QuakeCon 2011: John Carmack beszéde

Az idei QuakeCon rendezvényen is felszólalt az id Software fő programozója és egyben társalapítója, John Carmack, aki előadást tartott a cége jelenlegi és jövőbeli terveiről, valamint hogy eddig min munkálkodtak. Ahogyan azt sejteni lehetett, a fókuszban a hamarosan megjelenő Rage állt, Carmack büszke rá, hogy hat évnyi fejlesztés után a játék lassan révbe ér.

A mintegy másfél órás videóban szó esik a játék PS3 verziójának problémájáról is. John Carmack elmondása szerint a konzol operációs rendszere túl sok memóriát foglal le, amit a játékok ki tudnának használni. A MegaTexture szintén problémás, még Blu-rayen is, hiszen HDD-ről futtatva jóval hatékonyabban működik az egész, ugyanis a sok apró adatfájl helyett egyetlen óriási textúrából áll az egész terep, amit menet közben nehezen olvas a meghajtó.

Szó esett természetesen a PC verzióról is, hiszen bár a mai modern számítógépek nyers ereje akár a tízszerese is lehet egy konzolénak, a programozók számára jóval könnyebb a sokkal egyszerűbb és ugyanolyan - fix - hardverből felépített konzolokra fejleszteni. PC-n a problémát a 60 FPS sebesség elérése jelenti, a különféle hardverek és azok drivereinek köszönhetően.

Elmondása szerint már nincs messze az idő, amikor az Intel integrált grafikus megoldásaihoz hasonló GPU-k lekörözik a különálló VGA kártyákat teljesítmény szempontjából, hiszen a közvetlen elérésű - integrált - memória miatt ezek jóval hatékonyabbak a MegaTexture jellegű alkalmazások számára.

Hogy John Carmack szerint akkor milyen platformon lesz érdemes játszani a Rage-dzsel? Természetesen XBOX360-on, és csakis a teljesen HDD-re telepített tartalommal, ugyanis ez a megoldás jelenti a leggyorsabb elérést a MegaTexture eljárás számára. A PS3 tulajdonosok számára elérhető részleges telepítési lehetőség ugyan gyorsítja a játékot, de még mindig szembe kell nézniük az optikai meghajtók sebessége miatti kellemetlenséggel.

A többi információt megtudhatjátok a videóból.

Azóta történt

Előzmények