Realisztikus foci, javított AI, összegzés
Már az első meccsen feltűnik, hogy sokkal nehezebb felépíteni egy támadást, mint a FIFA 15-ben. Ott kezdődik a dolog, hogy immár nem lehet kezdőrúgásból végigfutni a pályán és gólt lőni (ezt én hogy utáltam korábban), hanem összetettebb lett a folyamat, sokkal jobban kell reagálni az ellenfél felállására. Ha például 4-3-3-mal védekezünk, akkor a másik csapat könnyedén át tudja verekedni magát a középpályánkon. Ez főleg online meccseknél fontos, ahol a vetélytársunk bármikor taktikát válthat, erre pedig azonnal reagálni kell. Nagyon tetszetős, hogy a védők mellett a kapusok is sokkal okosabbak lettek, előbbiek jobban odalépnek, és számít nagyon a testfelépítés, rossz helyezkedés esetén például egy masszívabb játékost (Ibrahimovic, Hulk) nem lehet még a mezénél fogva sem lerántani.
Több szögletvariáció is lehetséges, a kapusok jól reagálnak ezekre [+]
A kapusok rengeteget fejlődtek, végre nem toporzékolnak a gólvonalon egy szögletnél, hanem határozottan kilépnek (persze néha még így is melléöklöznek). A FIFA 16-hoz igazából érteni kell a focit, fel kell építeni a stratégiát, és sokkal jobban kell reagálni a helyzetekre, mint az előző évadoknál. Nehezebb gólt rúgni, meg úgy egyáltalán lőni sem egyszerű, hiszen az egész lövésmechanizmust megreformálták. A passzolás sem egy gombnyomásból áll már, hanem megjelent három újfajta átadás, ami a támadáshoz nagyon sokat hozzátesz, de szintén nagyobb tudást igényel. A mostani részre egyébként tényleg egészében jellemző, hogy itt már kiütköznek a tudásbeli különbségek azok között, akik csak hobbiból játszanak, illetve akik komolyan végigvesznek minden trükköt, és több időt töltenek el gyakorlással.
A lelátón ülőkre is gondoltak a grafikai fejlesztések során [+]
Az viszonylag egyértelmű, hogy a FIFA 16 már teljesen más szisztémát képvisel, mint a korábbi évadok, egyszerűen másképpen kell leülni játszani, más felfogással kell nekikezdeni a mérkőzéseknek, mondhatni jobban kell érteni a focihoz, jobban át kell látni a játékot. Az idei rész sokkal inkább a szimuláció felé billenti a mérleg nyelvét, az árkád stílust elhagyja, ami egyáltalán nem áll rosszul a sorozatnak, sőt, mondhatni pont ez az az irány, amire szükség lehet egy focis produktum esetén. A FIFA-nak továbbra is megvan az a nagy előnye a Konami által publikált Pro Evolution Soccer sorozattal szemben, hogy minden fontos liga licencével rendelkeznek, ráadásul ezek az együttműködések folyamatosan egyre magasabb szintre jutnak, elég csak az angol első osztállyal, vagy a Bundesliga csapataival és a Real Madriddal kötött kontraktusokra gondolni. A hangulat a stadionokban észveszejtő, a szurkolói bekiabálások, a fájdalmas arcok mind-mind valósághűvé teszik a játékot. A grafika ráadásul nagyon jó partner ebben, legalábbis PlayStation 4-en nagyon jól néz ki az új rész, a fű, a lelátók kidolgozottsága kitűnő, a köd nagyon látványos időjárási elem, a teljesen átdolgozott fizikával, lövésmechanizmussal és passzolással elégedettek lehetünk, a futballisták mozgásai pedig egyre realisztikusabbá válnak. Az új FIFA epizód még közelebb hozza a nőket a foci és a konzolos, számítógépes játékok világához, köszönhetően a gyengébbik nem nemzeti együtteseinek beépítésének. A fejlődés és az irány egyértelmű, a folyamatosan bővülő játékmódok, ligák, vagy éppen a rendkívül ötletes Trainer lehetőségek pedig pont arra ösztönzik a felhasználókat, hogy invesztáljanak az új részekbe, hiszen így nem csak az aktuális csapat- és játékosfelhozatalt kapják meg, hanem egy más világban is belecsöppenhetnek.
Pro:
- Gyönyörű, részletes grafika;
- átlátható menü, jól működő szerverek;
- valósághű stadionok, játékosok, szurkolói rigmusok;
- FIFA Trainer és megannyi játékmód;
- szimuláció előretörése, árkád stílus elhagyása;
- jó irányíthatóság, más szisztéma.
Kontra:
- A FIFA (szoftver) néha még mindig beleszól a játékmenetbe;
- női mérkőzéseknél idegesítő hangú bekiabálások.
Értékelés: 90
A játékot PlayStation 4-en teszteltük, de elérhető PC-re, Xbox One-ra, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra is.
Legendd