Battleborn teszt (Xbox One)

Határvidék másképp

Ha végignézünk a texasi Gearbox Software portfólióján, elég ingadozó minőséget láthatunk. A cég több játékkal komolyan befürdött már (elég, ha a Duke Nukem 3D-re, vagy a botrányos körülmények között elkészült Aliens: Colonial Marines-re gondolunk), máskor pusztán átlagosat alkottak (Brothers in Arms sorozat). Van viszont egy játékuk, ami telitalálat a videojátékok képzeletbeli céltábláján, ez pedig a Borderlands. Nem csoda, hogy amikor új franchise fejlesztésébe fogtak, a csapat tagjai leginkább ebbe a névbe kapaszkodtak – talán egy kicsit túlságosan is. A Battleborn ugyanis nem más, mint a határvidéki kalandok újrakeverése egy jóval egyszerűbb, és sajnos messze nem tökéletes formában.

Battleborn Xbox One

Bajban van a világegyetem. Egy katasztrofális esemény az összes csillagot elpusztította, kivéve egyet. Ez Solus, az utolsó fénypont az élet számára, a különböző fajoknak így nem maradt más választásuk, mint ide menekülni. És bár sok jó űrbéli civilizáció kis helyen is elfér, az azért egyértelmű, hogy ez nem ideális helyzet. Az utolsó működő csillagot pedig meg kell védeni bármi áron, ezért a fajok egyesülnek, és megalakítják a Battleborn csapatot, amelynek feladata, hogy a katasztrófáért felelős Varelsi ellen küzdjön.

Eddig a komolyság, mert ha valamitől, hát a Gearbox játéka ettől nagyon távol áll. A Battleborn ugyanazt a humort vonultatja fel, amiért a Borderlands játékokat szeretjük, ezúttal is teljesen hibbant karakterek dumáit hallgathatjuk (és olvashatjuk) a küldetések alatt. Sem a főszereplők, sem a gonoszok nem teljesen százasak, a különböző mellékszereplőkről, őrült robotokról és egyéb teremtményekről nem is beszélve. Ha valami, akkor ez a stílus elviszi a hátán a kampányt, mert maga a történet már korántsem ennyire hangsúlyos. Sőt, tekintve, hogy a párbeszédek zöme ismét a legkaotikusabb akciók közben zajlanak, sokat nem is fogunk érteni belőlük.

Battleborn Xbox One

A kampány, mint olyan, nem is igazán hangsúlyos része a játéknak. Adva van nyolc, viszonylag hosszú küldetés, melyek az alap sztorit szolgálják, a szavatosságot pedig nem a tartalom mennyisége, hanem az állandó újrajátszás adja. Nem lineáris FPS-ről van szó, hanem inkább egyfajta FPS-RPG-MOBA hibridről, ami több helyről is átvett bizonyos megoldásokat. Az első mindjárt a karakterfejlesztés – a 25 szereplőből kiválasztott emberünk minden küldetés elején a legelső szintről indul, ezt húzhatjuk fel tíz lépcsőben. Minden szintlépéskor választhatunk két bónusz, illetve később úgynevezett mutációk közül. Mivel az akció igen gyors, érdemes egy idő után megtanulni, hogy kedvencünkkel hogy a legjobb játszani, és ezeket a bónuszokat egy gyors gombnyomással kiválasztani a meccsek közben.

Minden lejátszott menet után (akár sikerült teljesíteni az adott küldetést, akár nem) különböző felszereléseket, tapasztalati pontokat és más extrákat kapunk. A játék valódi célja nem is a „végigjátszás”, hanem a küldetések folyamatos ismételgetése, játékbeli kihívások teljesítése, hogy minden szereplőnek megnyissuk a saját háttértörténetét, extráit, különböző skinjeit és felszereléseit. Kezdetben csak néhány karakter választható, később egyre magasabb rangok elérésével nyílik meg a többi.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Doom teszt (Xbox One)

    Pokoljárás a Marson, avagy a démonok ismét visszatértek, és csak mi állíthatjuk meg őket. Vajon az új Doom visszahozza az 1993-ban indult sorozat varázsát? Megérte 12 hosszú éven át várakozni?

  • Új karakter érkezik a Battlebornba

    Az Alani nevű hős leginkább a healer szerepet töltheti be, de támadó harcosként sem mond csődöt.

  • Coffin Dodgers teszt (Xbox One)

    Mi lehetünk a kertváros legmenőbb nyugdíjasai, csupán a halált és a többi szépkorút kell magunk mögé szorítani a turbós kerekesszékkel. Bottal ütni, lövöldözni ér!

  • Battleborn videoteszt

    Az idei év egyik legjobba várt multiplayer FPS-ét mutatjuk be videós formában, beszélünk a küldetésekről, a zsákmányokról, és a legfőbb kérdésről: vajon fel tudott nőni a nagy elődhöz?

Előzmények

  • Mystery Castle teszt (Xbox One)

    Ravasz fejtörők, kedves humor, és a klasszikus videojátékok hangulata lengi át a Runestone Games fejlesztését, ami az okostelefonok után most Xbox One-ra is ellátogat.

  • DiRT Rally teszt (Xbox One, PS4, PC)

    Sokan messiásként várták a Codemasters visszatérését a ralis játékok alapjaihoz. Mi a Microsoft konzolján próbáltuk ki, hogy vajon tényleg olyan jó lett-e a DiRT Rally, mint ígérték.

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.