-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Aljasvip
senior tag
válasz Busterftw #55349 üzenetére
Szerintem inkább a flame-elő kolléga nevére sütött el egy jó poént.
A technológiára: borzasztóak ezek a kiemelt képek, hiszen én is így játszom, hogy percekig egy helyben állok és nézem a csempét...
Ha 120FPS-el játszol egy mozgásban gazdag játékot, akkor nem fog feltűnni a csempe elmosottsága.
Meg lehetne próbálni dinamikusra csinálni: ha állsz vagy lassan mozogsz akkor szebb képet renderel, kevesebb FPS mellett, ha meg dinamikus játékot játszol, akkor a minőségből lejjebb lehet adni. -
killbull
aktív tag
válasz Aljasvip #55352 üzenetére
Végül is népellenség az aki nem nyeli a PR t és feltétel nélkül megeszik mindent és az a jó katona aki végrehajt minden parancsot. Én csak azt mutattam meg hogy nem jó amit az AMD csinál csak a szokásos másolás megy.
Az lenne a pozitív hogy a konkurens butítja a grafikát hogy fps e legyen, az AMD meg erőből ugyanazt vagy több fps t produkál ilyen butítgatások nélkül.
Ami rossz arra hogy lehet bólogatni? Teljesen jogos ha kifigurázom!
[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
-
Raggie
őstag
válasz Raymond #55357 üzenetére
Ok, akkor ott is elmossa valamennyire.
De én ezt mondjuk szabad szemmel a minimálisan mozgó képernyőn már nem vettem észre. Nagyobb, gyorsabb mozgásnál szerintem még kevésbé venném észre.
Ezzel a számomra kvázi észrevehetetlen minőség romlással ki tudnék békülni azért a kb 60% plusz FPS-ért cserébe.
Aztán majd nyilván ott kapcsolja be az ember ahol kell is az a plusz teljesítmény. Ahol nem ott nem.Clint Eastwood FTW
-
Petykemano
veterán
válasz Raggie #55359 üzenetére
Ha csökkented a grafikai részletességet és a felbontást, azzal is nyersz fpst. Romlik annyit a minőség FSR-rel, mintha a grafikai beállításokat tekered le?
Mivel maga az fsr is felbontást csökkent, ezért gondolom annál azért jobbnak kéne lennie, mintha csak azt csinálod
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Aljasvip
senior tag
válasz Busterftw #55358 üzenetére
Az nem én voltam, szerintem. Nekem a DLSS de tetszik, ez se, de szívesen olvasok és esetleg kritikával élek róla.
Sosem lesz olyan szép a felskálázott kép, mint a natív cucc. De ez a kényszermegoldás jött, mert az emberekre ráerőltették a 4K TV-ket.
Én amíg lehet, addig FullHD és 144Hz+ mellett maradok, így nekem a teljesítmény az FPS számra megy, nem a felbontásra.
-
Busterftw
veterán
-
Yutani
nagyúr
válasz Busterftw #55358 üzenetére
A DLSS-nek is kellett idő. A 2.0 már jó, az egekbe is van magasztalva. Meglátjuk, milyen lesz az FSR, ha elérhetővé válik, és van-e benne fejlődési lehetőség. Kezdetben nem vár senki tőle csodát, az eddig demózott kivitelezés nem túl szép. Ugyanakkor ha a gyenge VGA-kon és iGP-ken segít annyit, hogy játszható FPS-t biztosít a cél felbontáson a képminőség még elfogadható romlása árán, akkor hasznos lesz.
Ha később sem tudnak elfogadhatóan szép (DLSS 2.0-szerű) képet előállítani az FSR-rel, akkor úgyis csak az fogja használni, aki nagyon rá van szorulva. De továbbra sem kell szarozni az AMD-t. Legyél jobb, mint az NV-t a DLSS 1.0 miatt szarozók.
#tarcsad
-
Raymond
félisten
válasz Raggie #55359 üzenetére
Amire utaltam az az hogy a jo minosegu videonal lassu a kameramozgas szepen elore, ott a legnagyobb problema (temporal instability) sokkal kevesbe jon elo mint realisztikusabb mozgasnal ahol a kamera sokkal gyorsabban forog minden iranyba es kozben meg mozog is a karakter. Ezt a problemat 1060-as videonal jol lathatod a fakon amikor a kamera atrepul oda hatra.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #55363 üzenetére
A legdurvább az, hogy az AMD marha jól szórakozik a megjelent cikkeken.
Eddig mindent leírtak az FSR-ről, csak azt nem, ahogy működik.
#55364 Raymond : Sokkal egyszerűbb a quality mód minőségének az oka. Jóval kevesebb adattal dolgozik, mint az ultra quality. Azért lett a GTX 1060 quality móddal bemutatva, mert az ultra quality igazán gyorsan csak az RDNA 2-n fut.
És ugyanez a minőségkülönbség megvan állóképen is a quality módnál, míg az ultra quality gyorsan mozgó képen sem rosszabb, mint állóképen. A kiválasztottak már próbálgatják.Annyit azért berakok, hogy a Godfall esetében egy RDNA 2 dizájn 50+%-ot is képes gyorsulni az ultra quality módban. Egy nem RDNA 2 dizájn erre az extra tempóra csak szimpla quality-ben képes. A Pascalon az ultra quality mód csak +8-12% közötti tempónövekedést jelent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #55366 üzenetére
A CPU-t miért pörgetné?
A képminőség az független a hardvertől. Az a beállítási szinttől függ.
A régi hardvereken nem fog az ultra quality sokat hozni, mert hiányoznak az ötéves hardverekből azok a képességek, amelyek azt gyorssá teszik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Te híresztelted, hogy még a 12-16 magos ryzent is cpu-limitre vágja FSR-el egy 3060(vagy 2060). Nem emlékszel?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55369 üzenetére
Az alacsony felbontású számítás miatt alakul ki a CPU-limit. Van egy ismert problémája az NVIDIA kártyáinak, amik miatt a DirectX 12-es játékok gyengébb processzorokkal egyszerűen nem skálázódnak jól. Ez leginkább 1080p-ben és alatta keletkezik. Erről csináltak is teszteket. [link] és [link]
A jelenség megszűnik 1440p-ben és fölötte, de az FSR-rel a számolt felbontás alacsonyabb lesz a beállítottnál, pont úgy, ahogy a DLSS esetében, tehát a CPU-limit ugyanúgy érződni fog a DirectX 12-es játékokban a GeForce-okon, nagyjából úgy, mintha valóban 1080p alatti minőséget számolnál natívan.Ha valaki GeForce-szal játszik, érdemes Zen 3-ra lépnie, lehetőség szerint négynél több maggal, de az optimális a nyolcnál több. A Radeonok DirectX 12-ben sokkal jobban kezelik ezt a problémát, így azok nem skálázódnak annyira rosszul gyengébb CPU-kkal, mint a GeForce-ok. Ez is benne lehet egyébként abban, hogy az AMD miért mér jelentős gyorsulásokat RDNA 2-re az FSR-rel, miközben ezt meg sem közelítik a GeForce-os eredmények. Egyszerűen nem használtak a leggyorsabb Ryzent, hogy a GeForce-okat belefuttassák a CPU-limitbe. Ezt majd külön érdemes megnézni a tesztelőknek, így ajánlott Ryzen 9 5950X-szel dolgozniuk, hogy a GeForce-ok sebessége biztosan skálázódjon, ne a proci fogja vissza őket, amikor 1080p alatti felbontáson számolnak az aktivált FSR-rel. Minimum nyolcmagos Zen 3 kell egyébként, hogy a skálázódás elfogadható legyen, hatmagossal már érezhető, hogy a GeForce-ok olyan limitekbe fut 1080p-ben is, amelyeket a Radeonok meg sem éreznek, ezek nem nagyok, de egyértelműek kimérhetők. Biztosra 16-magos Ryzennel lehet menni. Főleg úgy, hogy FSR-rel simán 1080p alatt is számoltathatsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Blabla bla. Nem baj ha hülyeséggel eteted a népet, csak vállanád is fel egyszer... (1080p-s render + FSR volt a téma 1-2 hete)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55371 üzenetére
Attól, hogy nem fogadsz el egy tényszerűen kimért problémát a GeForce-okon, még létezni fog, és nyilván amíg ez kezelhető annyival, hogy 1440p-re rakod a számolt felbontást, hogy GPU-limitbe kerül, addig ez nem akkora para. De ez a gond a felskálázási technikákkal érződni fog, mert azok bizony nem fognak ilyen magas felbontásban számolni, tehát a valóban számolt felbontáshoz közeli limitek fognak élni. Lásd a fentebb linkelt két tesztet. Erre figyelni kell majd a tesztelésnél, mert ha nem raksz elég erős procit a rendszer alá, akkor könnyen lehet, hogy a Radeonok bőven GPU-limitben lesznek akkor, amikor a GeForce-okat még a gyenge proci akadályozza a skálázódásban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Attól hogy geforce-om van és látom mennyire teheli a procit, még lehet hogy rossz a látásom
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55373 üzenetére
Nem is arról van szó, hogy mit látsz, hanem arról, hogy milyen limitekbe ütközik a rendszer alacsonyabb felbontáson számolt képkockákkal. Erről linkeltem két tesztet fentebb, ahol sok procival és sok VGA-val nézték a problémát. És továbbra is hangsúlyozom, hogy attól ez a jelenség nem szűnik meg, hogy félsz rákattintani a linkekre, mert nem kompatibilisek az adatok azzal a világgal, amit felépítettél magadnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Ok, értem mit mondasz. Pl. eddig egy processzor 720p-ben képes volt 100 frame-re, de 4K-ban a GPU miatt csak 70 képkockát kellett számolni.
Az FSR-rel a GPU felugrana 110-re, de a CPU még mindig csak 100-ra képes, úgyhogy 100fps-es CPU limit lesz.Vagyis képkockaszám-arányos a dolog, nincs explicit CPU-ra rótt erőforrásigénye az FSR-nek.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Jack@l
veterán
Komolyan azzal akarsz érvelni, hogy high-end procival valaki 480p-ről számolt fullhd-n fog játszani és akkor, szerinted, már lehet egy procilimit?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Busterftw
veterán
"Ez is benne lehet egyébként abban, hogy az AMD miért mér jelentős gyorsulásokat RDNA 2-re az FSR-rel"
Pont azert, amiert az Nvidia mer jelentos gyorsulasokat RTX-en a DLSS-sel.
Csak aztan atlagban nehogy gyorsabb legyen mint az FSR a szar dx12 implementacio meg a cpu limit ellenere.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55376 üzenetére
Sokkal reálisabb körülmények között bekövetkezik a GeForce-okon a DirectX 12-es alkalmazásokban a procilimit. Lásd linkek.
#55375 paprobert : Persze. A felskálázással hiába lesz 4K a kirakott a felbontás a számolt ennél sokkal kisebb, és arra már erősen érződhet egy procilimit. Ez egy ilyen móka. De nagyrészt ez elkerülhető az erős Ryzenekkel. Mi alapvetően azért mérünk a tesztgépben nyolcmagos Zen 3-mal, mert a hatmagossal már érezhetően büntit kapnak a GeForce-ok 1080p-ben, annak ellenére is, hogy a Radeonok tökre elvannak hatmagossal. Úgy gondolom, hogy 12-magos lenne az optimális, de egyelőre örülünk, hogy van nyolcmagos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
A.Winston
tag
Nemrég azt mondtad rdna-n jön ki az előny inkább, most meg rdna2 a példa. Most ez hogy van inkább? Én pont egy 5700 xt-t próbálnék cserélni, de ha pár hónap és jön egy driver amivel 50% lesz a kártyában akkor lehet nem erőltetem. Van olyan dizájn különbség fsr-t tekintve ami hatékonyabbá teszi újabb navikon?
nincs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz A.Winston #55379 üzenetére
Az RDNA 2-nek két előnye van, amiből profitál az FSR. A bitang nagy cache és a különböző AI-ra tervezett operációk, amelyek miatt a dedukciót gyorsabban tudja csinálni. Viszont az alap RDNA annyiban jobb, mint a korábbi dizájnok, hogy a két neuronhálót képes párhuzamosan futtatni.
Az eddigiek alapján az látszik, hogy a legtöbbet az a bitang cache használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gejala
őstag
Látom, még mindig bele vagyunk ragadva ebbe a csúnya gonosz CPU limitbe.
A gyakorlatban csak akkor érdekes a dolog, ha a CPU kevesebb fpst tud kipréselni, mint amennyire szüksége van az embernek.FSR-t mindenki csak akkor fogja bekapcsolni, ha alapból GPU limites és kevesebb az fps, mint amennyire vágyik. Így biztosan lesz gyorsulás. Lehet, hogy CPU limitbe ütközik utána, de ha eléri a megfelelő fpst, akkor mindegy a dolog. Senki nem fog gyorsabb procit venni, hogy aztán 160 helyett 200 fpst korlátozzon le 144-re. Ráadásul, aki most 144 fpssel játszik, annak úgyis van már erős CPU-ja, mert anélkül nem megy.
Akinek meg 60 fpshez kell FSR, annak végképp mindegy az egész CPU téma. -
Alogonomus
őstag
válasz gejala #55381 üzenetére
Viszont aki jelenleg egy játékban csökkentett beállításokkal tudja csak elérni a neki megfelelő fps-t, az az FSR segítségével például már nagyobbra állíthatja a draw distance értékét, bekapcsolhatja a speciális effektusokat, átválthat HD textúrákra, és hasonlók. Ezek még a valamivel életlenebb kép mellett is komolyan megdobják a játékélményt.
-
paprobert
senior tag
-
Jack@l
veterán
A cpu csunya nv témához felcsaptam a guglit:
https://www.techpowerup.com/review/intel-core-i5-11600k/16.html
Meglepődve látom hogy az amd procik sokkal jobban limitálják az fps-t 720p-ben, mint az nv kártyák[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
félisten
válasz Petykemano #55385 üzenetére
#objektivitás#Abu#AMD
no hit[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #55385 üzenetére
Van rá módszer(amivel a jpg minőségromlását is mérik), de az meg kinek lenne jó...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55384 üzenetére
Ha megnézted volna azt a két linket, amit adtam, akkor tudnád, hogy ez igazából csak a DirectX 12-es játékokban jelentkezik. DirectX 11-ben és Vulkan API-val nem, ott valamiért nincs olyan gondja az NV-nek, hogy hamarabb fut CPU-limitbe.
#55385 Petykemano : Van. Két képet össze lehet hasonlítani pixelenként, és az eltérés erősen objektív adat. De a felskálázis eljárások eleve olyanok, hogy a hiányzó részleteket neuronháló(k) segítségével pótolják. Tehát pixelről-pixelre vizsgálva mindenképpen jelentős eltérés lesz a natív és a felskálázott kép között, mert se a DLSS, se az FSR neuronhálója nem alkalmas arra, hogy hajszálpontosan ugyanazt az eredményt adja, mint a natív felbontás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Megnéztem már anno amikor kijött. Azóta volt jópár driver frisítés. Még mindig nem értem hol fogja megakasztani a 16 magos 5xxx-es ryzent egy 3060 akár fullhd-ben, akár 720p-ben.
Ha meg is akasztja, az bőven 100, de inkább 200 fps felett lesz. A 6 magos intel is teljesen jól skálázza a 3080-at.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
válasz Jack@l #55392 üzenetére
Erősebb kártyáknál jön ki a limit alacsony felbontáson, ha nincs alatta elég erős proci. Ez a limit úgy értendő, hogy ugyanazzal a gyenge processzorral az AMD kártyák több FPS-t adnak, mint az erősebb NV kártyák. Példa:
De annak ellenére, hogy kimérhető dolog, eléggé valószínűtlen, hogy előfordul ez a felállás. Ki raknak 3090 alá 1600X-et?
#tarcsad
-
Z10N
veterán
https://videocardz.com/newz/amd-says-something-big-is-coming-likely-radeon-pro-with-navi-21-gpu
https://videocardz.com/newz/amd-radeon-pro-w6800-to-be-the-first-navi-21-graphics-card-with-32gb-memory
Azert az rohej, hogy a w6600 hamarabb jon, mint a desktop. Ugy latszik sz@rnak nagyban a nepre. Elobb kap a tesla, pro szektor, mobil szektor, stb.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6900-xtx-reappears-in-a-custom-pc-as-rx-6900-xt-lc
6900XTX referencia hutessel
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
imi123
őstag
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- MSI GTX 1080 OC AERO