-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Baku
aktív tag
Sziasztok!
Olyanról kérdezném, akinek ilyen van a birtokában:
A Cheerson cx-10 WD tx tudja, vagy sem a headless funkciót???
Egymásnak ellentmondásosak a netről szerzett információim: Van ahol felsorolják a funkciók között, (teszt oldalak) van ahol nem (Ali, BG) ,de sehol nem olvastam egyértelmüen, hogy NEM tudja, vagy hogy NINCS benne.
-
Baku
aktív tag
válasz SpydeR3412 #31015 üzenetére
Ezt úgy írtad, mint ha az fpv mód megléte KIZÁRNÁ a szabadszemes használat lehetőségét.
Én, - mint abszolút "szűzkezű", - nem valószínű, hogy fpv módban fogom kezdeni az első propellerek aprítását, viszont a "szabadszemes" kezdeteknél jól jönne minden segítség... -
Baku
aktív tag
Köszönöm a válaszokat! (Bár még mindig nem világosodtam meg a dolog felől....)
Majd kiderül, ha megérkezik ... (Már elindult a rizsföldekről ....)
Nem akarom nagyban tolni az ipart, csak egy kicsit marhulni vele unaloműzésként. Arra jó lesz...
Csak télen van lehetőségem ilyesmire, akkor meg csak bent lehet. Erre pont jó lesz ez a zsebszitakötő. Nagyobbat nem tudnék használni úgyse, meg az is lehet, hogy sosem fogok tudni rendesen megtanulni velük repülni. Ennyi akkor is belefér. Raktam már rosszabb helyre is 33€-t.... -
Baku
aktív tag
Ti SOKKAL jobban értetek hozzá, ezért kérdezem.
EBBŐL a videóból 3:00 és 3:20 között nem kideríthető, hogy headless, vagy sem? Nekem úgy tűnik, hogy a fickó bal kezes módban kormányoz, és amikor szemből közelít a szúnyog, akkor 1:1- ben mozdul a keze, és a rovar... -
Baku
aktív tag
Szerintem is inkább beltérben, és főleg ilyen zöldfülű kezdőknek (mint én) lehet hasznos az alt hold. Nagyjából hasonlóan működhet, mint az autókban a tempomat: A megfelelő tempónál (magasságnál) nyomsz egy gombot, és azt a szintet tartja, amíg manuálusan "felül nem írod" azt fékezéssel, vagy gázadással (jelen esetben süllyedéssel, vagy emeléssel). A különbség csak annyi lehet, hogy míg a tempomat "felülíráskor" kikapcsol, és újra aktiválni kell, addig az alt hold funkció továbbra is aktív, és ha a kézzel módosított magasság változtatást befejeztük, és elengedjük a kart, igyekszik visszaállni az eredetileg beállított magasságra ismét. Jól gondolom???
Bocs, hogy mindezt olyan írta le, akinek még SOHA nem volt távirányító a kezében, és drónt is csak a TV-ben látott eddig...
-
Baku
aktív tag
válasz Jackal2 #31156 üzenetére
Egyenesen nekem találták ki...
Köszönöm a felajánlást, de én még később érek haza, (még 3 és fél hét) mint ahogy a gép megérkezik...
Egyébiránt szívesen kipróbálnám (majd, az összegasonlítás miatt) a "fapados" cx-10 -et, akár még vennék is egyet (már egy marék ziziért is adnak), bár láttatlanban azt borítékolom, hogy ping-pong- ozás lesz belőle a padló és a plafon között.... -
Baku
aktív tag
Egy kérdés a profikhoz: Két egyforma akkumulátort össze lehet kötni (párhuzamosan) a nagyobb repülési idő érdekében "büntetlenül"???? (Elektromos szempontból kérdezem, a többletsúly az más tészta ....)
-
Baku
aktív tag
válasz Teréz Atya #31321 üzenetére
Köszönöm!
Annyira nem másznék bele a témába, csak azért érdekelt, mert már 1€ alatt is be lehet szerezni a cx-10 alaptipusához az akksit, ami 100mAh- ás. A WD verziókban már 150-es van, nagyobb is emiatt az akkutartó, de a típus nagyobb áramigénye miatt nem lett hosszabb a repülési idő, mint az alaptípusnál, viszont ha bele tudnék buherálni 2db 100mAh-ás akksit, nyernék vele +33% (na jó, a nagyobb akkusúly miatt 25%) repülési időt. Mindössze 2€-ért, (nameg egy kis sufnituningért) -
Baku
aktív tag
Érdemes átolvasni az adott társaság poggyász szabályzatát, mert mindegyiknél más és más lehet a szabály. Velem márciusban átrakatták a feladott poggyászból az ÖSSZES akkut tartalmazó cuccot a cabin bag-be .... (EuroWings), aztán a csomagvizsgálatnál meg külön ki kell venni minden elektromos kütyüt, és külön bemutatni ....
-
Baku
aktív tag
Nos, sikerült izgalmi állapotba hoznozok az éjjel, (az e010 -ről szóló dicshimnuszaitokkal ) így - nem tudtam megállni, és - vettem gyorsan egyet 13-ért....
Így, ha 2 nap múlva hazaérek végre, otthon várni fog egy cx-10, egy cx-10wd, és - majd ha megérkezik kb. egy hónap múlva - lesz egy e010 is....
Már csak reptetni kell megtanulnom, mivel még sosem volt távirányító a kezemben ....
Viszont reprezentatív kísérleti alanya lehetek egy "mit kezd egy szűzkezű kezdő " ezekkel, valamint, hogy "vajon melyikkel boldogul jobban egy zöldfülű kezdő" ...Egyébként erre vonatkozóan már vannak "kísérleti eredmények ", lévén, hogy amikor megérkezett a cx-10, és a cx-10wd, megkértem a fiamat, (27) (szintén "drónszűz" kezekkel) hogy tesztelje le őket. Mindkettővel tudott repülni, de a wd sokkal nyugodtabb, stabilabb, kezelhetőbb, könnyebb vele elsőre boldogulni ....
[ Szerkesztve ]
-
-
Baku
aktív tag
Sziasztok!
Végre hazaértem .... Itthon várt a két villanyszitakötő (cx-10 és cx-10wd ).
Alig vártam, hogy kipróbálhassam őket (na meg magamat)....
A wd-vel szinte azonnal tudtam repülni. Jó dolog a hozzám hasonló kezdőknek az auto take-off, és az auto landing funkció, nameg a magasságtartás is.
2-3 felszállás után már élvezhető volt a repülés, és ki mertem próbálni az automata gombok nélkül is a fel- és leszállást. Eddig bejött nagyon a dolog...A sima cx-10 már keményebb dió.... Használtan vettem egy marék ziziért, csak kíváncsiságból, az összehasonlítás miatt... Sajnos a motorok sem mennek egyformán, így mégnehezebb vele boldogulni, de addig küzdöttem, amíg csak sikerült 1-2 percig a csillár körül keringeni vele...
Az első tapasztalat az, hogy a táv borzasztóan durván szabályoz, ezért be kellett vetnem Mc.Giver-i vénámat a helyzet javítása érdekében.... Így sikerült:
Egy kérdés (amire eddig nem sikerült rájönnöm ):
A trimmer gombok mire valók? Mit szabályoznak tulajdonképpen?
(Mert akárhová nyomogattam, nem észleltem semmi változást ....)
-
-
Baku
aktív tag
Sziasztok!
EZ volt már?
(Ha igen, akkor bocs... ) -
Baku
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap megérkezett a 11.11.-es e010. A cx-10 után nem is rossz, sőt.....
Viszont egy dolgot nem értek, ezért kérdezem a profi hozzáértőket:
Felemelem gond nélkül a gépet, de ha a plafonbacsapódást el akarom kerülni, visszaveszem a házból, de akármilyen óvatosan teszem, az esetek többségében nem tudom elkerülni a földbecsapódást.
Másként fogalmazva, süllyedésből az estek többségében nem tudom visszahozni, újra emelkedésre bírni.
Másnál is így van ez? Vagy én csinálok valamit rosszul? Esetleg a gép bugos? -
Baku
aktív tag
válasz kimista #33545 üzenetére
Messze vagyok még attól, hogy azt állíthassam magamról: Tudok vezetni, de a hasonlóan "fostalicska" kategóriájú cx-10 és cx-10wd gépeimnél nincs ilyen problémám, ezzel most találkoztam először, az e010 -nél.
Más: Merő kíváncsiságból feldobtam az e010- hez kapott tartalék propi széttett a cx-10wd - re, ugyan mi történik??? ....
Uram atyám! A cx-10wd olyan simán, csendesen, nyugisan, és könnyen, jól irányíthatóan repül vele, hogy le sem veszem többet róla....
Igaz, az 5 perces repülési idő 3.5-4 perc lett, de minőségében, élvezhetőségében viszont sokkal jobb.... -
Baku
aktív tag
Apropó motor.... Srácok jól látom, hogy a cx-10 és az e010 motorja teljesen egyforma???
-
Baku
aktív tag
válasz kimista #33569 üzenetére
Nekem kell!
Ezekhez a villanyszúnyogokhoz megfelelnek halálukig....Egyébként az a tény, hogy ugyanazokról a motorokról van szó, 2 dolgot juttat az eszembe:
Az egyik, hogy míg az e010 - nél süllyedésből 10 ből legalább 5x nem sikerül becsapódás nélkül visszaemelni a gépet, addig ugyanazzal a motorral a cx-10wd 10-ből 10x gond nélkül a plafonig emeli azonnal.... Kvázi sztem nem a motor a hunyó....
A másik, hogy ha ugyanarra a motorra e010 motorként keresek rá a kínai piacon, akkor 2-3 € az ára, ha viszont cx-10 motorként, akkor találok 1€ alatt is.....
Szóval, kapd ki nekem a kukából azokat a motorokat! .....
Az e010 megy az unokaöccsöknek, úgyis rommá törik 2 nap alatt, ha meg élvezettel akarok a csillár körül repkedni, akkor marad a cx-10wd az e010 propokkal. Így kiváló repülő lett....
-
Baku
aktív tag
A [DRÓNVADÁSZ] ...
és még szét is kapja.... -
Baku
aktív tag
Valaki meg tudná mondani, hogyan kell kalibrálni a cx-10wd gyroját?
Elkevertem a User Manual-t, és nem találok hozzá a neten sem semmit....
A sima cx-10 módszere nem műxik nála...
(Erősen húz balra, és a távon nincs trimmelési lehetőség....) -
Baku
aktív tag
válasz Saccco #33912 üzenetére
Jut eszembe erről: Van valakinek tapasztalata arról, hogy a sokkal jobbnak mondott Chaoli motorok (vagy akár más csereszabatos jobb motorok) sima cserével (vezérlő cseréje nélkül) is érezhetően jobban teljesítenek e010-ben ill. Cx-10 - ben? Vagy ehhez "illik" alaplappt is jobbat beletenni?
-
Baku
aktív tag
Köszönöm a válaszokat erősebb (jobb) motorok ügyében!
Regisztráltam is a BG- re, hogy vegyek 2 garnitúrát a Sacco által ajánlott motorokból,
de sajnos 3x- i nekifutásra sem sikerült kifizetnem a PayPal - lal ....
Egy büdös nagy piros X lett a vége....
Nem tudja valaki miért??? -
Baku
aktív tag
Ma ebéd után belevágtam a "nagy project"- be... (Legalábbis nekem, így "Szűzen" az volt....
Akku átalakítás cserélhetőre, és full motor csere egy öregecske cx-10 - en....
A sikerhez nagyban hozzájárult az a mini forrasztópáka, amit először megpillantva a neten, egyenesen kinevettem azzal, hogy egy valszeg mindenre jó, csak forrasztani nem...
Aztán egy ismerősöm felrakott róla egy teszt videót, ami meggyőzött, és rendeltem.
Most "debütált" a cucc, és talán meg sem tudtam volna csinálni nélküle amit kellett....
Íme a VIDEO
Mint ha csak drónosoknak találták volna ki, hiszen a réten is lehet forrasztani egy akkupakkról (powerbankról) szükség esetén.... -
Baku
aktív tag
válasz Saccco #33979 üzenetére
Kezdő laikusként nekem tetszik, és le a kalappal a saját tervezés és kivitelezés előtt.
Szerény véleményem is az, hogy a propvédő íveken még sokat kellene könnyíteni.
Elég lenne kb. 3mm vastagságú kör vagy négyzet keresztmetszetü ív is.
Ezek a motorok a 3 lapátos vagy az eredeti 4 lapátos propikat is könnyedén pörgetnék, jóval nagyobb felhajtóerővel. És hát igen: Kéne egy 500 mAh-ás akksi is bele....
Már amennyire értek hozzá .... -
Baku
aktív tag
Inkább az elsőre tenném a voksom, mert az 65mm átmérőjű, míg a második csak 40mm...
-
Baku
aktív tag
Nemrég panaszkodtam, hogy a zsír új e010-et nagyon ritkán lehet becsapódás nélkül kivenni erőteljes süllyedésből ....
Megvan a bűnös: A gyári akksi egy kalap fost nem ér.....
Ma jöttek meg a 250mAh- ás 25C- s akksik, (amiket egész jó áron sikerült rendelnem ), és a gép úgy repül, mintha kicserélték volna. Összehasonlíthatatlanul jobb, erősebb, dinamikusabb lett, élvezet vele 7-8 percig repkedni.
Azzal szórakoztam, hogy felvittem a plafonig, (3.90 m) aztán zuhantam, és megfogtam a földtől 10-20 centire. Most baromijó lett a gép.... -
Baku
aktív tag
Ja, ha esetleg valakit érdekel, téves rendelésből (túl nehéz ez a pici szitakötőknek ) van 5db bontatlan ilyen akksim:
3.7V 500mAh 25C Lipo Battery Spare Parts for Syma X5 X5C H5C X5SC X5A RC Quadcopter 6IOW
(6-ot rendeltem, egyet kipróbáltam, azt meghagyom csúzligolyónak .... ) -
Baku
aktív tag
válasz vandor01 #34073 üzenetére
A kínai ipar alaposságát, precizitását ismerve, tuti hogy hatalmas a szórás.
A rizsföldekről átirányított szerelősorokról nem is beszélve....
Én azon is csodálkozom, hogy ezek a gépek egyáltalán elemelkednek, és lebegni tudnak egyhelyben ...Ennek az akksinak az árán én 4db 25C- set vettem....
-
Baku
aktív tag
válasz AcCEsS #34083 üzenetére
Természetesen
Egy garnitúra motorok van itthon, és 2 garnitúra úton van....Szívesen linkelnék, de az Ali nem engedi, böngészőből sem tudom megnyitni, mert azonnal átirányítja az appra....
Holnap asztali gépről megpróbálom majd.
Egyébként külalakra ugyanaz a noname vacak igénytelen ezüst csíkos akku, mint amilyen az eredeti, csak ennek jobbak a paraméterei .... -
Baku
aktív tag
válasz vandor01 #34077 üzenetére
Akkor lehet, hogy "jó szórásúak" a motorok az e010-emben???
Mindenesetre ezekkel az aksikkal tényleg sokkal jobb lett....Az 500-asokat elkótyavetyélni nem akarom, de hátha valakinek pont jól jönnének, én meg a közeli jövőben nem hinném, hogy ki tudom használni őket. Most még zsír újak, bontatlanok, ne menjenek tönkre állásukban. Nekem csere is szóbajöhet ha van valakinek elfekvő cucca érte....
-
Baku
aktív tag
Ehh, úgy döntöttem, hogy a meglévő - jelenleg fölösleges - 500mAh- ás akksijaimhoz veszek januárban egy x5c-t, hogy ne álljanak kihasználatlanul .....
Addigra úgy is megúnom az állandó csillárkerülgetést ezekkel a villanyszúnyogokkal, aztán kipróbálom magam a szabadban is.... -
Baku
aktív tag
Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek!
-
Baku
aktív tag
Akkor már inkább a cx-10wd - t ajánlanám.
Az megy mobillal is (érdekesség, de nem a "csúcs megbízhatóság ), és megy normális 2.4 Ghz - es távval is, amit adnak hozzá ...
Egy kezdőnek az altitude (automata magasságtartás) is egy hasznos dolog, mert szinte azonnal élvezhető módon tudsz vele repülni, és nem a "kelés-fekvés"-ről, és "ping-pong a padló és a plafon között " - ről szól az első 5-6 repülés .... -
Baku
aktív tag
válasz Teréz Atya #34269 üzenetére
Pedig nem beszéltünk össze....
-
Baku
aktív tag
válasz Jackal2 #34275 üzenetére
"A CX-10 egy húsz forintos pénzérme méretű drón, semmire nem jó, a kamera pocsék...."
Én azért ezt elnagyoltnak, ugyanakkor túlzónak találom.
Egyrészt egy abszolút kezdőnek (magamból kiindulva) betekintést nyújt a 3d röpködés alapjaiba: Mi az hogy felszállás, leszállást, mi a fent, lent, a jobbra, balra, a forgás, hogy a forduló után megfordulnak az irányok, stb....
Ilyenkor, téli időszakban bent a csillár körül kóvályogni megfelel.
Másrészt tisztázni kellene, hogy a cx-10 sorozatban van a "sima" ,az A, B, C, D, W, WD tx modellt, ami mind mást tud.
Nem véletlenül ajánlottuk a WD verziót, mint a sorozat " csúcsmodelljét" , mert ezzel lehet szinte azonnal "élvezettel repülni".
A kamera, és a wifi élőkép tényleg csak vicc kategória, de "érdekességnek", "kurriózumnak" jó. Valószínű, hogy nem ezzel a géppel fog senki eladható légifelvételt készíteni a National Geographic - nak a kafferbivalyok őszi vonulásáról....
(Ehhez még egy 100k-s gép is oly kevés, mint árvaházban a szülői értekezlet ....)
Nekem van a sima "fapados" cx-10 is, meg a WD is, ismerem, tudom a különbséget, és valószínű, hogy a WD nélkül a "simát" hamar kukába dobtam volna, de így az egyik használata megtanított a másikat is vezetni ....
Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a gép megrendelésével együtt ésszerű propi védőkeretet, tarcsi propikat, pótakksikat, akksi csatlakozókat is rendelni, így teljes a dolog.
Én vásárlás előtt átnyálaztam az összes YouTube videot ebben a témában, és tudtam, mihelyt megjön a gép, első dolog az átalakítás cserélhető akksisra...
Most 10 akksim van, 5-öt fogtam be repkedésre, tehát akár folyamatosan tudom a frászt hozni vele az egész családra, és bontom a karácsonyfát nap mint nap....
Ja, és minimum 4 motor tartalékban mindig van.... -
Baku
aktív tag
Nem tudom volt - e már, de én most kaptam, és jót nevettem....:
Szerk: kitöröltem a linket mert szar volt....
De letöltöttem a videot, majd megosztom valahogyan később....[ Szerkesztve ]
-
Baku
aktív tag
válasz dudicukrasz #34673 üzenetére
Csak így lazán ennyi???
126 juróért, + áfa + vám??? (mert gondolom az is volt....)
Elég húzós "szerencsejáték"......
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic