Project Cars teszt

Előzmények, történet, menü

Már amikor a Project Cars előzetesét megírtam, maga a gondolat is extázisba vitt, hogy most már nem kell sokat várni a játék hivatalos megjelenésére. Divat ugyanis mostanság egy kicsit tovább húzni a játékosok agyát, mivel a GTA V-höz hasonlóan ennél a gémnél is volt több kiadási időpont, amiket aztán folyamatosan módosítottak, mígnem végre a közelmúltban hivatalosan is letölthetővé vált az autóversenyzős produktum. A Project Carst a legújabb platformokon lehet élvezni, hiszen csak PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra érhető el. Úgy volt, hogy nyártól, a mostani álláspont szerint egészen pontosan júniustól már a korábbi generációs konzolok, vagyis a PlayStation 3 és Xbox 360 tulajdonosok is átszellemülten versenyezhetnek majd, de sajnos ezt a projektet törölték. Volt szó a Nintendo masináinak támogatásáról is, ám ezek a fejlesztések egyelőre megakadtak, így hogy Wii-re illetve Wii U-ra mikor jelenik meg, vagy egyáltalán megjelenik-e, azt sajnos nem lehet tudni.


[+] Egyszerű a menürendszer

A Project Carst egy brit fejlesztőcsapat, a Mad Studios fejlesztette, viszont nem ők voltak az egyetlenek, akik a program tökéletesítésében tevékenyen részt vettek, lehetőség volt ugyanis a közösségi támogatásra is, amihez csupán egy Tool Packs csomagot kellett megvásárolni, innentől pedig, természetesen felügyelet mellett, bárki belekotnyeleskedhetett a programozásba. A bevétel legnagyobb része is ebből származott, és tényleg akkora csoportot mozgatott meg a játék, hogy előzetesen máris a legjobb szimulátornak kiáltották ki. A fejlesztés során egyébként több nagy névvel is együtt dolgoztak a programozók, a Top Gear korábbi tesztpilótája; Ben Collins ("Stig"), valamint az Európai Túraautó sorozatban versenyző Nicolas Hamilton (bizony-bizony az F1-ben versenyző Lewis Hamilton testvéréről van szó) által szerzett tapasztalatokat is felhasználták.


[+] Egy futam végi eredmény, rajtam kívül egy másik magyar versenyzővel

A Project Cars igyekszik minden idők legjobb autóversenyzős játéka lenni, mely alapvetően szimulátor, még ha ettől még bőven akadnak irányítási segítségek, amiket be lehet kapcsolni. A menürendszer egyáltalán nincs túlbonyolítva, és hogy mindenki tudja, melyik pont mit tartalmaz pontosan, ahogy belépünk valamelyik részlegbe, egy női hang azonnal elkezd csacsogni a részletekről. Ezt szerencsére át is lehet ugrani, ám vannak olyan szituációk, amiknél nem árt végighallgatni a mondanivalókat, hiszen érdekességeket, hasznos információkat közölhet velünk a játék.


[+] A garázsban parkol a McLarenem...kár, hogy csak virtuálisan

Alapvetően három mód van: adott a karrier, az online versenyzés, valamint a helyi, azaz offline küzdelem, amikor a gép ellen tapossuk a gázpedált. A második lapon találjuk saját garázsunkat, amiben a már birtokunkban lévő autókat találjuk, valamint itt lehet figyelemmel kísérni saját profilunk alakulását, nem utolsó sorban pedig erre találjuk a beállításokat, ami nem csak az irányítással kapcsolatos, hanem akár a grafikai konfigurálási lehetőségeket is tartalmazza. Tudjuk akár a vizuális effekteket is babrálni, hogy látszódjon-e a motorből kiáradó hő, mennyire legyenek valósághűek a vízcseppek, vagy hogy a napfény mennyire törjön be a pilótafülkébe. A kameraállást is piszkálgathatjuk, így aki a hátsó nézetet közelinek találja, az messszebbről is vezérelheti majd a járművét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Project Cars előzetes

    A Slightly Mad Studios által fejlesztett autóversenyzős játékra sokan kíváncsiak vagyunk, valóságnak megfelelően megrajzolt pályák, lélegzetelállító grafika és számos autómárka teszi majd színesebbé a játékmenetet.

  • Fistful of Frags teszt

    A crossplatform játék a régi LAN-partik hangulatát hozza el, ingyenesen tölthető le, mégis korrekt grafika, jó játékmenet és izgalmas csaták jellemzik.

  • Driveclub teszt

    A Driveclub az egyik legszebb grafikával és jó online módokkal rendelkező autós játék, mely jól láthatóan a Forza-sorozatot megszorongatására készült.