Ilyen lenne a DOOM, ha most készítenék el

Bizonyára sok FPS rajongó érzi egyre gyakrabban mostanában, hogy a játékfejlesztő cégek olyan programokat adnak ki, melyekből sorra veszik ki mindazokat a részeket, melyek annak idején pont az egész játékélmény savát-borsát adták. Mire is gondolunk? Hát az egyre egyszerűbb, lineárissá és moziszerűvé váló FPS játékokra, amiket manapság kizárólag csak a multi miatt érdemes vásárolni.

A fenti képen ezt szemléltetik, bár nyilvánvalóan egy picit el van túlozva, de közel áll az igazsághoz. Régen még az egyszemélyes játékot is érdemes volt többször újrajátszani, a mai FPS-ek többségében található single opció kizárólag csak azért szerepel, hogy a grafikus motor erejét demonstrálják, többnyire szkriptelt játékmenettel és moziszerű átvezető videókkal.

Update: Quake verzió.

A Rage3D fórumának egyik tagja, Chubz készítette ezt a klasszikus DOOM pályát, ezzel prezentálva, hogy miképpen nézne ki az id Software üdvöskéje, ha azt a mai FPS trendeknek megfelelően készítették volna el. Minden benne van: lineáris pályák, szkriptelt játékmenet, átvezető videók, regenerálódó életerő, DLC, szóval bemutatja, mik a különbségek a régi és mai FPS játékok között. Íme a videó:

Chubz később a módosított pályát is letölthetővé fogja tenni, így mindenki kipróbálhatja, miért is sírjuk vissza a régi pályatervezést és szabad játékmenetet a mai, mozifilmszerű FPS-ekben.

Előzmények