-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz papaya #16589 üzenetére
1: normáls módban asszem úgy van, hogy fél perc "üresjárat" után visszaveszi a fogyasztást, sajnos elkezd szaggatni a keresőkép. Én se láttam még ilyet más Fuji vázon, itt sajnos ez van. Ha lenyomsz egy gombot (expógomb félig pl) azonnal abbahagyja. Boost módban nem csinálja egyébként, kapcsold be azt, ha zavar.
2: user error szagot érzek, nekem mindig azt mutatja, ami a képen lesz. Kikapcsolható ez egyébként valahol a menüben, de fejből nem vágom a nevét (gyorsgombra raktam pedig, mert vakuzáskor általában ki kell kapcsolni).
3: nem tudom, nem néztem még. Expót látod a képen látod, zebrázni nem zebrázik (kiégett részek mutatása), belenagyítani sem lehet tudtommal videó közben. Ez utóbbiért kár.
4: mindig JPG-et mutat vissza. Sima RAW esetében az abba ágyazott kisebb méretű JPG nézőképet. Ezért is érdemes Fine+RAW-ba lőni, a teljes méretű Fine JPG-en jobban le tudod csekkolni az élességet.
A zaj ízlés kérdése, lumizajban persze hogy rosszabb, mint a Fullframe 6D, színzaj viszont alig van.
Az applikációval lehet valami frissítési macera, régebben gyorsabban csatlakozott nekem is
-
pethob
aktív tag
válasz papaya #16609 üzenetére
"Amúgy amit írsz az a screen set-up > preview exp/wb in manual mode lehet de arra sem reagál semmit sem."
Pedig arra kell neki. 3 állás van! Ha minden ON akkor mutatja a keresőben (és az LCD-n is) azt a képet, amit el fog készíteni. Persze ehhez értelem szerűen manuál módban kell lenni, azaz fix ISO, fix záridő, fix rekesz. Hiszen ha bármelyikben auto-ban vagy, azzal próbál korrigálni a váz. Persze a lehetőségeken belül...
Ilyenkor az expozíció korrekció tárcsa nem működik, mivel ugye te adod meg a paramétereket manuálisan, de a fénymérés megy és a tárcsa keresőben lévő skáláján mutatja, mennyivel fogsz alá vagy fölé lőni.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
madgie
titán
válasz papaya #17055 üzenetére
Rendszerint feltekerik az árnyékot is, én az Acrost is +4 árnyékon használom.
Nullán sokkal kevésbé kontrasztos az X-Trans III képvilága, mint a II-é. Ha meg "dull" képi világot akarsz, ott a Pro Neg STD, ott olyan mozgástered van, hogy besz*rás. BTW az X-T2-nél csak a Velviánál éreztem, hogy néha sok a "mélye", de ott meg feature ez. X-Trans II vázaknál engem is zavart a túl erős árnyék, de az X-Trans III-nál erről már szó sincs, szerencsére (volt, hogy "meghekkeltem az X-Trans II rawokat, hogy X-Pro2/T2-nek lássa a LR, ne buktassa úgy be a feketéket).
Amúgy a látszattal ellentétben azok sem buknak be, csak nagyon meredeken vág az árnyékoknál, így erős sötét tónusok maradnak meg, amit kínszenvedés utómunkázni, ha finomabbat szeretnél
-
MrISO
csendes tag
válasz papaya #17055 üzenetére
Ez csak beállítás kérdése. A Velvia, meg a Classic Chrome pont a keményebb profilok közé tartozik, de ezen felül választhatod a Pro Neg. Standard-et is. Ezt pont arra találta ki a Fuji amire vágysz, natúr színek nem lecsapott feketékkel. Egy nyers alap a komolyabb utómunkákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Dolphin
tag
válasz papaya #17055 üzenetére
Szerintem egesz nyugodtan gyurhatoak azok a kepek, Canontol biztosan jobban, Nikonhoz ezt nem jelentenem ki, kevesbe is ismerem azt a rendszert. Kezdetben nehezen boldogultam en is a feketekkel, csinjan kell veluk banni, de ra lehet erezni jo beallitasok mellett.
A kepi valag szerintem csak azert ennyire hasonlo, mert akik ezt hasznaljak, alapbol bejon nekik, es teljesen feleslegesnek tartjak atszerkeszteni egy tok mas hatasura, es nem azert mert nem lehet. -
madgie
titán
válasz papaya #17260 üzenetére
Minden focus by wire objektív ilyen, elektronikus kontakt alapján működnek MF-ben is. Egyrészt nincs pontos visszajelzésed, mikor mennyit tekerj (mert sebességfüggő is, hogy reagál), másrészt apró lépésekben ugrál a motor, ami zavaró lehet videónál.
A pull focus megoldás jobb egy fokkal, mert ott ha hátrahúzod, látod fentről, mikor mennyit kell tekerned (és annyit is léptet a motor), de az igazi a hagyományos, "fogaskerekes" manuálfókuszos objektív erre a célra, például a Samyangok, vagy a régi, adapterezett cuccok.
[ Szerkesztve ]
-
m72
tag
válasz papaya #17398 üzenetére
Nem biztos, hogy ugyan azt kapod az adapterezett változatokkal. A DSLR-ekhez készült Samyang obik optikai felépítése nagyobb bázistávolsághoz van tervezve. A hasonló bázistávolságok miatt a Canon, Nikon, Pentax DSLR verziók felépítése szerintem ugyanaz. A kisebb bázistávolságú Sony, Fuji és MFT rendszerekhez egy másik felépítésű obi tartozik, aminek lényegében szintén csak a bajonett része változik.
A 8mm/f3,5 "DSLR" halszemnek van Fuji változata ugyan, de ennél csak meghosszabították az obi tubusát hátrafelé egy adaptergyűrűnyivel. Ha ezt hasonlítjuk össze egy Canon végűvel, akkor semi előnye nincs a Fuji változatnak szerintem. De ha a kisebb bázistávolságú konstrukcóhoz hasonlítjuk, akkor akár nagy is lehet az eltérés. Számomra meglepő módon a 8mm-es halszemnek a kis bázistávolságú változata 2,8 fényerejű, kisebb, könyebb és nyitva még a minősége is sokkal jobb. Már 2,8-tól elfogadható, a nagy meg inkább csak 5,6-tól. Árban meg nincs nagy differencia.
A belépő Nikon vázamon olyan kis kompakt volt a 3,5-ös változat, ezért úgy gondoltam, hogy adapterrel megtartom a T10-re is. A T10-en adapterrel úgy nézett ki, mintha egy mozsárágyút tekertem volna rá, aminek a végébe beleszorult egy üveggolyó. Szerencsére ebay-ről kb. 10.000 Ft buktával meg tudtam oldani a 2,8 cserét, így az utolsó Nikonos cuccom is ment a háztól .
Amennyiben valamiben tárgyi tévedtem, úgy a hozzáértők javítsonak ki. Nem néztem utána, csak így emlékszem a dolgokra. -
madgie
titán
válasz papaya #17565 üzenetére
Nem szentírás ez, a fotográfia szubjektív műfaj, lehet más meg utálná ugyenezt a zone af-et ugyanitt
Én csak azt tudom, hogy most olyan helyzetekben is jól működött az AF, ahol az X-T1-gyel bizonytalan lett volna.
Parci: Ábel* szedték le az EVF-et?
*: De miért
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz papaya #17862 üzenetére
Valamikor én is a kanyonból jöttem, de pont ezért is szempont továbbra is, hogy kicsi és könnyű legyen a rendszerem. Ezért sem szemezek a fél kilós telékkel, mert tudom, hogy nem hordanám magammal, ahogy valószínűleg már egy 56-ost sem szívesen (ha félre tesszük azt, hogy mennyibe kerülnek ezek amúgy).
-
taranis
addikt
válasz papaya #17895 üzenetére
Mondjuk én nem tudom elképzelni, hogy videózás közben tapizzam a screent a fókusz miatt. A másik meg az, hogy elég ordenáré a fókuszátmenet az X-T20-on, de mondjuk az X-T2-n sem jobb, komolyabb munkához marad a manuál, legfőképp valamilyen faló (wooden horse) fókusszal.
colorizer.net
-
madgie
titán
válasz papaya #17964 üzenetére
Mint ahogy az A7R II-nél is felmerül, hogy miért kerül kétszer annyiba itthon, mint egy X-T2?
Almát almával, körtét körtével, nem? Ez nem egy FF gép, 1,7x akkora érzékelő van benne, miért kerülne akkor ugyanannyiba? Az aktuális fullframe is nagyjából adott áron megy, ez a GFX konkrétan a kategória alá ment árban. Az, hogy ez XY-nak sok? Magánügy. Nem győzik gyártani, ahogy amúgy az X-T2-t sem.
Majd reméljük idővel letörik az MF gépek ára, de konkrétan a GFX (meg a bugos X1D) azt próbálja elérni, amit anno a Canon 5D a fullframe-nél. Az is alávágott az akkori FF áraknak, ez is olcsóbb, mint az eddigi MF.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz papaya #17967 üzenetére
Igen, tudom, mi a különbség: a 6D 2100 dolláron nyitott és a képérzékelő kivételével kábé az X-T10 szintjén van. Nem a 20-én, a 10-én. Ha szigorúbban vesszük a a dolgokat, akkor még ott sem: tizenpár éves fókuszrendszer foltozgatása.
Az X-T2-det az EOS 5D mark IV mellé lehet kategóriatársnak odatenni, az meg mennyi is? Hoppá, 1,2 millió. Nincsenek csodák.
Szerintem senki nem közéééépformátumozik (vagyis de, FB-n is), sokkal inkább a FF fotósok rinyálásától hangos a net, hogy fújszarmiez, csakefkettőnyóc, nincsnagylátó, épphogynagyobbaszenzor.
-
madgie
titán
válasz papaya #18617 üzenetére
Mert max ISO 800-at adtál meg? Az 1/60 arra utal, hogy olyan záridőnél vált feljebb. Ha 1/50 kellene ISO 200-hoz, akkor ő felemeli ISO 250-re, hogy meglegyen az 1/60. Ha ISO 800 a plafon, amit állítottál, akkor nem tud hová fentebb lépni, a záridőn fog faragni. Ha ez zavar, nyugodtan feljebb kell emelni az Auto ISO max értéket, akár 12800-ig.
Miért keresünk hibát a gépben, mikor mi állítottuk be, hogy így viselkedjen?
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz papaya #18619 üzenetére
Auto ISO 6400-ig, 1/200 záridőn szoktam hagyni, de ha kell, áttekerem fix záridőre (mittomén 1/500), az auto ISO attól működik és adott blendéhez, záridőhöz változtatja (ha belefér!)
Most volt egy hülye ledfal (családi fotóknál), ahol rövid záridőknél hullámosan különböző színek voltak hagyományos redőnyzárnál is, ott 1/100 kellett.
Mikor mi, ki kell tapasztalni.
Múltkor a Tátrában úgy jártam, hogy az 50-230 tele végefelé tekertem és úgy panorámáztam. Mivel a fények gyorsan változtak, így ki kellett kapcsolnom az OIS-t, mert 8-10 képes panónál nagyon bizonytalanná teszi a munkát, hogy minden fordításnál visszahúz picit a stabi. Vársz-vársz, kijön a felhő mögül a nap. Egyszerűen nem volt idő erre. Igen ám, de ilyen teletartománynál meg 1/60 körüli záriő kellett, az meg a vezetékes závkioldó mellett is bemozdult. Shutter shockra gyanakodtam, átraktam gyorsan e-shutterbe, úgy végre éles lett.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
centrino
aktív tag
válasz papaya #19468 üzenetére
capture one 10.1 óta tökéletesen kezeli a compressed raw-ot is
Zilko87: nagy mennyiségű kép feldolgozáshoz (rendezvény-jegyes/esküvőfotózás) nekem jobban bejött a c1pro, maga a workflow jobban kézreáll, gyorsabb, leginkább egyéni preferencia kérdése, mindkét programnak megvan a maga előnye-hátránya
c1pro-nak megkérdőjelezhetetlen előnye, hogy szuper réteg kezelés van benne, és színekkel, főleg bőrszínekkel sokkal jobban lehet vele bánni, mint lightroom
Aki szokott embereket fotózni, már csak ez az egy dolog miatt is érdemes egy próbát tenni:
Skin Tone-Uniformity:
youtube -
Aser Tzuiko
csendes tag
válasz papaya #19462 üzenetére
Nem tudom jobb-e alkalmazkodni ahhoz ami van. Van akit arra sarkall egy drágább kamera, hogy törekedjen arra, hogy akár annyi pénzt is kereshessen, mint egy koreai hínárszedő, vagy egy európai utcaseprő.
Arról a japán nem tehet, hogy itt ennyi a bér.
Az biztos, hogy ügyeskedésre is késztetnek az irreális bérek, használtan féláron meg lehet venni jó dolgokat. Viszont ez azzal jár, hogy amit boltban veszel, azt hamarosan már csak a feléért tudod eladni. -
Muerte68
addikt
-
DonRazzino
senior tag
-
b.vr
őstag
válasz papaya #20204 üzenetére
hehe, pont ezt írtam Parcinak. Nekem nagyon tetszik ugyan a 90-es képe, de fényérték-hátrányban van plusz helyből hosszabb záridő is kell neki) , és kedvenc Lovegrove-omnak is pont ez a baja a 90-essel szemben mondjuk az 50-140/2.8-cal ((Fuji XF90mm f/2 or the Fuji XF50-140mm zoom?)) "I have to use that lens on a monopod most of the time. The 50-140 lens has stabilisation so no worries there."
Ha tényleg lesz a pletykált stabi a következő Fuji-generációban, annak a 90-es lesz az egyik nagy nyertese (a 16-55/2.8 mellett)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz papaya #20204 üzenetére
Persze, érthető, bár az ISO-t pont lesz@rom, bármikor feltekerem 6400-ig. Ettől függetlenül pont ezért nincs ilyenem, mert f2 ezzel a gyutávval beltéren, rossz világításnál fájóan kevés lehet.
Viszont ha azt nézzük, a kiindulópont a 60/2.4 volt, ami lassabb is, sötétebb is, hezitálósabb is.
Parci: vérbeli szürkék. Innen-onnan olcsón szerzett holmi EU raktárba hajóztatva, így te csak kényelmesen fizetsz, a futár meg hozza a cuccot. Se vám, se áfa pluszban. Elég sokan vettek már innen cuccot, a gari kérdése is okés, csak számla legyen, akkor él az 1 év gar a Paradicsomnál.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz papaya #20208 üzenetére
A háttérleválasztás kérdése fényerő és gyútáv összefüggésében elég komplex kérdés, maradva a Fujinál és hogy megint Lovegrove-ot hozzam:
Fuji X series portrait lenses compared inc. 56 APD and 50-140 zoomSzerintem nem olyan rossz az a bokeh, főleg 140 mm-en
Meg van neki még erről több írása, meg képgalériája.De természetesen egyetértek, mindegyik kicsit más miatt jó és érdemes (m43-on én sem véletlenül használok egyaránt 40-150/2.8-at és a Nocticron 42/1.2-t)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz papaya #20210 üzenetére
Igaz volt, amíg meg nem kapta az X-T2 fw frissítéssel a PDAF alapú arcfelismerést. Addig valóban nem működött. Az X-T20 gyárilag PDAF face detection-nel jött ki, pár héttel később a T2 és a Pro2 is megkapta a T20 újdonságait egy csomagban.
Remélhetőleg az X-E3 az érintőképernyőre optimalizált kezelése miatt kap majd egy új UI-t, ami ha megtörténik, az lecsorog a T20-ba is, friss firmware-rel. Általában így szokta a Fuji, az X-E2 vagy az X-T1 életútja érdekes, honnan indultak és mennyi frissítést kaptak.
Ez a Kaizen. Nem mindig kifogástalan, lásd X100S, de a legtöbb gépnél bőkezűen osztogatják a frissítéseket és nem szeparálják el ezeket kategóriánként.
-
Mercutio_
félisten
válasz papaya #20204 üzenetére
Igazán összeállhatnának a Pentaxos lencsebubusokkal, ott ilyeneket (1, 2, 3, 4) kap a nép jó áron (csak sajnos ők meg leragadtak a tükörnél )
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
HÁZIGAZDA
válasz papaya #20307 üzenetére
tapasztaltak, szeressem az e-zárat (vagy e-zár + mechanikus zár opciót) az x-t1-en? ha jpg-ben lövök, van olyan paraméter, amit érdemes visszahúzni vagy megnyomni? zajszűrést levettem, de color, mittomén, ilyesmire gondolok. lehet szörnyülködni, de cc és velvia (kenrokvell!) lesz a két kedvelt profil a terv szerint.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Gondwana
addikt
válasz papaya #20386 üzenetére
Cactus nem fogja érteni a Godox spanyoljàt és viszont sem, kell hozzà minimum egy X1T-F vagy egy TT350, én utòbbit vettem elmebayròl tt685f mellé, de màr akad friccamazonon is ingyen szàllìtàssal
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
madgie
titán
válasz papaya #20421 üzenetére
"Support for backup/restore of camera settings via FUJIFILM X Acquire
Once connecting a camera to a computer via USB cable, the “FUJIFILM X Acquire” allows users to backup/restore camera settings to/from a file. Copying all camera settings from one camera to another is available."Nekem ez is baromi jó, ha az egyik T2-n elkezdek "testreszabni", rádobhatom a másikra, nem kell egyesével végignyálazni, mit állítottam már be (és mindig kimarad valami ). Meg hát akkor is visszaállítják gyárira meg magyar nyelvűre a menüt, ha szervizbe megy a gép, akkor meg aztán tényleg mindent újra be kell állítani (fényképezőnél csak angol menüvel értem, mi mit akar jelenteni, a magyar fordítások sokszor elvisznek az erdőbe).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Renault, Dacia topik
- Hobby elektronika
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fűnyíró topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)