-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pippen
csendes tag
Attól függ milyen az a városi használat.Ha rövid táv,sok állás-indulás az nem jó a dízelnek (mondjuk a benzinesnek se).Ha viszont város ugyan de egyenletes tempós haladás akkor ésszel használva jó lehet.Saját példám: városi használat 9 éve,1.6 TDCI.Napi 50 km (oda-vissza) ebből 2x5 km tötymörgés a többi bevezető (M3)-kivezető (M5) szakasz.Így gond nélkül belement 100e km 5.6l-es fogyasztással.Évente nyaraláskor kb.2e km pálya.
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, teljesen tanácstalan vagyok...
Korábban már írtam a csoportba, hogy a 2005-ös 1.6 Ti motoros Focusomnak alapjárati gondja van.
Több szerelőnél is jártam már, utóbbi Ford specifikus szerviz, ahol nem tudtak semmi konkrétat csak, hogy lehet ez is... az is...
Első lépésként mindent kicseréltek volna gyári Ford alkatrészre, ami nekem annyira nem hangzott szimpinek.
A legfőbb gond az, hogy a jelenség hol jelentkezik, hol nem...
Amikor a diag.-al lenullázták, akkor utána teljesen jó volt néhány km-ig, de utána amint felgyulladt a motor lámpa egyből utána nem sokkal elkezdte produkálni a következőket:
- Inteznív lassításnál a fordulat annyira leesik, hogy az autó lefullad, majd indítás után teljesen jól tartja az alapjáratot
- Van hogy magától emelgeti a fordulatot a motor
- Kormosak a gyertyák
Diagnosztikánál a lambdaszondát és a nem megfelelő keveréket hozta ki hibának, viszont nem akarom elhinni, hogy nem lehet bemérni vagy megnézni hogy a lambdaszonda tényleg nem megfelelően működi, vagy le van-e kormolódva, mert a szerviz nem tudta megmondani, hogy a négyből melyikkel lehet a baj.
Ha valaki esetleg találkozott effélével vagy csak halott ilyenről kérlek jelezze, mert egyszerűen már nem tudom hova kéne vinnem, mert mindenhol csak azt a választ kapom hogy 100as benya és hajtsam meg, ami meg is történt (4.-be 4000 es fordulaton 10-15 km) de semmi eredmény.TetszikHozzászólásHozzászólások -
subaruwrc
félisten
válasz tomszli11 #29905 üzenetére
ha kormosak a gyertyák akkor valóban keverékképzési baja van
a lambdaszonda hiba meg ennek a következményenem megfeleleő keverékképzést kell megoldani elsőnek
élő adatot kéne belőle olvasni
összes gyertya sz..r vagy csak némelyik ?levegőszűrőd tiszta?
olajat eszi a motor ?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz tomszli11 #29905 üzenetére
Veszel egy [ilyet] felteszed a torque lite appot a telefonodra és megnézed magad a lambda milyen jelet ad.
Ennél olcsóbb megoldás szerintem nincs, emellett jópár adatot meg tudsz még nézni meg tudsz hibakódot törölni ha kell.
Ha kell referencia a lambda jelhez küldök szívesen.[ Szerkesztve ]
-
Engem is utolért egy "hiba". (?)
Az utóbbi pár hétben lévén megjött a hideg, elindítom a kocsit de még csak állok, egy centit se gurulok vele, járatom úgy 30-60 mp-et, h mindenhova eljusson az olaj. Ha ilyenkor adok neki egy kisebb gázt (értsd minimum 2000 rpm) majd elveszem a lábam beesik a fordulat olyan 800-ig és olyan, mintha le akarna fulladni. Persze nem teszi és ezután visszaáll a motor fordulata a hidegindítás fordulatszámára, vagyis 1100-1200 környékére. Ha mondjuk csak 1600-1800-ig engedem a gázt akkor semmi extra nem történik. Tavaly nem produkált még ilyet.
Ez mitől lehet?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
-
-
oliwire
őstag
Igen, ahogy írták már, túladagolhatja az üzemanyagot, és kicsit lefullasztás-közeli állapotba kerül, mert ugye nincs mellette elég levegő, hogy elégjen. Nincs gond
Menet közben a szemből jövő légáramlás nagyobb, így több levegőt tud szívni a motor Így ez csak helyben járatásnál jellemzőbb[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz tomszli11 #29912 üzenetére
Hi,
mk2 1.6b motornál az egyik lehetséges hiba a MAP szenzorból eredhet, amit nem kell azonnal kicserélni, elvileg lehet tesztelni, tisztítani is (ne kérdezd hogyan, nem értek hozzá)
Csak egy javaslat, talán megér egy kört. -
-
oliwire
őstag
Igen, hidegebb motornál alapjáraton több üzemanyagot fecskendez be a hengerekhez. Régen a Ladáknál külön volt egy szivató kar, amivel lehetett szabályozni az üzemanyagot indításkor, hogy többet adagoljon. Mai kocsiknál már automata szivatók vannak.
Míg el nem ér a motor egy bizonyos hőmérsékletet, emelt benzinadagolás van.
Kétütemű láncfűrészeknél is találkoztam mai napig szivatókarral, most jut eszembe, ott még a konstrukció egyszerűsége miatt úgy építik meg[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Egy percig ne melegítsd a kocsit. 30 mp után már indulj el vele. Ha belevaló olajat használsz, akkor 30 mp előtt is eljut mindenhova az olaj, plusz ezek a motoroknak akkor teszel jót, ha terhelés alatt melegíted be, mert a hideg motornál az üzemanyag kicsapódik a hengerfalra és csak az olajat mossa le róla. Szóval maximum 30 mp és indulj el vele. Én így csinálom és kb 5 km után már meleget fúj a kocsi. Jah és olyan 2200-2500 között tartom a fordulatot hidegen. Én vidéki vagyok, ott a 3. sebességem olyan 2200 körül van 50-nél. Az pont jó neki. Szereti.
Meg ne hagyd hidegen hogy hogy pl. 5-be mész 50-nél és van 1500-ös fordulatot Mert ott meg az olajnyomásod nem lesz a megfelelő. Tudom, lehet vitatkozni vele, a TC-ben láttam múltkor..."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #29918 üzenetére
Hupsz, abban a hitben voltam, hogy üzemanyagból, sorry
de akkor meg a több levegőhöz több üzemanyagot tesz bele, hogy a keverék-arány meglegyen, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #29918 üzenetére
A régi szivató a fojtószelepet zárta, hogy a levegő legyen kevesebb így adott fordulat mellett több benzint szívott.
Plusz volt még egy rugó is a rendszerben, ha nyomtál egy nagy gázt akkor a rugó mégis engedte a fojtószelepnek, hogy kinyíljon.
De ez mondjuk csak egy 2101-es ladán működött így.
Ennek volt komolyabb verziója ahol mágnesszeleppel vezérelték a dúsítást.
De például láncfűrésznél csak egy manuálisan állítható lemez van a karburátoron, robogónál meg egy bimetál ami egy dugattyúval szabályozza a keveréket.
A lényeg hogy mindig benzinből kell több hidegen nem levegőből.[ Szerkesztve ]
-
válasz Sub-ZeRo #29917 üzenetére
Egy percig ne melegítsd a kocsit. 30 mp után már indulj el vele. -> kábé annyi. Indítok, bekötöm az övet, beonolok a kamerának, állítok a fűtésen/hűtésen és kész. Az olaj szigorúan a belevaló Ford Formula 5w30.
Városban sosem kapcsolok ötödiket. Négyben 2000-es fordulatnàl 52 km/h a sebesség gps szerint, az óra viszont felfelé csal egy ötöst.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Dißnäëß
veterán
Indítom, emelt alapjárat. Övet kapcsolok, GPS-t nézek (dugó csekkolás), eddigre vissza is ejti szép lassan az első ~30mp után a fordulatot a motorvezérlő - és indulok. 2500rpm max, de csak belekóstolva váltáskor, 2000 tartós, hatodikban ez kellemes 95km/h óra szerint.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Megérkezett a mini ELM327.
Milyen progikat lehet letölteni droidhoz h mindent is lássak?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz DeFranco #29925 üzenetére
Nekem sem, illetve egyszer az abs szenzort a jobb első keréknél.
Már van egy usb csatis ms-hs elm327 kütyüm, de kellett egy bt-s is, h telóval is lássak./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #31600896 #29927 üzenetére
Szintén zenész vagyis tartok egy droidot szifon mellé, mikor melyikre van jobb app. Pl offline navi (szülinApp) miatt fizikailag is kell néha a második készülék, de múltkor mondjuk mágnessel mértem fordulatot, arra szifonhoz találtam működő alkalmazást, viszont a másikon meg néztem közben a stoppert
-
őstag
Forscanre tudsz kérni ingyenes licencet is ami 2 hónapig érvényes. El tudod ezt játszani többször is több email, illetve felh. fiókkal, de ha első 2 hónapban úgy érzed, hogy bejön, akkor megéri azt a 6500 Ft.-ot 3 évre, viszont van 5 éves vagy lifetime is akár. Majd ha lejárt az én ingyenesem Januárban, akkor szerintem beruházok egy 3 éves licencre, mert megéri az az évi 2000... Hasonló usb-s adapterem van mint neked, evvel bűvölőm a fókát Mondjuk még nem jöttem rá hogyan oldjam meg, hogy felhúzza az ablakokat automatikusan amikor bezárom, de még kutakodom, előbb - utóbb meglesz a megoldás
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
TigerDzsó
tag
válasz Csabex #29931 üzenetére
A saját tapasztalatom az, hogy nem minden beállítást / extrát tudsz ForScan-be kapcsolgatni. Egy 2006-os S-Max-on akartam kikapcsolni a TPMS-t, de ForScan-be nem sikerült, akármilyen menüben kerestem.
Szerencsére rá leltem egy ELMconfig nevű programra, ahol a kocsi minden rendszerét ki tudod olvasni és szerkeszteni tudod. Szerintem bonyolultabb és veszélyesebb is, mint a ForScan, de lelkes amatőr felhasználóként is sikerült nagyjából megvalósítani, amit szerettem volna. A TPMS-t ki tudtam kapcsolni, az automatikusan záródó ajtókat X km/h óra felett már nem tudtam megcsinálni. Állandó hibakódot generált, hogy nem kompatibilis a program (?) az egyik modulon. Lehet, hogy működött volna, de nem akartam kockáztatni így visszaírtam az előző beállítást rá, amiben a TPMS már ki volt kapcsolva. -
-
Dißnäëß
veterán
válasz TigerDzsó #29932 üzenetére
Konfigot tudsz elég részletesen szerkeszteni, én még a gyári AS BUILT fájlt is le tudtam szedni a netről az alvázszám alapján, aztán abban mókolni ezt-azt, ha pl. xenonra cserélnék (amit nem fogok), simán ott átállítom, és hasonlók.
Az egyes moduloknak különféle firmware verzióik vannak, nem rendellenes, ha nem kompatibilis egy modul valami funkcióval, előtte a modult kell frissíteni és utána a központi config-ban beállítani azt, amit akarunk.
Rohadt jó a Forscan, de szerintem sem mindenre.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
őstag
válasz molnarpeter #29935 üzenetére
A focccus elvileg csak mk3-hoz jó, nem? Nekem nem akar működni, pedig azt is próbáltam...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
oliwire
őstag
válasz Csabex #29931 üzenetére
Én is most arra készülök, hogy legyen a licenszes hozzáférésem a Forscan-hez, találtam leírást, hogyan lehet Sync 2-be aktiválni a navigációt. Az SD kártya a térképpel már meg is érkezett, most az ELM OBD csatlakozóra várok, azt csak januárra írták a trackingben
Addig még nem is kértem le kulcsot, hogy aktiváljam a full Forscant. Az időszakos licenszeket is néztem, és a lifelong 16K körül van.. Erre a kis műveletre szerintem elég a próbalicensz, majd ha nagyiparban űzném az autó buherálását, akkor fizetek majd elő -
Real_Necro
veterán
Sziasztok,
eléggé elkopott a váltógomb a Mondeoban, itthon pedig 18k-ért láttam újat, így bepróbálkoztam keletről rendelttel. Persze nem 100% olyan, mint a gyári, de 2 nap használattal egyelőre elégedett vagyok vele. Esztétikusabb, mint a régi megkopott, valamint fogásra is számomra kényelmes. Kicsit puhább, bőrhatású, meglátjuk meddig bírja. A régi gombot azért nem dobtam ki.
Itt van pár kép a már felszerelt újról meg a kezemben a megkopott régi:
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Sys85
veterán
válasz Real_Necro #29940 üzenetére
Én egy RS váltógombban gondolkodok (carbon golyó),de olyan ára van (majdnem 40k...),hogy egyelőre csak gondolkodok.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
ReFleXx
addikt
válasz Real_Necro #29940 üzenetére
Belinkeled az alis eladot?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
oliwire
őstag
Az autós topikban megosztottam, de veletek is meg akarom :
Tegnap lehajtottam a hátsó üléseket a Focusban, és a vezetőoldali ülést így előrébb kellett tolni, hogy vízszintesbe tudjam hajtani a hátsókat.
Igaz volt rajtam egy kabát is, de a végtagjaimat derékszögnél kintebb nem tudtam hajtani, nagyon kevés helyem lett. Gyorsan leszállítottam a dobozokat, és állítottam is vissza az üléseket, kisebb klausztrofóbia is rámjött. Lehet az autó méretei hosszban az MK3.5-nek nagyobb 18 mm-rel, mint az MK2-nek, de a nagyobb műszerfal, meg a vastagabb ülések úgy elveszik a benti hasznos helyet, hogy most szűkölködtem benne. Az MK2-nél ez a hátsó ülés lehajtós móka nem vett el tőlem ennyi helyet a pilótafülkéből. -
Ehhez a BT-s ELM-hez mi kell? Mármint úgy értem tegnap a telefon megtalálta ugyan az eszközt, minden ßart (gps, net, bt) benyomtam de nem tudott csatlakozni hozzá. Mit néztem el?
Adatkapcsolattal próbálkoztam mivel a kocsibeálló teteje alatt már nincs wifi jel. Tudom, range extender... De úgy rémlik elég kellene lennie a csatlakozáshoz a BT-nak is.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ok, köszönöm a válaszokat! Holnap megpróbálom újra.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
troll81
addikt
Egy gyors kép a a szélvédő csere költségei ről. Casco nélkül meredek lenne. [kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Autós topik
- További aktív témák...