-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
darvinya
titán
válasz troll81 #32452 üzenetére
Gyári cikkszám csak gyári termékhez jó.
Az eltérő gyártó saját cikkszámot alkalmaz, s csak leírásában szerepel az autógyártó modellekhez tartozó cikkszám.
Pl: nagyon sok alkatrész, jó más autógyártó modelljébe is: Ford-Mazda-Peugeot, stbMade Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Mechanikának melyik jobb ha simán kuplung felengedèsèvel indulok vagy ha kuplung + gázzal? Gondolok itt a lendkerék és a kuplung élettartamának a meghosszabbítására. -
A Zéé
addikt
válasz SECTORnooB #32458 üzenetére
Ahogy megtanították az autós iskolában... Kuplung fogaspontját megkeres, és kicsi gáz, kicsi kuplung felengedés.
Just a simple Lineman...
-
SECTORnooB
addikt
Nem kimélőbb ha felengedem lassan a kuplungot, gurul már az autó a kuplungról már levettem a lábam és fokozatosan gázt adok? Utóbbit használom/használnám inkább mert jobban tudok vele kiparkolni illetve jobban letudom reagálni a forgalom ritmusát. Vagy inkább kerüljem? Ezzel a módszerrel nem védem a lendkereket jobban a nagyobb hirtelen nyomatèktól?
-
A Zéé
addikt
válasz SECTORnooB #32460 üzenetére
Nem. Pont fordítva, így ölöd jobban a kettőstömegűt. Az egyenletes, lineáris terhelésátadás mindig kímélőbb, mint a szakaszos. Egyszer terheled, amikor ki engeded teljesen a kuplungot, egyszer meg akkor, amikor gázt adsz. Kettőstömegűt úgy lehet szisztematikusan kinyírni, ha folyton kis fordulatról adsz neki gázt, nem pedig csúsztatod a kuplungot.
Just a simple Lineman...
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
darvinya
titán
válasz troll81 #32457 üzenetére
És oliwire
Valójában nem gyári cikkszám, hanem alkatrészszám.
Rendszer kereső meg az adott rendszergazdi előrelátása és ügyessége, sajnos.
Több típusba való alkatrész meg nem új keletű.
Én most dupla dugattyús Volvo féknyerget keresek, mert az egy az egyben felrakható Escort-ra, viszont sokkal jobb a mostani egy hengeresnél.SECTORnooB
Mindegy melyik változatú kuplung, csúsztatás nélkül mindig beleharap a tárcsába a hirtelen ráengedés.
Egyedül kerámia kuplungnál nem, de ahhoz meg meg kell tanulni kezelni, különben mindig lefullad.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #32458 üzenetére
Részemről elindulás alapjáraton (kivéve pici motorok), lehető legfinomabb pedálkezeléssel, aztán onnantól 1500-2500 között tartva a fordulatot. Motor indítás és leállítás pedig kinyomott kuplunggal érdemes, valahogy a 0 és alapjárat között rémlik, hogy ott van a sajátfrekvencia. Aztán franc tudja, nem teszteltem x autón y módszert, csak próbálkozom betartani ezt-azt de minél nyugodtabban kezeled a kuplungpedált, annál jobb összességében szerintem. Mondjuk egy problémás befecskendező rendszer is rá tud segíteni a lendkerék hibára valószínű.
[ Szerkesztve ]
-
SECTORnooB
addikt
válasz molnarpeter #32466 üzenetére
"elindulás alapjáraton" tehát sima kuplungal indulsz?
Az indulás és leállítás természetesen benyomott kuplungal.
Eddig apám 1.4 es polojaval indultam csúsztatott kuplungal mert simán kuplungal képtelenség. 1.8 dízelel elég könnyen eltudok indulni csak kuplungal. -
darvinya
titán
válasz SECTORnooB #32465 üzenetére
Haladás közben mindegy, mert ott mind2 tengely mozog, tehát mindig csúsztat egy kicsit.
Elinduláskor és 2. fokozatnál lényeges, hogy csúsztasd s nem repülő rajtolj sokat.
Persze lehet finom motorfékkel játszani kuplunggal, stb.molnarpeter
Felesleges kinyomott kuplunggal indítani/leállítani.
Indításkor üresben a váltó kenését egyből indítod, s nemcsak elinduláskor.Ez kb. olyan, mint anno oktatónak én mutattam meg, hogy vészfékezéskor is ki kell nyomni a kuplungot, s ne a motort akasszuk be.
Ráadásul ABS-es autóknál megszűnik az ABS és a nyomás, tehát fékerő is legyengül.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #32467 üzenetére
Jaja, ha nem muszáj, nem szoktam gázt adni. Parton elindulásnál is inkább jobb lábbal a fékkel játszom, kézi helyett
-
SECTORnooB
addikt
válasz molnarpeter #32475 üzenetére
Dízelel vagy benyával nyomod?
darvinya: rá kell akkor szoknom a csúsztatásra, mindíg törekedtem arra, hogy egy ontetű legyen a haladás, nem rúgom ki a pedált hirtelen , vissza váltásnál is lassan engedem vissza a kuplungot. -
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #32477 üzenetére
Gyakorlatilag csak gázolajossal járkálok mostanában Flottában régebben meg jutott minden napra más, ott főleg biztonsági gázfröccsel közlekedtem, ami 1.6 dízel vagy alatta volt. De nincs rá túl sok empirikus bizonyítékom, hogy tényleg ez a legeslegjobb a lendkeréknek alapvetően talán Mágus tanácsa volt még ez a VW topikból.
-
SECTORnooB
addikt
válasz molnarpeter #32478 üzenetére
"alapvetően talán Mágus tanácsa volt még ez a VW topikból."
Hogy csúsztass vagy,hogy ne?
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #32479 üzenetére
Ahogy most a neten kutakodok, a kettőstömegűt azzal tudod kímélni, hogy alacsony fordulatszámon nem adsz rá hirtelen nagy terhelést. Dízelt 1500-2000-res fordulatszámon tartva tudod legjobban kímélni a szerkezetet.
Ezt el lehet érni csúsztatással, vagy finom gázadással is. Ennyi a lényeg kb.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #32479 üzenetére
[link] itt a konkrét, nem emlékeztem teljesen pontosan
-
oliwire
őstag
válasz SECTORnooB #32481 üzenetére
Nem hiszem, ilyenről nem találtam semmi leírást.
Indulhatsz úgy, hogy csak kuplung felengedéssel, és utána óvatos gázadással 1500-ig, és utána már terhelheted erősebben is (üzemmeleg motort feltételezve).
Vagy indulhatsz kis gázt adva, és finoman terheled, és úgy ráengeded a kuplungot. Emelkedőn pl csak kuplungos felengedős megoldás lehet kevés olykor.
Lényeg, hogy alapfordulatszám, és közelében ne rúgd rá a nagy nyomatékot -
troll81
addikt
válasz darvinya #32464 üzenetére
Hívd ahogy akarod.ez alapján a szám alapján keresek mindent ha ez a szám megvan akkor minden is van.
A szám alapján ki derül mibe került az alkatrész.
Röviden a számok mindent meg határoznak.
Ha a feknyereg számát autó típust tudsz pontosan.akkor lehet tudok a keresésben segíteni. -
őstag
válasz oliwire #32473 üzenetére
Igen, csak a rendszámtábla világítás árulja el, mert még felemás, de majd azt is orvosolni fogom
Dolgozok a Mr Fusion-on meg az időáramkör/fluxuskondi pároson is, mert lassan repülésre kész leszek
Másik dolog, megjöttek a héten a pedálra is a díszek, ma feldobtam őket, így néz ki:
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Joker88
őstag
ha már kuplung.. és ismét én
[Youtube videó link]
MK4, 1998, benzinIn loving memory of Garrett Lockhart
-
őstag
válasz ReFleXx #32492 üzenetére
Igen, sajnos Első körben egy ledest teszek a másik oldalra is, aztán majd mókolok valami normál, vagy rizsszem izzót oda. Még azon is gondolkodtam, hogy inkább kikötöm, mert a másik fénye is elegendő. Egyébként jobb a gyári sima izzó, mert nem olyan feltűnő... Ki tudja mikor gondolnak egyet ezek és kezdenek el szigorítani a büntetésekkel a ledek miatt, mint annak idején az EÜ doboz razzia amikor volt.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz molnarpeter #32494 üzenetére
Erre én is gondoltam, de vastag a kamerás plexi sajnos és úgy már nagyon kilógna A kis rizsszem izzón gondolkodok, mert azt akár forrasztani is tudom és merev vezetékkel szépen tudnám pozícionálni.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz Csabex #32495 üzenetére
Vennék egy próba díszlécet, ami tudnék kisérletezve faragni, hogy kamera és gyári izzókat berakni.
Vagy lehet venni T10-es foglaltot, s azt kamera kétoldalára.
Ilyennel alakítottam át nálam, hogy LED-es izzót berakjam.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Tudnátok segíteni? Hogy a fenébe kell elmenteni egy rádiófrekvenciát Focus 2 mk2-ben? Gondolom meg lehet csinálni, hogyha megnyomok rajta egy szám gombot, akkor az alá mentett frekvenciára álljon be.
-
Sys85
veterán
válasz Brandynew #32497 üzenetére
Elvileg a rádiók nagyrészén az adott gomb hosszan nyomvatartásával lehet elmenteni.
Legalábbis eddig minden rádió amivel dolgom volt így működött.
Ha 1-es alá akarsz valamit,akkor behangolás után 1-es gomb hosszan és így tovább.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#