Új hozzászólás Aktív témák
-
A Shader Intrisic egy külön dolog. Szerintem az eredeti kérdés az, hogy mikor lesz látványos az a "probléma" (most nem az), hogy az NV architektúrái relatíve regiszterszegények, s nem képesek komolyabb async compute-ra (graf + compute), stb. Mindezt szabványos kóddal.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Habugi
addikt
válasz keIdor #20148 üzenetére
DooM & Vulkan párossal azért most sikerült villantania időtállóság tekintetében, nem rémlik hogy a 980Ti bármilyen, akár SzennyWörksös játékban ekkora zakót húzott volna a mezőnyre valaha is..
A 4GB HBM-et magam is keveselltem rajtuk, ezért is lett inkább 390X, tuningban sem túl acélosak amennyiben a kvázi zérót lehet így jellemezni, szóval ez a ki mit várt tőle egy teljesen más tészta.
Dunát lehetne rekeszteni azokból a 980Ti tulajokból akik egy éve sincs hogy megvették a kártyát 200+k és hangoztatták hogy ez most eddig meg addig elég lesz de mostanság úgy cserélik le 1080ra mintha kötelező lenne. Erre is ráhányható lenne az a sablon hogy ki mindenki mit várt tőle.., szóval na..
A NAGY különbség annyi hogy a Klingon tábor nem rendez csoportos onanizálásokat sehol ennek kapcsán, sőt, Romulán űrbe sem kezdenek szubtéren át sugározni ezzel kapcsolatos propaganda adásokat.
Egyébiránt tetszett a megfogalmazás, hova-tovább ihletet adott, thx!
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #20152 üzenetére
A regiszterszegénység sosem lesz általános probléma, mert a meghajtóba írható más allokációs rutin, amit akár játékokra is rá lehet szabni. Emellett a shaderek is cserélhetők.
Az async compute pedig már probléma. Nem azért tiltják le például ezt a Warhammerben, GOW-ban, a QB-ben, a Hitmanben, a Doomban, stb. mert szívatni akarják az NV-t, hanem azért, mert nem működik jól. Ennél nagyobb problémát ez nem fog okozni. [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Szerintem a Maxwell már le van kakilva mostantól magasról...
(Aka Kelpler és Fermi is előtte).A Pascal meg ettől már nem szenved igazán... (elvileg).
Pascalra engedélyezve is van már a legtöbb async játékban ez a feature, hozza is azt a +5-10%-ot ami ettől általában várható.Mondjuk a TR-ről egy deka teszt sincs még a neten erről sajnos.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #20156 üzenetére
Ahol le van tiltva ott VendorID-re van letiltva. Szóval bármid van, ami NV azon nem fut az async.
Egyébként az async az nem egy általános valami. Annak lehetnek használati formái. Abban a formában ahogy, mondjuk a felsorolt játékok használják nem segít a Pascalon se, maximum nem csökken a teljesítmény attól sem, ha aktiválják. A Maxwellre elsődlegesen ezért tiltották le, mert negatívba megy a teljesítmény. És itt nem 2-3%-ról van szó, hanem 10-15%-ról. -2-3% elfogadható, ahogy az AotS is elfogadja, és aktív is.Tomb Raider ugyanez. Ott sem gyorsul a Pascal csak a GCN. De nem megy negatívba a Pascal teljesítménye!
Egyedül a 3DMarkban hoz az async extrát az NV-nek, de ott nem is úgy implementálták ezt, ahogy egy játékban szokás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Engem még nem győztél meg... megvárom a teszteket... már ha valaki rászánja majd magát... (meg ha egyáltalán van rá mód kimérni).
A legutóbbi patch note-ban benne van:
"Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance. "
(Ettől független lehet semmit nem ér... )
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Habugi
addikt
válasz keIdor #20155 üzenetére
Akik álcázás nélkül próbálnak szerencsét a Romulán határőrökkel propaganda terjesztés céljából mint egy nyomorult Ferengi, azok nem csak bolondok de becsületük sincs, a birodalom számára érdektelen a sorsuk.., üdvözöljétek hát őket ennek megfelelően, a Romulán modor és vendégszeretet kvadráns szerte jól ismert..
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
nagyúr
válasz Habugi #20153 üzenetére
A Doom + Vulkan pont nem a HW erősségeit demonstrálja, legalábbis ha az előrelépés tényleg a shader intrinsics-nek köszönhető.
Amúgy... Project Cars?(#20132) fules : A PC gaming továbbra is kitűnően érzi magát, és összegészében elég kevés hatást gyakorol rá a technológiai iszapbirkózás. Emlékeztetőül: játékélmény > grafika > 3D technológia.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
sutyi^
senior tag
válasz Venyera7 #20164 üzenetére
Ezzel kapcsolatban több hülye észrevételem is lenne...
GTX 950-en miért van epic negatív skálázódás, ugyanzzal a GPU-val és VRAM mennyiséggel GTX 960-al miért nincs? Sőt még segít is a VRAM használaton.
GTX 970-en nem gyorsul semmit, míg GTX 980 97%-os átlagja meg ~16%-ot, sima átlag meg 7%-ot?
GTX 1060-on miért van negatív skálázódás, miért nem gyorsul a többi Pascal alapú GPU-val együtt?-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
#00137984
törölt tag
Minden ellenállás hasztalan, mert amig Borg módjára beasszimilálódnak az Nvidia oldalára a csalódott AMD játékosok, addig ármérséklődés sem várható. Igazából az RX480 custom videókártyáktól vártam a helyzet mérséklődését, de nem hozták a beigért változásokat. A hardver kapott 8pin-es tápcsatit és egyedi hűtést, de az órajelek jelentős órajelemelést alig birnak. Sapphire Nitro RX480 8GB 1342MHz-es teljesitménye 70fok hőmérsékleteken csak egy kis fejlődés a ref.-hez képest, de ha DX11 alatt kicsit izmosabb lenne és a driverek miatt nem kapna annyi negativ megitélést az jobban meggyőző érvet jelentene. Játszani kifagyások és teljesitményingadozások nélkül jelent szórakoztató élményt, ezt pedig az Nvidia jobban hozza az elmúlt néhány évben megjelent játékokban.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz #00137984 #20171 üzenetére
Játszani kifagyások és teljesitményingadozások nélkül jelent szórakoztató élményt, ezt pedig az Nvidia jobban hozza az elmúlt néhány évben megjelenő játékokban.
Érdekes, nekem az elmúlt 6 évben se AMD, se nV oldalon nem volt driverből fakadó játék alatti fagyásom, sebesség ingadozásom.
Viszont kellemetlen bug-okkal mindkét oldalon találkoztam már ebben az időszakban.Tudom-tudom, én fogom rosszul...
-
Kolbi_30
őstag
válasz #00137984 #20171 üzenetére
Driverekkel semmi gond..tul van lihegve a 10 eves sztori..az me ki a faszt erdekel hogy 1300at tud a masik meg 1800 at de ugyan annyit tudnak rajta? Nem lett 1080 meg 1070 vero es, nem is oda szantak..VGA-t meg netto baromsag huzni..azert a +5-10FPSert nem eri meg.
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
nagyúr
válasz #00137984 #20171 üzenetére
Hardver terén semmi komoly gond nincs a 480-nal, a customoknál pár apróságba lehet belekötni. Az egyetlen komoly gond, hogy nem lehet kapni - ez az álmoskönyv szerint nincs jó hatással az eladásokra. Remélhetőleg egy hónap múlva minden webshopban 15-20 darabos választék lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#00137984
törölt tag
GCN első változatai a középkategóriában pedig ennyire igénytelenek voltak és nem a 2GB videómemória volt a visszatartó tényező. Az R9 380 4GB előtt nem volt teljesitményben (tudásban és megbizhatóságban) megfelelő válasza AMD-nek, és fogyasztás/hőtermelés tekintetében most sem tudnak elég jót és maradandót nyújtani. GCN 1-2 architektúrán a gyors kódok sem fognak annyit gyorsitani, ezért a jővőbe mutató fejlesztések csak az erősebb AMD hardvereknél hoznak néhány % javulást: R9 390X vagy a 290X még megoldja a sok shader-ből és 64ROP-ból, ami nagy sávszéleséget hozott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #00137984 #20176 üzenetére
Mivel a shader intrinsics minden GCN verzión ugyanaz ISA szinten, így pontosan ugyanannyit kínál mindegyik architektúra iteráción.
A GCN4-nek ettől még lesz előnye, hiszen van benne speciális háromszögkivágás, ami elég sokat jelent a rosszul optimalizált játékoknál, illetve van benne utasítás-előbetöltés, ami szintén sokat segít, ha kevés wavefront futhat a CU-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #00137984 #20176 üzenetére
"GCN első változatai a középkategóriában pedig ennyire igénytelenek voltak és nem a 2GB videómemória volt a visszatartó tényező. Az R9 380 4GB előtt nem volt teljesitményben (tudásban és megbizhatóságban) megfelelő válasza AMD-nek"
Nem hat csak a 7950/7970/280/280x amik siman pariban voltak az NV parjukkal (670-680-760-770).
A 79xx szerintem az AMD egyik legjobb sorozata volt.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Zeratul #20174 üzenetére
Szerintem ezt ebben a formában megint hiba volt igy kiadni, csak már muszály volt valamit gyorsan reagálni ezen az új 14nm-es csikszélességen... és felmutattni valamit az Nvidia ellenében. Szerintem egy RX 470 start megfelelőbb lett volna (ahogyan ezt anno a HD 4770 tette 40nm-en). Talán a felmerült problémák sem kerültek volna nyilvánosságra és a custom megoldások elfedték volna őket.
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #20178 üzenetére
Azok inkább már felsőbb kategóriák, mint ellenben a HD 7850 és R9 270X csak FullHD-ra az akkori játékokban gyenge egy eresztés volt. Sok hibát és bosszankodást okozott.
-
#00137984
törölt tag
-
Zeratul
addikt
válasz olymind1 #20182 üzenetére
"Az AMD a Radeon HD 7850-re 249 dolláros ajánlott fogyasztói árat javasol, ami kalkulációink alapján durván 70 000 forintot jelenthet majd. Ez éppen a HD 6950 árszintje körüli összeg lenne. A Radeon HD 7870-re 349 dollárt javasol az AMD, ami számításaink szerint optimális esetben 100 000 forintot jelenthet majd, ezzel a GTX 570 aktuális árszintjén mozoghat a 7870"
Prohardver
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Zeratul #20181 üzenetére
Megismétlődni látszik az eset, amiért felhoztam ezt a régi GCN1-es Pitcairn GPU-ra alapozó szériát. Egy gyengébbre sikerült hardvert, ami némi technikai gondokkal is küzd egy másik szoftveres tényezőtől függően nevezhetünk majd játékos hardvernek. Akkor a Mantle, most a Vulcan és a DX12 jelent valami kis plusszt és a gyors kódok hozzák ki a hardver rejtett tartalékait... Vagyis ezek nélkül ez is félkarú óriás marad és egy beváltatlan igéret AMD részéről.
-
Zeratul
addikt
válasz Malibutomi #20185 üzenetére
De latom visszatertunk a "kozepkategorian nem ment a FHD ultra, fix 60FPS, 50.000-ert akkor gagyi" temahoz.
A szoftver fejlesztőket ismerve soha nem is fog, olyanok mint a gáz, képesek maradéktalanul kitölteni az adott grafikusteret.
-
Zeratul
addikt
válasz #00137984 #20186 üzenetére
Ne zavarjon hogy megjelenésekor még nem volt két next gen konzol és Vulkán se DX12, teljesítményben teljesen pariban volt a neki megfelelő kategóriájú nV-vel (most is), az API és konzol fejlesztőknek meg csak az AMD tudott feljett vasat adni, az nV ha akart se tudott volna mert nem volt mit. (Most sincs)
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #20185 üzenetére
Most kétszer ennyiért sem teljesitették ezt az alapszintű játékos elvárást. GTX 1060 kicsivel gyorsabban (és alig drágábban) jobban megfelel ennek a kitételnek, de a GTX 1070 minden körülmények között megfelelőbb a FullHD felbontásra.
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #20185 üzenetére
A 7870 még mai is megállja a helyét.Szerintem az egyik legjobb AMD kártya volt.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Pug
veterán
válasz #00137984 #20196 üzenetére
Nah akkor tessék újra nekifutni a számoknak
imi123:
Értem én, hogy megy a hsz vadászat, főleg az ilyen mély szakmai tartalommal megáldott gyöngyszemekkel:
Az Nvidia tulajok a játékhoz választják a kártyát,az AMD tulajok a kártyához a játékot.
De mi lenne, ha használnád a szerkesztést és 4 percen belül nem 5-6 hsz.-t "szülnél" meg magadból ugyan abba a topicba. Arról már ne is beszéljünk, hogy az ilyen színvonalas személyeskedést lehetne mellőzni.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest