-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz Jack@l #54749 üzenetére
Nincs olyan, hogy "raytracinget", az nem egyetlen művelet. Az Nvidia RT magjai a DXR API rengeteg lehetséges funkciójából egy bizonyos halmaz használatához kimondottan hatékonyak. A maradék funkciókat pedig csak közepes, vagy rossz hatékonysággal tudják kezelni.
Az Nvidia készített egy versenyautót, ami versenypályára nagyon jó, terepre nem annyira. Az AMD készített egy városi autót, ami versenypályára nem ideális, de cserébe terepen is tűrhetően elboldogul. -
félisten
válasz Alogonomus #54751 üzenetére
zagyvasag Az RT gyorsítók speciális muvelethez vannak fejlesztve másra nem alkalmasak. BVH és RT interrsection check. Az Nvidia szerint ezt 6x gyorsabban végzi el az architektúra, mint e nélkül tenné.
Melyik terepen nem boldogul az Ampere ahol az RDNA igen? Tehát van két architektúra amelyik raszterben egyforma gyors RT alatt meg az egyik lényegesen gyorsabb mégis a másik a jó megoldás. Érdekes meglátás...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Hol mondtam azt, hogy a másik a jó megoldás? Egyértelműen jó megoldás nincs, csak kompromisszumok, amik egyik esetben egyiket hozzák jobb helyzetbe, másik esetben másikat. Egyik merevebb, de a jelenlegi felhozatalhoz jobban illeszkedik, mert a felhozatalt ahhoz tervezték; a másik rugalmasabb, de még nem nyilvánvaló a rugalmasságának az egyértelmű haszna.
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #54753 üzenetére
Csak jelenleg az latni, hogy egyedul az AMD kompromisszumos.
Hiaba latod az Nvidia megoldasat "specifikusnak", ha ekozben a letezo kb osszes tesztben/jatekban sokkal gyorsabb.
Tehat a peldadat nezve inkabb az AMD egy varosi auto, az Nvidia meg egy gyorsabb varosi autot.
En nem tudok olyan jatekrol, ahol az Nvidia kifejezetten gyorsabb vs alig gyorsabb. -
-
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #54754 üzenetére
"En nem tudok olyan jatekrol, ahol az Nvidia kifejezetten gyorsabb vs alig gyorsabb."
Pár hozzászólással fentebb pont ott van erre a válasz. A jelenleg elérhető játékok majdnem mindegyikében a sugárkövetést még az Nvidia kártyák képességeihez igazították, mert korábban - az adott játék fejlesztésekor - csak az Nvidia kártyáin volt elérhető a sugárkövetés.
Ebből a tesztből kiemelt grafikon jól megmutatja, hogy mennyit számít, hogy RX 6000 előtti a játék, vagy utáni. A Turing időszakban tudatosan a kritikus 8 GB alá szorították le a maximális memóriahasználatot, míg az RDNA2 időszaktól kezdve a látvány javítása érdekében feljebb engedték a maximális memóriahasználatot, amitől el is véreznek a 8 GB-os Nvidia kártyák. Nvidia-szponzorált címben kicsit - amit adott esetben a DLSS még kompenzál -, AMD-szponzorált címben súlyosan. A jövőben pedig valószínűleg ez az újabb játékokban tapasztalható helyzet lesz a gyakori, mert a stúdiók között verseny van, és a magasabb memóriahasználattal magasabb képminőséget is tudnak nyújtani, ami a játékot csábítóbbá teszi. Most még csak 4K esetén kevés a 8 GB, de várhatóan hamarosan a 1440p is túlcsúszik a 8 GB-os határon.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #54760 üzenetére
Az AMD-ben van egy rakás fixfunkciós egység RT-re. Nagyjából ugyanazok megvannak, amik az NV-nek, csak az AMD-nél a traversal programozható.
Ezt amúgy az NV-nek sem kell áttervezni. Egyszerűen csak kikapják a traversal unitot, úgysem lesz haszna.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz #32839680 #54760 üzenetére
Egyáltalán nem helyesen.
Ha így lenne nem kímélnék ennyire a kártyáikat. Fordított helyzetben már Nv szét lett volna szedve .
Egyetlen támogatott játékukban sincs más, csak árnyékolásra RT. Lehetőleg az összetett, több funkcióra épülő RT-t kerülik mert kb az lesz az eredmény, mint a CP 2077 alatt. - 70 %.
Közben meg azokat a szerencsétlen árnyékokat amiket raszteresen, statikus világítással hoznak létre ellövik jó messzire, hogy kifusson az Nvidián 8-10 GB rammból és azt olvashassuk itt ,ahogy ez kell nekünk. Dehogy is. Az RT nek nincs hardveresen határa, nincs elég erős hardver hozzá, csak maga az élet.
Egyszerűen kevés hozzá a RDNA 2 és ami azt illeti az Ampere is nagyon. Lehetne ezt szépíteni, meg bevenni amit a főni mond de ez nem igaz.
Van benne dedikált egység, de azok úgy működnek mint a GPU többi része ha nincs aktív RT.
Viszont ha van, akkor az a számítási teljesítmény kiesik az általános számítási teljesítményből, aktívan részt vesz a BVH ban és az ütközések számításában de közben kiesik a raszterizációs folyamatból és mivel ezek hibrid megoldások az is egy fontos tényező... ez kell hogy egyáltalán fusson rajt az RT értékelhető sebeséggel.
Nem véletlenül csinált a Nv a fix funkciós hardverelemeket erre.
Programozható bejárás kell ez tény, de az mellé kell rohadt sok számítási teljesítmény és egyelőre még egy 3080-90 ból sem lehet feláldozni ha az RT aktív semmit.
Ez van: nem lesz a DXr1.1 semmivel sem jobb nekik.
Példának Port Royale, ami egy gyártó független bench, DXr 1.1 támogatású, összetett RT -t használ.Ezért van az, hogy szabványos kódot erőltetnek hanem a saját megoldásaikat és igyekeznek minél kevesebb RT-t belecsempészni a saját címeikbe, mint ahogy teszik ezt most .
Ahogy benyelnek egy összetett RT effekteket futtató játékot már 60-70 % alá esik az RDNA2 teljesítménye. Amúgy mind Dirt 5 mind WOW utólag beépített RT-t használ, Godfallt az alapoktól építették, de ott is csak árnyékokra.nem támadom őket, csak megint a van, hogy nincs memsávszél,. nincs RT sebesség , árnyékokra RT-znek,használnak és azt olvashatjuk itt hogy ez mennyivel jobb mert nem látható távolságra is számol ütközést árnyékokra, statikus megvilágítás és tükröződés mellett ami az orrdo elött zajlik,,de ez jó, jobb mint bármi más..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
félisten
válasz #32839680 #54767 üzenetére
Egyetértek ezzel nagyon. De jönni fog az is hamarosan.
A DLSS nek is lesz majd új verziója szerintem.
Ps5 jó kis gép ,de a Spiderman elég kettős amúgy. Jó benne az RT de a textúrákat nagyon lecsapja sokszor, csak nem feltűnő gyorsabb mozgó képen. Gyors játék és ügyesen használja ki a technikát meg a hardvert és okosan készítették el.
Épp most szenvedek vele amúgy, miközben írom a kommentet[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Jack@l
veterán
válasz Alogonomus #54751 üzenetére
Jonak magyarazod
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
X2N
senior tag
Ezt a beam tracing-et nem lehetne használni? Sokkal gyorsabb mint az RT és nincs zajosodás. A sokezer sugár helyett csak pár száz beam-et kell kilőni... Techpoweup-on hivatkozott rá az egyik user az új nVidia Attic demóhírnél.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Z10N
veterán
Mindig van lentebb...
Newegg is now accepting payments with Dogecoin
Meanwhile...
GPUs in Stock - The pricelist!
(hint: "msrp" prices)egy a sok kozul, lehet bongeszni
http://www.coolpc.com.tw/https://www.youtube.com/watch?v=xuAjZThqL8U
https://www.youtube.com/watch?v=54vZjoSirzM
https://www.youtube.com/watch?v=EQvdUwAZj1M
https://www.youtube.com/watch?v=R-yGzfvHznA
https://www.youtube.com/watch?v=CGrwpB4qp-w[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Devid_81
nagyúr
Konkretan az egesz lancot lehetne likvidalni, mert ebben benne van mindenki.
Csak annyit latnak, hogy magasabb aron is viszik a cuccot, emiatt is az egesz ar orulet.
Nem is fog ez egyhamar helyreallni.Nem a banyaszokat akarom bantani, de az hogy az akadozo ellatasban ahogy az uj VGA release utan az arak felmentek 3x-ara, es meg igy is eladhato minden, abbol azert nagyon kivettek a reszuket ezzel a mostani coin bohockodassal.
Kivancsi lennek arra, hogy kb mennyi GPU/VGA kerult eddig ki mindket oldalrol, mennyivel tobb/kevesebb mint mondjuk egy regebbi releasenel ahol nem volt covid, az sokat elarulna arrol, hogy mekkora baj volt gyartas oldalon, illetve lehetne tippelni arra is ha egyszer borul a coin akkor milyen VGA tomeg lesz hirtelen elado "soha nem banyaszott" jeligevel szamlaval hasznaltan...es egy szamlan lesz 10 VGA stb....
...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mostani API-kkal nem. Kelleni fog hozzá a Microsoft új API-ja, ami sokkal nagyobb programozhatóságot kínál. Egyébként az Xbox Series S/X-nél már van beam tracing hangra, de ez az API egyelőre konzol only.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
nagyúr
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #54776 üzenetére
"bármilyen okból" - erre tudsz mondani egy-két lehetséges szcenáriót?
Jelenleg a (befektetői) világ nagy része remek értékmegőrzőként, befektetésként gondol a kriptovalutákra. Egyébként döbbenetes, de már közel 5000-t jegyeznek!
A befektetési-értékmegőrzési jelleg miatt felfelé menetelő árfolyamokra ugrottak rá a bányászok. A kereskedelmi megoldások (elfogadóhelyek) meg már erre röppentek. De a rendszer tartóoszlopa - még - nem az "politikamentes pénz", hanem a "digitális arany" értékmegőrző-befektetési eszköz jellege.
Amíg az árfolyam megy felfelé, addig mindig meg fogja érni új és új erőforrásokat csatasorba állítani a bányászatra. Olyan ez, mint ahogy az olaj esetén is ahogy ment fel az ára, úgy nyitottak meg korábban is ismert, de drágán felszínre hozható olajmezőket.
Ha és amennyiben nem megy feljebb a coinok árfolyama, és továbbra is folyamatosan nő a rendszerek működtetésére fordított számítási kapacitás, akkor persze szép lassan eljuthatunk oda, hogy egyre kevésbé fogja megérni új és új hardvereket beállítani.
De ez lehet, hogy csak akkor igaz, ha nem nő meg a tranzakciószám a kereskedelmi felhasználással.De mégis mitől csökkenne az árfolyam?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yany
addikt
Én csak azt nem értem, miért nem csinálja minden bolt (nem csak gyártó), amit az EVGA: feliratkozol és sorrendben kiosztanak neked egy terméket MSRP áron. Ennyi. Egy high-end GPU sosem élethalál kérdés, pont jól működne rá egy-egy ilyen queue mindenhol.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Z10N
veterán
Ekozben Taiwanon meg senkinek nem kell uj GPU.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #54778 üzenetére
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #54784 üzenetére
Ugyanezt mondtam. Erre meg rajon a banyaszat es a visszatero covid mutaciok. Itt 2025-ig senki se szamitoson normalizalodasra. A kapzsisag, nyereszkdes es a mertektelenseg mindent felemeszt.
Es akkor meg kihagytam a fokozodo Kina-Taiwan konfliktust, a wc papirkent nyomtatott dollart es az arviz/foldrenges/aramszunet-t.
Mar varom a paintbe rajzolt rtx4090-t amit NFT-kent adnak majd $20000-ert es megveszik. Persze csak biotcoinba, mert az lesz a meno.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
A korabbi ketkedoknek: GPUs in Stock are not Empty Boxes.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #54784 üzenetére
Nem értem, hogy keletkezhetett hirtelen ilyen hiány. Mintha többszöröse lenne az igény az eddiginek és ezzel párhuzamosan megfeleződött volna a gyártó kapacitás.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #54789 üzenetére
Hivatalos és hiteles infó szerintem nincs erről. Csak nyomok, jelek.
Például
- a JPR által jelentett 30%-os keresletnövekedés a notebookokra.
- eközben az Intel lapkái évről évre növekednek és nem tudtak még 10nm-re ugrani. Nagyobb chipekből bizonyára kisebb volument tudnak szállítani - azonos kapacitást feltételezve.
- PS5 és Xbox pont tavaly év végén érkezett meg, azt is gyártani kell
- még eléggé hard evidence az is, hogy az nvidia bevételei és profitja az elmúlt két negyedévben rekordokat döntögetett. (Bányászat?)
- A covid miatt felgyorsult az átmenet a felhőbe, illetve megnőtt az igény a infrastruktúrára. A kommunikációs platformok biztosan bővítettek kapacitásokat.
- a Milan elég kelendő (lehet). Ez az első, ami egyértelműen - nem csak magszámmal - megelőzi az Intel kínálatot.
- felfutóban van a Machine Learning piac
- mindezeken felül szerintem a ZION által linkelt videója, amik arról tanúskodnak, hogy Taiwanban nincs hiány, arra utal, hogy lehet némi gond az ellátási láncokkal is. Szerintem ennek köze lehet ahhoz, hogy Kína Taiwan körül gyakorlatozgat.Ezek közül tényleg egyik sem kifejezetten olyan, amire azt Lehetne mondani, hogy bármelyik nap megszűnhet. Talán a notebookok iránti kereslet lehetne. De a CPU piacon most indul be a verseny. A következő években gyorsabban fognak avulni az eszközök. Tehát növekedhet a kereslet új eszközökre a covid nélkül is.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Devid_81
nagyúr
Unreleased AMD Radeon RX 6900 XTX with water cooling allegedly pictured
What is important to note is that AMD recently launched its new Navi 21 GPU codenamed XTXH. It is a factory pre-binned chip that board partners now use for super high-end models such as ASRock RX 6900 XT OC Formula, Sapphire RX 6900 XT Toxic Extreme or world-record-breaking PowerColor RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate. One would guess that this Navi 21 variant was originally planned for this liquid reference design, but due to very limited supply
Oh aszondja limitalt volt nagyon azert nem lett vegul kiadva.
Ennyi erovel egyik RDNA 2.0-at se kellett volna, azok is mind limitaltak[ Szerkesztve ]
...
-
Z10N
veterán
Mas tema. Erkezik a "BF6". Az AMD helyeben olyan akciot csinalnek, hogy a jatek melle kartya vasarlo kupont adnak. Amely feljogosit egy darab rx6000 kartya vasarlasara msrp aron. Tehat nincsen ingyen jatek, mint anno, nincs kedvezmeny, hanem csak kupont adnak lehetosegkent.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yettel topik
- Windows 10
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Diablo IV
- Gaming notebook topik
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- MSI GTX 1080 OC AERO
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel