Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #41343 üzenetére
Megspóroltak egy önindítót. Vagy generátort.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Nálunk is hasonló a helyzet. Annyira keveset kapnánk a WagonR-ért (ebben sincs klíma), hogy annyit nekünk is megér. Főleg, hogy apum ezzel jár dolgozni, fontos a megbízhatóság, és ennél jobbat úgysem találna ennyiért, egy komolyabb autóhoz meg sokat hozzá kellene tenni. Ráadásul újkora óta velünk van, egy ismeretlen előéletű használtra cserélni nem feltétlenül lenne jó ötlet.
(#41406) pető bá': Ezek az aksik ilyenek, egyik pillanatról a másikra murdelnek meg.
Mi úgy jártunk a gyárival, hogy vasárnap este elindultunk otthonról mindenféle baljós előjel nélkül, elmentük az 5 km-re lévő pékséghez, majd miután végeztünk, meg sem makkant az autó. Nem volt más választásunk, betoltuk, majd sietősen vettünk egy Exide aksit a Tescóban. Ahhoz képest, hogy az aksik között sem volt más opciónk, már ez is kihúzott 4,5 évet, és egyelőre minden oké.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dragonfx #41627 üzenetére
Az 1.2-es is nyugodtan megvehető, nincs semmilyen köztudott hibája, a váltónak sem.
Ami viszont elő szokott fordulni, az a rugótörés, a gyáriak kissé gyengék a magyar utakhoz, de van rá esély, hogy cserélték már némelyik autóban, erre érdemes rákérdezni. Ha mégsem, akkor sem horror összeg.
És talán az ABS-kockás dologban is érintett, de ebben nem vagyok biztos.A felszereltségeket nem ismerem, de szinte kizártnak tartom, hogy legyen benne USB vagy Bluetooth, inkább csak egy AUX-bemenet.
(#41628) szabi41: Az 1.3-as, 16 szelepes, nyolcvanakárhány pacis változat szeret szelepszárszimeringes lenni. Nem feltétlenül kell emiatt elvetni, de célszerű jobban odafigyelni rá. A többivel nincs különösebb gond, néha az az egy szem injektor szokott elromlani, meg a PCV-szelep. Az esetleges tákolásoktól és egyéb külső behatásoktól jobban félnék.
Amúgy a legnagyobb ellensége az összesnek a rozsda, főleg a hátsó futómű csatlakozási pontjánál. Ha ott szét van rohadva, ints búcsút és keress másikat.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dark Archon #41640 üzenetére
iPhone-oknál sincs Mirrorlink, hanem Apple CarPlay.
-
tboldi
nagyúr
válasz Dark Archon #41642 üzenetére
Akkor iPhone-t kellett volna venni.
Nem vagyok már Androidos jóideje, nem tudom, hogy ez megoldja-e, de esetleg próbáld meg manuálisan feltelepíteni az apk-t.
-
tboldi
nagyúr
válasz Dare2Live #41680 üzenetére
Szubjektív, szerintem kifejezetten funky. Egy Triumph Speed Triple-nek meg még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz myckie2 #41682 üzenetére
A dízeles érzés inkább a közvetlen befecskendezés számlájára írható, az injektorok jóval magasabb nyomással dolgoznak, mint a szívócső befecsnél, ezáltal hangosabban ketyegnek a pici szelepek.
Sza_Sa fórumtárs is megjegyezte, hogy halkabban jár az én "régi" Honda Jazzem, mint az ő akkor 1 éves 1.4T S-Crossza.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Egyszer kell jól megcsinálni, utána örök élet. Nem olyan nagy kaland ez a csapágycsere, mint hiszed.
Amúgy a Toyoták sem feltétlenül hűek a régi hírnevükhöz.
Egy békaszemlámpásban segítettem már motort cserélni, de rákereshetsz pl. az E12 és az olajevés szavakra is. Illetve a 2.2-es D-CAT és D-4D motorok is megérnének egy misét.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Változó. Van, akinek már 100k km alatt elromlott, de találkoztam már egy olyan WagonR-rel, aminél csak 240k körül kezdett surrogni. A mi WagonR-ünkben 158k van, egyelőre még semmi jele.
Az ABS meg attól függ, mennyire szorgosan cserélték a fékfolyadékot. Amelyiknél szigorúan tartották az előírt 2 évet, nagyon pici az esélye, hogy előjöjjön. Amelyikben meg egyáltalán nem cserélték még, attól az autótól érzékeny búcsút kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #41767 üzenetére
Az autóval nem lesz probléma, de te már kevésbé fogod élvezni.
Ugyanilyen WagonR-e van apumnak, a Mosonmagyaróvár-Debrecen-Mosonmagyaróvár távot egy nap alatt legyűrtük, 3-an ültünk benne és még egy utánfutót is húztunk, odafelé üresen, vissza egy 125-ös ETZ-vel megrakva. Az autóval az égvilágon semmi baj nem volt, 130-140-et simán bírta (persze 1-1,5 literrel nagyobb fogyasztással), csak az utánfutóval volt egy kis gond - apum eltévesztette az M0-ra felhajtást, bekeveredtünk BP-re, ahol a legnagyobb forgalom közepette beállt a ráfutófék, félre kellett állnunk egy taxiállomáson, aminek nem nagyon örültek.
Viszont a futőmű butácska, az ülések nem túl kényelmesek hosszú távon, és a menetzaj sem olyan kevés, ezek fizikailag meg fognak terhelni.szerk.: Az óra szerinti 85 még 80 sincs, már 50-nél 4-et csal az óra, hát még nagyobb sebességnél...
szerk. 2: Ja, és az előzést jól gondold meg. Egyrészt elég rövidek a fokozatok, hamar leforognak (az 5. is, 160-nál vége a dalnak), sokat kell váltogatni, másrészt a hirtelen kormánymozdulatokat sem szereti túlzottan, magasan van a súlypont, nem lenne nehéz felborítani.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #41771 üzenetére
Ilyen tempónál mi a domináns, a motorzaj, vagy a gumik?
Leginkább a szél, de a futómű felől is beszűrödik sok zaj, ha olyan gumi van rajta. A miénket a Hankook K435-ökkel egészen halknak mondanám - önmagához képest persze, a Hondám még mindig csendesebb még a V-mintás Michelin CrossClimate+-okkal is. A motorzaj annyira nem domináns ekkora tempónál, elnyomja a többi, 90-100-nál jobban hallani a duruzsolást.
szerk.: Tekintve, hogy a hátsó sor valamivel magasabban ül, inkább csak rosszabb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pickit3 #41779 üzenetére
Kb.
Ehhez nem ér fel semmi a B-szegmensen belül. -
tboldi
nagyúr
válasz Tigerclaw #41788 üzenetére
Igen, nem olcsó, de örülök, hogy inkább ezt választottam Swift helyett. Igaz, gyengébb a Honda motorja, de valahogy autószerűbb az egész, kellemesebb használni.
Az újabb Jazzeknél viszont én azt érzem, hogy visszaléptek minőségben. A 2008-14 közti generációnál pl. még annyira sincs kiburkolva a hátsó kerékjárat, mint az előzőnél (2002-8 - ilyen az enyém is, 2006-os), pedig az sem teljes, valamint i-sti Honda topikos hozzászólásai után felmerül bennem a gyanú, hogy a hangszigetelésen is spóroltak az elődhöz képest. A legújabbnál (2015-) meg olyan rondák a hegesztések az ablakok keretein, illetve ugyan a felhajtható hátsó ülések megmaradtak, de már az aljukon nincs semmilyen borítás, csak egyszerűen ki van lyukasztva a textil.
Meg úgy összességében szinte semmi újat nem tudott felmutatni egyik következő generáció sem.
Ja, meg eltűntették a csomagtérrolót is, lecserélték egy snassz kalaptartóra.A fentiektől függetlenül jó autónak tartom a későbbi Jazzeket is, de egyikre sem cserélném el az "öreget".
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Lehet, hogy csak pozícionálásra van a motor összeszereléséhez, de csak tippelek.
Amúgy félre lett locsolva az olaj, vagy miért néz ki így?
------------------------------------------------
Más: Nem rossz. -
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #41844 üzenetére
Nálunk a WagonR-en kb. 50k km után elkopott a gyári tárcsa és betét - mondjuk sokáig város-only volt az autó, igazából nem meglepő. Aztán kb. 80k-et bírt a következő Brembo szett, a betéten még volt husika, de a tárcsa jóval előbb elkopott.
Most Ate van, 20-25k van benne, és alig látszik rajta valami.A hátsó dobfék meg még mindig gyári, tavaly októberben lett szétszedve és kipucolva, és mint kiderült, annyira orrnehéz az autó, hogy ez is alig kopott.
A Jazz-be meg be kéne már szerelnem a sárga EBC-ket, de hiába érnék rá, ilyen melegben semmi kedvem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Pedig az olaszok dízelmotorban elég jók...
-
tboldi
nagyúr
válasz blakey #41907 üzenetére
Habár Bosch-t még nem próbáltam, a mostani teszkós Goodyearrel elégedett vagyok, de a Valeo sem volt rossz. Viszont a Bosokót nem ajánlom, mert ugyan szépen töröl, de nagyon-nagyon nedvesnek kell lennie a szélvédőnek, hogy egy kicsit se nyikorogjon.
Amúgy a RainX is qrva jó cucc.
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #41976 üzenetére
1. Most még olcsóbb, mint szezon kezdetén vagy közben, úgyhogy szerintem érdemes.
2. Szerintem olcsóbb külön-külön összeszedni a dolgokat, a Suzuki-only webshopokban jó árak szoktak lenni.
3. A gumiké meg szokott nőni. Sőt, ha valami elég jól szerepel a tesztekben és felkapott lesz, akkor azért is rá szoktak tenni.
4. Emlékeim szerint erős közepes az a Yokohama, én előbb vennék Hankook W452-t vagy Kleber Krisalp HP3-at.
5. Ezt olvasd el, bár a két méret között olyan kicsi a különbség, hogy kb. észre sem vennéd.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #41978 üzenetére
Meg a TPMS, de igen.
Nincs semmilyen hátránya, nem köztelező a gyári gumit használni, csak legyen gyári méretű.(#41987) Tigerclaw: +1
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Zoleee83 #42035 üzenetére
194 cm és Honda Jazz - simán elférek magam mögött, pedig teljesen hátra van tolva az ülés.
Amúgy én is örülök, hogy 2,5 évvel ezelőtt nem egy G Astrát vettem. A Hondára is ráköltöttem már a vételár felét, de ennek a 80-90%-a csak csinosítgatás, nem pedig hibajavítás.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Viktoár #42043 üzenetére
Gyári méretűt, amit a kezelési útmutatóban, vagy a vezetőoldali első ajtót kinyitva a B-oszlopon lévő matricán találsz.
Nem tudom, milyen autóról van szó, de biztos, hogy ezen a két helyen megtalálod.Amúgy nem márka alapján választunk gumit, célszerűbb belőni egy árszintet, és a teszteket elolvasgatva kiválasztani a felhasználási igényeknek legmegfelelőbbet.
És van ám gumis topik is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...