Az első órák
Ahogy azt a tesztben is említettem, az Elden Ring akkor mutatja meg igazi arcát, amikor az ember maga fedezi fel titkait. Ezt továbbra is fenntartom, ám az azért nem árt, ha az ember legalább a játék alapjaival tisztában van. És bár a Dark Soulsok veteránjai minden bizonnyal tisztában vannak a szintlépés és a harc részleteivel, néhány alapvető, a bő százórás játék első egy-két órájában érdekes, hasznos dolgokra ők is kíváncsiak lehetnek.
Mivel biztosan lesz olyan játékos is, akinek ez az első From Software-játéka, röviden kitérek a karakterfejlesztés alapjaira. Az ellenfelek – és főleg a főellenfelek – legyőzéséért, valamint a kincsként található (és a világító koponyák széttörésével is szerezhető) Golden Rune-ok széttöréséért kapott rúnák nem csak pénzként használhatók fel, de a szintlépés is ezekkel történik, miután megegyeztünk Melinával, a küldetésünkre minket elkísérni vágyó hölggyel. A szintlépéshez minden alkalommal egyre több és több rúnára lesz szükség, és amikor ezt megtesszük, egyetlen alaptulajdonságunkat növelhetjük meg eggyel. Bár minden növelés egy rakás származtatott statisztikát is erősíthet (ezeket kékkel jelöli a játék), ezek elsősorban a következőket szolgálják:
Hirdetés
A Vigor életerőnket, a Mind varázsenergiánkat, az Endurance pedig staminánkat és teherbírásunkat növeli (ha megterheltségünk „mid” fölé növekedne a nehéz páncélok viselésétől, érezhetően lelassulunk).
A Strength a lassabb és egyszerűbb, a Dexterity pedig a trükkösebb vagy fürgébb fegyverek sebzését növeli. A fegyverek statisztikái közt az affinity szekciónál találjuk, hogy melyik tulajdonságunk alapján skálázódik tovább ez az érték (az értékek az E-D-C-B-A-S skálán fejlődnek). Ha például azt olvashatjuk, hogy „DEX: D”, az azt jelenti, hogy az ügyességünk egy kicsit növel a fegyver erején, a „STR: A” osztályzat pedig azt jelzi, hogy fizikai erőnk radikálisan növeli az adott fegyver hatékonyságát. Néhány vallásos ereklye vagy mágikus eszköz esetében más tulajdonságokra lesz szükség.
Az Intelligence a varázslói varázslatok (sorcery) használatához, illetve azok erejének növeléséhez szükséges. A Faith ugyanezt teszi a papi mágiák (incantation) területén. Az Arcane névre hallgató tulajdonság néhány speciális fegyver vagy varázslat erősítésén túl azt az esélyt növeli, hogy egy legyőzött ellenfél után találunk-e valami kincset.
Bár ez csak sok-sok óra múlva esedékes, a nagyon magasra növelt tulajdonságok egy bizonyos szint után már jóval kevesebb bónuszt adnak, mint a játék elején.
A játék elindításakor választott „kasztok” nem jelentenek olyan speciális képességeket és korlátokat, mint a hagyományos szerepjátékoknál – lényegében előre elosztott tulajdonságpontokkal jelzik, hogy az adott karakter a játék elején merre van specializálódva, és az induló felszerelést is ez határozza meg. Akinek magas az Intelligence és Mind tulajdonsága, az varázslószerűségként indul, aki pedig nehézpáncélban feszít, STR-hosszúkardot tartva, az természetesen lomhább harcos lesz. Mivel az értékeket a szintlépésekkel teljesen szabadon alakíthatjuk, ez nem jelent végleges választást: az én harcosom is megtanult később varázsolni.
Egy kiegészítést tennék ide az újoncok kedvéért: mind a sorcery, mind az incantation típusú varázslatok elsütéséhez szükséges egy-egy kézben tartott tárgy. Az előbbiekhez egy varázsbotra, utóbbiakhoz pedig egy seal nevű mágikus pecsétre lesz szükség. Amennyiben nem mágiához értő karakterként indulunk, ezek beszerzése nem elhanyagolható kepesztést és keresgélést fog jelenteni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!