-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Callisto
őstag
válasz awexco #50601 üzenetére
Vannak helyzetek ahol valóban nagyon hasznos az upscaling, de a 73 fps-t nézem, mert maradok a minőségnél. Sőt, ha lehet inkább maradok a kevesebb FPS-nél natív felhasználással és állandó pacing-gel ha nem multiról van szó. Sokkal többet számít nekem a minőség, de ez én vagyok.
Eddig egy helyen láttam valóban nagyon jó és számomra nem zavaró AI upscaling-et: a madVR-ben. Biztosan van más videófeldolgozó is ami még jobb, de még ez is úgy megzabálja a GPU-t maximális beállítással, hogy öröm nézni a "slideshowt". Igaz real time, ezért nem csoda, de éppen ezért is olyan jó.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Petykemano
veterán
A DLSS-ben ha jól tudom, már most is van olyan funkció, vagy jellegzetesség, hogy ha mozog a képernyő, akkor azért gyengébb a minőség, de amikor megáll, akkor kitisztul, kiélesedek.
bocs, ha kicsit pongyolán fogalmazom meg.
Van egy másik érdekes fícsör, a Variable Rate Shading, ami ha jól tudom, szintén érkezik az új konzolokkal és biztos az RDNA2 alapú AMD gpu-k is tudni fogják.
Ez valami olyasmiről szól, hogy a frame bizonyos részeit, ami kevésbé látványos, kevésbé változik, kevésbé látható, távolabbi, stb, lényegében alacsonyabb felbontással rendereli.
Már a VRS-t össze lehetne kötni a DLSS-szel úgy, hogy a frame célfelbontása állandó, viszont a frame bizonyos részeit alacsonyabb, a fontos részeit magasabb felbontásról skálázza fel, szükség esetén akár natív felbontáson is megjeleníthet, ha a minőségi igény megkívánja.
Az jutott eszembe, hogy vajon össze lehetne ezt még kapcsolni a Radeon Chill-lel. Tudom, azt sokan nem szeretik, mert ki az a lökött, aki mondjuk 60fps-sel akarna játszani, amikor játszhatna 90-nel, vagy akár 144-gyel is?
De valahogy a chill is elemzi, hogy mozog-e a játékos, vagy van-e user input, és vissza tudja venni az fps-t. ha egyébként nem történik semmi és így energiát takarít meg valamint hőpuffert képez.Ezt tovább lehet fokozni azzal, hogy chill nem csak a frekvenciát veszi vissza, hanem a felskálázás forrásfelbontását is lejjebb tolja. Bár természetesen a Chill a user inputra figyel, a működése az, hogy lecsökkenti az fps-t, úgy is fogalmazhatnánk, hogy kihagy komplett képkockák renderelését.
És itt most megpróbálom összerakni a hármat.
Vajon megoldható-e az, hogy a frame kevésbé fontos, vagy háttérben levő, stb részeit (amit a VRS alacsonyabb felbontáson renderelne), egyszerűen ne is renderelje még akár alacsony felbontáson se (amit DL upscaling technikával lehetne a kívánt célfelbontásra skálázni), hanem a frame-nek azt a részének renderelését hagyja ki és bízza rá a DL upscaling technikára, hogy az előző képkocka alapján töltse ki?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Mumee
őstag
válasz awexco #50601 üzenetére
Az én szemem nem bírta a Balanced DLSS-t se igazán, nem beszélve Performance meg Ultra Performance-ról, de ez én vagyok.
#50604 Petykemano : Igen a Radeon Boost. A nem látható részek renderelésére eddig is próbálkoztak különböző dolgokkal, van is most is valami hasonló, múltkor ha jól emlékszem Abu írt valami ilyesmiről, hogy lehet hogy lesz a Navi2-ben.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Petykemano #50603 üzenetére
VRS igazán VR ben lesz hatásos szerintem.
DLSS pedig RT hez lesz szükséges. A navinak jó fog jönni egy DLSS szerű ficsőr, valószínűleg az új konzolok is ilyen eljárások együttesét vetik be hogy rétékelhető 4 K vagy 1440P sebességet tudjanak letenni az asztalban, nem natívban fogják ezt hozni."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
awexco
őstag
Számomra 2 kérdés van .
Vegyük alapnak azt , hogy a rdna2 megfelően partyban lesz teljesítményben az rtx3080 al .1. : AMD/RTG A konzol kiadásokat leszámítva magától nem tudja mit kellene csinálni , hogy jó kártyákat gyártsanak ?
2. : Azok a fejlesztők akik a konzolokon dolgoznak majd ha végeztek utána ? Eltűnnek ? Hibernálják őket ? Mert a felszabaduló kapacitás segítségével jobb temékeket fejleszthetnének .
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
válasz Malibutomi #50607 üzenetére
De nem az előző konzolok óta fejlesztette ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
félisten
válasz awexco #50606 üzenetére
Mindegyik cég ,Nvidia és AMD is tanult ( szerintem ) Intel hibájából. Intel legnagyobb lemaradását most annak köszönheti, hogy a zseni vezetés úgy döntött nem kellenek a régi fejlesztőmérnökök mert úgy sem kell nekik kapkodni alacsonyabb csíkszélre. Leállították az ilyen irányú fejlesztéseket és elküldték a mérnököket és élvezték az extra osztalékokat.
Most pedig minden 5x annyiba kerül nekik .Nvidiánál kifejezetten kiemelt pozícióba vannak ezek a mérnökök, anno még a tavaszi COVID idejében volt erről nyilatkozat a N.T. nek, hogy extra pénzt és lehetőségeket kaptak.
Amíg ilyen erős cégek vannak a piacon, addig itt hátradőlni nem lehet és a legnagyobb értéket ezek a nagy tapasztalattal rendelkező mérnökök képviselik ."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz awexco #50606 üzenetére
1. A konzoldizájnokra vonatkozóan az RTG nem dolgozik. Az egy leválasztott ágazat az AMD-n belül. Le tudnak kérni technológiákat az RTG-től, de vissza oda technológiát nem juttathatnak licenc nélkül.
2. Dolgoznak más semi-custom projekten. Nem csak a konzolokat kell összerakni, a Frontier és az El Capitano is egy semi-custom rendszer. Van egy rakás semi-custom megrendelés, és emellett a Sony és a Microsoft is fizeti az R&D zsét a konzolok továbbfejlesztéséért.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
Navi 21 XT (ASUS Strix)
Na de Mumee hol vagy már megint?[ Szerkesztve ]
-
PitLee
őstag
RDNA2 bemutatóra
2020.10.28 12Pm EST írnak
az elvileg nálunk 2020.10.28 17:00[ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
Persze van új is a nap alatt.
A CPU eventen bemutatott VGA idején még gond volt a driver-el, így jóval alacsonyabb órajellel történt a teaser és a GPU órajeléhez van kötve az Infinity Cache sebessége is.
Big Navi CU-nként 15% ipc liftet kapott ( vs rdna1) + clock speed emelés.
Igor TBP számolása 320W/355W túl magas. Annál alacsonyabb lesz.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Ha a Navi tenyleg jo lesz es hozzak ezeket az orult orajeleket akkor en megveszem a legbolondabb tuningkartyat ami lesz belole.
Utoljara ilyet a 290X Lightninggal csinaltam, szoval hajra AMD.
-
Mumee
őstag
válasz Malibutomi #50620 üzenetére
Én papíron a sima 6800-at céloztam be vagy a 3070-et.
Minden ár/teljesítmény függvénye és elérhetőség logikusan. -
awexco
őstag
válasz Malibutomi #50620 üzenetére
Sapphire az szokta a legjobb kártyákat csinálni ...
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
Ja mi a helyzet GPU gyorsított tömörített fájlrendszerrel ?
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
Volt már ?
[MALL] <---- INFINITY GAME CACHE TRAVERZAL DDDDDI5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Mumee
őstag
-
#09256960
törölt tag
válasz Sundesz #50635 üzenetére
Nem volt sehol elnevezve XLnek mindenhol sima 6800nak volt írva.
Nem tudom ezt most honnan veszi Yuko.
Inkább az a veszélyes hogy a média már úgy tálalja hogy 2,5 GHz fölötti példányok is várhatók.
Jó a 2.501 is felette van, de hát nem kellene. Ez már így is brutál.Yuta: jó az új fekete pólód régi kékkel mi van ? Emó lettél ?
Mondtam hogy ne sértsd meg az NDA-t csak mi ketten tudhajtuk hogy gyorsabb mint a 3090
este viselkedjél mert veled akarunk itt holnapután popkorozni hatkor[ Szerkesztve ]
-
SaGaIn
senior tag
válasz #09256960 #50636 üzenetére
Én csak azt nem értem mi értelme van három ennyire közel álló kártyának (64-72-80SP) szerintem bővel elég lett volna a (40-64-80) kártyák.
Vagy kellett volna (64-80-96)-os GPU-t csinálni. 96SPvel biztosan meg lehetett volna verni az nVidiát[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
-
SaGaIn
senior tag
válasz awexco #50639 üzenetére
Elérte már a maximális legyártható merétet eza chip? úgy tudom a nVidiáé nagyobb...(négyzetmiliméterre) a 2080Ti 754 mm2 volt...
[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
SaGaIn
senior tag
válasz awexco #50641 üzenetére
Tesla V100 815mm2, Ez volt a legnagyobb amit valaha gyártottak
A navi 21 elvileg 505mm2--- ha ez igaz és még rádobtunk volna 20%-ot (80SP--->96SP) kb akkorák lennének mint az nvidia 3090 628mm2
Ezt az elméletet követve belefért volna még egy nagyobb "flagship" prémium áron
Kicsit úgy érzem nem is akarják úgy megverni az nVidiát, mint ahogy az Intelt most megverték (hogy szinte mindenben jobbak legyenek)
[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Alogonomus
őstag
válasz awexco #50641 üzenetére
Talán nem is közvetlenül a legyártás ára lenne magas, hanem a selejtarány kezdene gondot okozni. Minél több tranzisztorból áll egy chip, annál nagyobb eséllyel lehet a chip valahol-valamiért hibás.
Turing időkben például kvázi hibátlan Titan alig jött le a gyártósorokról, 94%-ban (4608/4352) hibátlan 2080Ti már volt értelmezhető mennyiségű, de csak 66%-os minőségű 2080 Super chipekből lett jelentősebb mennyiség. -
#09256960
törölt tag
válasz SaGaIn #50637 üzenetére
Erre két reális lehetőség is van.
Már meséltem itt hogy minden GPU-t túl gyártanak pár CU-val tehát egy Vega 64 +2-4 CUval készül.
Ha ők a 80 CUsal egy exclusive Limited Editionnak kezelik akkor ez így érthető elhagyta a pluszt !
80 CU a nagyon max ami ritka a gyártásban
72 a Normál betervezett.
és 64 CU a selejt.
A másik lehetőség hogy ez nem azonos hanem az MI 100 vagy mi jön most PRO-ba? annak a selejtje a 80 CUs. -
PitLee
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz SaGaIn #50637 üzenetére
Nem akarok úgy pózolni, mintha tudnám, hogy működik a tervezés, de azt valószínűsítem, hogy kétféleképpen lehet megoldani a redundanciát:
- beépíted a számolóegységekbe
- többet számolóegységet építesz be.Most itt számolóegységnek vegyük a CU-t.
Így vagy úgy, de a hibatárés extra tranzisztorokat igényel.Ha a több számolóegység mellett döntesz, akkor a hibátlan példányok alacsony tranyóköltséggel is jók lesznek, a hibásakat meg vágni kell.
Aztán az is lehet, hogy nem tranzisztorhiba okozza a vágást, hanem hatékonyságbeli: lehetnek olyan lapkák, amik a megcélzott órajelet nem tudják elérni a kívánt feszültség mellett meghatározott hőtermelésen belül. Ezeket akkor vagy vágni kell, hogy beleférjen a TDP-be, vagy a frekvenciát kell csökkenteni, vagy mindkettő.
Hogy miért kell ennyi, arra meg szerintem az a válasz, hogy $500 fölött már lehet nem $50, hanem akár $100-okkal lépkedni és $100 esetén annak már lehet létjogosultsága, hogy valamint nem 64-re, hanem 72-re vágsz meg és akkor nem $500-ért, hanem $600-ért adod.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yany
addikt
válasz #09256960 #50646 üzenetére
Ha 80 a nagyon max, amit nem szoktak, akkor ez azt jelentené, hogy az 5700XT 40-e is nagyon max. volt... amit nem szoktak. Vagy most akkor mégis szokták? Mert ha 40 az nem a gyakorlati, csak az engedélyezett maximum, akkor a 2x5700XT is 2xvalamennyi (mondjuk 44), amiből 2x40 az engedélyezett. Akkor most mi van?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.