Lenyűgöző grafika, más irányítási szisztéma
Nyilván a fejlesztőknek kihívást jelentett, hogy a nők mozgását lemodellezzék, hiszen másképpen történik minden, mint a férfiaknál. Ennek céljából a FIFA-nál az amerikai csapatból több sztárjátékossal (többek között Alex Morgannel vagy Steph Catley-vel) működtek együtt, akik a szokásos folyamatokban, fizikai műveletekben részt vettek. Ettől még persze a "másik oldalt" sem hagyták annyiban az EA-nél, ott is megannyi szenzort helyeztek játékosokra, hogy a már eddig is rendelkezésre álló adatokat bővítsék, így például az eséseket, vagy éppen a védéseket és a cseleket felvegyék és digitalizálják. A stadionok világítása jobb lett, és gólörömök száma is nőtt, oda lehet már futni a kamerához, hogy belevigyorogjon a játékos, illetve maradt a szögletzászló megrúgása, ami továbbra is jól néz ki.
A gyengébbik nem is komoly futballt képvisel [+]
Cselek. Itt kell összekötni a grafikus motort és az irányítást, ugyanis több olyan hasznos előrelépés is történt, ami a játékmenetet magasabb szintre emeli. Az egyik ilyen a testcsel (ezt éppen Messi segítségével tanulmányozták), amivel úgy el lehet küldeni az ellenfelet virágot szedni, ahogy illik, nagyon látványos, persze azért nem könnyű jól kivitelezni, és nem minden játékos (mármint focista) képes ezt megfelelően véghezvinni, sőt, vannak olyan cselek is, amiket kizárólag az öt csillagos játékosokkal lehet végrehajtani (például irányváltás sarokkal).
Spray jelöli a szabadrúgás és a sorfal helyét [+]
Becsúszásnál végre lehetőség nyílik arra, hogy gyorsan megnyomva ugyanezt a gombot a futballista felpattanjon, ezzel nem vesztünk akkora üzemet, mint a korábbi részekben, vagyis hosszan és röviden is becsúszhatunk. Az is újítás, hogy lehet vezérelni a már nem irányított játékos futásirányát, így hála az égnek már kevesebbszer találkozunk olyannal, hogy leváltunk az adott focistáról, aki érthetetlen módon nem az ellenfél vagy a mi támadásunkat követi tovább, hanem gondol egyet és megáll vagy megfordul.
Az új generációs konzol- és PC tulajdonosok nem csak egy újfajta grafikus Bundesliga-csomagot kapnak, hanem az időjárási elemeknek és más extráknak is örülhetnek. Az esőcseppek és maga a vizes pályák csúszóssága még realisztikusabb lett, illetve az új, ködös körülmények is teljesen más hatást keltenek. Nem maradhatott ki a spray, amivel a bírók megjelölik a szabadrúgás és a sorfal helyét, mókás dolog, egy ideig a pályán marad a nyoma, majd eltűnik (mondjuk az még viccesebb, hogy ha ez a félidő végén történik, a következő 45 perc elején még mindig látszódik, szünet tehát így el lett felejtve). Sokszor érdemes figyelni a játékosok arcát is, hiszen egy-egy rossz passz vagy lövés után megdöbbentően valóságosan viselkednek, sőt, ha ilyenek többször történnek, akkor kvázi az önbizalmuk is csökkenni fog (mondjuk ez már a tavalyi részben is így volt). Megjelentek a ráncok is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!