Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vangelis
félisten
Lányok/Srácok!
Öcsémnek most raktunk össze egy masinát.
rx580 -al.
Amd hez is van valami szoftver ami beállítja játékokhoz a dolgokat.
Mint nv._nél? Experience vagy mi.THX
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
-
Tyrel
őstag
Esetleg arra tipp hogy mi lett a Navi 12-vel? Még augusztus-szeptember körül arról szóltak a pletykák, hogy októberben egymással karöltve fog jönni a Navi 12 és 14, azaz az 5800/5900 és az 5500.
Az 5500-at szépen be is jelentették, bár AMD-től megszokott módon egy nagy paper launch volt az egész és a tényleges termék nincs sehol... de ettől függetlenül létezik az 5500 széria.
Na de a felsőkategóriás cuccal mi lett??? Nem is beszél róla senki, hogy jönnie kellett volna és kimaradt. Arról sincs hír hogy későbbiekben jönni fog, vagy legalább valami leak lenne... de semmi nincs, mintha soha nem is létezett volna a Navi 12 GPU... Full elfelejtette a rumor-mill is meg mindenki, hirtelen mintha nem érdekelne senkit se. Ez így wtf?...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
félisten
-
Raymond
félisten
válasz Pécsi gyerek #43907 üzenetére
Nem ertem a felhaborodast, ezt a bejelentestol ismert volt mert ezt jelentettek be hogy nesze itt van a kartya hanem azt hogy ezek a kartyak majd novemberben jonnek OEM gepekben es Q4-ben mint retail. Az utobbi pedig siman lehet december utolso napja is. Majd akkor van ertelme felbolygatni a dolgokat ha mondjuk meg februarban se lesz a boltokban.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Raymond #43908 üzenetére
Az a baj hogy normális esetben bejelentenek egy kártyát és max 1 hét múlva megvehetem ha akarom...inkább addig ne is jelentsék be így hogy van létezik és majd valamikor megvehető lesz...
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
cl.aci
aktív tag
válasz Pécsi gyerek #43909 üzenetére
Intel i5 6600k bejelentés rémlik? Utánna hónapokig nem lehettet kapni a pocit, mégsem ment ekkora sírás mint most.
"bakker ez tényeg egy fadoboz, azt hittem csak viccelsz"
-
Devid_81
félisten
válasz Pécsi gyerek #43913 üzenetére
Jah az van a masodlagos gepunkben itthon, csak meg nem volt idom frissiteni az adatlapom, jo kis cucc az, foleg amire kell
...
-
Piszmaty76
aktív tag
Én mintha azt olvastam volna itt régebben, hogy a nagyok majd csak jövő év elején várhatóak. Igen türelmetlenül várom én is őket és a velük kapcsolatos pletyiket/hírmorzsákat. :)
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Tyrel
őstag
válasz Petykemano #43914 üzenetére
Oké de egy decemberi paper launch azt jelenti hogy kb. februárra lesz belőle kapható termék, onnantól meg már bőven 2020H1-ben vagyunk, amikor ugye jön az Ampere és az Intel cucca is... persze megjelenni nem fognak még februárra, de annyira lerövidül az intervallum köztük és a Navi 12 között, hogy aki addig várta a megváltót az onnan tud már várni még negyed évet...
A Navi 12-nek MOST, ill. legkésőbb a karácsonyi szezonban a boltok polcaira kell kerülnie, ha sikeres akar lenni. Ha tovább balfaszkodnak vele akkor ugyan az lesz a sorsa mint a Radeon VII-nek, "too little, too late".
Piszmaty76
Hát igen nekem is az a bajom hogy az 5700 mondjuk 10-20%-al gyorsabb a mostani 1070 Ti kártyámnál, ez utóbbi meg igen érezhetően kevés 3440x1440-re, és az a 10-20% különbség ugyan nem váltaná meg a világot... Nagyon sokáig 5700-ast akartam, azt hittem gyorsabb lesz ennél... de a monitoromhoz ugyan úgy kevés mint a mostani, nem lenne előrelépés. Szóval igen csak jöhetne az a Navi 12...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Piszmaty76
aktív tag
Míg megérkeznek a Navis csúcsok, kőkeményen gyűjtögetem a kis vagyonkámat. Akkor majd kiderül, hogy a két gyártó közül melyik lesz az ügyesebb 4k min. 60FPS high/ultrára. Addig kihúzom az MSI 1080-ammal.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
wihay
tag
RX 5500, konkrétan ha jól értekezem a dolgokról akkor az RX 570-et váltana le vagy az RX 580-at?
Jelenleg egy R7 240-et nyúzók, úgyhogy kellene már valami kártya.. Csak kérdés meddig bírom a várakozást, és hogy meg-e érné várni?
Vagy vegyek egy RX 560 Rog Strix 4 gigát? -
nagyúr
Az 5500 leginkább az 560 utódja, sebességben valamivel az 580 fölé várják.
Én a helyedben vennék egy 570-et bónusz játékkal és 3 havi Xbox game pass-szal, és sz**nék a várakozásra[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
wihay
tag
Köszi a tanácsot, csak hát diákpénz..
Most ez olyan kategória, hogy vennék egy RX 570-et vagy RX 560-at én el lennék vele 900p-ben tuti csak bennem lenne a félsz hogy nah ez már kevés..
Előbb cserélnék CPU-t mint GPU-t, ezt már írtam korábban is.. Meg hát 3-4 évre tervezném a kártyát.. Arra kevés lenne a 570 mi? Ha most venném?Nah és ugye már nagyon játszanék, konkrétan minden évből van lemaradásom: Doom,dying light,NFS,FIFA amit akarsz.. Ideje lenne játszani csak a R7 240 kevés. Most meg tanácstalan vagyok. Köszi a segítséget!
-
Pécsi gyerek
addikt
570-et kapsz 43 ért,kb szerintem boltból anyi az 560-is Az 5500 biztos több lesz...
Én 460-at használok fhd-ban és mindennel játszok (új Tomb raider,Gta 5,stb) és elvagyok vele.Az apróról 20-25 ezer garanciával.[ Szerkesztve ]
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sziasztok!
Lesz mostanság valami jövőbelátó rendezvény, ahol a következő 1-3 év útitervét felvázolják?
Neztem, hogy elvileg jövőre jönnek az 5800-ak 4096 Shaderrel, nekem az lenne a kérdésem, hogy valami annál nagyobb, esetleg valamiféle RT támogatással várható-e a nem túl távoli jövőben. Valami, ami odakeni a 2080Ti-t.
Előre is köszönök minden infót.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Tyrel
őstag
válasz TESCO-Zsömle #43924 üzenetére
Elvileg az RDNA 2-ben lesz már hardveres RT (5800-ban még nem), ami valamikor jövőre jön... szerintem kb. az új konzolokkal együtt, év vége felé.
Gyorsnak állítólag az 5800 is elég gyors lesz már (mondjuk lehet 5900 lesz a neve végül), de RT-t jelen állás szerint max. emulálva fog tudni ahogy a Pascal-ok is.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
félisten
Én is valami ilyesmit várnék. Ami most realizálódott bennem, hogy amire kijön az RDNA2, addigra kint lesz várhatóan az nVidia második generációs hardveres RT kártyája, és feltehetően az Intel Xe is, aminél megint pletya szinten várható az RT. Vagyis az AMD a harmadik lesz csak a sorban...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
apatyas
Korrektor
Aha, és az Intel kártyája egyáltalán jó lesz, a drivere is rendben lesz, teljesítménye is okés, és még RT-t is támogasson?
Hány éves vagy, királyfi? És még hiszel a mesékben? Az nVidia persze ott lesz a szeren.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Tyrel
őstag
Igazából lényegtelen hányadikak lesznek a sorban, mert borítékolható hogy nVidia és Intel esetében már a megjelenést követő hétben lesz megvehető termék is, míg AMD-nél csak félinformációk és titkolózás. A 7.-én bejelentett 5500-ak hol vannak? Még a kanyarba se, és full ugyan ez volt az 5700-akkal is, előtte meg a Vegákkal is. Az 5900 és az RDNA2 se lesz különb...
Full el vannak tévedve, persze hogy nem megy jól az RTG (még így a Navi 10 viszonylagos sikere mellett sem), ha minden egyes átkozott terméküket legalább fél évvel a szükséges időpont után küldik piacra. Ezt így nem lehet... Már hajnali 2, mindenki a saját hányásában fetreng az asztal alatt, erre AMD betoppan pirospozsgás arccal és félénken megkérdezi, hogy "na akkor merre van az a buli?"...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
TESCO-Zsömle
félisten
Más kérdés, hogy engem ez a része nem érdekel, amíg jó áron kapok jó teljesítményt. Sajnos én vagyok olyan marha, hogy elvekkel és meggyőződésekkel szívassam magam, így nálam se Intel se nVidia nem jön szóba. Tök mindegy milyen HW-rel megy az ember, mindenképp kompromisszum. Ha nem a kisebb teljesítmény és a kései megjelenés, akkor a fél milliós árcetli (2080Ti). Én ezt választottam és eddig nem bánom. (1700+V64 LE) Köszönik szépen jól vannak 1440p-re és még 2-3 évig biztos így is lesznek. Jelenleg az egyik legkiegyensúlyozottabb felállás.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hmm. Átgondoltam amit írtál, és a legjobb forgatókönyv, ami az eszembe jut, hogy az RDNA2 az 5800-ak fölé jön valami egzotikus néven, hangúlyozva, hogy nem az 5xxx-es széria technológiája van benne.
A legrosszabb meg az, hogy az 5700-ak helyére jön és akkor megeszi az 5800-ak piacát megjelenés után nemsokkal, mint ahogy tette ezt az 5700-as a Vii-vel.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Tyrel
őstag
válasz TESCO-Zsömle #43930 üzenetére
Az RDNA2 elviekben egy teljes termékcsaládot fog hozni, bár szinte biztos hogy nem egyszerre. Valószínűleg nem lesz az ami a Vegánál volt, hogy más néven jön és külön van választva a két termékvonal. Ott az ugye eltérő architektúra volt (a Polaristól), és az indokolta.
RDNA esetén viszont elvben egyező architektúrával megy a teljes termékskála, csak a chipek mérete más. Az könnyen lehet, hogy az RT-hez szükséges részeket csak a felsőkategóriás kártyák kapják majd meg, de ennél több eltérésre én nem számítanék. Ugyan úgy ahogy most nVidiánál is igazán a GTX 1660 meg pl. az RTX 2080 ugyan úgy Turing GPU mindkettő, csak utóbbi nyakon van öntve egy vödör felesleges részegységgel.
Az 5000 szériát szerintem fokozatosan kivezetik majd, ahogy az RDNA2 (6000 széria?) be jön... ééés igen, az 5800/5900 várhatóan elég tiszavirág életű lesz, feltéve hogy az RDNA2 nem fog késni.
Igazán most még simán vállalható lenne hogy a Navi 12 (5800) nem tud RT-t felső kategóriában, ha cserébe jobb ár/teljesítménye vagy akár jobb abszolút teljesítménye van, mint az RTX-eknek. Mindkettőre van esély (igen, utóbbira is), szerintem kb. csak attól függ hogy kap-e HBM-et vagy sem. Simán eladható lenne azzal, hogy 'oké, nincs DXR, de 10%-al gyorsabb, vagy 50$-al olcsóbb'.
Jövő év elején viszont szinte biztos hogy elkezdik leak-elgetni majd az Ampere-t, ami egyrészt szinte biztos hogy gyorsabb lesz ezeknél, másrészt várhatóan nem ez az ipari hulladék DXR implementáció lesz bennük mint a mostani RTX-ekben, hanem valami értékelhetőbb és időt állóbb. Onnantól kezdve pedig megint ott leszünk, hogy "de majd az RDNA2, majd az megmutatja!" és várhatjuk tovább a csodát, ami jó ha év végére eljön, Ampere-t meg lehet majd kapni legkésőbb nyáron.
Az 5800-nak így lesz kb. 2-3 hónapja amiben piacképes, de igazából ott se tudja már megvenni majd senki jó szájízzel, mert egy felsőkategóriás, 200 ezer Ft fölé árazott kártya lesz, amiben nincs semmilyen (hardveres) RT, tehát abszolút nem jövőbiztos. Megveszed tavasszal egy vagyonért és karácsonykor kidobhatod az ablakon, mert jönni fognak a next gen. konzolok szintén RT-vel, az Ampere már rég kint lesz RT-vel, az Intel is tuti hogy nem marad ki belőle, onnantól meg hogy a gaming piac 95% támogatja, használva is lesz... Na persze nem általad, szerencsétlen AMD tulaj által...
Jelenleg a DXR csak egy haszontalan gimmick, de ez jövő évben, legkésőbb annak a végén, változni fog... és röhejes módon az AMD/RTG lesz az utolsó aki betolja a DXR szekeret a célba, annak ellenére hogy nagyrészt ők diktálják hogyan fog működni. Egyszerűen nevetséges, évek óta ezt csinálják. Minden ott van a kezükben a sikerhez, és logisztikai balfaszkodással elfuserálják az egészet.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A next-gen RT-s hardvereket is kidobhatod, mert az Intel miatt lesz egy reset. Tehát ahogy most megvágják a kompatibilitást az aktuális DXR-rel, úgy a következő DXR-rel is végez a harmadik DXR verzió. Viszont állítólag ez már végleges lesz, tehát nem nulladik generációs. Onnantól kezdve lesz értelme az RT-nek, mert nem válnak a hardverek papírnehezékké. Vagyis az RDNA2-nek az RT-je sem feltétlenül lesz elég annak a DXR-nek, amit végül az Intel is támogatni fog (de nem jövőre, hanem 2023-ban). Bár valóban eléggé programozhatóra van tervezve a hardver, de ettől még simán lehet, hogy lesz olyan futószalag lépcső, amit nem fog tudni. Ha jövőbiztos hardvert akarsz, akkor az úgy 2023 környékén jön, amikor letisztult, hogy miben egyeztek meg a gyártók a DXR-nél, és onnantól kezdve marad a visszafelé kompatibilitás is. Addig ez olyan lesz, mint a shader modell kezdeti időszaka, amikor muszáj volt venned az új shader modellt támogató hardvereket, hogy lásd az effekteket a játékban.
Egyébként jelenleg az van, hogy az Intel előállt azzal, hogy át kellene alakítani a grafikai futószalagot. A jövőben lesz egy hardver a voxelizálásra, ami még nincs a rendszerben, és egyetlen létező, illetve érkező hardver sem fog ilyet támogatni (leszámítva a két konzolt, de azok célhardverek, ott könnyű ezt a problémát megoldani). PC-n erre kell egy szabvány, és aszerint bevezetni azt, hogy a DirectX futószalag ne csak háromszögeket kezeljen, és majd arra kellenek hardverek. Szóval 2023-ban találkozunk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Azt értem én, hogy teljes termékcsaládot fognak építeni rá, tiszta sor, de egy évben az 5800-ak megjelenésével én nem azt vagy ahhoz közeli szintet lőnék meg vele, mert azzal megint saját magukat lövik lábon. A külön nevezék azért kéne, mert ha 5900-nak hozzák, akkor azt fogják hinni, hogy RDNA1, ha meg 6900-nak, akkor hülyén fog kinézni az 5xxx paletta mellett.
Az 5xxx széria kivezetése is ok, de nem mindegy a sorrend. Az 5800 jövőre fog debütálni együtt az RDNA2-vel. Ha utóbbit fölé lövik, nincs gond, ha alá, akkor viszont egymás elől veszik el a piacot. Jobbna járnának, ha a felső házban villantanának valamit, ott van nagy hiány, a közepet és az alját még jövőre tisztán lefedik az 5xxx-ek. És igen, a másik eshetőség, hogy késik, de azt inkább hagyjuk...
TR igazából nem számít még jövőre se. Amíg nincsenek kint az RT-képes next-gen konzolok ,addig csak egy jelentéktelen showcase feature. Lásd hogy járt "It just works" nVidia. A bejelentett RT címek egyik harmada nem támogatta az RT-t megjelenéskor, a másik harmada meg 1:1-be dobta is az ötletet a francba. Úgyhogy mostantól számítva még 1-1,5 évig sinál el lehet lenni RT nélkül, ha a teljesítmény továbbra is úgy alakul, ahogy az nVidia megvalósításában, akkor pedig a közép és alsó kategóriákban utána is, mert senki az ép eszével nem fogja eldobni a teljesítmény felét-harmadát, ha csak nem olyan pluszról van szó, amiból amúgy sem profitál.
Mint mondtam, én nem várok csodát, nálam a zöldek és a kékek nem rúgnak labdába. Hiába lesz gyorsabb az Ampere, ha ilyen 2000$-okat kell majd leszurkolni érte.
Más kérdés, hogy amúgy maga az RT se mutatott eddig akkorát, hogy azt lehessen mondani, megéri azt a plusz pénzt és teljesítményt. Se az nVidia, se az AMD, se senki nem képes még natív RT-re. Ez a mostani megoldás is, sőt, a konzolosok is csak ilyen részleges effektek maximum. Nem a "real deal". Porhintés. Főldmüvesek látószervének szándékos rongálása. Az, hogy csináltak pár demó-t, játékot, ahol az RT mellett az elérhetőnél rosszabb!!! árnyékokat és fényeket pakolnak be, csakhogy a különbség jobbna kijöjjön, az nem kunszt! Ne ugyanazt a játékot mutogasság RT-vel meg nélküle, hanem keressenek RT előtti/nélküli top eyecandy AAA-s címekben olyan effekteket és azokat vessék össze. Persze úgy már más a leányzó fekvése...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
félisten
válasz apatyas #43927 üzenetére
Személy szerint jobb híján próbálok az Intelben bízni, hogy fel tudja venni a kesztyűt az nVidiával. Mert az AMD nem igazán tudja hosszú-hosszú-hosszú évek óta.
Hogy jó lesz-e? Nem tudom, a legutolsó pletykát beírtam az Intel találgatós topicba, mely szerint az első Xe generáció inkább fejlesztői eszköznek lesz használható, és feltehetően az Intel pénzzel rúgja majd rá az ajtót a dedikált gyorsítókártyák (és dVGA-k) világára az ajtót.
Driverek terén egyébként az utóbbi időben egészen kikupálódtak Intelék...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
másrészt várhatóan nem ez az ipari hulladék DXR implementáció lesz bennük mint a mostani RTX-ekben, hanem valami értékelhetőbb és időt állóbb
Vs.
mert egy felsőkategóriás, 200 ezer Ft fölé árazott kártya lesz, amiben nincs semmilyen (hardveres) RT, tehát abszolút nem jövőbiztos.
Nem áll össze, egyfelől lefitymálod a jelenlegi RTX generáció RT képességét, majd ekézed a csak pletyka szinten alátámasztott 5800/5900-et, hogy nincs benne semmilyen RT.Ez alapján az első generációs RTX sem időtálló és jövőbiztos...
Itt a lényeg (szerintem), hogy a mostani RTX széria már rendelkezik HW RT-vel, az nVidia pedig ipari szinten tolja is ezt (BF V., Control, Cyberpunk 2077, stb.). Így aztán azok, akik megveszik a jelenlegi RTX-et, kapnak egy pluszt. Hogy majd a következő generáció jobb lesz? Nach so, majd lecserélik...Jelenleg a DXR csak egy haszontalan gimmick, de ez jövő évben, legkésőbb annak a végén, változni fog...
Haszontalan? Szebb tőle a grafika? Igen. Akkor miért is haszontalan?Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz TESCO-Zsömle #43933 üzenetére
A bejelentett RT címek egyik harmada nem támogatta az RT-t megjelenéskor, a másik harmada meg 1:1-be dobta is az ötletet a francba. Úgyhogy mostantól számítva még 1-1,5 évig sinál el lehet lenni RT nélkül, ha a teljesítmény továbbra is úgy alakul, ahogy az nVidia megvalósításában, akkor pedig a közép és alsó kategóriákban utána is, mert senki az ép eszével nem fogja eldobni a teljesítmény felét-harmadát, ha csak nem olyan pluszról van szó, amiból amúgy sem profitál.
Én nem ezt látom. Az RTX kártya tulajok szépen mutogatják a Control-t hogy néz ki és milyen sebességgel fut. Persze, vannak, akik nyafognak, hogy nincs meg a 144FPS, de elég sok emberke írja azt, hogy neki legyen meg a 60FPS és kész. Legfeljebb nem max.-ra húzott RT-vel játszik...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tyrel
őstag
válasz imi123 #43941 üzenetére
Azért mondom rá hogy haszontalan gimmick, mert nVidia rommá hazudta az egészet. Aki bedőlt nekik az persze hogy nem ért...
Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
Pl. jönnek ilyen orbitális fasságokkal, hogy RT nélkül nem tükröződhet olyan jelenetrész, ami nincs a viewport-ban. Igen?? Akkor hogy a francban voltak a tükrök megoldva megannyi játékban az elmúlt 20 évben??
Meg csinálnak egy sötétebb jelenetet kb. 10+ éves árnyékolási technikákkal, tökre szembetűnő hogy a mai játékok nem úgy néznek már ki, majd bekapcsolják az RT-t és jééé mennyivel szebb... Persze b+ így szebb, de ha nem csak az RT implementáció lenne kimaxolva az adott jelenetben hanem a 'hagyományos' megoldás is, akkor screenshotokat elemezgetve tudnád csak megmondani a különbséget.A jelenlegi 1.0 RTX DXR-je annyit ér mint egy fap**a, nagyon korlátozottan tudják használni, nagyon megborítja a teljesítményt, és marketinges trükközéssel kell bizonygatniuk hogy mennyire jó (ha tényleg jó lenne, nem lenne erre szükségük).
Nem mondtam hogy az nVidia ne tudná ezt jobban is megcsinálni, pont ezért emlegettem az Ampere-t, mert meggyőződésem hogy az egy sokkal életképesebb DXR implementációval fog érkezni.Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is. Lesz majd ez jobb, persze, csak meg kell várni hogy MS tovább fejlessze a DXR-t. Szerintem ez a mostani 1.0 verziója nem is került volna publikálásra (csak belső/fejlesztői használatra létezett volna) annyira kevés még, csak nVidia belekényszerítette őket.
Vagy felhozhatnám pl. a Hairworks-t is, az is egy hatalmas gig volt, pár játékba pénzzel beletuszkolták hogy jó vizes-csimbókos haja legyen mindenkinek, akkori kártyákon fele fps-el, azt' kész, azóta sincs sehol. nVidiának tök rossz a megközelítése, mindent zártan akar megoldani aztán az embereket hülyének nézve pénzzé tenni, G-Sync dettó ugyan ez. Az RTX-el is pontosan ezt akarták csinálni, és a sorsa is ugyan az lenne mint a többi zárt sz*rjuké, csak szerencsére itt nem az ő kezükben van az irányítás, hanem Microsoftéban.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
imi123
őstag
Nyilván megosztó.
Nekem tetszik, neked nem.
Majd térjünk vissza rá ha kijönnek a nextgen konzolok. Ugyan ezek az efektek egekig lesznek magasztalva.Nekem csak ezzel van bajom.Aki az RT-től az várja hogy látványosan szebbek lesznek a játékok az biztos csalódni fog.Sokszor a valóság sokkal "csúfabb" mint valami efektekkel túltolt "gépi" valóság.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lesznek bennük érdekességek. Igazából a hardver szerintem már most is meg lenne a PC-ben, de itt azért sokkal körülményesebb azt mondani, hogy akkor holnaptól a grafikai futószalag nem olyan, amilyen volt. A konzoloknál ezt tök egyszerű megcsinálni, hiszen ott a generációváltás egy reset is.
Haszna pedig van, mert ma már sok dolog gyorsabban megoldható voxelekkel. A Sony például egészen konkrétan kutatta ezt az elmúlt években, és nagyjából kidolgozták, hogy mire optimális a voxel cone tracing, illetve mire kell ray tracing. A kettőt együtt jó alkalmazni, mert úgy a teljesítmény a mostani PC-s rendszerhez képest is hatványozottan jobb. Ez az ami a PC-nek egy nehézség. Olyan rendszert kell csinálni, ami igazodik a grafikai futószalaghoz, mert azt nem lehet cserélni reset nélkül, ahogy a konzoloknál. És a PC-s megoldások itt veszítenek egy rakás teljesítményt. Viszont addig nem tudsz itt előrelépni, amíg a gyártókkal ki nem dolgoznak egy közös új alapot.
(#43943) imi123: Lehetnek az RT-től látványosan szebbek a játékok. Amiért nem azok ma az attól van, hogy a mostani rendszer hatásfoka elképesztően alacsony, így hiába beszélünk gyorsításról, olyan rendkívül visszafogott módon lehet csak alkalmazni, hogy végül nagyítóval kell keresni az előnyt. Ugyanakkor maga a rendszer képes arra, hogy pixelenként több sugárral számoljon, a sugarak sokkal tovább követve legyenek, tehát magával az alappal elérhető minden, amit az offline renderekben látsz, csak a mostani kialakítás több helyen is brutálisan pazarló. Emiatt lesz átdolgozva az RT futószalag. Valamennyit segíteni fog, de az igazi változást majd az fogja hozni, amikor már nem csak az RT, hanem a grafikai futószalag is módosul. Csak ezek a változások papírnehezékké teszik a régebbi hardvereket, amelyek nem tudják támogatni az új futószalag lépcsőket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tyrel
őstag
válasz imi123 #43943 üzenetére
Na de pont az a probléma jelenleg amit te természetesnek veszel, hogy "ugyan ezek az effektek". A RayTracing pont nem erről szól, nem csak 1-2 alig észrevehető effektet kellene hozzáadnia egy alapvetően hagyományos/raszterizált alapokon nyugvó jelenethez.
Majd ha már a jelenetnek több mint a fele RT alapú és elemi részét képezi a játékmenetnek, és az lesz az alap felállás hogy be van kapcsolva és ki se tudod kapcsolni (mint pl. manapság a tesszeláció, vagy fizikai szimulációk), annyira 'kell' a játék működéséhez, na akkor majd jó lesz és kész lesz. De még nagyon nem tartunk ott, az nVidia viszont el akarta hitetni hogy igen, az ilyen hazugságokkal, hogy nélküle nem lehet valóságoshoz nagyon hasonlító tükröződés meg nem láthatsz off-screen dolgokat.
Gyakorlatilag Mr. Bőrdzseki kijelentései alapján olyan játékok mint pl. a Portal nem is létezhettek volna amíg ők nagy kegyesen ki nem adják a Turingot. Engem ez basz fel nagyon, hogy hazudnak, sokkal jobbnak/többnek állítják be mint amilyen, a nép meg béget hozzá. Kísértetiesen hasonlít az eset egy bizonyos ország politikai helyzetére...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
-
félisten
Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
Az én szememet is ferdítik?
A technikai trükkök a háttér, a lényeg az, hogy RTX-es kártyán ott vannak az effektek, aki meg nem RTX-es kártyán játszik, annak nincsenek.Értem mit szeretnél kihozni belőle, és nem, én sem szeretem az ilyen húzásokat (lásd PhysX gyorsítás csak nVidia kártyákon, amik aztán ATi kártyákon is működésre lehetett bírni), de ettől még a különbség ott van. Ezt nem lehet letagadni...
Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is.
A PhysX is tök jó dolog volt, csak ugye először dedikált fizikai gyorsítókártyával képzelték el. Nem jött be. Aztán jött az, hogy csak az nVidia kártyákkal működött. Az effekteket láttuk más játékokban, más fizikai motorral megtámogatva mindenféle dedikált támogatás nélkül is, de hiába, ha egyszer nagy a számításigénye. 15-20 éve is mentek a nagy cloth-effekt demók, hogy hejj, miket lehetne megvalósítani, aztán még most is ott tartunk, hogy a játékok többségében rohadtul nem találkozunk a cloth-effekttel. De fel lehet hozni a haj- és szőrszimulációt is.
Tök mindegy, hogy mi a háttér, ha előrelépés van. A TressFX jobb volt hajszimulációra, mint a Hairworks? Igen, de ettől még a TressFX is csak techdemo szinten jelent meg pár játékban, és ott sem úgy nézet ki, hogy térdre borulva hajlongtunk, hogy íme, végre elhozták azt, amit évtizedek óta demóznak...
A jelenlegi RTX-es megoldások előrelépések a korábbi megoldásokhoz képest, ezt nehéz lenne elvitatni, hiába próbálod. Hogy kevés? Hát istenem, én is hogy örülnék, ha végre tényleg eljönne a Ray-Tracing korszak, mert már az 1990-es évek végén vizionálták, hogy hamarosan eljön. Azóta eltelt 20 év, és végre legalább (ha csak tyúk lépésekben is), de elindult valami...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
TESCO-Zsömle
félisten
A tiedet is és mindenkiét, mert akinek nincs RTX-e, annak nem csak az RT effektek hiányoznak, hanem azok is, amiket RT nélkül meg lehetne csinálni, de nem vsináltak, mert akkor nem oenne olyan pátványos a különbség.
És pont jó, hogy a PhysX-et hozod fel, mert például a RedFaction megmutatta milyen rombolható környezetet lehet csinálni anélkül is.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Palit RTX 2060 Super 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
- GIGABYTE GeForce RTX 2060 SUPER GAMING OC 3X WHITE 8GB
- MSI AMD Radeon RX 6600 XT MECH 2 8GB OC használt videokártya garanciával!
- PNY RTX 4080 16GB GDDR6X TF VERTO Edition - Új, 2 év garancia - Eladó!
- Gainward RTX 4080 16GB GDDR6X Phoenix - Új, 2 év garancia - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest