Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46864 üzenetére
Aksit megmérted indítózás, illetve próbálkozás közben? Mert lehet, hogy látszólag nincs lemerülve, de terhelés alatt már nem olyan rózsás a helyzet vele. Ha 10 V körülire leesik a feszültség, akkor lassacskán keresni kell egy másikat.
A másik, ami eszembe jutott: biztosítékok rendben?
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46880 üzenetére
Ez az aksi halálát jelenti, ahogy gondoltam. Mihamarabbi csere.
Mi pont ugyanígy jártunk egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Darth_Revan #46885 üzenetére
Mert ilyenek az akkumulátorok.
Aztán egyszer csak végleg feladják a harcot. -
tboldi
nagyúr
Kis érdekesség:
Fácsén, a Suzuki Sports Klub csoportban találtam ezt a vidijót. Nem sok trutymó gyűlt össze 2000 km alatt, de belegondolva, hogy a K14C direkt befecsis (beleértve a Vitarát és az S-Cross-t is), hosszabb távon egyáltalán nem tűnik feleslegesnek installálni egy ilyen oil catch can-t annak érdekében, hogy tiszták maradjanak a szelepek.
Én is tervezek rakni egyet a Jazz-be, bár szívócsőbefecsis, de nem egy drága cucc (10-15k Ft) és egyszerű beszerelni is, úgyhogy why not?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én is félévente cserélek, ez az előírás a Jazz-nél. Sárgával kiemelve a rám vonatkozó részek.
Apropó, a WagonR 2-3 hét múlva eléri a 180k km-t, esedékes az olajcsere, a váltóban is. Megy bele a szokásos földgázos Shell, meg gyári szűrők. A váltóolaj még nincs eldöntve, de lehet, hogy marad a Motul, ami most is van benne.
(#46944) FollowTheORI: M16A-ban lánccsere?
-
tboldi
nagyúr
válasz FollowTheORI #46948 üzenetére
Van is még fél literem itthon MTF3-ból, rosszat nem tennék vele szerintem.
Suzukiknál nincs előírva lánccsere, mert nem is szükséges. Ez a lánc nem fog egyhamar tönkremenni.
Csak ha indításkor csörög, akkor kell hozzányúlni, de picike túlzással előbb fog elporladni a kasztni, mint hogy ez bekövetkezzen.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #46951 üzenetére
nekünk soha többet Suzuki, se japán
Szíved joga azt választani, amit akarsz, de 3 Suzuki alapján leírni a többi japán márkát hosszabb távú tapasztalatszerzés nélkül elég durva általánosítás.
A 14 éves Honda Jazzemben az általad felsorolt problémák a 87,5%-a nincs jelen, egyedül a zárásra ablakfelhúzás hiánya valid.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A rozsdás tárcsa nem feltétlenül jelent rosszat, egy egyszerű mosás után is lehet olyan a kopófelülete. Az első fékezésnél leviszi a súrlódás, és nem lesz rosszabb a fékhatás.
(#46964) AMD Power: Attól függ, hogyan jött ki a modellciklus. Ha pont a két év között van a generációváltás vagy akár egy sima facelift, akkor nem annyira mindegy. Példának okáért a GD Jazzek (ezt ismerem a legjobban ) 2002 és 2008 között gyártódtak, és 2005-ben volt egy facelift. Tehát 2002 és 2004 között mindegy, 2005 és 2008 között szintén, de mondjuk 2004 vagy 2005 között már lehet gondolkodni. Vagy az az egy év különbség az újabb generációt is jelentheti (2008 vagy 2009).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #46992 üzenetére
Ültem benne a tavalyi pozsonyi autószalonon, a 194 centimmel a tetőkárpitot súrolom, nem kényelmes.
Más: Beszereltem a korábban említett oil catch can-t. Továbbra is tartom, hogy a motor tisztábban tartása érdekében megéri egy ilyen, főleg a közvetlen befecsis konstrukciók esetén, amilyen a Boosterjet is. De a régebbi, kopottabb motorokhoz is jól jön, amik több kartergázt termelnek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Pár javítás röviden, mert nekem nincs kedvem ennyit pötyögni.
- De igen, a benzinesek is tudnak kormolni, főleg a közvetlen befecsis motorok (pl. VW TSI vagy akár a saját Honda Jazzem, pedig ez szívócsőves );
- Egy egyszerű, fix geometriás turbó felújítása szerintem megvan 100-150k-ből, de biztosan 200k alatt, 300-ból már új darabot is vehetsz;
- És az 5 vagy 6 hengeresekkel mi van?[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47143 üzenetére
Én is azzal együtt gondoltam, de nem vagyok annyira képben az árakkal. Mindenesetre nekem a 300k egy sima felújításért soknak tűnik.
Az 5 hengereseknek nagyon funky hangjuk van, én imádom.
De a 6 henger is szépen tud szólni.(#47144) Napfénysüti: Hehh, nekem a Hondába 13k volt a Mann Frecious Plus, apum WagonR-ébe viszont 900 Ft-ért (igen, kilencszáz) rendeltem sima papírt.
(#47147) TommyY2: akkor már miért nem 5w40, ami magasabb hőfokot bír?
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47170 üzenetére
Nem tudom, miért a 76 lovas G13B-t ajánlják inkább, az M13A sokkal jobb, és még a szelepszárszimmering problémája sem érvényes rá.
És nem láttam, hogy említették volna a világításkapcsolót, pedig ugyanolyan típushiba, mint a váltó nyelestengelycsapágya. [kép]
szerk.: Mondjuk a használt Jazzes cikkükhöz is elég hosszú kiegészítést írtam a milyen autót vegyekben.
szerk. 2: Drága gumi? Fasza Hankook van 12-14k Ft-ért...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47173 üzenetére
Tudom, hogy neked nem a szíved csücske a Hankook, én viszont elégedett vagyok a K435-W452 párossal, ami a mi WagonR-ünkön van.
Bár lehet, hogy rádumálom apumat, hogy legközelebb vegyünk mondjuk Nexen 4 évszakost. Sokat megy (évi 24-25000 km), ezért viszonylag hamar elkopna, de legalább akkor sűrűn kapna új gumit az autó, nem lenne mérvadó az öregedés, és nem kell a másik szett tárolásával sem vacakolni.
A második bekezdéstől meg TL;DR.
(#47174) Tigerclaw: Egyetértek, nekem is az van a Hondán, Michelin CrossClimate+.
-
tboldi
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47180 üzenetére
Háááát, ha ezt el akarnánk adni, akkor 2 dolog lefelé nyomná az árát:
1, Nincs benne klíma*;
2, Lassacskán 200k km van benne, ami biztosan sokakat elriasztana (hozzáteszem, alaptalanul).Úgyhogy inkább megtartjuk, amíg ki nem pusztul alólunk. De mondjuk másik, ugyanilyen megbízható, ingázós autót nem is találnánk ebben az ársávban. Immár 8 éve jár napi szinten Ausztriában, ezalatt egyszer nem indult csak a végelgyengülésben elhalálozott akkumulátor miatt.
*Apum nem kérte 2004-ben, mondván azelőtt is megvolt nélküle, de amióta megtapasztalta az én Hondámban utazva, hogy milyen jó dolog, már bánja.
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47224 üzenetére
Pár kiegészítő/módosítás, és máris tetszetősebb.
A belseje meg szerintem eleve kellemesebb látvány, mint az SX4-é.Na jó, elég lesz az önpromóból.
(#47226): A műanyag legalább ápol és eltakar. Nélküle...
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Én ilyen szűrőt használok, évente cserélem egy ózonos tisztítással egybekötve. Nem olcsó, 13k Ft*, de ez egy év után sem büdösödik be, nem úgy, mint a sima papír pár hónap alatt.
Nem tudom, hogy Balenóhoz létezik-e ilyen, az én Jazzemhez nem dobja ki a katalógus, viszont kinyomoztam, hogy a Suzuki SX4-be és a Toyobaru BRZ86-ba pontosan ugyanekkora betét való, ezekhez meg van (FP1827), úgyhogy...
Faszán illeszkedik ahhoz képest, hogy nem is ehhez való.*Egy Golfhoz bezzeg csak ~6k Ft ugyanez a típus.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47411 üzenetére
A Jazzemnél a két első ülés alatt van a tank, a középkonzol alatt meg a pumpa, a jeladó és a szűrő egyben, de lehet külön cserélni a szűrőt is. Tök egyszerű hozzáférni, csak a középkonzolt kell felemelni, és a rozsdától sem kell tartani.
-
tboldi
nagyúr
A délelőtt folyamán beszereztem az utolsó kelléket is a a WagonR motor- és váltóolaj cseréjéhez (Loctite 243), úgyhogy délután neki is álltunk apummal. Utóbbi leengedéséhez kellett egy darabka zártszelvényt húzni a dugókulcsra, de szerencsére nem nyalódott el, mint a feltöltőnyílás csavarja legutóbb. Még jó, hogy a sebességjeladót kiszerelve is bele lehet tölteni a nedűt.
A légszűrő, meg a pollen nem igazán volt poros 15k km után sem, viszont tele voltak apró rovartetemekkel. Rest in
peacepieces.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #47490 üzenetére
Örülnék, ha ez a “nyáron elmelegszik” duma kikopna a köztudatból. Önmagában a viszkozitás alapján nem lehet ilyet megállapítani, hiszen van még egy pár tulajdonsága az olajnak, ami ezt befolyásolni tudja, a hozzáadott adalékokról meg nem is beszélve. Sőt, ugyanazon viszkozitási osztályon belül is lehetnek hatalmas különbségek olaj és olaj között.
0W16 legyen, ha az az előírás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Arról a táblázatról BlacKSouL véleményét osztom.
-
tboldi
nagyúr
válasz SyMbioTe #47584 üzenetére
Ez ezüst nem puha fém?
(#47585) Vignea: Szerezz egy Scangauge 2-t.