-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
_X10Dead_
aktív tag
Az akku csatti a PCB-re van forrasztva. A PCB-n van 3 tüske (+;-;SBUS) azon ül a receiver.
Ezzel két gond van. Az egyik, hogy az ominózus vevő névleg 5V-os, a másik, hogy még a közvetlen akku-feszt sem kapja meg, mert túlgondolták a kínaiak és még fullos akku mellett is alig kap többet, mint 3V.
Ha az akku-feszed 3.8-3.9V közé esik, a vevő egyszerűen nem kap elég villanyt és minden figyelmeztetés nélkül lekapcsol, a gép meg lezuhan. Ha rajta van a kamera is, akkor az is zabál, a plusz súly miatt a motorok is jobban fogyasztanak, így gyakorlatilag elég néhány másodpercnyi örömködés és már meg is van a baj.
300-350 mAh-s akkuval még szolíd motorozás mellett sem marad fenn egy percnél tovább.
500-as Hubsan akkuval akár 3-4 perc is megvan, de csak akkor, ha nem piszkálod a throttle-t (egyébként azzal is bármikor leeshet).
Van workaround, de vagy bejön, vagy nem: le kell forrasztani a receivert a pcb-ről, és legalább a pozitívot direktre kell kötni az akkuhoz. Ezzel csak az a gond, hogy vagy sikerül, vagy nem, mert nagyon pici minden. Én valószínűleg elbénáztam, és rövidre zárhattam valamit, mert azóta meg sem indul (Cleanflightban látom, reagál is mindenre, de ha lehúzom az USB-ről, akkor hiába van rajta akku, hiába van kapcsolat, meg sem nyikkan. Vsz valami FET mehetett le, de nem találom a hibát)LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
virbo
csendes tag
válasz _X10Dead_ #35901 üzenetére
Aha, köszi. Közben rátaláltam rcgroups-on.
A forrasztás nem gond azt megoldom. Első körben a H31 akksikkal akarnám hajtani, asszem egyből meghekkelem.Még egy step up-on agyalok mielőtt szabira mennek a kínaiak. Vagy van itt valakinek szupermikró verzióban amitől megválna?
-
MPowerPH
félisten
Sracok, szeretnek feljebb lepni a Phantom 3 Pro -rol meg egy szintet. Phantom 4 Pro vagy Mavic Pro lenne a kovetkezo, most mar 1 honapos varakozassal mindegyikhez hozza lehet jutni. Ugyan azon az aron mennek. Szerintetek? Spec alapjan a 4-es eleg eros. Kell a minel nagyobb range.
Don't Tread On Me
-
muranyig
tag
Sziasztok, azért írok ide, mert hátha valakinek már volt hasonló tapasztalata, vagy tudja mit kell tenni abban az esetben, ha egy garanciális javítás már-már indokolatlanul hosszú ideig zajlik.
2016.11.11.-én adtam le szervízbe P3S-omat, mert nem mindig talált műholdakat, illetve a hatótáv is érdekesen alakult... a mai napig semmi infóm nincs, hogy mikor lesz kész, kapok újat, javítják???? (kb 3 hete hívtam fel őket, hogy mizu, és azt a választ kaptam, hogy ki lett küldve a DJI gyárba, mert ott megtudják javítani, és majd értesítenek, hogy mikor lesz kész. 12.08-án a gari is lejárt.) Ennyi ideig még soha nem volt egyetlen műszaki eszközöm sem szervízben. Érdeklődnék, hogy ilyenkor van vmi szbály, hogy mennyi időn belül kell kijavítani, ha ez nem lehetséges újat adni, vagy netán a pénzt visszadni? Mvel tudnék érvelni a boltban, hogy legyen már valami!?[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Nem. Az 500m az elegnek tunik, de a hatotavot kicsit keveslem a 3 Pro -nal. Na meg az uzemidot is.
Varok akkor tavaszig, addig meg elvagyok ezzel. Filoztam rajta, hogy veszek egy erosebb antennat a remotehoz, de lehet csak penzkidobas lenne a £90, nem none a hatotav jelentosen, maximum a video jel lenne kicsit tovabb stabilabb.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Geller72 #35909 üzenetére
Nem akartam egybol azzal inditani, no meg akkor meg nem is tudhattam, hogy ez a dronozas bejon e, vagy annyira nem kot le. Igy nem lattam ertelmet kiadni mondjuk £1000-et a Mavicra(plusz meg kellett volna tartalek aksi, meg hordtaska, meg ipad). Nekem a Phantom 3 Pro £640-ben volt a 3db aksival, taskaval, szurokkel, es egy iPad mini 2-vel, amit £120-ert becsereltem egy sim-es verziora a gps miatt.(tehat maga a drone az £520-ban volt) Szoval mindent egybe veve meg plusz £600 lett volna a Mavic, minimum, vagy ha a plusz 2db aksit nezzuk, akkor meg tobb is, ami azert valljuk be, nem keves penz.
Most buko nelkul tuladhatnek rajta, foleg, hogy 2 hasznalt aksit sikerult gariba csereltetnem, igy azokban alig van par repules.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
kriszbon
őstag
válasz Teréz Atya #35875 üzenetére
És
(#35869) szacsee:
(#35873) fape:
Köszönöm a válaszokat.Teréz Atya átbogarásztam, és átállítottam ahogy ott leírtad, de semmi nem történt.
Sőt továbbmegyek, ennél a leggagyibb hamisítvány SpRacing F3 vezérlőnél még a Firmware frissítés sem működik.
Így is próbáltam [link] de semmi, egyszerűen nem csinálja meg, csak hibaüzenetet kapok.
Vagy Stm32 blabla, vagy No response blabla, virtual portot kapok a kiegészítő telepítéssel, mivel be is tudok lépni gyro+ Accelero kijelzés működik, Receiver az nem.
Ja igen, Win10-en, de Win7-en is próbáltam és semmi.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
csmat
senior tag
Nem tudtok Budapest déli részén olyan helyet, ahol a dunáról jó felvételeket lehetne csinálni? (Bár nem mernék fölé repülni)
-
fape
senior tag
válasz kriszbon #35911 üzenetére
inkább így próbáld: Seriously Pro F3 (SP3) Series - Overview and firmware installation vagy a hivatalos doksi 8 oldala.
Lényeg: nem kell boot pin, cserébe kell Manual baud rate 256000.[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
kriszbon
őstag
Köszönöm nos úgy sem ment meg más baud rate sem jött be, viszont [EZ] a megoldás nagyon is működött.
Végigcsináltam, majd utána Cleanflight alatt megismételtem, de most már nem raktam boot pint.
Lehet azzal is működött volna, csak azt már nem próbáltam.
Ha jól veszem ki akkor le volt zárva.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
shaddam
aktív tag
CC3D kalandok.
Így drótoztam be pwm módban az fc-t. A throttle tuti jó, mert a hármas csatornán volt a repülőben is ahonnan kiműtöttem. Configurátorban megadtam hogy pwm módban legyen, erre nulla gázzal ezt produkálja. Lassan ideér a ppm vevő, de azért érdekelne van-e erre valakinek tippje
RájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
Teréz Atya
senior tag
válasz shaddam #35916 üzenetére
Nincs valami mix beallitva az adoban? Amugy meg miert 885-on van a throttle. Mintha nem lenne jel. Furcsa.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
shaddam
aktív tag
válasz Teréz Atya #35917 üzenetére
Modelresettel kezdtem. Elkezdtem régi cleanflight verziókat keresni, az egyiknél rendesen mentek a csíkok, csak felcserélve a csatornák. Átdugdostam az adót, most minden jól megy +van 1 aux csatornám armolni. Próbaképp visszaraktam a betaflightot mire ugyanaz Marad a CF rajta. Már az országban van a hexacopter ami cc3d minivel jön, először megnézem csatlakozik-e a librepilot, ha nem akkor berakom a helyére amit most gányoltam
Más_
Itt a videó projektes első litchis repülés. A többit szerintem nem töltögetem, majd ősszel a véglegest 1-2 kameramozgás eléggé bejön, ami meg ráébresztett hogy bizony ezt a robotpilótásdit is gyakorolni kellene. mert jó kis lehetőségek vannak benneRájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
Baku
aktív tag
Abszolút lezdőként ennek a topicnak az olvasását is az "Ősszefoglaló" átnyálazásával kezdtem. Nagyon sok hasznos tudnivalót, ismeretet, tippet, fontos alapinformációt szereztem belőle, és még most is gyakran belelapozgatok, ha nem egészen tiszta valami. Hálás köszönet, és elismerés az összeállításáért. Viszont....
Vannak olyan magasröptű hozzászólások, amelyekből - isten az atyám, - a kötőszavakon és a névelőkön kívül egy árva szót sem értek, (pedig szeretnék), mert mintha kínaiul, vagy titkosírással írtátok volna, ezért lenne egy tiszteletteljes javaslatom, illetve kérdésem:
Nem lehetne-e az ősszefoglaló "Fontosabb rövidítések" alcímű fejezetét bővíteni, hogy a hozzám hasonló zöldfülűek is értsenek legalább valamicskét ezekből a fennkölt szakmai eszmefuttatásokból?
Néhány találomra kiragadott példa:FC, PCB, RTH, PWM, ESC, PEM, PPM, DVR, VBAT, VCC, UART, FCB, UBEC, XSR, ...
Lehet, (sőt több mint valószínű), hogy az én jelenlegi szintemen, és gépparkom szintjéhez ezek jórésze számomra felesleges rövidítés, de ezek ismerete nélkül a hsz.- eket megérteni, és a tudást gyarapítani, esetleg tovább, feljebb lépni sem lehet.... (szerintem...)
-
syler123
veterán
Engem pl az érdekelne, ha lesz végre Falcon 180 raktáron, akkor mekkora a különbség a Naze32 és az SP Racing F3 vezérlő között? Egy review-t olvasva a cikkiró azt írja, hogy ő megnem mondaná repülés közben hogy melyik melyik. Pl ugyanazok a pid-ek jók mindkettőre, vagy hogy van ez?
A másik hogy mi a véleményetek a Eachine EV800 -ról? Van esetleg más ajánlott ebben az árban? 55 dollár. Lehet most megvenném, annak ellenére hogy még gépem nincs hozzá, bár eddig bármikor néztem mindig 55$ volt, szóval gondolom nem akkora akció ez, lehet ez a valódi ára.
Láttam van 1080p -s kijelzővel is másik szemüveg, de annyira mindegy ha 800*480-as képet kapok rá.[ Szerkesztve ]
-
-
Teréz Atya
senior tag
válasz shaddam #35918 üzenetére
Valamelyik ujabb cf verzio utan kezdett el hulyulni a cc3d pwm vevovel. Alanmac az rcgroups-on irta. O cc3d, en sp f3 alapon epitettem ujra az x1-et. Probalj rakeresni, mert en most videken vagyok mobilon, mobilneten ami lassu es laggol.
(Nem birom, ki ezt a pongyolasagot. Kicsi a savszel, nagy a kesleltetes es a jitter.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
En neki alltam. Mar van egy szocikkem.
Mivel mobilneten agyverzes kerulget inkabb nem idegesitem magam vele, de 1 heten belul lesz jo netem es szabadidom. Akkor ujra alkotni fogok. Ha nem jon kozbe valami.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz syler123 #35926 üzenetére
Az f3 luxfloat mellett kisebb looptime-ot enged, igy sokkal inkabb "locked-in a feeling" valamint a gps overheadje sem okoz akkora galibat. Remelem ertheto volt.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
DJGABI
addikt
-
Geller72
veterán
válasz Teréz Atya #35930 üzenetére
Grétsy Laci bácsi most ledöntene egy deci konyakot, az biztos.
-
lalapapa55
csendes újonc
Sziasztok!
Létezik az,hogy win10 alatt nem lehet normálisan bekalibrálni a távot(Flysky i6) a szimulátorhoz?
Össze-vissza megy. -
kriszbon
őstag
válasz Teréz Atya #35929 üzenetére
De ha lehet ne csak a fordítását, szűk jelentését szedd bele az ilyesminek, hanem mit és hogyan is köthetsz rá, mit érhetsz el vele.
Na meg esetleg képekkel is lehetne illusztrálni, de nem csak olyanokra gondolok mint amik a gyári manualokban van, hogy GPIO 1,2,3,4 stb. vagy AUX 1, 2, 3, 4/Slot 1,2,3,4 stb. TX, RX, UART, csatlakozók feliratozva vannak ezen a nyelvezeten.
Mert hogy mi mire is való mit hogyan köthet rá az egy kezdőnek egyáltalán nem világos, és lehet hogy sokaknak ezek már egyértelmű dolgok, de gondolom nem úgy született az sem hogy mindezt tudta.
Persze sokaknak óriási előny az idegen nyelv ismerete, mert úgy sok minden olvasható, csak ugye Magyarul nem igen vannak részletes magyarázatok, na meg nem mindenki tud idegen nyelvet sem, a fordító meg még nem áll a helyzet magaslatán.
Főleg úgy nem hogy videók nyelvezetét még nem fordítja, pedig pont azokban van a legtöbb magyarázat.
Tehát ha lehet és kérhetjük, ne szabjad annyira szűkre a magyarázatokat, legyen hosszabb lélegzetű cikk belőle.[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
syler123
veterán
válasz Teréz Atya #35930 üzenetére
Persze, értettem, de a többiek kedvéért próbáld meg magyarul elmondani, földi nyelven Ha nem megy, használhatsz bábokat
Nyilván az érdekelt, hogy a gyakorlatban egy amatőr milyen eltérést vesz észre a kettő között. Pl (nem köthetek az egyikre gps-t (nem mintha szükségem lenne rá)). Lassabb reakcióidő stb stb. Nyilván ha lehet Sp Racing F3 board-al fogom venni, de nem biztos hogy le tudok majd csapni rá, most is gyorsan elfogyott...
Ez az oldal szépen leírta pl hogy miket kell módosítanom, hogy jól repüljön a falcon 180.
[ Szerkesztve ]
-
-
erikke17
őstag
Sziasztok.
Kéne egy kis segítség Syma X5C-1 Upgraded. Valószínűleg meghal rajta PCB cserés napokban írtam itt.
Viszont Banggoodon elfogyott nekik a PCB. [link]
Néztem Ebay-en[link] Ez is passzolhat bele szerintetek?
Vagy Aliról? [link]
Előre is köszönöm
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
twine
addikt
Szerintetek alkalmankénti bevetéseken mennyire terhelné meg a gépet +380gr? 280gr lámpa+100gr 18650aksi
Nagyon bírnám, ha bírná biztonságosan/könnyen rögzíthető, "jó" fényerő....és semennyire nem lóg a képbe, csak ha vízszint fölé max állásba húzom fel a kamerát, az meg nálam szinte életszerűtlen...
Tudom, próbájam ki.... becsléseim szerint szó nélkül emelkedne, és tenné a dolgát a gép, kérdés mennyire degradálnám a motorokat vele, akár elsőre, akár többszöri használat mellet
Szakvélemény?
[ Szerkesztve ]
-
Baku
aktív tag
válasz Teréz Atya #35929 üzenetére
Dícséretes, hogy rögtön neki is álltál, de azért ne kínlódj vele mobilnettel, annyira nem sürgős ....
-
Baku
aktív tag
Ez a mondat akkora, hogy meg kell örökíteni az utókor számára....
-
Geller72
veterán
Az itteni, holland hírekben olvasom, hogy egy faszit megbüntettek 300 ercsire, mert Amszterdam lakott területe felett repkedett. Zokon vette a 300 ercsit, erre az ügyész emlékeztette, hogy a minimumot kapta, és kaphatott volna egy ezrest is, ha komolyabb balhét is rá tudnak húzni. Amúgy itt jelenleg nem nagyon térnek el a szabályok (még) a logikus és ésszerű szabályoktól, amik nagyrészt máshol is érvényesek és vagy írtak, vagy íratlanok. Azaz itt éjszaka eleve tilos repülni, még fejlámpás géppel is ( ). Ugyanúgy tilos repterek, utak, vasútvonalak, katonai, ipari létesítmények közelében, valamint bármilyen, más tulajdonában lévő ingatlan 50 méteres közelében repülni. Nagy tömeg, vagy egyáltalán emberek felett, közelében.
Itt is lényegesen növekedtek a bejelentések különböző illegális repülésekről. Nagyjából háromszoros arányban növekedett a számuk a tavalyihoz képest. Viszont azt is megemlítik, hogy egyetlenegy alkalommal sem történt semmilyen sérülés sem. Vagy csak nem ismert az ilyen jellegű sérülés. Kihangsúlyozza, hogy sokkal jobban ráálltak itt is a rendőrök az ezzel kapcsolatos problémákra, szóval jó lesz vigyázni, mert itt amúgy is elég könnyen rád hívják a rendőröket.[ Szerkesztve ]
-
Allien
veterán
válasz DJGABI #35945 üzenetére
Ha ez a fejlámpa az a típus, amit biciklire rakható (egy adapterrel), akkor tudom, melyikről van szó. Tényleg brutális, és sokáig bírja! A 2db 18650-s akksival jópár órát elvilágít. Ehhez képest azok a telefonhoz kapható izék smafuk. De ennek ellenére, van pár olyan kb 5V-s cucc, ami azért jó választás lehet, kérdés, mi a célod ezzel. A célpontra akarsz világítani (elvakítani)? Vagy, csak az eszközödet akarod láthatóbbá tenni.
[ Szerkesztve ]
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
twine
addikt
Köszönöm az ötletet,,,fényerőt tekintve valóban különböző a két lámpa
Pontosan még nem tudom milyen felvételhez kellene, csak eszembe jutott, hogy van egy ilyenem itthon amit kb 2 éve rendeltem, és azóta porosodik aksi nélkül
Rápróbáltam a gépre, és nagyon megtetszett, és látok benne lehetőségeket...
ezért indult be a kérdőjel a filkómban...Esetleg némi "sufni" tuningal, valahogy lekönnyíteni a lámpát, átépíteni "hungarocelbe" , tudomisén...mert az eredeti rendeltetésétől (hogy akár egész este világítson), jelentősen eltérne a használata .... cca. 20-22 percet kell világítania,, erre az időre talán nem is kell neki hűtőborda stb...
persze csak találgatok egyelőre[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
Súly:
Fene sem tudja...vannak ezek a "tesztek"...(itt 700gr a két üveg)ezek alapján optimista vagyok, de azért féltem a gépet
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nem hinném, hogy egy extrém terheléssel 22-25 percet tudnál repülni. Lehet, hogy még a felét sem. Nem lenne jobb a gyári kamera helyett egy infrakamerát felrakni? Súly ugyan az lenne nagyjából, látni látnál, repidő nem változna érdemben. Nem hinném, hogy jót tenne a motoroknak egy folyamatos, nagyobb terhelés.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic