-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #31645 üzenetére
Elkoszolódott persze
Nincsen benne hidrotőke majd írd már meg hogy erre mit válaszolt a "szerelő" -
milkabrams
őstag
Az a gond, hogy maszek, így már nem igazán bízom benne. Kb. mennyibe kerül, hogy egy rendes szervíz megoldja?
[ Szerkesztve ]
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
darvinya
titán
válasz milkabrams #31652 üzenetére
Mint írtam, hogy ha dugattyú belevert szelepekbe, akkor az motor generált jelent.
Röviden új motort kell építeni.
300-600eFt.
Még, ha olcsó(relatív lutri) bontott motorra cseréled, akkor papírozás, stb. ugyanúgy elviszi pénzt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
erdey_a
őstag
válasz milkabrams #31656 üzenetére
van amikor megéri a márkaszerviz...
én ford szervizbe vinném el, mondják meg, hogy mi van, mit látnak.
fizetsz a diagnózisért igaz, de aztán azzal csináltatod meg, akivel akarod.Vérboci
-
milkabrams
őstag
válasz erdey_a #31657 üzenetére
Az lesz, de jó lenne tudnom nagyjából mennyiben kerül ha helyre kell rakni a vezérlést 50-70-100k?
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
darvinya
titán
válasz milkabrams #31656 üzenetére
Kiinduló hsz-ből csak fémes zaj van, ami csattogától súrlódásig bármi lehet.
Mivel vezérmű csere is volt, így következtettem a rossz felrakára.
De írtam, hogy váltóolaj csere is volt, aminek hibáját kizártad.
Pedig melegedés utáni súrlódási hang váltó gondra utal.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz milkabrams #31661 üzenetére
Mielőtt mindenki véleményét egyesével meghányod-veted, azért több információt adhatnál: A fémes súrlódó hang honnan jön? (felnyitott motorháztetőnél előtte állva honnan hallani?) Fordulatszámra változik? Terhelésre változik? Kormánytekergetésre változik? Elektromos rendszer terhelésére változik?
-
milkabrams
őstag
A szelepfedél felől jött, fordulatszámra/terhelésre/kormánymozgatásra nem változik. És csak kb. 20 km megtétele után hallani, addig semmi változás a korábbihoz képest. Jövő héten tudom átnézetni szervízzel.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
darvinya
titán
válasz milkabrams #31661 üzenetére
Írtad, hogy automata váltó olaj cseréd is volt elvileg.
Na, az, hogy nem töltötték fel a váltót rendesen, az csinálhat olyat, 15km után fémes hangot ad ki.
Mivel a kenés nem elégséges s bennelévő fémmű egymásnak dörzsölődik.
Nemrég volt vezérlés szett és automataváltó olajcserém…
Motorból jön, de csak meleg motornál, tehát ha megyek 15km-t semmi fura zaj.
Tehát 15km haladás után jön elő.Meghallani motortérből csak sztetoszkóppal lehet pontosan honnét jön a zaj.
Váltó ott van a motoron.Nézd meg a váltóban nem-e kevés/sok az olaj.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz milkabrams #31663 üzenetére
Olajszintet ellenőrizted gondolom motorban/váltóban is már. Ha ezek az alapdolgok megvannak, ezzel már nehéz lesz távgyógyítani, meg kell várnod amíg valaki ránéz, én addig egyébként nem mennék vele.
Milyen automata váltód van? 4F27A? Az olajszint ellenőrzésének technikája megvan?
szerk.: Meg ugye alapvető kérdés: megfelelő folyadékok kerültek bele egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
-
milkabrams
őstag
válasz darvinya #31664 üzenetére
Meleg motornál jön elő, ez kb 15km. Ha most elindítanám, semmi fura hang, ha mennék 15-20km-t hallatszanak, terheléstől függetlenül. Viszont az autó reakcióiban nem veszek észre változást. Mint írtam nemsokára viszem szervízbe.
Kb. mennyibe kerül egy ilyen átnézés?Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
darvinya
titán
válasz milkabrams #31666 üzenetére
Kenés elégtelenség nem jelenti azt, hogy nem működik.
Gyorsabban kopok, fémes hangot ad ki.
Passz, nem vagyok médium, hogy távgyógyítással megmondjam pontosan mi a baj.
Ha az lennék, már rég emeltdíjas számon érhetnének el.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz milkabrams #31666 üzenetére
Nekem egyszer egy OFF autóm vezérléscsere alkalmával, olyan szinten húztak rá a feszítőre, hogy mikor a motor elérte az üzemi hőfokot, a szíjfeszítő csapágya fütyülni kezdett szinte. Jó régen volt és szerelő csinálta. Fogalmam sincs nálad előfordulhat-e ilyen, de egy ellenőrzést megér.
-
dellfanboy
senior tag
ford focus mk2 1.6 benzinesbe[nem ti-vct] cserelt mar vki elso lambda szondat? van vmi trukk? ahogy nezem a leomloknel levo hovedo lemezt le kellene bontani , de termeszetesen a hatso 2 csavar nem mozog semerre, flex-el se ferek hozza hogy levagjam a g*cibe. gondoltam rendelek egy ilyet[link] de ez 10 rugo, es nem vagyok benne biztos hogy elfer...
sztem meg a gyari lamdba van benne, ami gondolom jol ossze is gyogyult a kipu leomlovel..
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
subaruwrc
félisten
válasz dellfanboy #31670 üzenetére
biztos lehetsz benne hogy bele van gyógyulva
nekem azt tanácsolták hogy ha nem is üzem melegen, de meleg motornál próbálkozzak a lambdaszonda cserével,akkor nagyobb az esélye hogy nem szakad bele.
végülis sikerült különösebb hókuszpókusz nélkül -
sparta2
tag
válasz darvinya #31669 üzenetére
Nekem csak melegen csinálta és ezer km-en belül kétszer is lazítottam rajta. Másodszorra jutottam a pontos infóhoz, hogy hogy is kéne kinéznie. Ezt követően a feszítő hibátlanul, hang nékül szolgálta ki az idejét.
milkabrams
Olyan feszítőm is volt, amit azért dobtam ki 3500 km futás után, mert az első pillanattól kezdve hangos volt. A vezérlés szettre is vonatkozik az, hogy a drága az olcsó. -
#27070592
törölt tag
válasz milkabrams #31666 üzenetére
Azért ne azzal a szöveggel menj szervízbe, hogy motorgenerált kérsz 300-600k között, mert akkor mosolyogva meg is fogják neked csinálni.
Kedvenc vezérléscserés videom, amiben a mámi lépésről lépésre felvázolja mit miért csinál és mit hogy nem célszerű elbaltázni.
Ha jól tudom, a tiéd is DOHC Zetec blokk, vannak párhuzamok. Például elég precízen kell a szíjfeszítés mértékét beállítani, de annak is előfeltétele hogy mindhárom tengely pozícióban legyen amikor a szíj felkerül. Plusz nem árt ha a vezérműtengelyekre a két fogaskerék amin a szíj fut az az előírt nyomatékkal, pontos pozícióba van visszarakva (amit a szimering csere okán szedtek le róla, mert az sem árt ilyenkor). Mint ahogy főtengelyszimeringet és szelepfedél-tömítést is le szokás cserélni, (ha már ott dolgozik az ember), ezek nem tudom megtörténtek-e nálad, nem óriási összegek, de mégiscsak egy belsőégésű motorról van szó, aminek megvan a karbantartásigénye.
Különben nem vagyok szerelő, csak egy lelkes amatőr, de párszor már megnéztem a linkelt video-t, épp ilyen Zetec blokkom van, és nem bíznám a vezérléscserét csak Fordokon rendszeresen dolgozó szervízre. Ha valaki azt mondaná hogy azért csattog a vezérlésem mert fáradtak a hidrotőkék, azt a szerelőt gyorsan törölném a telefonomból. -
milkabrams
őstag
válasz #27070592 #31675 üzenetére
Nem is hozzá viszem, megkérem a szervízt, hogy nézzék át a vezérlést és az automata olajzását. Tömítések ez is cseréltek.
[ Szerkesztve ]
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
dellfanboy
senior tag
válasz subaruwrc #31672 üzenetére
gazlampaval probaltam melegiteni, de mivel a hovedo lemez utba van annyira nem volt sikeres.
te hasznaltal vmi speci kulcsot? ez a linkelt bgs jo lehet?[link]ahogy nezem nem sok a hely, kva tuzfal,meg a csovek...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
subaruwrc
félisten
válasz dellfanboy #31677 üzenetére
nekem mk1 van és előrefelé néz a kipufogó csonk szóval könyebb dolgom volt
kaptam kölcsibe egy lambdaszonda kulcsot igen, és közepes erőlködéssel elengedte magát
szereld magad-ba csináltam és mondta is a szervizes figura hogy mákom van
nem szokták megadni magukat
szerencsére nem sok minden van berohadva a kocsin hiába 21. évét tapossa. -
Na akkor az elmaradt képek, h milyen volt. A milyen lettet azt el lehet képzelni, egy baszomnagy alátét, csavar vissza és kész.
Így néz ki most a hátsó híd a stabpálcával:Valamint az egy éves kipuff. Sajnos kifúj az illesztésnél, ott látok egy keskeny bevágást a csövön, onnan jön a korom. Belepte a nagy szilentet meg a csavart is vastagon. Hogy lehet ezt orvosolni vagy nem gáz?
A karosszériás csóka azt mondta nem gáz az alja, ilyen idős Fordok szarabbul szoktak kinézni. Néhány helyen menjek neki drótkefével vagy csiszolóval, kenjem le alvázvédővel és kész. Meghosszabbíthatom pár évvel az életét. Majd kitalálok valami megoldást az aknahiányra ami nem kerül pénzbe. 60-100k-t nem fogok otthagyni ezért a műveletért mikor magam is meg tudom csinálni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
válasz Zoli-bácsi #31682 üzenetére
Mk2-ben úgy volt, h nincs külön külső üzemanyagszűrő... Az mk1-nél volt, nem én találtam ki...
subaruwrc:
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Zoli-bácsi #31682 üzenetére
Nem, az a tank másik oldalán van/lenne - lásd merre mennek a fekete csövek.
Ez a kütyü a tank és a hátsó lökhárító közötti részen van.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #31675 üzenetére
Minden DOHC motor vezérlésének túl végén van egy rögzítő sín hely.
Ezután lehet csak bontani és összerakni.
Szíj feszesség mérővel kell beállítani a szíjat és ezután rögzíthető feszítő és 2 fogaskerék adott nyomattékkal.
CVH egyszerűbb, de ott is adott nyomatékok vannak.sparta2
Ja…hogy semmilyen mérőt nem használt, azt addig húzta míg zenélt rajta.
Tán zenész volt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #31692 üzenetére
Igen, nagyjából. A videoban 52:45től. De ott a szíjfeszesség mérő már nem külső eszköz hanem bele van építve a feszítőgörgőbe. A fogaskerekeket adott nyomatékra kell húzni, de anélkül hogy a rögzítőléc a helyén lenne. (mert ha a helyén hagyod akkor simán el is tud törni a vezérműtengely vége) Ezt lehet elkókányolni és máris nincs pontos szinkronban a vezérlés, nem veri szét a motort de nem is úgy fog dolgozni ahogy kellene. Ezért veszi ki a csajszi is a rögzítőlécet 53:56nál és villáskulccsal tartja meg a vezérműtengelyt amikor nyomatékra húzza a fogaskerék rögzítőcsavart, hogy a tengely ne tudjon elmászni. Aki ritkán dolgozik Fordokon az ezt el tudja szúrni szépen. Inkább kétemberes munka.
-
troll81
addikt
Meg jött a hátsó tengelyre a fék pár olajszuro, levegő szűrő kabinfilter, olaj.
Alig várom hogy minden meglegyen hozzá
[kép]. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #31698 üzenetére
Kulccsal közel kerékhez kell ellentartani, rögzítőt csak végén kell kivenni.
Nem fog letörni.
Ellenőrző körbe forgatás, akkor lenne jó, ha megjelölte volna v.szíj csere előtt a v.tengelyeket.
Mert már elején elmozdult a v.tengely, mikor berakta a rögzítőt.
Azért itt megjegyezném, hogy v.tengely bütyköket megmérmém, mert 150.000km után már megkophat.
Nincs h.tőke így jobban kopik.CVH-nál 500.000km-kor már generál elkerülhetetlen, mert h.tőke sem tudja kompenzálni bütyök kopást.
Nem áll meg a motor, de traktor lesz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #31699 üzenetére
Jó, ragozhatjuk még, van idő
Ellentartani lehet távolabb is a keréktől, nem fog annyit csavarodni a tengely hogy számítson. Egyébként okkal veszi ki a rögzítő lécet és nem kockáztatja a törést (amire van példa, nem egy..)
A főtengely itt poziban van, be is tett egy erre való rögzítőcsavart (a videoban is látható, most nem tudom pontosan hol, mobilról vagyok), vagyis ha a két vezérműtengely is poziban van, szíj fent, feszesség előírt, akkor tényleg csak a két vez.tengely fogaskerék precíz rögzítésén múlik.
A lényeg hogy az enyémet is rábíznám a csajra, vagy még inkább csinálnám én és felkérném hogy figyelje mit akarok épp elrontani.
Aztán ihatnánk egy jó hideg sört ha kész a gép és már csavartunk egy tesztkört.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...