-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fandango
veterán
válasz Abby Normal #13312 üzenetére
Általános amatőr hobbista célra mindenfélét fotózni: XF 18-55
De ha csak az jöhet szóba amit írtál, akkor én az XF 56mm f1.2-t venném (de jó is lenne ha lenne )[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz Abby Normal #13312 üzenetére
általános hobbista célra a 27/2.8 vagy 35/2 inkább ajánlható. az 56 remek darab, felteszem szeretsz távolabb lenni a témától, ha általánosra ezt használnád...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
madgie
titán
válasz Abby Normal #13315 üzenetére
-
Clemi
veterán
válasz Abby Normal #13315 üzenetére
Ezt a témát (kérdést) én is felvetettem de érdemi választ nem kaptam, mármint olyat, hogy ".. nekem mindkettő volt és ezért meg azért ez a jobb..." Ami tuti, hogy a két obi nem egy árkategória. Az 56/1,2 nyilván nem véletlenül drágább annyival amennyivel, viszont a 60/2,4 még macrora is jó, cserébe bukta a fényerőn egy kicsit.
Nekem 60/2,4 van és mondhatni zsír állapotban jutottam hozzá mindössze 110e-ért. Az 56/1,2 obikat nem is igazán láttam hirdetni, de hogy jóval drágább az tuti.
Blogot és összehasonlító tesztet én is olvastam mielőtt a 60-as mellett döntöttem és egyáltalán nem hozták ki annyival jobbnak az 56-os üveget, mint amennyivel drágább. Sőt képi világát rajzolatát tekintve egyformának. Az egyetlen amit nem igazán veséztek ki, az az AF sebessége. A pontosságot nem említem, mert mióta Fuji gépem van, nekem nem volt pontatlan fókuszú képem, csak mellé fókuszált, az meg user error.A blog amit olvastam egyébként itt olvasható.
Persze én is kipróbálnám a két obit hogy legyen saját tapasztalatom, de úgy, hogy ugyanazokat a témákat fotózom egymás után váltva. Annyit tudok, hogy a 60-as penge, az AF hangos és kicsit lomha, (mint a Canon 35/2 obim volt) de pontos és elég jól harap. Amit utálok benne, hogy ha nem talál fókusz pontot, akkor oda vissza huntol ami elég lassú, és ha a végén a végtelen állásban áll meg. Ha makrózni akarok, akkor az alap ugye az lenne, hogy jó közel nyomulok a témához, de ebben a tartományban sokszor nem egyszerű megtalálni azt a bizonyos minimum távolságot és ha túl közel toltam a témához az obit, akkor jön a huntolás és végtelenen megállás. Ilyenkor következik a manual fókuszra váltás és a fókusz gyűrű tekerés (jó sokat kell tekerni a két végállás között). Ha legalább a huntolás végén ilyenkor a legközelebbi állásban állna meg akkor a váz mozgatásával be lehetne lőni a minimum távot. Na mindegy még tanulnom kell ezt az obit közeli témákra használni. Azt viszont én is szeretném tudni, hogy az 56-os miben más, mennyiben más az AF sebessége, hogy "harap" rá a fókuszpontra a 60/2,4-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz Abby Normal #13315 üzenetére
Egyébként volt már ez az 56 vs .60 téma itt a fórumon is, csak régebben, fél éve, éve, régebben. Van itt 1-2 tag, akinek van/volt párhuzamosan. Olvass vissza, mégha nehéz is megtalálni.
60-as fókusza a leggyengébb az összes fuji közül, 56-é se a legjobb, vázfüggő: van ahol egész tűrhető (XE2 és újabbakon).
56 meg sokkal fényerősebb, és már csak a 2FÉ miatt sem kaphatod meg azt a bukét a 60-tól. Azonos rekeszen lehet hasonló, de az 56-on még kettőt tekerhetsz
APD verzió meg sztem felejtős, mert tényleg csak alig észrevehetően krémesebb bukét ad majd félmilla és a fényerőben veszít kerek 1FÉ-t nyitva, a szürkeszűrő szűrő miatt."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
atok666
őstag
válasz Abby Normal #13324 üzenetére
Nem ertem mit szeretnel meg hallani... Mar leirtak paran - ha makrozni szeretnel, akkor 60, ha meg portrezni, akkor 56...
Atok
-
kobox
tag
válasz Abby Normal #13324 üzenetére
Valahol olvastam egy ilyet, van benne valami:
"Köszönöm megtisztelő bizalmad, de nem tudok segíteni. Nem tudom, hogy melyik objektív lenne neked a legjobb. Nem ismerem mindet, nem tudom, mit és hogyan fotózol, nem tudom, mennyi pénzed van rá. Nem ismerem az ízlésed. Ami sokaknak jó, neked tán nem. Vagy pont fordítva, attól hogy valamiről csupa rosszat olvasol, még lehet, hogy neked pont megfelelő lesz. Nem tudhatom, így nem is segíthetek.
Azt sem tudom, hogy melyik fényképezőgép lenne a legjobb számodra. Egyik sem tökéletes, nincs legjobb, sem legrosszabb. Csak kompromisszum van. Ha ügyesen választasz, akkor olyan dolgokban engedsz, amik számodra kevéssé fontosak, és olyanokra helyezed a súlypontot, amik viszont számítanak. Neked, nem nekem."
Szerintem kb itt van a pont
[ Szerkesztve ]
-
3YEW
tag
válasz Abby Normal #13324 üzenetére
Még talán egy utolsó gondolat 56 vs 60 ügyében. Nekem van mindkettő, ellenben ha választani kellene közöttük nem lenne kétségem melyiket választanám. Máshogy megfogalmazva: Amíg van Fuji vázam, addig lesz 56-osom is, ezt semelyik másik objektívtől nem tudnám elmondani. Minden másban a nem tudok segíteni élményhez csatlakozom
T
-
Scharm1976
tag
válasz Abby Normal #13399 üzenetére
egyelőre a 35/2 nekem se gyere be, lehet nem használom eleget, illetve a lakásban a 56/1,2 van fent meg a 10-24, kint elsősorban a 10-24 és a tele.
bár tárgyfotózáshoz is jobb nekem az 56-os, igaz magasabbra kell az ÁLLVÁNYT állítanom.www.flickr.com/photos/scharm/
-
Clemi
veterán
válasz Abby Normal #13422 üzenetére
A helyzet úgy változott, hogy semmi nem változott Kipróbáltam az X-M1 géppel, annál nem csinálja a sötétedést. Csináltam egy Factory resetet (mindkét almenü pontot) de semmi nem változott. Már csak azt nem tudom, hogy az X-T10 ilyen M obival, vagy csak az enyém ilyen. Tudok vele élni, mert f11- f16 fölött nem igazán szoktam fotózni, de azért zavaró, ha esetleg mégis. A nem Manual obikkal semmi gond, azokkal nincs ez a jelenség.
-
Clemi
veterán
válasz Abby Normal #13433 üzenetére
Valóban szó szerint erről megy a diskurzus. Igen a legújabb FW van a vázon.
Ebben a témában van egyébként X-T10 tulaj akinek van Samyang 12/2 obija is és nyilatkozna nála mi történik f22-re rekeszelve f4-hez képest az EVF-ben, vagy akár a kijelzőn?
-
madgie
titán
válasz Abby Normal #13444 üzenetére
"kártyára írás alatt nem mutat semmit a kereső."
Hogy mi?
-
DonRazzino
senior tag
válasz Abby Normal #13444 üzenetére
Én kettő, max 3 képes sorozatot lövök CL módban, a bal szemem is nyitva, azzal nézem, hol a következő célpont. 95 MB/s kártyát használok, nekem fel se tűnik a 3 db jpg kiírási ideje, nemhogy "ne mutatna semmit a kereső." Mire gondolsz?
Yeee. Ma előszedem az X-M1-et ápdételni
Szerk. Jaj, a Bálnát is elő kell szednem. Hátha egyszer Fedman előbújik és kölcsönkérné tesztelésre, akkor az E1-esén jobban muzsikáljon.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Abby Normal #13399 üzenetére
Passzolom mennyi eladó van, vannak akik XC-re cserélik, de én nem cserélném. Nikonon is sok pénzt borítottam a zoomok próbálgatásába, és a normálisabbak tetszettek, itt is a 16-50 nekem elég sótlan (nem rossz, de nem tetszik). Én a 18-135el is hasonlóan vagyok, képileg hamarabb XC mint XF, csak a felépítése jobb (gyűrű, wt, stb).
Nem volt rossz az 50-230 se, de az 55-200 karakteresebb (jó, telék nem izgatnak, így a felára sem).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rbalint88
addikt
válasz Abby Normal #13497 üzenetére
hát manuálnál elég egyszerű kideríteni, hogy az obival vagy az adapterrel van-e a baj nekem egyébként a szar zeissek úgy megállnak végtelennél, mint a huzat, szóval nem lehet tovább tekerni. adapternél amúgy inkább legyen kisebb a pontosnál, mert akkor valóban túlmegy a végtelenen, de ha hosszabb, akkor meg nem tudsz 20m-nél távolabbra fókuszálni.
-
kempelen
csendes tag
válasz Abby Normal #13542 üzenetére
Bocsánat, kihagytam a géptípust, X-E1 meg M1, ezeken csak mechanikus van. (Ha jól tudom.)
-
kempelen
csendes tag
válasz Abby Normal #13555 üzenetére
Köszi. Ezt a rövidre zárást eddig nem mertem kipróbálni, gondoltam utána kéne olvasni, de mivel semmit se találtam, most kipróbáltam.
Nem villantja el a vakut. A távkioldókon zöld-piros kétszínű LED-ek vannak, ekkor is csak zöldbe villannak be, mint a géppel is. (De ez a jel át is megy a másikra rövidzárkor, az is zöldül, tehát kommunikálnak.) (A leírás szerint: zöld: fókuszálás, piros: villantás.)
Pirosba csak a távkioldó saját gombjával lehet (ezzel villantan is, távvezérelve is). Az a gyanúm, hogy valami más jelet is vár a Nikon géptől egy másik lábon, bár fentebb olvasom másnak működik. Mindkét irányba megpróbáltam, hihetetlen, hogy mindkettő rossz.
-
kempelen
csendes tag
válasz Abby Normal #13595 üzenetére
Korábbi YongNou RF603N II kérdéseim elvarrására: ma kipróbálta egy Nikonos, ment jól és el is vitte. Rendelek majd 603C II C1-eset helyette, remélem több sikerrel. Köszi a válaszokat mindenkinek.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Abby Normal #14328 üzenetére
Pont ilyesmire gondoltam, köszi!
-
madgie
titán
válasz Abby Normal #28881 üzenetére
Nálam a videó döntött, na meg az, hogy akar a franc Sony rawokkal szenvedni, amíg a Fujinál ilyen JPG-eket kapunk out-of-cam. Nyilván ez szubjektív.
Az A7III erőssége a nagyobb szenzor, ami miatt kb 1 fényértékkel jobb zajban, de ha belegondolsz és mondjuk egy 16/1.4, 35/1.4, 56/1.2 sort cserélnél egy jóáras 28/2, 55/1.8, 85/1.8 sorra, akkor végső soron kb ugyanott vagy.
Az arcfelismerője, ami még jobb, jobban “tapad” a szemre, bár a Fuji most ebben sokat fejlődött az X-T3-mal, néha csak lesek, olyan helyzeteben is megtalálja az arcot/szemet.
Szerintem túlzásba visszük ezt a variálást, egyik gép se rossz, használhatatlan, csak az egyéni preferenciák alapján használjuk ezt, vagy azt.
-
|AP|
veterán
válasz Abby Normal #28881 üzenetére
szerintem azért kérdezz körbe a Sony topikban is. Nyilván a Fuji topikban úgyis a Fujit fogja mindenki ajánlani, a Sonyban meg az A7III-at.
A végén meg úgyis neked kell döntened
Én speciel szívesen szöszölnék Sony RAW-okkal (én inkább RAW-szerkesztgetős fajta vagyok) és tetszik is az A7III, de nekem már egyszerűen nem éri meg annyit belefektetni egy rendszerbe, hogy ott is meglegyenek a nekem ideális obik. Ráadásul méretben/súlyban tovább növekedne a cucc, ami már néha a Fujinál is sok nekem (pl. 10-24)
Mindenesetre ha nyernék a lottón, akkor biztos vennék egy A7III-at, pár jobb obival, de amíg ez nem történik meg, addig maradok[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Abby Normal #28886 üzenetére
Nagyon sokan úgy állítják be az IBIS-t, mint a szent grált, de az a helyzet, hogy azért nem minden szituációban hasznos. Ha olyan dolgot fotózol, ami mozog, akkor szinte teljesen haszontalan, mert amivel hosszabb záridőt vehetnél, anélkül, hogy bemozdulj, annyi idő alatt a téma mozdul be. Videónál jól jöhet, ha stabilizálatlan fixekkel akarsz videózni, de ha komolyan gondolod a dolgot, úgyis gimbal kell majd ilyenre, vagy állvány.
Amúgy én a kezelés és ergonómia miatt nem vennék más rendszert (nem cska Sony-t nem). Annyira megszerettem a külön vezérlőtárcsák kezelését, hogy a PASM tárcsa már visszalépésnek érződne. Illetve az ár és méret. Sony-ra a kisebb-olcsóbb fixek is ilyen 600$ körül indulnak, ami azért elég sok pénz, pedig Fuji sem olcsó. Olyan apróságokat nem is nézve már, hogy ha egy szélesebb obit teszel rá, akkor az ujjaid alig férnek el a markolat és obi között (ledörzsöli a körömágyad az obi oldala).
Az A7iii-ban levő technológia amúgy élvonalba illő nagyon sok szempontból, de pár dolog miatt szerintem mégsem olyan jó választás az a váz. Azoknak való szerintem inkább, akik az adatlapot nézik elsősorban és akik nem tudnak elszakadni a full frame-től. -
DonRazzino
senior tag
válasz Abby Normal #28881 üzenetére
Röviden mondom, de ha kéred, hosszabban is kifejthetem. Próbáltam az A7III-at elég sok obival és ha eladnám minden Fujimat, akkor egy elég pöpec szettet tudnék összevásárolni ott is. Könnyű döntés volt visszaadni és megfogni a T3-amat a markolatával, beraktam az XF23 1,4-et, az XF35 1.4-et és az XF56-ot a táskába, megcsináltam egy egész estés event-et és úgy döntöttem ez már képes arra, ami még a T1-el orbitális szenvedés volt, a T2-vel is kellett ügyeskedni. Madgie mondta mi ott az előny, viszont világosan látszik, hogy DonRazzinó-nak nem az 1fé low light ISO előny segítségével lesznek jobbak a fotói, hanem ha alázatosan gyakorol és tanul, tanul, tanul majd megint gyakorol. Vegyél egy T3-at és kurva boldog leszel.
A7III: ergonómia, építési minőség, az igazán odabaszós F1.4-ek horror ára és mérete. Ha meg nem azokat veszem rá, akkor semmivel nem vagyok előrébb DOF-ban és overall képminőségben sem. -
pethob
aktív tag
válasz Abby Normal #28881 üzenetére
Akkor én meg leszek a rossz zsaru: Az A7iii és az X-T3 is qrvajó csúcskategóriás gépek. A qrvajó fényképet pedig nem a gép készíti, mindkettővel könnyedén meglőhető, ha tudod hogyan csináld! Különbségek vannak pro és kontra, de valójában ezek elhanyagolhatóak, ha ismered a technikát, amivel dolgozol.
Hogy a kérdésedre is válaszoljak, nekem a Fujifilm színkezelése, JPG motorja és a filmszimulációk már nagyon hiányoznának, és a fényképezés folyamata is sokkal nagyobb örömöt okoz a "retró" kezelőszervekkel, mint a Sony "technokrata" világa. (Hobbiból fotózok, de profi munkára is mindkettő 100%-osan használható.) Ezek nekem többet jelentenek, mint a jobb/gyorsabb fókusz, FF, IBIS, stb...
Azt vedd amelyiket szívesebben veszed kézbe!
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
hemaka
nagyúr
válasz Abby Normal #28881 üzenetére
Nekem van Sanyi is, de ha csak egy gepet valaszthatnek a ket meglevo kozul, a pro2 lenne az.
Ahogy elottem irtak, en is tokre megszoktam mar a fuji jpeg marhasagokat. 😂
Amugy meg azert folyik az meg a csapbol is, mert ok adjak a legolcsobb ff milc vazat, na nem mintha eddig lett volna barmi konkurenciajuk. -
Alabástrom
senior tag
válasz Abby Normal #28900 üzenetére
Ha nem érdekel a videó és nem szereted a Fuji kezelhetőségét, akkor kb már csak az a kérdés, hogy az ooc jpg fontos-e. Ha nem, akkor a Sony lesz a Te rendszered.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
taranis
addikt
válasz Abby Normal #29261 üzenetére
Igen, 30 nappal előtte. Érdemes utánanézni, hogy pontosan milyen engedélyekre van szükség, eseti légtértől függ. Meg aztán legyen kötelező felelősségbiztosításod is.
Szerintem az esküvősök 99%-a telibe szarja ezt, mert nem feltétlenül életszerű, de nem azt mondom, hogy ez a megoldás.colorizer.net
-
Teasüti
nagyúr
válasz Abby Normal #29265 üzenetére
Az alapszabályok ennyiben rendben is vannak, viszont qrva sok a tiltott légtér. Kb az összes nagyobb városban pl. fel se lehet szállni. El lehet felejteni, hogy egy London, Párizs, Madrid, Milánó - vagy bármi turista mágnes - központjában te bármilyen drón felvételt készíts.
Jelenleg ha legálisan akarsz reptetni, akkor ki kell menni a pusztára és figyelni arra, hogy mindenkitől legalább 50 méterre repülj.
Én pl arról ábrándoztam milyen epic lenne már, ahogy távolodik tőlem a kamera premier plánból reveal felvételben az Eiffel-torony tetején. Sajnos ez hiú ábránd marad.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Abby Normal #29631 üzenetére
Ó, jók ezek a hazai bankok, az e-infis X-T3 - 56/1.2 vásárlásomnál egy héttel később úgy gondolta az Erste, zárolja még egyszer azt a félmillió forintot. Az ügyintéző csaj még értetlenkedett is, miért hiányolom a pénzt a számlámról, majd feloldódik a zárolás egy hét múlva. Ja, kösz, és ha épp kéne az a "kis apró" valamire?
-
|AP|
veterán
válasz Abby Normal #29631 üzenetére
igen, nagyjából így működött nekem is. Ma érkezett meg a csomag DPD-vel (márc. 19-én adtam le a rendelést)
-
toyone
őstag
válasz Abby Normal #29631 üzenetére
Leírom én is:
2019-03-20 Rendelés, E-Global oldalán minden nap egy mondat "nyugtatásképp" hogy lesz/jön/megy majd.
2019-03-29 GLS követési számot kaptam, Hollandiában a csomagom.
2019-04-01 Németországban
2019-04-02 Alsónémedin
2019-04-03 KézbesítettékPayPalal fizetve és Express Shippinget kérve. A csomag alaposan becsomagolva,sértetlenül megérkezett.
Mindenki menekül valamibe | ❄️🗻🍁☀️🌊
-
#16820480
törölt tag
válasz Abby Normal #29649 üzenetére
Én általában semmiben Köszönöm, hogy konstruktívan hozzászólhattam, megyek is tovább gyorsan
-
DonRazzino
senior tag
válasz Abby Normal #29649 üzenetére
Én tavaly még 1080-ban forgattam egy klippet mivel a vágóm kérte, hogy 50p legyen az esetleges lassítások miatt. De amióta T3 van, már csakis 4K. Nekem, aki full amatőr vagyok és utólagos grade helyett magam Q menüzöm a családi videókat, sokkal szebben mutat 27-es 2K monitoron és 50-es 2K-s tévén mint a FHD.
-
#54625216
törölt tag
válasz Abby Normal #29649 üzenetére
Felvenni általában a legjobb felbontásban és színmélységben érdemes, kivéve, ha spórolni akarsz a hellyel.
Azaz mondjuk egy fél napos konferenciát archiválás céljából felesleges 4K 10 biten felvenni, de ha kifizettél fél milliót egy thaiföldi hajóútra, akkor nyilván megpróbálsz a lehető legjobb képminőségben rögzíteni.A masterelés már egy külön téma, itt előjön a 4K-fullHD hitvita. Szvsz a 4K mint master formátum értelmetlen, mások meg esküdnek rá, hogy az a tuti. Kár is belemenni, mert csak szétoffolnánk a topikot.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok