet lőni, hogy jó legyen, és jó is lett. De. Erősen CégFüggő is, ahány ház, annyi szokás alapon, ha a CAD ben érdekelt fél munkája az exportálás, akkor sokkal több az exportálással kapcsolatos probléma, még manapság is sokszor lehet találkozni azzal a jelenséggel, hogy az exportálást végző belexarik, és nem állítja be megfelelően az exportálást, és amikor jelzik neki, hogy ezt vagy azt beállítva végezze el, és küldje el újra a modellt, akkor jelentős mértékben hőbörög, és ez egy általános, és meghatározó emberi tényező, és akkor jön, hogy a másik cégtől csendben, őt megkerülve megkérnek arra, hogy amit ő nem tudott, és már nem is akar megfelelően exportálni, és tudják, hogy bedurcizva, már csak azért sem fogja jól megcsinálni, azt megfelelően exportálva küldjem el. A Creok esetében általánosságban, már sokkal jobbak az exportált modellek, inkább küzd (még mindig) a modellek importálásával. Általánosságban talán a legrosszabb helyzet a Catiából exportált modellekkel tapasztalható, akkor ez a lebeg vagy nem lebeg némileg inkább szoftver fejlesztési hatáskör, így talán nem is annyira releváns felhasználói, gépészeti szemszögből. A századon belüli eltérések, ha vannak, az ipar jelentős részében semmilyen jelentőséggel nem bírnak, elhanyagolható, így felesleges ezredes értékekkel dobálózni akkor, amikor tizedes pontatlanság van a gépeknél. A CAM-ek pályaszámítás során generálják le a háromszög modellt, ahogy mondtad, de mivel a CAM lényege a pályagenerálás, és az esetek döntő többségében a szoftver pályagenerálást végez, a fennmaradó részben pedig arra készül fel, egyértelműen meghatározható, hogy háromszögmodellel dolgozik, (tisztelet a kivételnek). CAM esetében is sok mindent mérlegelni kell. Generálhatsz pályát 0,001 tűréssel, és számol a gép fél napig, gyengébb gép egy hétig, aztán a marógép meg lehet, hogy a nem éppen mai vezérlőjével gondban lesz a nagy méretű programmal, vagy a mechanika értelmezni sem tudja azt a pontosságot, akkor meg mi értelme volt? Az emberi tényező manapság sokkal inkább meghatározó, mint régebben, és a munkahelyeken megjelenő emberek, azok háttere is sokkal nagyobb szórást mutat. A WF2-3 megjelenésekor lehetett jól exportálni modellt, a megfelelő beállításokkal, amit egyértelműen tudott kezelni az adott CAM, sőt ugyanezt el lehet mondani a WF előtti verziók esetében is. Míg az ember, később elszegődött egy másik, nagyobb céghez, ahol csak a problémák voltak minden egyes WF3, WF4 exportáláskor. Amit még érdekesebbé tesz az az emberi hozzáállás, hogy adott cégnél, adott x személy a CAM-be beimportálja, vért izzadva, de az adott bonyolultságú modellt (még) rutinosan kijavítja, aztán kijelenti, hogy semmilyen probléma nincs az adott export fájllal, így kellemetlen helyzetbe hozva a másik embert, aki nem tud, vagy nem is akar a javítással úgy, vagy egyáltalán foglalkozni, és az adott szoftver, adott módon történő exportálását (egy időre), x -re alapozva elkönyvelik jónak, nem megfelelő állapotot létrehozva a cégnél, és egy másik, nagyobb téttel járó munkánál éppen x esetén bukik ki, hogy mégsem jó az adott módú exportálás, mert amit meg tudott oldani egy viszonylag egyszerű modellel, az már nem megy az eléggé bonyolulttal, és lenni baj, tehát változtatni kell. Intelligencia vagy mi, és akkor elmondható, hogy már 2000 i négyzet esetén az adott exportálást el lehetett végezni úgy, hogy jó legyen.
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
-
Parson
addikt
válasz A-hole #11644 üzenetére
Ez mind nagyon szép és jó, de mi köze az emberi viselkedésnek egy adott szoftver megjelenitési és urambocsá legföképp számitási pontosságához? A gyártás pontosságának milyen közvetlen visszahatása van a CAD szoftverre? Semmilyen. Maximum közvetett.
Nem mellékesen pedig végtelen számitás valóban végtelen ideig tart, viszont véges geometriával rendelkezö modell véges számitásból, véges ideig tartva generálható / leképezhetö végtelen pontossággal. (A pontosság és a számitás fogalmát cserélted fel, ahogy látom - egyszerü példa egy kör a kör egyenletével, véges számitással, végtelen pontossággal definiálható.)
Maradjunk meg a realitások talaján, és ne mossuk el a fontos határvonalakat, amiket a kollégák fentebb amugy is elég szépen és helyesen már amugy is egybehangzoan leirtak.[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
masta_dry
tag
Kolléga kilépett a cégtől, elment máshová Inventorozni. Interjún kérdezték, hogy milyen CAD-rendszeret használ a jelenlegi munkahelyén. Amikor meggyónta, hogy Creo-t, akkor mosolyogva mondták, hogy az Inventor megtanulásával/kezelésével nem lesz probléma. Még friss az élmény, de visszajelzett, hogy hiába hisztizünk a Windchill miatt, becsüljük meg, mert ahol nincs dedikált cad-es adatbázis-kezelő szerver, applikáció, ott van ám káosz. (nyilván ez annál hangsúlyosabb, minél többen dolgoznak együtt cad-es szakik)
-
#06658560
törölt tag
Nekem eddig két helyen sikerült belefutnom ilyenbe, hogy nincs adatbázis, egyik még megboldogult AIX rendszer, ott nem volt zavaró, mert lehetett értelmesen verziót követni. A másik win alatt, Windows Explorerrel. Halál volt, pláne a mit melyik revíziót hívj be, vess össze, szervezd meg, módosítsd, esetleg csemegézz több verzióból. Rühelltem, pedig csak ketten dolgoztunk rajta.
-
A-hole
csendes tag
Talán teli talppal a realitások talaján állok, mégsem látom a végtelen pontosságot, sem a gyártásban, sem a tervező szoftverekben, sem egyébben. Más concepciók is léteznek egyébként, mint iskola példákkal spekulálni.
[ Szerkesztve ]
All we have to decide is what to do with the time that is given us.
-
#06658560
törölt tag
válasz A-hole #11649 üzenetére
Speciel nekem elég fontos a gyakorlatilag végtelen pontossággal leírt görbe napi szinten. Vagyis lehet, hogy teli talppal állsz a realitások talaján, de nem az összesen és jól láthatóan nincs is rálátásod az összes igényre. Ezzel amúgy nincs baj, csak hozzá kell igazítani az arcot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...