Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
válasz Malibutomi #19099 üzenetére
Hát olyan 1900-ig felmehet egy Gaming Z szériával, azt soknak találod ?
De azt nem fogják olcsón odaadni...[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Malibutomi #19099 üzenetére
Az új 14-16 nanós sorozat mind romlott tuning téren. 480 gyengébb, mint a 390x, a 1060 gyenébb, mint 980.
De ugyanez az irány figyelhető meg intelnél is.
(#19101) Pepeeeee
Honnan?(#19095) gollo91
Milyen nyirbálásra godolsz?[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Venyera7
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz wjbhbdux #19106 üzenetére
. 1. Testing conducted by AMD Performance Labs as of July 6th, 2016 on the AMD Radeon™ RX 480, on a test system comprising Intel i7 5960X CPU, 16GB DDR4-2666 Mhz system memory, Radeon Software Crimson Edition driver 16.7.1 and Windows 10 x64 using the game DOOM on the ultra preset. PC manufacturers may vary configurations, yielding different results. At 1920×1080, Radeon Software Crimson Edition 16.7.1 running DOOM OpenGL scored 106.40 and Radeon Software Crimson Edition 16.7.1 running DOOM Vulkan scored 135.65 on AMD Radeon™ RX 480, which is 27.5% faster performance. Performance may vary based on use of latest drivers. Test results are not average and may vary. RS-43
A score az fps?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Itt +60%-os sebességnövekedést is mértek.
Az eredmények magukért beszélnek. Ehhez képest az összes eddigi DX12-es cucc csak szerencsétlen bohóckodásnak tűnik.
Ezzel a húzással az id most jó alaposan tökön rúgta az összes, DX12-vel bohóckodó stúdiót!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz lezso6 #19109 üzenetére
Ja és az id még OGL-ből is olyat kihozott, amit senki más nem, ezen a téren is jól elp*csáztak mindenkit.
Sajnos olyan játék nem létezik, ahol van DX11 és OGL 4.5 leképző és mindkettő kiválóan van optimalizálva.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
ffodi
veterán
válasz wjbhbdux #19106 üzenetére
Érdekes.... épp most próbáltam ki 980Ti-vel és nem tapasztalok lényegi különbséget. Eddig is jól futott, így is ugyan olyan jó (OGL vs Vulkan). Vulkan mellett talán 1-3 fps lehet a többlet, de ennyi.
Beállítás: max.(élsimítás is) 2560x1600, 980Ti@1500/2000 MHz.
A linkeken amiket betettél mondjuk pont egy olyan jelenet van OGL esetén, ahol visszaesett a GPU kihasználtsága, ami való igaz hogy nálam is megtörtént már párszor, de nem feltétlen ez alapján kéne elkövetni az összehasonlítást.
[ Szerkesztve ]
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
Malibutomi
nagyúr
válasz huskydog17 #19108 üzenetére
Mondjuk inkabb, hogy az OpenGL egy rakas tragya a DX11-hez kepest? Jol futott azon is mert nem tul megterhelo jatek, de ha DX11-en ment volna lehet hozza 90%-ban amit most Vulkan alatt.
-
Venyera7
senior tag
válasz huskydog17 #19108 üzenetére
-
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19085 üzenetére
A statikus ütemezés miért visszafejlődés? Egyébként vegyes az ütemezés, van statikus és dinamikus része is. A shaderfordítást pedig mindig a driver végezte, az nem újdonság.
Miért ultramobil? Az igazi ultramobil GPU-k nem is hasonlítanak rá, pl. tile alapú renderelés, nincs LDS. Az új Mali-G71 lépett a SIMT működés irányába. Kíváncsi lennék meddig skálázódnak felfele.
Azért mert keveset fogyaszt az még nem ultramobil, tablettől a szerverekig mindenhol jól jön a kis fogyasztás.
Nem látom hol áldozták be a tudást. Kapott új utasításokat, jobban kihasználja a rendelkezésre álló ALU-kat mint a Kepler, azaz a hatékonyság nőtt. -
válasz namaste #19116 üzenetére
Mert régebben működtek így az architektúrák. Azt meg nem mondtam, hogy full statikus ütemezése lenne.
Nem az alacsony fogyasztásból következik, hogy ultramobil, ne adj a számba olyat, amit nem mondtam. Csak hasonló módon van tervezve, s persze nem vétlenül, hisz az NV ide is fejleszt, egy architektúrával fednek le több piacot. Nemrég jött a Pascal, az ütemező végre fejlődött, a P100-on pedig már feleannyi ALU jut ugyanannyi regiszterre egy SM-ben, pontosan azért, hogy javítsanak a compute hatékonyságon. Az NV jól láthatóan reagál a problémákra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Malibutomi
nagyúr
Na jojjenek a tobbi tesztek, mert Guru3D szerint pl szinte semmit nem hozott a Pascalnak a Vulkan.
-
válasz Malibutomi #19118 üzenetére
Bár ez nem Pascal, de R9 Nano-val UHD felbontásban +50%-ot hozott a Vulkan. További tesztek a későbbiekben még várhatóak.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
#45997568
törölt tag
válasz Malibutomi #19118 üzenetére
Guru3D mindig Igazat mond
-
ffodi
veterán
válasz huskydog17 #19120 üzenetére
Ja, utóbbi esetben is ordít a CPU limit, ami a Vulkan-nal látszólag megszűnik. Ez persze jó, csak nem annak, akinél eleve nincs limit......
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
daveoff
veterán
válasz Malibutomi #19118 üzenetére
Holnap/holnapután le tudom mérni maxwell-lel, és pascal-lal is az összes DX12-es címet. Abból talán több minden kiderül, de én nem számítok hatalmas gyorsulásra.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Ghoula
senior tag
Nálam 4790K@ 4.6, 2400memóval, 290X tuningolva, FHD ultra: 78 helyett 108 egy adott helyen( argent facility emeltről lenézve udvarra), szóval hoz az bőven, és nem gondolnám,hogy nálam cpu limitesnek kéne lennie.
Kezdő szoba 1440-ben 80+ fps, ogl-el ezt nem néztem. Kérdés mi ebből az esetleges gcn specifikus optimalizáció és mennyit hoz ebből a driver réteg vékonyítása? Minden esetre ez eddig jól hangzik, ha ennyit hoz a low level api, akkor vígan kihúzom a kazánnal még egy évig simán.
GTA5-öt pl meglesném Vulkanon, ha megszűnne a draw call/driver miatti drop. -
ffodi
veterán
válasz Ghoula #19124 üzenetére
OGL alatt ha monitorozod a GPU kihasználtságot (pl. Afterburnerrel), akkor az mit mutat? 99% folyamatosan? (nem feltétlen CPU limitről van itt szó minden esetben, hanem arról, hogy pl. OGL vagy DX11 alatt eleve nincs kihasználva teljesen a GPU, ami aztán DX12 vagy Vulkan alatt ki lesz.)
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
nagyúr
válasz lezso6 #19117 üzenetére
Szerintem a vegyes utemezes nagyon jo megoldas, tobb benne a rugalmassag, mint ha minden a HWbe van drotozva. Mint mindent, ezt is lehet tulzasba vinni.
A Maxwell ultramobilsaga jellegzetes Abuizmus, valodi alapokra epulo ubersarkitas. A Maxwell GPUk kb. annyira ultramobilak, mint az Intel Skylake CPUi.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ghoula
senior tag
Őszintén, fogalmam sincs, alapból vsync-el játszom, így max nekem ebből az a hozadék, hogy nem kell 1200on járatnom a gpu-t.
Gyanítom lekopppol, és lehet az van amit mondasz, valamikor ránézhetek ha érdekel. (CPU nem extra lassú, így cpu limit nem lehet... Driver/szoftver nem használja optimálisan az erőforrást. Nem szeretem ezt a kifejezést, mert félrevezető )
Lehet a textúra dekodolásra több erőforrás marad és attól is gyorsul valamennyit.
Jellemzően komplex helyeken volt downclock, illetve gta-ban ha feltolom az extra draw distance-t, ezért gondolnám,h szoftveres limit. Eddig ez tetszetős, és WX-ezni sem kell hozzá, részemről jöhetnek a Vulkanos progik. -
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19117 üzenetére
Régen minden jobb volt ... Nem szégyen visszatérni egy régebbi megoldáshoz, ha az hatékonyabb és ugyanúgy ellátja a feladatát. Viszont olyat még nem láttam máshol, ahogy megvalósították a Kepler-Maxwellnél.
Csak nem értem miért ultramobil. Írtam két példát mi jellemzi az ultramobil architektúrákat, ezek nem érvényesek a Maxwellre. Ha lefedik a teljes palettát, miért az ultramobilt választod ki? Miért nem a szervert? Pl. a Tegra az mobil szuperszámítógép.
A GP100-zal kapcsolatban nincs vita köztünk. A REG:ALU arány javítását megcsinálták a Maxwellnél is, mégis ultramobil. Pedig az igazi ultramobil GPU-knál még rosszabb az arány.
-
-
->Raizen<-
veterán
válasz huskydog17 #19120 üzenetére
Ez kemény nekem +20-30%ot hozott a vulcan, de nekem nagyon erős i5 6600k procim van, azért csak ennyit, na de ennek is örülni kell..
-
Malibutomi
nagyúr
DOOM GL vs Vulkan on an awesome AMD 480. Heads up benchmarkers, use TSSAA or no AA (else Async Compute is disabled)
-
core i7
addikt
válasz huskydog17 #19133 üzenetére
értem.
-
válasz namaste #19132 üzenetére
Persze, effektíve jobb, csak fura megoldás, főleg, hogy a Pascalban újra felokosították.
Nem ultramobil, csak azt mondom, hogy abba irányba ment el. A szerver a Maxwellnél nem mindenben nyerő, lásd DP, amire valamiért inkább a Keplert használták.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
turbokappa
senior tag
Akárhogy is fáj ,Nvidia a király.
A semmiért vállalom a felelősséget!
-
válasz turbokappa #19141 üzenetére
Akárhogy is vársz, sosem jön el AMD, a messiás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Venyera7
senior tag
-
Habugi
addikt
válasz core i7 #19131 üzenetére
A játék megjelenése óta Radeonokon csak OGL 4.3-al futott a játék, ezzel szemben NV kártykon OGL 4.5-el, sosem futottam racionális magyarázatba, őszintén szólva nem is kerestem..
Engem egyébként simán mellbe rúgott a difi..
6600K 4.7, RAM 3600, 390X tuning.., eddig sem volt kihajtás ügyi probléma sem 1080p sem 1440p alatt DOOM-ban, GPU szépen fel volt akadva 99-100%-ra de a Vulkan most durván 70%-ot hozott.
VEGA CP-n van egy rész ahová vissza-vissza jártam tesztelni újabb driverekkel, mert FHD-n is le tudott esni az FPS 50-re. Ultra.., plusz ugye efölött a Shadow & Texture PS Ultráról Nightmarera állítva.
Na most ugyan ott 85-88..Szórakoztam vele durván fél órát mert az OGL 4.3 <---> Vulkan váltáshoz restart kell, megnéztem több helyen is, nem csak itt gyorsult látványosan, nagyjából mindenhol és van ahol közelít a 100%-hoz ami szerintem egy vicc.
1440p-ben pedig szintén maxon kb 15%-al gyorsabb, mint OGL-el volt azonos beállításokkal 1080p-ben..
Nem a DX12-öt kell most szapulni szerintem, szó nincs róla hogy mennyivel jobb a Vulkan, egyszerűen csak az OGL 4.3 volt bitang sz@r.Azt hogy Async volt-e azt nem tudom, elvileg GameReady driver kell hozzá és TSAA.
Előbbi valószínüleg pipa, 16.7.2 formájában, utóbbi is, 8xTSAA okán, szóval elvileg Async On-al futott már.
Btw, a post nagy része nyilván nem neked personále, csak arra kívántam reagálni hogy esetlegesen az NV-nek jobban fekszik az OGL. Jó kérdés, ámbár nem azonos OGL verzióval fut a két oldal ugye, kvázi nem összehasonlítható, konzekvencia le nem vonható.
Vulkan nekem eddig pipa de jó lenne azért látni egy játékot/random benchet ahol DX11-el szemben lehetne summázni, esetleges átjárás lenne OGL/DX11/Vulkan/DX12 között.
Ez eddig nagyon szép csak szerintem nem a Vulkan érdeme.., hanem az OGL 4.3 volt kuka.[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
nagyúr
válasz lezso6 #19129 üzenetére
Ugyanazt, amit a Sandy Bridge eseteben
Btw. a fogyasztás csökkentesebol tobb teljesitmeny lett - mind a Kepler, mind a Maxwell hozott 250Wos kartyat. Raadasul ahogy a 960 es az 1060 mutatja, as-is nem is igazan skalazodnak jol lefele. Szoval annyit lehet mondani, hogy az arch designban mobil megfontolasokat is figyelembe vettek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Doom esetében az OpenGL nem annyira limites, amennyire más játéknál. Eléggé modern kiterjesztéseket használnak mindkét gyártónál, szóval nem igazán a szabványos OpenGL lehetőségek működnek benne. Emiatt erősebb CPU mellett szinte mindig GPU-limit van. A Vulkan általánosan csupán pár százalékot jelent erős CPU-val. Gyengével persze sokat.
Ami hozza a sebességet az az aszinkron compute, de ez GCN1/GCN2/GCN3-on üzemel csak, míg GCN4-re egyelőre nincs engedélyezve, mert ez a rendszer egy másik konstrukciót kap. Emellett a nagy sebességet a GPUOpen intrinsics hozza, ennek GPU-limit mellett 10-20%-ot lehet köszönni. Az RX 480 csak ettől gyorsul annyit amennyit.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Autós topik
- Alkoholista nevelde
- Gitáros topic
- BestBuy ruhás topik
- Spórolós topik
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
- ÚJ Under Armour HOVR Machina 2 futócipő,sportcipő 44-es méretben eladó
- Teljes Playstation VR szett PS5 adapterrel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest