Hirdetés
Játékmenet, karrier
Vezetési modell tekintetében ennek a játéknak nemigen van párja a jelenlegi mezőnyben. Tökéletesen érezhetők az útviszonyok, a kerekek csúszása és tapadása, az autók súlypontja, egyensúlya, de még a sérülések okozta problémák is. Xbox One-on külön előnyt jelentenek a rezgő ravaszok, amik további finom visszajelzést adnak a kerekek állapotáról. Nem árt vezetéstechnikából is felkészülni, mert itt tényleg minden útfelületen másképp kell kezelni az autókat, ugyanazt a szituációt másképp kezeli le egy összkerék-hajtású járgány, mint egy hátsókerekes autó. Mindez nemcsak élethű, de rendkívül szórakoztató is. Vannak idegesítő szituációk (főleg a hajtűkanyaroknál, vagy amikor az autó felett elveszítjük a kontrollt, és csak tehetetlenül sodródik, semmire sem reagál, vagy „beragad” a tereptárgyak közé), összességében viszont talán még soha nem volt ennyire jó érzés a szűk úttalan utakon farolgatni és száguldani.
A DiRT Rally karrier módja nagyjából a szokásos formulát követi. Pályafutásunk elején kapunk egy csekély pénzösszeget, amiből első autónkat megvehetjük, valamint egy főmérnököt, aki eleinte a járgány javításáról gondoskodik. Ezután elindulhatunk az első bajnokságon, ami lehet hagyományos rali, ralikrossz illetve „hegymászás” (Hill Climb). A versenyeken megszerzett pénzből később további autókat vehetünk, és mérnököket szerződtethetünk. Minél több és minél jobb képességű mérnökök dolgoznak a csapatban, annál kevesebb időt vesz igénybe az autó javítása. A megtett távolság függvényében autóink is fejlődnek, illetve a mérnökök is egyre profibbá válnak, valamint új képességek (perkek) birtokába is jutnak.
Komolyabb célja a karriernek ezen kívül igazából nincs. Ha egy bajnokságban sikerül az első három hely valamelyikén végeznünk, feljebb kerülünk egy szinttel, ahol több és hosszabb ralik várnak, és így tovább. A végcél talán az lehet, hogy a legfelső (Master) szinten megnyerjük mindhárom versenyág bajnokságát, bár aki ezt megteszi, az alighanem jelentkezhetne is valamelyik valódi rali csapatnál versenyzőnek. Mindenki másnak be kell érnie a pénz és az autók gyűjtésével. A bajnokságok mellett a karrier részei még a rendszeresen változó napi, heti és havi kihívások, de létrehozhatunk saját bajnokságokat, és egymás elleni (PvP) multiplayer versenyeken és sorozatokon is részt vehetünk. Ez mind gyarapítja a bankszámlánkat, de a mérnökök szerződésére, az autók fejlesztésére is ugyanúgy kihatással vannak. Ez pedig remek dolog, mert így a folyton ismétlődő nagy bajnokságok mellett más motiváció is van visszatérni a játékhoz, mindig akad valamilyen extra kihívás.
Sajnos a játéknak két komolyabb gyenge pontja is akad. Az egyik, hogy a gépi ellenfelek által támasztott kihívás egyáltalán nem következetes. A „nehézségi szintek” a következőképp épülnek fel: a „referencia idő” (tehát az, amit a mindenkori első helyezett elér) minden szinten ugyanaz a nagyságrend. Csak amíg a legelső szinten akár több perc hátránnyal is dobogósak lehetünk, addig ugyanez a teljesítmény a legnehezebb szinten már csak az utolsó helyre elég. A gépi mezőny teljesen életszerűtlen időkülönbségeket produkál, a kihívás pedig nem is skálázható. A játék túl nehéz, így sokak kedvét el fogja venni. Ugyanez érvényes a ralikrosszra is, ahol a mesterséges intelligencia még legkönnyebb fokozaton is túl gyors, ráadásul erőszakos is, zokszó nélkül kiforgatja a játékost, ezzel minden esélyt elvéve a jó eredményre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!