John Carmack: Az id játékai készek a következő generációra

Az id Software alapítója, valamint a DOOM és vele együtt valamennyi FPS játék atyja, John Carmack egy Bethesda Blogján tett terjedelmes írásában kifejtette, hogy a cége felkészült a következő generációs hardverek fogadására. Végzett némi kutatást az új videokártyák grafikai megjelenítése körül, és az alábbi következtetésre jutott:

"Manapság hihetetlenül néznek ki a játékok. Persze követnünk kell a hardveres trendeket, de nem érzem azt, hogy olyan súlyos nyomás nehezedne ránk, ami miatt át kéne alakítani jelenlegi architektúránkat. Ugyanakkor sok kutatást végeztem az elmúlt egy évben a következő generációkkal kapcsolatban, ám sajnos nagyrészt inkább csak negatív következtetésekre jutottam - például, hogy nem fogunk sugárkövetést programozni az új generációban sem. Van még pár kutatás a tarsolyomban erre az évre, de az engem leginkább mozgató technológiai munkának semmi köze a grafikához. Jobban érdekel az adatmenedzselés és a munkafolyamatok összefűzése a fejlesztések során."

Így hát szerinte a következő generációs hardverektől sem kell csodákat várni, ugyanis míg korábban érzékelhető grafikai/technológiai különbségek voltak felfedezhetőek a különböző videokártya generációk között, addig ma minden arról szól, hogy úgy optimalizálják/finomítsák a jelenlegi technológiákat, hogy minél több FPS-t, pixelt és háromszöget tudjanak kipréselni magukból az egyes gyártók termékei.

A jelenlegi hardvergenerációra szánt Rage nemsokára megjelenik, valamint hamarosan a DOOM 4 is bemutatkozik a nagyközönség előtt. Ezen játékok mindhárom platformon megjelennek majd, azaz kijönnek PC-re, XBOX360-ra és PS3-ra egyaránt.

Azóta történt

Előzmények