-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz oliwire #32485 üzenetére
Az oktatóm is azt tanította hogy álló motort indítani kinyomott kuplunggal, mert így nem kell az indítómotornak a váltóban lévő váltófőtengelyt és az (esetleg jéghideg) olajat is megforgatni. Télen könnyebben indul az autó.
Egy szép nagy offtopic kombi passat volt a tanulóautó. A rutinpályán alig használtam a gázpedált, az öreg tdi-t csak kuplunggal is jól lehetett lavírozni, az csak akkor fulladt volna le ha beleállok a fékbe. -
erdey_a
őstag
válasz SECTORnooB #32484 üzenetére
egyesben mehet csak kuplungal indulás
...és mire újra pirosra vált a lámpa, akár még két autó is átfér mögötted.
ha előttem állsz, ne bohóckodj a technika kímélésével, mert nem leszünk barátokVérboci
-
-
oliwire
őstag
2016-os MK3.5 Benzin 1.5, 182 LE-re amúgy milyen féktárcsát-betétet javasoltok?
Lassaskán vállasodik a tárcsa. Betét még bőven jó lenne, de egyben akarnám cserélni.
Vagy szerintetek ne dobjak ki egy szinte új betétet?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz oliwire #32505 üzenetére
Ugyanez nálam is. Azt viszont nem tudtam, hogy leállításnál is célszerű benyomni a kuplungot, de próbálok figyelni erre a jövőben.
#32489radi8tor: Ma mentem hosszabb távot, de abszolút semmi zavaró nincs benne, ugyanolyan mintha a gyári lenne...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#27070592
törölt tag
válasz oliwire #32506 üzenetére
Nem beledumálni akarok, de ha csak kezd vállasodni a tárcsa és még a betét is bőven jó, akkor simán lejárnám a jelenlegi betéteket és csak utána kapna új tárcsákat új betétekkel.
Dömsödi Gábornak volt ezer éve egy autós műsora, amiben a vállas tárcsáit elvitte egy öreg szakihoz, aki esztergával kiszedte a vállakat. mert a drága és menő autójához elég drágák voltak az új gyári tárcsák. -
troll81
addikt
A két első sarvedo re keresek st emblémát... Meg hátra a csomagter ajtóra merre érdemes keresni.
-
darvinya
titán
válasz oliwire #32505 üzenetére
Cserébe mind kinyomócsapágyra rakod, a Nm-t.
Akkorát nem tud ugrani, hacsak előbb engeded ki a kéziféket.camelferr
Cserébe, csak kerék mozgatással indítod az olajmozgást.
Tehát első 10m-t kenés nélkül használod terheléssel a váltót.
Felmelegni fél óra motor járatás után tudna, addig hideg marad.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
-
oliwire
őstag
A Brembo fékekről mi a vélemény?
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz oliwire #32506 üzenetére
Ha lassacskán vállasodik, akkor nem feltétlenül kellene cserélni, főleg, ha nincs is gond a fékkel. Bármit veszel, benne van a rizikó hogy ütni fog (tapasztalat)
Szóval azért mert van egy kis válla még simán lehet határértékeken belül, és abban az esetben tuti hogy nem cserélném.
-
Emlékszik valaki hány vezeték megy a pótféklámpába? Remélem csak kettő.
Onnan vajon el lehet hozni némi krafot hátsó embléma megvilágításhoz?
Vagy honnan lenne érdemes lelopni az áramot? Úgy szeretném megcsinálni, h ha fékezek akkor világítson. Mint egy Viper-nél.
A méret jó, simán menne a régi helyére.The power: DC12V +/-10
Wiring length: 0.6meter
Material: LED+PVC+ABS
Voltage: 12V
life span: more than 100000 hours
Size: About 14.5cm*5.6cm[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
őstag
válasz oliwire #32518 üzenetére
Szerintem mérj rá egy mikrométerrel és akkor kiderül, hogy kell-e vagy sem cserélned. Keresem, de nem találom a gyári kopáshatár értéket, te tudod?
szerk.
Kicsit kutakodtam és nagy általánosságban azt látom, hogy olyan 3 mm körüli kopás a megengedett. Ha mikrométerrel rámérsz a közepére, majd megméred a váll vastagságát, akkor kiderül a kopás. Másik opció talán a tolómérőnek a mélységmérője ami talán egyszerűbb is egy fokkal...
[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
Mi a Jó Isten ?! Megtáltosodott a Fóka? Bika lett belőle?
Egyébként a kamera szerelés kapcsán szedtem le a saját pót féklámpám, de nem emlékszem hány vezetékes, de egy specko csati van ott. Ki tudod mérni és tudsz lopni onnan naftát szerintem..."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
sparta2
tag
válasz oliwire #32525 üzenetére
Neves gyártók is Kínában gyártatnak (Bosch, Brembo) és ha olyat fogsz ki, akkor 10-15e km után kuka lesz. Előző autóm (off - PUG)gyári szettje és rendszere Bosch volt. Persze megvettem hozzá, de sajna a tárcsa kínai volt, a betét olasz. Egy komolyabb autópályás fékezésnél (nem satu) elvetemedett a tárcsa a rossz hőkezelés miatt és a legkisebb fékezésnél is remegtette a fékpedált meg a kormányt. Ezt még eljátszottam egyszer aztán váltottam a Textar szettre, mert azt épp kifogtam eredeti német gyártásban. Hibátlan volt két szett is. Persze ATE, TRW is gyári beszállító (ahogy a Bosch is ).
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz sparta2 #32534 üzenetére
Ebben az a vicces és közben felháborító is, hogy hiába gyártat valahol egy neves cég, az adott szabvány szerint kell legyártani a terméket. (Abba pedig minden benne van, az anyagminőségtől kezdve az utolsó matrica helye is)
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
oliwire
őstag
válasz Zoli-bácsi #32527 üzenetére
Gondom nincs jelenleg vele, van benne fékerő. Vészfékezni nem kellett eddig még. Más dolog, amire figyelni lehet még?
-
sparta2
tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32536 üzenetére
Hát ja, de sajna a profit mindent felül ír! Egy barátom flottát kezel és 10 kínai Brembo tárcsából visszavetetett gariba 8-at és be is fejezte. Csak akkor szereltet be Brembo-t, ha nem Made In P.R.C..
-
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz oliwire #32537 üzenetére
Igazából egy nagyon kopott fékkel se veszel észre semmi különbséget fékerő tekintetében, ahhoz már nagyon a minimum alatt kellene hogy legyen, hogy valami bajt okozzon. Általában 2-3mm lehet a kopása a tárcsáknak, szóval ha még csak most kezd el vállasodni, simán lehet, hogy 50ezer km-t is el tudsz még menni vele.
-
troll81
addikt
Vissza terve az mk1 alá vásárolt tavaly féktárcsa betét garnitúrara ( [link] )
Meglepetés lett nagyon jó és bevált. -
-
válasz gabor9991 #32548 üzenetére
Egy kamion miért lehet karácsonyfa?
Kiegészítő tolatólámpa se nagyon engedélyezett.
Még valami: belső világítás csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
A lábtér világításom kékes, de szereltem be oda és a hátsó üléssor elé állíthatót is. Villoghat ha úgy akarnám akarnám, de éjjel csak a zöldet szoktam használni, nappal meg ugye nem kapcsolom be.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
Kamionnál se mindegy, hogy a gyári hossz/szél/magasságjelzőt tekintjük karácsonyfának vagy a szélvédő mögé utólag felszerelt világító imaszőnyeget?
Előbbi úgy gondolom szabályos, utóbbi kevésbé.
Kiegészítő tolatólámpa engedélyezett, ha megfelel ennek:
A 6/1990 KöHÉM rendelet:“Hátrameneti lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
47. § (1) Hátrameneti lámpával fel szabad szerelni a hátrameneti sebességfokozattal ellátott gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, továbbá a pótkocsit. A járműre felszerelhető hátrameneti lámpák száma 1 vagy 2 db.
(2) A hátrameneti lámpa által adott megvilágítás 10 méter távolságban az úttest szintjétől számított 0,90 méter magasság fölött 3 luxnál több nem lehet. A hátrameneti lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki. Hátrameneti lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
48. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott hátrameneti lámpát szabad felszerelni.
(2) A hátrameneti lámpa átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől 1,20 méternél távolabb nem lehet.
(3) A hátrameneti lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa csak akkor világíthasson, ha a gyújtáskapcsoló (központi kulcsos kapcsoló) és a hátrameneti sebességfokozat bekapcsolt állapotban van.”
Belsőtér világítás is azt gondolom lehet fehértől eltérő színű, vagy a modern autókban is illegális a belsőtér világítás, pl az S osztályban ilyen is lehet. [link]
De ezek az aliexpresszes kacatok kizárt hogy legálisan felszerelhetők lennének.Szerencsére.Hozzá kell tennem, a tolatólámpa izzó az én kocsimban is led a gyárival semmit nem lehet látni, de ez az egy "aliexpresszes kacat" az összes amit sikerült felszerelnem
Műszakin viszont ezt is ki kellett szerelni és tenni bele hagyományos izzót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Revolut
- Autós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Futás, futópályák
- Fallout 4
- Politika
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...