-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bornie127
senior tag
válasz Teréz Atya #14697 üzenetére
Köszönöm!
-
tibibi
őstag
válasz SpydeR3412 #14704 üzenetére
A katonai reptéren a túlfutás gátlót nevezték régen majomfogónak. Ha túlszaladt a gurulón a mig 21 akkor felpattant egy háló ami megfogta "elméletileg" a gépet .Másfél év alatt egyszer sem láttam működés közben aztán ,hogy a gripeneknél használják e passz
Ja látom nem arra gondoltál ,de az elv ugyanaz és ez is repül[ Szerkesztve ]
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz SpydeR3412 #14704 üzenetére
Tudom. Sőt a kamera háza! is van vagy 25 gramm, mert fémből készült. Nagyjából 100 gramm fogyókúra lehet benne, ha minden videós vackot leveszek, de kíváncsi voltam, mi a vége teljes harci díszben
A majomfogó az a kis műanyag vacak a battery plate-en, ami megakadályozza, hogy az akku előre csússzon crash esetén (ha a gyári akku megindul, képes legyalulni mindent maga előtt).
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
molnigee
aktív tag
válasz tibibi #14703 üzenetére
Az a helyez hogy itt egyre szelesebb idő van, ami elvileg szerdáig tart. Kimentem frissítés után, de nem tudtam az új funkciókat kiprobalni, mert egy helyben sem nagyon bírtam megállni, úgy fújta a szél.
Ha minden jól jön össze, jövőhéten jön a jó idő és a kamera, úgyhogy lesz repkedes ahogy tudok azonnal. Ja meg szereztem dji propokat, azt is ki fogom próbálni.--> http://dronearena.hu/ <--
-
veterán
válasz Teréz Atya #14698 üzenetére
a howto-t nem a dji írta, viszont csupa logikus dolgot írnak benne, hogyha szerintem a gyártó hibája, akkor küldjük nekik vissza. amúgy ezek régebbi cikkek, p3-ra nem nagyon jellemző az ilyen, vagy legalábbis nem nagyon olvastam róla.
hogy ténylegesen mit csinál rth esetén, ha nincs mondjuk iránytű, azt nem tudom, amikor az északi vasúti híd mellett compass errort dobott, valahogy nem éreztem késztetést, hogy kipróbáljam, inkább visszahoztam atti módban
viszont amit írsz (hogy autonóm módokban hibázhat a gép) szerintem nincs ellentmondásban azzal, amit én írtam (hogy gyakorolni kell nem autonómban)
a naza vezérlős phantomokban elvileg lehet teljesen manuális módot is használni, hogy a magasságot se tartsa, azt mondjuk szívesen kipróbálnám, mint érdekességetistálló? gazemberség? hupákolás?
-
maj-viktor
őstag
Nemtudom, hogy az illető kommentel-e itt folyamatosan vagy olvas-e itt, de gondoltam megosztom ide!
Phantom 3 face csoportban, írtak, hogy piacon a rendőrség / NAV céltudatosan betalálta őt, mert JÁTÉK kategória drónokat árult... most szombaton! piacon! (és a micro sd kártyát akarták kivetetni vele a gyárilag új gépből)
Beraknám a posztkommentjét:
"Több éve járok piacokra árulgatni sok mindent...Árulok több fajta új dobozos tízen húszon ezres gépeket is, sose volt gond. Ma hatósági emberkék megjelentek és mondták bontsam ki a dobozokat s van e benne sd kártya és felvételek.. Mondtam nekik ezek teljesen újak és használva se volt. Tök fölös.. De nem érdekli , s kibontja, de az akkumulátornál keresi sd kártyát... Na mondom jól indul nagyon ért hozzá.. Idő múlva kérdezi nem találja sd kártyát.mondom akkumulátornál nem is fogja,de ha holnapig keresi se fogja mivel nincs benne, anélkül árulom... Hogy hogy? Mondom neki Majd költ a tulaj rá.. Ezzel elmentek..
444 ..remélem legközelebb muterotok faluját akarjátok csak filmezni..."Vicc ez már tényleg vicc kategória!
(rakott képet is ki... syma x5c kategóriájú dobozok vannak, azért mondom játék kategória)Írja is, hogy cigi meg pia miatt ugyebár a zárjegy nélküliség, szokott látni rendőr-nav-osokat a piacon, de most konkrétan miatta mentek! Áhhh hát ez kész!
Amúgy már volt RTL-en is a 444-es eset:
http://rtl.hu/rtlklub/hirek/lefoglaltak-az-ujsagirok-dronjat-felcsutonVajon a királyi TV-n lesz valaha!? (költői kérdés)
[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
erikke17
őstag
Mi a helyzet azzal ha Ebayről rendelnék akkut symába? Egyik ismerősnek kéne. BG egyenlőre nulla. :S
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
mgy
senior tag
El vagyok veszve...
A saját építésű 150-esen az új esc se jó. Illetve nem tudom, nem nyikkan, ha egyedül kap áramot akkor se. Új a vezérlő is, a többi esc is vele látta először, nincs beállítva a oneshot.
Fingom sincs, mit kezdjek vele.Gondoltam, akkor kicsit előre szaladunk az időben, kimentem a nighthawk++ -al próbát tenni. Óvatosan, csak hármas akksit raktam először, de kezelhetetlenül gyors. Ahogy a föld közelébe ér, adok egy kis gázt, hogy ne zuhanjon le, erre (oldalra) szaltózni kezd full gázon.
Ismételjem, amit fent írtam?
Viszont látva a délutáni eredményeket, vettem 10 szett propit!
---Öröm az ürömben, a család nyert két napot, apa félrerakta a pákászatot kicsit.
-
Jackal2
senior tag
Nagyon sok okot tudnék mondani, ami miatt ne vegyél elsőre P4-et , de még másodikra se. Az első, az ár. Ugyanis a törött drón bármennyire is drága volt, akkor is csak a szervizben áll, vagy a dobozban fekszik ahová teszed a törés után. Az tény, hogy a P4 vezetését és érzetét 100%-ig nem fogod megtanulni egy kisebb drónnal, de ilyen alapon sose vegyél új gépet, mert az is más lesz. Ellenben ha az első géped lenne, azt sem tudod, hogy tetszeni fog-e a dolog vagy sem. Lehet hogy nem és akkor meg minek öltél bele 400.000-et? Aztán ha kell egy alkatrész, akkor nem az van a DJI esetében hogy veszel 500 forintért egy motort vagy ha eltört valami, akkor szétszeded és megcsinálod (kivéve ha nagyon értesz hozzá), hanem viheted a szervizbe. Aztán az akksik darabja 40-50.000 Ft, plusz komoly károkat tudsz a tömeg miatt okozni. Én a Nihuimat simán földhöz vágom neked direkt, akkor sem lesz baja, ellenben a Nighthawkommal ugyan ezt nem tenném meg, pedig az karbonból van. Nagyon nem mindegy, mi és hogy törik össze, főleg ha az nem a te tulajdonod.
A másik dolog, meg hogy az nem repülés, hogy bekapcsolsz egy gépet, megnyomod az auto take offot berakod GPS pozícióba aztán húzkodod a kart balra meg jobbra és közben pedig tudsz repülni, pedig NEM. Nekem van 8 gépem és én határozottan nem tudok repülni. Csak hogy egy érzékletes példát mondjak, tegnap úgy földbe vertem a Nighthawkot, hogy két propellere egyből 90 fokban elhajlott egy olyan dolog miatt, amiről nem is tudtam hogy létezik, ez pedig az auto bukfenc. Pedig megesküdtem volna, hogy 45 fokra állítottam a dőlésszöget Baseflightban még is megcsinálta a flippet, csak éppen 2 méter magasan Na most nem mindegy hogy egy 100 (Nihui U807) egy 600 (Emax Nighthawk) vagy egy 1.5 KG-s gépet (P4) vágsz földhöz.
Vegyél valami egyszerű, de élvezhető gépet 10-20.000 Ft-ért, törd össze 4-5x, utána vegyél még valamit, aztán jöhet a Phantom.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
veterán
válasz Jackal2 #14713 üzenetére
ha nem repülni akar, csak fotózni vagy videózni fentről, akkor miért kellene mesterien racert vezetnie?
egyáltalán honnantól számít repülni tudásnak?
fel tudok szállni auto takeoff nélkül, tudok repülni x kört atti módban, le tudom tenni autolanding nélkül. racert valószínűleg nem tudok jól terelgetni. akkor én most hova sorolódok?
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jackal2
senior tag
válasz qnadam #14716 üzenetére
Egy szóval sem mondtam, hogy racerrel repüljön, csak a saját estemet hoztam fel példának. Repülni azért kell tudnia valamennyire, mert drága kihorgászni a folyóból a gépet, vagy kiműteni a szemközti szomszéd autójának szélvédőjéből vagy az uncsitesó hátából. Elvárható, hogy ha valaki repül, legyen meg a rutinja. Ha autód van, nem jelenti hogy 250-el fogsz vele menni, még is kell hozzá jogosítvány.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
kimista
aktív tag
Drómhungary kérdeztea hivataltól h mizu a hobbi kategóriára.
Hobbi kategóriára kapott válasz:
Hivatkozással a lenti email-ben leírtakra, a pilóta nélküli légijárművek használatára vonatkozóan az alábbiakról tájékoztatom:
Minden pilóta nélküli légijármű – függetlenül a felhasználás céljától – a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény hatálya alá tartozik.
A pilóta nélküli légijárművek vonatkozásában egységes szabályozási háttér pillanatnyilag nem áll rendelkezésre, a kérdéses területet érintő jogszabály hatálybalépéséig – a jogalkotási folyamat részeként Hatóságunknál munkacsoport foglalkozik a szakmai háttér kidolgozásával – az ellenszolgáltatásért, illetve egyéb nem hobbi céllal végzett tevékenységekkel összefüggésben az átmeneti időszakban a Hivatal egyedi elbíráláson alapuló engedélyezési eljárást alkalmaz, a jelenleg hatályban lévő légiközlekedési jogszabályok figyelembevételével. A jelenlegi szabályozási keretek között Hatóságunk az emberek fölötti és az éjszakai repülést nem engedélyezi.
Ami a kizárólag magáncélú – hobbi célú – felhasználást illeti, külön hatósági engedély beszerzését pillanatnyilag nem igényli. Ugyanakkor, a légijármű tulajdonosát teljes körű büntetőjogi felelősség terheli a használat során bekövetkező balesetekért, anyagi kár okozásáért, a légiközlekedés szabályainak megsértéséért. Ennek elkerülése érdekében, és figyelemmel az engedélyköteles tevékenységek végrehajtásának feltételeire, kifejezetten ajánlott az eszközt a tulajdonos birtokában lévő területen használni, a más természetes vagy jogi személy tulajdonában lévő, illetve közterületeket elkerülni, az emberek fölötti repüléstől pedig szigorúan tartózkodni.
Amennyiben a fentieken túlmenően további kérdése lenne, kérem, szíveskedjen telefonon felvenni velem a kapcsolatot.
Ebből nekem az jön le. h hobbi szinten bármit szabad, engedély nem kell, csak vállalni a felelősséget ha vmi mégis történik (pl rázuhan vmire a géped)
hobbi szint szerintem onnantól bukik meg, ha ellenszolgáltatást kér az ember.szóval lehet reptetni, hajrá
Van pár versenydrónom, menő telefonom, atomerős gamer laptopom, kocsim, motorom. Ide ezeket kell írni, nem?
-
Patics
tag
válasz Jackal2 #14713 üzenetére
Érdekes kérdés ez a "mit vegyek elsőre"? Nyilván mindenki eldönti saját maga. Én is csak leírom a saját véleményemet, tapasztalatomat...
Van aki azt mondja, veszek, 400 ezerért egyet, aztán ha összetörőm veszek még kettőt, annyi pénzem van mint a szemét... Egyre többen vannak így... Én, nem...
Én kb. 6 éve vettem meg az első helimet, a már 30 éve modellező kollégám sztorijain felbuzdulva. Egy 18 ezer Ft-os koaxot. Mondtam, szeretnék majd a szobából kirepülni vele a teraszajtón, megkerülni a parkban egy fát és vissza a szobába.
Hohó... mondta a kollégám, majd két év gyakorlás után... nem lett igaza, majd három év gyakorlás kellett hozzá... ja, és szimulátorozás a kezdetektől fogva.. Na, jó, lehet lassan tanulok.
Már egész jól ment a következő, kis 250-essel a repülés, amikor megvettem az 500-ast. 180 ezer Ft volt. Bekapcsoltam, felemelkedtem vele, és 3 másodperc múlva a földhöz csaptam. 60 ezer Ft volt a kár és 2 hónap az alkatrész beszerzés, javítás. Aztán újabb hónap múlva mindezt megismételtem, de akkor már eljutottam több mint 10 perc repülésig.
Persze a drón teljesen más, ez tényleg gyerekjáték... de ez is le tud zuhanni... nem is kicsit... Elég egy zárlatos akkucella. Na persze aki profi, az lehozza álló motorokkal is... a helit. A drónokon azonban nincs autorotáció, ha leáll a motor, az lejön mint a kő.
Persze változnak az idők... Több esetet láttam, amikor a sporttárs, építette egy évig a repcsijét. Majd bepakolta a családot, kiautózott 50 Km-re a modellreptérre, felszállt, 10 másodperc múlva lezuhant, még beszélgetett fél órát a többiekkel és ment haza családostól, újabb egy évig építeni...
Igen, ma van aki megveszi a Phantomot, és cigivel a szájban, nagymenőként repked vele az autópálya felett... Kinek a pap, kinek a papné... igaz, ő nem is sporttárs, "csak" egy dróntulajdonos.
De persze tisztelet a kivételnek és lehet az is, nem jól látom ezt a kérdést..
[ Szerkesztve ]
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Patics
tag
válasz Pikachu24 #14638 üzenetére
Persze, az tudom, hogy a buzzer csipogót, hangjelzőt jelent ...
Csak nem egészen értettem a jelentőségét. Eddig azt hittem a buzzert arra használják, hogy a drónra szerelve, ha elszökik a drón, a távról bekapcsolva, a hang alapján könnyebb legyen megtalálni. Ehhez persze semmi köze az akkufesznek.
A csökkenő akkufeszre eddig én a telemetriás visszajelzést vagy az adón lévő időmérőt gondoltam megoldásnak. Meg persze, a drónok által megismert led villogtatást.
Ha jól értem, akkor most arról van szó, hogy a fesz vizsgáló buzzert a drónon lévő akkura csatlakoztatva, hanggal jelzi repülés közben a merülést. (Kérdés lehet-e ezt hallani repülés közben?)
A konkrét esetben, azt nem értem, hogy ez esetben minek a buzzerre a számkijező? Azt feleslegesen cipeli a drón. Az majd az asztalon kell, cellafesz mérésre? vagy ez "univerzális cellafesz mérő - merülést jelző buzzer"?
No csak ezért "értetlenkedtem". Szerintem jobb lenne egy buzzer nélküli cellafesz mérő az asztalon (nekem ilyen van), és egy cellafesz mérő nélküli buzzer a drónra. Nem?
Persze ettől még továbbra is nyitott az eredeti kérdés, "hogyan mérjük-jelezzük" vele az 1 cellás aksikat? Nyilván sehogy, mivel 2-8 cellásig van. Hacsak nincs valami "trükk" hozzá. Illetve valaki linkelt egy, 1 cellás buzzert...
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
-
Pikachu24
aktív tag
válasz Patics #14722 üzenetére
A kijelzőn látod minden cellában lévő áramot és az össz feszültséget.
Meg a tetején van egy gomb aminek segítségével azt tudod be állítani hogy ha bármelyik cella eléri egy bizonyos voltot csipogjon.
Remélem eléggé érthetően írtam le.
MEGVAN! a BALOLDALIRA RÁKÖTÖD A NEGATÍVAT A MELLETTE LÉVŐ KETTŐRE MEG A POZITÍVAT, ÉS ÚGY MŰKÖDIK!!!! Gyakorlatban mindjárt le tesztelem újra 1s akkuval is.
[ Szerkesztve ]
-
Patics
tag
válasz Pikachu24 #14724 üzenetére
Persze, hogy értem, nekem is ilyen van, csak az nem csipog...
Azt nem értem, hogy ha a kezedben van, akkor miért kell, hogy csipogjon, ha meg a drónon van, akkor miért kell, hogy kijelezzen (vizuálisan)? Vagy a kijelző plusz súlya nem számít, hogy a drónnak kell cipelnie?
A koptereim az aláírásomban....
Madaraim: Sbach 342; Double Hourse 9081; Skyartec Wasp V3; Align Trex 500; WLtoys V686G; Floureon H101; ZMR-250 FPV Racer ------- Földi ellátó: M1 Abrams
-
Teréz Atya
senior tag
Ezeket vegrehajtottad?
Gyro kalibracio.
Mag kalibracio.
ESC kalibracio.Amig nem kalibraltam az ESCet nekem nagyon durvan huzott egy irnyba. Nighthawk 250 vagy 280 pro?
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
mgy
senior tag
válasz Teréz Atya #14728 üzenetére
Épített gép, Nighthawk vázra saját kútfőből. Mármint az előző tulaj saját kútfőjéből.
Semmi nem változott, csak hozzákötöttem a saját távom. Beszélek folyamatosan a sráccal, szerencsére nagyon segítőkész. Visszavettem most a rate értékeket, neki valami iszonyat magasak voltak. Kipróbáltam így is pár perce, ahogy földközelbe ér, szaltó.Egy új távnál is végig kell tolni a kalibrálást? De jó lenne, ha ennyi lenne a megoldás! Lássuk!
(Szegény drágám már nem is szól semmit... ) -
_X10Dead_
aktív tag
válasz qnadam #14716 üzenetére
Ne kezdd már Te is!
Mi nem világos abból, amit eddig írtunk? Mennyi analógia kell még, hogy leessen egy másfél kilós, hetvennel repülő, 200 felett zuhanó tégla az nem játék!
Senkit nem érdekel, hogy mennyi pénzt dob ki az ablakon, de nem azért ad ki érte egy marék lóvét, hogy a préri közepén lebegjen, mert nincs ott semmi látnivaló.
Nem csak magából csinál hülyét, de másokat is veszélyeztetni fog.Btw, ha már kérdezted, Te se tudsz repülni. Meg én se. Sőt, Charpu is folyton lezuhan...
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
molnarpeter
nagyúr
Kezdésnek milyen típust ajánlanátok? Szempontok: ár, strapabíróság (gondolok itt propellervédőre pl). Külföldi rendelés is OK. Kamera mennyire dobná meg az árat? Köszönöm előre is
-
Bornie127
senior tag
válasz Teréz Atya #14697 üzenetére
JST kábelt, hogy keressem, ami a 4 pinből 3*2 pin-t csinál?
Ha van konkrét linked azt is megköszönöm! -
_X10Dead_
aktív tag
válasz Patics #14726 üzenetére
Vannak low-voltage-alarm buzzerek
Vannak cella-teszterek ledsorral, vagy kijelzővel.
Vannak csipogós cella teszterek.
Vannak kapcsolható buzzerek.
Meg van olyan kombinált kütyü is, ami az összes fenti dolgot tudja, esetleg még fényeket is vezérel.A fentiekből a csipogós teszterek használhatók riasztásra is és sima ellenőrzésre is
Ha csak LVC alarm kell, akkor persze nem kell a kijelző, de az a legolcsóbb, és a kijelző nélküli nem számottevően könnyebb.
Hangos riasztás meg azért kellhet, mert nem biztps, hogy van a távodon visszajelzés, esetleg nem látod a kijelzőt, esetleg a multi fényeit sem. A csipogás meg elég hangos ahhoz, hogy meghalld, ha magadra húzod a gépet.Ha a gép jól szerelhető és van kedved babrálni, akkor az utolsó verzió a legjobb, de a csipogós tesztert egy óvodás is fel tudja dugni mindenre aminek van balancer csatija.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14733 üzenetére
Tarantula 1505 (200mm). Ultrakönnyű mindenes
GPToys H2O Aviax (250mm). Időjárásálló, nyugodt, kezes.
XK X250. Sportos.A rájuk való kamera 10-15 USD-vel emeli az árat, de kár rá költeni.
808#16 (HD, 17 gr): 45 USD
RunCam1 (FHD, 50 gr): 55 USD
XiaoYi (FHD, 75 gr): 75 USD
.
.
.
GoPro4: nemakarodtudni USDLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14733 üzenetére
Bocs, kifutottam az időből.
Ha a P/P-t nem feltétlen kell maxolni, akkor menj el az Auchanba és vegyél egy X5-öst. Fél év gari.
Az általam megadott összes modell olyan, amit ár/teljesítményben nehéz űberelni, és strapabíróak is.
- A 1505-ös pehely-könnyű, így akár honnan esik, törni nem fog, max. ha rálépsz. Méretileg a mini drónok legalján (200mm) van, a legnagyobb fokozaton úgy pörög, mint a jojó, így beltérben is repülhető. Éjszaka is rendesen látszik. Egy baja van, tejfölös dobozból készült, és a csomagolása sem egy trezor, így lehet, hogy defektes lesz, mire iderugdossák kínából. 25 dollár alatt van.
- az Aviax drágább , 35-40 dollár, néha a BG EU raktárban is feltűnik kicsit drágábban a posta miatt. Nagyobb, mint a Syma és a mérlegen is kiderül, hogy 30%-kal több benne az anyag. Nagyon masszív a kategóriájához képest.
-Az X250 (230mm, mint a Syma). 45-60 dollár időtől/helytől függően, alapból nagyon kezes, de sportosabb fajta quad, A saját vezérlője kezdőkre van optimalizálva, értsd le van butítva 60 %-ra. Egy jó távirányítóval fel lehet tolni 100-ra, ekkor nagyon sportossá és közvetlenné válik. A minősége jóval átlag feletti, a formája elég egyedi, talán szépnek is mondhatjuk.
Néha ki lehet fogni nagyon barátságos áron 5.8-as FPV szettel.
Az előző válaszból ezekre csaj a keychain kamera való (808#16) a súly miatt.
Feljebb a Syma X8 / Yizhan X6 / MJX X101 a tripla befutó az elterjedtség tekintetében.A felett meg a brushless cuccok
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Teréz Atya
senior tag
Az endpointokat mindenkeppen be kell allitani:
Iranyoknal:
min 1000
kozep 1500
max 2000
Meg kulon a gazra.
Nem lehet, h a foszer elallitott valamit az ESC-eknle csak mar nem emlexik? Amugy ami neked van az olyan mint a walkera runnernel a flip of death.BTW kiprobaltam az EZ-GUI Ground Station-t mobil + OTG kabel + Nighthawk (Baseflight + Naze32) es mindent felismer, PID-eket olvassa.
Kedden / szerdan nem lesz hideg kimegyek a focipalyara, folyo mellett nem merek mar PID-et reszelni.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz _X10Dead_ #14738 üzenetére
NiHui U807 + Tarantula FPV. Sokkal olcsobbak az alkatreszek mint az XK-nal, a gepet meg szinte lehetetleni kinyirni, pedig igyekszem. WlToys kamerakkal kompatibilis. Meg nem kell mokolni a tavot sem.
Amugy a tarantula FPV ugyanolyan kepet csinal mint a 808 no.16, sot a lencsek is kompatibilisek. Az elobbi 23 dolcsi FPV adoval, az utobbi 40. Utobbit meg minek venni, ha a Runcam meg 48 dolcsi korul van.Ha meg van 60 dolcsink, akkor meg mar lehet venni Dromida Ominus-t Acro Mode-al, customizalhato tavval. Ezeket 55 euroert vettem.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
molnarpeter
nagyúr
Köszi!
Az Auchanos opcióból kiindulva, ha használtan vannék egy Syma X5C-t, mennyit érhet kb? Ahogy látom, alkatrész van hozzá bőven. Vízállóság tapasztalat alapján mennyit számít?
[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
válasz molnarpeter #14741 üzenetére
A vizallosag nagy 0. Az osszes gep vizallo ha bekened / lefujod oket szigeteloanyaggal. A h8 minivel mar parkoltam vizbe. Csak leraztam es repult tovabb. Tervezem h az egyik h8 minit teljesen atalakitom hosszutavu merulesekhez.
Sajna a folyekony szigeteloszalag tul nehez a h8 mininek, igy veszek majd szigetelo sprayt 13 euroert. A motoroknak mind1, van aki viz alatt jaratja be oket.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14740 üzenetére
Az U807 / X6058 / Bojiang S1,S2 szentháromsághoz felzárkózott az XK X250 is.
Ebből - részlehajlóan - az XK-t írtam, mert
- viszonylag új, és mindenütt kapható gép is alkatrész is
- az X6058 / Bojiang gyk. LightTake only, kevesen ismerik, a készlet és az ár az eladón múlik
- az U807-nél a helyzet kicsit jobb, de az ár ott is hektikusan változik
- az alias klónoknál nem tudhatod, milyen PCB-vel érkezik a gép...
- AZ X250-A (5.8 FPV-s verzió) néha hihetetlen jó áron figyel be (70-75 USD), a kamerája a jobbik wltoys verzió, szerintem megegyezik a Tarantuláéval
- Meg persze, nekem is ez van itthon :-)Egyébként igazad van. Ha épp van akciós U807-es 40 dodóért alatt (van), akkor mindenképpen ajánlott az is.
Az Ominus ára már elviselhető szintre esett, de egzotikus madár, az XK-nál is drágább alkatrészekkel.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14741 üzenetére
Nagyon jó ajánlat legyen, ha használtan veszed.
A motorokat könnyen le lehet égetni akár egy repülés alatt is, így lehet, hogy már véres a torka, mikor megkapod.
(Erre mindenképpen fel kell készülni, csak nem mindegy, hogy ezzel indítasz, vagy előbb tudsz vele repkedni kicsit)Vízállóság egyedül az Aviax-nál hirdetett feature, de egy kis esőt mindegyik kibír. Az Aviaxban sincs semmi extra, csak azt már gyárilag lefújták és egy kicsit masszívabbak a forrasztások.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14740 üzenetére
[Ez a fickó] szerintem összekeverte a BNF meg az RTF árát. Én lőttem rá egyet, kíváncsi leszek...
Érdemes megnézni az X1-es árát isLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Teréz Atya
senior tag
válasz _X10Dead_ #14746 üzenetére
27 dollarert vettem az RTF U807-et flashsale-en. Az egyik Ominus tavaly aprilisban a masik meg majusban volt 55 euro helyi kiskerben. Viszont jatekuzletben csak tudtam alakatreszt szerezni. Azota nem kedvelem a modelluzlet eladokat (bekepzeltseg, lekezeles, leszarom mentalitas).
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14747 üzenetére
Én is be akartam húzni egyet egy hónapja, csak túl sok bazár volt már úton ahhoz, hogy az asszonypajtás torkán is le tudjak dugni egy újabb dobozt. Ezt sem tudom, hogy úszom meg (Jövő héten be kellene fusson még 2 db X250-es, és a Devo doboza is nagyobb annál, hogy rá tudjam fogni: "drótok". :-)
Én vagy 15 éve fordultam le a modell-boltokról. Az öcsémnek akartam egy nagyobb értékű terepjárót venni, és üzletbe mentem a választék, tapogatás, meg a szaktanácsadás miatt.
Rá is beszéltek valamire, de persze, hogy a fa alatt derült ki, hogy az egyik irányba "tikkel" a kormány, nem folyamatosan húz be. Gondolhatod milyen ciki volt.
Ez volt a kisebbik gond. Visszavittem. Az eladó és a tulaj szerint sem volt semmi baja, "ezek így működnek". A kérdésre, miszerint akkor a másik irányba miért nem csinálja, már nem volt ennyire frappáns válaszuk, de még mindig ki akarták dumálni, hogy konkrétan az a modell így működik. Mondom, akkor nem ezt kellett volna ajánlani. A fogyasztóvédelmet kellett emlegetnem ahhoz, hogy nagy duzzogva visszaadják a pénzemet. Na, ennél a kínaiak sem rosszabbak, és velük a gép előtt is tudok veszekedni. Nincs mászkálás, nincs korlátozott választék, nincs személyes konfrontáció, nincs 50-100%-os "szakértői felár".
Biztos velem van a baj, de hasonló tapasztalataim voltak már órával, TV-vel, erősítővel is.
6-8 éve semmit nem veszek specialistánál, a hazai előállítást preferálom, de a "szolgáltatásért" már nem vagyok hajlandó fizetni.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
tibibi
őstag
válasz molnarpeter #14733 üzenetére
Vegyél egy tarantula x6-ot valaki árul itt kis pénzért pótalkatrészekkel
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- További aktív témák...