Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Skacok, lehet, hogy lesz egy eladó Honda Jazz 1 hónapon belül.
Talán azt már többen is tudjátok, hogy 2015-ben volt egy önhibámon kívüli súlyos motorbalesetem. A biztosító kb. 2,5 évnyi huzavona után utalni fog 6.208.755 forintot, amiből 20% az ügyvédemé, tehát marad durván 5 millió forintom. Eredeti terv szerint vennék egy új, 0 km-es motort, de a tegnapi Sza_Sával töltött idő után komoly gondolkodásba estem. Lehet, hogy inkább autó lesz belőle. Ha igen, akkor nagy valószínűséggel egy S-Cross GLX 1.4T-t választanék manuális váltóval, 4WD nélkül, indigókék vagy kanyonbarna színben. 3 autóra nincs szükségünk, úgyhogy vagy a WagonR, vagy a Jazz menne a háztól. A Suzuki nem sokat ér, és érzelmi szálak is fűznek hozzá (a családunk első és eddig egyetlen új autója, még gyerekként én választhattam ki a színét, ezen tanultam meg vezetni...), viszont a Honda technikailag egy jobb autó, nem tudom, hogy melyiket tartanánk meg.
Nagy a dilemma. Főleg, hogy nov. 7-én kezdődik Milánóban a nemzetközi motorkiállítás, bemutatnak egy csomó újdonságot, én megy vagy 600x meggondolom magam.
Szívem szerint nem hagynám abba a motorozást, és vennék ezt is, azt is, de a kettő együtt sajnos nem fog menni. -
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #33511 üzenetére
Viszont ha a Jazz menne, azért kb. egy millióval többet kapnék, és akkor egyrészt maradhatna nagyobb tartalék, ha az S-Cross mellett döntök, másrészt akkor már csak párszázezer hiányozna egy új Civic 1.5T-hez, ami szintén személyes kedvencem.
Megjegyzem, a fenntartás költségére semmi nincs befolyással, csak a vételárra vonatkozik minden.
(#33512) tboy93: Nem szeretnék ebbe mélyen belemászni (nem is tartozik a topik témájába), csak annyit, hogy szerencsére nem hiányzik ez az 5 millió sem - olyan értelemben, hogy nem ettől függ a megélhetésem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #33514 üzenetére
Mint írtam, kb. 600x megfogom még magam gondolni addig. Egy biztos, nem fogom megbánni egyik verziót sem.
(#33515) Krisztián: Javarészt egyedül használom az autót, tehát lehetne akár egy új Swift Sport is, de én sem vagyok kicsi (194 cm és 120 kg) és szeretek kényelmesen utazni. Egyébként meg élményre egy motor többet nyújt számomra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #33539 üzenetére
Nem tudom pontosan, mennyivel nagyobb a 18-as felni. Ezt pont akkorára méreteztem, mint az eredeti.
Tudok nagyítani a felnin, de közel sem biztos, hogy arányos lesz a valósággal, mert nincs mihez viszonyítanom.Elsősorban a színkombinációra voltam kíváncsi, azért csináltam.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #33545 üzenetére
Ízlések és ficamok, szerintem jól áll neki.
(#33546) Kornel: Melyikre gondolsz? [link]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #33598 üzenetére
WagonR-ek valamivel olcsóbbak, 1 millió alatt könnyebb jobb állapotút találni, mint Ignis-ből (főleg a régebbi 76 lovasokból).
Egyébként meg sok szerencsét annak, aki Jazz-t akar 1M körül. A jobb GD-k legalább 1,4-1,5 millióba kerülnek, facelift ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #33600 üzenetére
Pontosan.
Az enyém német (Heinersreuth, még ezt is tudom ), 1,6 millióba került, de egy kicsit ezzel is kellett foglalkozni. A sárvédőíveken volt egy kevés rozsdakezdemény, szerencsére még időben ki lett javítva, plusz kapott alvázvédőt is. És polírozást is kapott a gépi mosásból eredő karcok miatt.
Ha eladnám, akkor annyival azért nem kapnék érte többet, mint amennyit ráköltöttem (~250k*), de talán egy 100-assal többért, 1,7 körül elmenne.* Ebben benne van a fólia, a gyári új szőnyegek, a hátsó fékek, szóval minden, amit nem is lett volna muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz yaneez #33611 üzenetére
A felszereltség is elég hasonló, legalábbis a GLX szinten. 2004-ben mi is vacilláltunk a kettő között, nemigen volt különbség, csak a WagonR olcsóbb volt egy kicsit, azért lett az.
Múltkor megtaláltam a régi prospektusokat a garázsban, be is raknám ide, de már elvitték a kukások.
Csak az Ignis-ét raktam fel AMD Powernek.A GLX WagonR-ből ezek hiányoznak, amik megvannak a GLX Ignis-ben:
- ISOFIX
- 6 hangszóró (csak 4 van)
- kombinált kijelző (nincs külső hőmérséklet)Szerintem ez nem sok.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Két kérdés a Bosch fejegységgel kapcsolatban:
- Mennyire kezeli a nagyobb könyvtárakat pendrive-ról? Kb. 1400-1500 szám van a zenetáramban, és keverve szoktam az egészet hallgatni.
- Lehet Bluetooth-on átvinni a hangot? iPhone 7-em van, az Apple CarPlay-en ugye nincs Waze (tudom, #szarapple), úgyhogy ha azzal akarok navigálni, akkor muszáj tartóba raknom a telefont. Ha közben netes rádiót akarnék hallgatni (+ a navi utasításait), akkor ki tudom ilyen formán hangosítani, kvázi egy BT hangszórót csinálni az autóból? -
tboldi
nagyúr
válasz Sza_Sa #33640 üzenetére
Bármennyire is fikázzuk az Apple-t, ez legalább működik (library fül). Csak sajnos nincs más navi a sajátjukon kívül, amit lehetne CarPlay-en használni. Ez az egy meg olyan, amilyen.
-----------------------
Egyébként a második kérdésemre egy ilyen kütyü az AUX-ra dugva megoldás lehet, ha nem lehet natívan. Vagy egy Roidmi, de gyanítom, hogy az FM hullámokon keresztül rosszabb a hangminőség.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz M_AND_Ms #33645 üzenetére
A számok közötti navigáció igazából nem érdekes, mert elindítok egyet és keverve játszom le őket. Ha valamihez nincs kedvem, egyszerűen átugrom.
A netes rádiónak örülök, mert a Rádió 1 - amit utálok - elvette a frekvenciát a Kék Dunától, és már csak így érhető el. Jelenleg fürdés közben is így netről, a régi Lumia 640-emet hangszóróra dugva hallgat a család zenét.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Egyre valószínűbb, hogy inkább az autó mellett fogok dönteni (ha valakit érdekel, itt kifejtettem, hogy miért). Ennek okán ma voltam a móvári Suzuki Bartánál érdeklődni, náluk 5.370.000 lenne az S-Cross GLX 1.4T manuális váltóval, 4WD nélkül, amihez még hozzájön a metálfényezés felára, valamint a forgalomba helyezés is (130k-130k). A legviccesebb az az, hogy a Jazzért 1,1 milliót adnának. Tudtam, hogy alacsonyabb árat fognak mondani, mint amennyiért magánforgalomban adhatnám el, de azért álljon meg a fáklyás menet. Felkapott típus, szép állapotban van, km sem sok, 1,6-ot bármikor kapok érte.
A győri Suzuki Stabil a hasznaltauto.hu-n 5.150.000-ért hirdeti ugyanezt a verziót, a közeljövőben meglátogatom őket is. Aztán majd lehet versenyeztetni a két céget.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Hű, mennyi hsz született, amíg fürdeni voltam.
(#33736) Kornel:
Sza_Sáét már láttam, illetve vezettem is. Egyszer szólt csak be a Királyhidai úti körforgalom felé araszoláskor, mert kicsit későn kezdtem fékezni. De ritkán van ilyen szituáció errefelé, általában lehet haladni.(#33737) Sza_Sa:
Simán hozzá tudnék szokni szerintem.(#33740) gerii:
Szeretek vezetni, és ehhez szorosan hozzátartozik a váltogatás/kuplungolás is. Viszont egy hosszabb (150-200 km fölötti) út során örülnék a tempomatnak, főleg a baleset és annak következményei után. -
tboldi
nagyúr
Kornél!
Hiba a kisokosban: a #szarájfónban nincs Mirrorlink, csak Apple CarPlay.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Fizetett tartalom a vezess.hu-n.