Új hozzászólás Aktív témák

  • Thrawn

    félisten

    válasz killbull #55748 üzenetére

    Ha jól látom akkor csak 1-2 játék van aminél komolyabb lassulást okoz, leginkább akkor ha elfogy a 4GB VRAM. A 6600-asok nem 8 GB-osak lesznek?
    Úgy látom mivel PCI-E 4.0-s lapom van így nem érintene a lassulás. Innentől kezdve csak a belebegtetett MSRP árral van bajom. Köszi a linkeket.

    Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

  • killbull

    aktív tag

    válasz #32839680 #55749 üzenetére

    Gondolod hogy átlagfelhasználó Biost akar frissítgetni? Bemegy Jocó a boltba mert benyelte a marketinget és vesz egy ilyen PCIe x8 as kártyát és mondjuk 3 - 4 éves a gépe, szted érteni fogja hogy sz r amit vettél, hozd be a boltba a géped és megcsináljuk. Nem poénból én is bemegyek a kedvenc boltomba nem látsz mást csak 95% ban NVIDIA t.

    Nézd meg: [link]

    AMD ből azt hozzák amit rendelsz. Élő példa voltam ebbe a boltba az 5 napos kínszenvedésemmel hogy 5500XT t mertem venni és 5 napig szervezbe állt a gépem mert 30 percenként csontra fagyott bármit csináltál, pl youtube videó akármi se zene hallgatás, játékról nem is beszélve random fagyások. És minimum 3 drivert kellett végignézni melyikkel lehet használni rendesen. Én csináltam hülyét magamból, és ugráltam örömömben mikor eladtam egy bányásznak!

    Nem leszek itt kapu őr csak leírom a tapasztalatimat, most is van egy fórumtárs kapott kölcsönbe egy AMD kártyát mert problémája volt azzal kellett kezdeni hogy milyen trükköt kell alkalmazni hogy ne tekerjen maxon a VRAM órajele, mert AMD képtelen rá hogy felraksz egy drivert és pöccre menjen. Egyáltalán minek ilyen tuning meg ilyen baromságok egy driverbe? Stressz teszt???? Miért kell alapból undervoltal foglalkozni állandóan, miért nem lehet rendeltetésszerűen csak betenni a gépbe és használni? AMD hez lassan mérnöki végzettség kell vagy tanfolyam hogy értsd mi mit jelent? Egy átlagfelhasználó ilyenekhez nem ért! :C

    Másik oldalt érdekes nem kell így teleszemetelni a drivert, beteszed a gépbe és megy!

    [ Szerkesztve ]

  • Obliterátor

    tag

    válasz b. #55742 üzenetére

    Nem haragszom , de egyszerűen kifejtem neked : mivel régóta folyamatosan követem a topikot van szerencsém hónapok óta követni azt a fika hadjáratot , amit az AMD ellen folytatsz. Nem mondom h nincs benne igazság csupán az zavar h a konkurencia hasonló topicjába még egy rossz szót se szóltál soha pedig ott is van egy ugyanilyen fos termék. Ha hiteles és korrekt akarsz lenni akkor miért csak itt megy a hadjárat ? Vagy ez csak arról szól h utálod Abu-t s ha ír valamit akkor azonnal ugrani kell rá ? . Az emberek munka után nem ezért járnak fel ide h ezt olvassák hanem h érdeklődjenek a hardvare piac aktuális állásáról. Majd ők levonják a megfelelő következtetést a várható paraméterekből.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #55740 üzenetére

    Az a lényeg itt, hogy ha egy AMD VGA-t tesztelsz mondjuk Ryzen 3900-zal és mondjuk Ryzen 5600X-szel, akkor a két eredmény között alig 5-8 százalék lesz az utóbbi javára. Az erősen CPU-terhelés játékokban is, 1080p. Ugyanez a GeForce esetében 20-30% is lehet a Zen 3-as proci javára. Különösen az olyan CPU-igényes játékban, mint mondjuk az AC Valhalla. Utóbbit régóta tervezzük berakni a tesztekben, de a Zen 2-es tesztprocival gyakorlatilag az 5600XT-t nem tudta megverni 1080p-ben a 3090. Ott sorakoztak 1-3 fps különbséggel a GeForce-ok középkategóriától a csúcsig. Viszont a Zen 3-ra való váltással elkezdtek a GeForce-ok is skálázódni, még mindig nem úgy, mint a Radeonok, de már csak az 3080-3090 tűnik procilimitesnek. 1440p-ben már csak a 3090 nem tudja kifutni magát, de nem extrém mértékű a limit, mint Zen 2-vel. A Zen 2-Zen 3 váltással a 3090 60%-ot bőven gyorsul 1080p-ben ebben a játékban. Érezhető, hogy mekkora a limitben volt, és még most is abban van, csak nem annyira már.

    A TPU is Zen 3-mal mér már, ráadásul ők 4,8 GHz-ig tuningolják a CPU-t. Mi alapon működtetjük. És még így is limites náluk a Valhalla 1080p-ben, de persze nem mérik azt az egymás mögötti sorakozást a GeForce-oknál, amit mi Zen 2-vel.

    És ez a limit 4K-ban kezd megszűnni. Nem tűnik el teljesen, de láthatóan jobban érzik magukat a GeForce-ok.

    Az erőteljes limit egyébként megfigyelhetően azokban a játékokban fordul elő, amelyek erőteljesen építenek a DirectX 12 bindless bekötési modelljére, amelyek mondjuk Future_Level_11_0 GPU-n is elindulnak, azokkal sokkal kevesebb baja van a GeForce-oknak. Némi limit lesz így is, de közel sem akkora, mint egy olyan játéknál, ami Future_Level_12_0 szintet kér minimum.

    A másik tényező, amit megfigyeltem, hogy ha egy játék nagyon sok barriert alkalmaz (akár azért, mert szarul van megírva, vagy mert ez szükséges), akkor a GeForce driver valamiért megbolondul, és elkezdi szórni a driver barriereket, mintha nem lenne holnap. Szinte mindenhova, olyan helyekre is, ahova az AMD drivere nem is tesz, ergo egy csomó olyan helyen, ahol ez eleve indokolatlan, teljesen megakasztja a GeForce driver a feldolgozást. Ilyen játék például a Cyberpunk 2077. És ennek az eredménye ugyanaz, mint fentebb: CPU-limit az erősebb GPU-kon.

    Ami 4K-n, elkezd javulni:

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Abu85 #55767 üzenetére

    Ez így eléggé érthető, szerintem ebből mindenkinek le kell esnie, miről beszélsz. Akinek nem, az nem is akarja megérteni.

    Egyet fejts ki légyszi, mi az a (driver) barrier?

    #tarcsad

  • Busterftw

    veterán

    válasz Abu85 #55767 üzenetére

    En nem tudom miert csodalkozol, a 2080/Ti tesztben is bottleneckeltetek oket 2700x-el.
    Konkretan errol szolt az egesz topik, minden mas tesztben ahol egy 9700k volt vagy akar egy 9600k sokkal nagyobb volt a kulonbseg, de te csak annyit mondtal, hogy a 2700x-nel nincs gyorsabb proci, meg hogy a Windows 10 oktoberi frissitese igy megy ugy.

    Nem azzal volt gond, hogy 2700x-el teszteltetek, de igen is bennhagytatok 15%-ot a kartyakban.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Busterftw #55770 üzenetére

    Csak egy apró tényező, amit nem veszel figyelembe, hogy a Radeon nem limites, az skálázódik Zen 3-asnál jóval lassabb procikon is. Ergo nem a lassabb proci a gond.

    #55768 Yutani : A barriereket az explicit API-k tették láthatóvá. Ezek mindig megvoltak, csak a régi API-kkal kizárólag a driver gondoskodott arról, hogy memórián belül az operációk jó sorrendben történjenek. Ezt úgy tették meg, hogy ha egy operáció írt valamit a memóriába, és fontos volt, hogy egy másik operáció csak az után írhasson, akkor az elsőre alkalmaztak egy barriert. Az explicit API-kkal annyi változott, hogy erről a fejlesztőnek kell gondoskodnia, de a driver barrierek ettől még nem tűntek el teljesen. Léteznek redundáns operációk, amelyeket felismer a meghajtó, és vagy eltünteti őket, ha erre lehetőség van, vagy korlátozást alkalmaz, hogy helyesen működjenek. Nagyrészt az egész a fejlesztők felelőssége, hiszen ha jól optimalizálnak, akkor a meghajtó képes helyesen dönteni, de ha ez nem történik meg, akkor a meghajtó megítélésén múlik, hogy mihez kezd a redundáns operációkkal. A kérdés itt az, hogy ezek mikor kellenek, és mikor nem. Általában az szokott erről dönteni, hogy az alkalmazást melyik hardverre írták. Ha Radeonra, akkor az AMD meghajtója tud hatékonyabban dönteni arról, hogy mikor dobja ki a redundáns operációkat, és mikor alkalmazzon rájuk driver barriert. Ha GeForce-ra írták a programot, akkor az NV drivere van jobb helyzetben, és valószínűleg az AMD drivere fog rosszabb döntéseket hozni.
    Valószínűleg az is számít, hogy egy programban jól batch-elik-e a barriereket. Az NV azért elég sokszor ordítja a fejlesztők képébe, hogy batch-batch-batch. Ami amúgy tényleg hasznos, de lehet, hogy ők tudják a driverükről, hogy a nem jól batch-elt barreireknél a driverük kevésbé jól kezeli a redundanciát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák