Most, hogy szinte az ajtóban kopogtat már a Rage, ideje, hogy a következő, hasonlóan nagy érdeklődéssel várt id Sotfware játékról is essen néhány szó. John Carmack némi technológiai információval szolgált a DOOM 4 kapcsán, melyből kiderül, hogy a Rage-dzsel ellentétben, ami konstans 60 FPS sebességgel fog repeszteni PC-n és konzolokon is, a DOOM 4 egyjátékos módja ennek a felére, 30 FPS-re lesz limitálva.
A többjátékos módban ez visszaáll 60-ra, így a multiban nem lesz korlátozva az FPS érték. John szerint a nagy és részletesen kidolgozott helyszíneken zajló játékkal szemben a kisebb és kevésbé látványos arénákban vívott küzdelmek esetén nem kell korlátozni a sebességet.
Az id Software vezető programozója hozzátette még azt is, hogy a Rage esetében a járművekkel vívott ütközetek és versenyek miatt szükség van a 60 FPS-re, viszont a DOOM 4 félelemre kihegyezett játékmenete jobban fog érvényesülni 30 képkocka mellett.
"A DOOM 4 projekt kapcsán eldöntöttük, hogy a többszereplős játék 60 képkocka per másodperc sebességgel fog futni, míg egyjátékos mód esetében ezt lekorlátozzuk 30 FPS-re, tehát így kétszer annyi démon fog egyszerre rád támadni," - mondta John Carmack egy Gamasutra-nak adott interjújában.
A Rage fejlesztésében jelenleg 18 ember vesz részt, míg a DOOM 4-et alig egy tucatnyian készítik. John ígérete szerint, amint megjelenik a Rage, a felszabaduló embereket átcsoportosítják a DOOM 4 projekthez, így onnantól jócskán felgyorsul a játék fejlesztése.