Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45621 üzenetére
L13A1-nél (Honda Jazz, UFO Civic, City) 20k km/1 év az alap periódus, de nálam sok a hidegindítás és rövidtáv, rám a szigorúbb 10k km/6 hónap vonatkozik. Mivel 6-7000 km az éves futásom, értelemszerűen a fél év a mérvadó, pont most lesz esedékes májusban. Mint mindig, most is Motul 8100 Eco-nergy 0W30 fog belekerülni.
-
tboldi
nagyúr
Meggyütt!
Rögtön észrevettem, hogy miért olcsóbb ez az utángyártott, mint a gyári: a felső ikonok nincsenek megvilágítva + egy kicsit durvábban kattan. Mindegy, apumnak megfelel így is.
Viszont előny, hogy a gyári árából 3 ilyen is kijön, ha újra előjönne a hiba.Amúgy felmerült az ötlet, hogy az új csatlakozót nem forrasztanám a régi helyére, hanem oldható kötéssel csinálnám meg, mondjuk csúszósarukkal, hogy legközelebb egyszerűbb legyen a csere.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45656 üzenetére
Nálam a Hondában a szokásos dolgokon kívül van még tűzoltófáklya, nyomatékkulcs, multiméter, zsebbika, Haynes szerelési útmutató, Motul víz nélküli kéztisztító...
Bár egy japán autó sosem romlik el, leginkább csak azért van minden bent, hogy kevésbé pattogjon a hátulja.
......................................Tegnap beraktam a kapcsolót, működik szépen, de a csatlakozó csak később lesz megcsinálva, mert legelőbb csak hétfőn kapok kölcsön krimpelőfogót.
BBD: Pontosan, több Opelben is megtalálható, és azoknál is előfordul ugyanez a hiba.
Végül is a WagonR is félig-meddig Agila.2ozzmexy: Szerencsére viszonylag sima úton jár az autó, a rádió csatija sem esett még szét.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kunberci #45665 üzenetére
-3 cm még nem a világ vége.
Amúgy én úgy értettem, hogy a sportrugók vastagabbak és keményebbek, valószínűleg tartósabbak is és kevésbé ülnek össze terhelés alatt (nyilván a komfort rovására, bár az én Jazzem még ennek ellenére is kényelmesebb, mint apum WagonR-e).
Plusz jobban néz ki, hogy nagyjából egyforma a hézag a kerék és a sárvédő között körben.
[link]
........................................................Más: Lőttem egy képet az ominózus kapcsolóról. Mily meglepő, rajta van a GM logó.
Apum nagyon be van zsongva, nem akar hétfőig várni a fogóra, meg akarja csinálni a csatlakozót minél előbb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Hehe, mégiscak van háttérvilágítása az utángyártott fényszórókapcsolónak, csupán azért nem vettem észre, mert csak gyújtáson világít, szerelés közben meg nem volt bent a kulcs.
Akkor csak annyival másabb a gyárihoz képest, hogy a tekerentyűt forgatva valamivel határozottabban kattan, illetve nincs a hátulján annyi felirat, meg GM logó. Bár a tartóssága még kérdéses, majd csak évek múlva derül ki, de eddig úgy néz ki, egyáltalán nem érdemes 10-12k Ft-ot kiadni a gyáriért, a 3-4k-es utángyártott is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45691 üzenetére
Én minimálba' nyomom, minden cuccot elhelyeztem a pótkerékben, illetve köré.
[kép1]De még az utastérben sincs semmi szem előtt, minden el van rejtve szépen csukható rekeszekben.
[kép2]szerk.: Folyadékokat meg nem cipelek, olajat nem eszik látható mértékben, ablakmosóból meg talán csak 2 deci fogyott el, amióta nálam van az autó (2017. február). Castrol Biofixet töltöttem bele, ez téli-nyári, van benne fagyálló és bogároldó is, de rendszerint saját kezűleg szoktam áttörölni a garázsban. És ha mégis kellene tölteni valamelyikből, szintén ráér az is otthon.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nyilván a Suzuki címkés alkatrészeket is azok a gyárak állítják elő, amik az utángyártottakat is, szinte mindennek meg lehet találni a párját, csakhogy a Suzuki - meg a többi autómárka is - szigorúbb minőséget követel meg a gyári alkatrészeknél, ezért van magasabb ára. Ennek ellenére néha célszerűbb azt választani az olcsóbb utángyártott helyett, nehogy meglepetés legyen.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45858 üzenetére
Ugyanilyet láttam tegnap a Tescóban.
Amúgy én nem igazán hiszek ezekben a bombákban, az ózonosban annál inkább. Ugye az egészségügyben is használatos fertőtlenítésre a germicid lámpa, ami az UV-C fény mellett szintén ózont generál.
Ezen felül Mann Freciuos Plus pollenszűrőt használok, ami szintén megköti a bacikat és a gombákat.Az igaz a hőcserélő teljes átmosása lenne, de nem életszerű szétszedni a fél autót miatta, meg folyton leengedni és feltölteni a klímagázt.
-
tboldi
nagyúr
és (#45879) 2ozzmexy:
Tudom, hogy így megy, de én ennél igényesebbnek tartom magam.
szerk.: Sőt, a Jazzen másfél hete cseréltem olajat, és közben észrevettem, hogy a váltó és az olajteknő találkozásánál enyhén olajsáros, úgy néz ki, főtengelyszimeringet kell cserélni. Végül is nem ért nagyon meglepetésként, tizenéves korukban annyira nem ritka (az enyém 2006-os). Biztos vagyok benne, hogy mások vígan használnák így még sokáig, mert a nívón nem is látszik meg, hogy csökkenne a szint, meg az alárakott kartonon sincs folt, de én még az idén meg akarnám csinálni. Csak rá kell készülnöm lelkileg, mert ha már le kell venni a váltót és a kuplungot is, akkor előbbit átcsapágyaztatnám, és az utóbbiból is újat tennék fel. Ily módon lesz a 3-5k Ft-os gumigyűrűből 200k Ft.
Hasonlót már egyszer eljátszottam egy 125-ös ETZ-vel, ott a 400 Ft-os ollórugó törött el, ami a váltókart visszahúzza középre, és végül lett belőle egy 40k-es, szinte teljes blokkfelújítás.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Még szerencse, hogy csak kb. 3-500 gramm kell, és amit lefejtenek, azt leszámolják az árból. Mondjuk ha már elszökött mind, az cink.
De amúgy egyetértek, csak annyit még hozzátennék, hogy a kenés miatt célszerű is néhány évente cserélni a töltetet.
....................................................Más: Megjött a légterelő a WagonR-re, Heko lett, 4 db-os. Ha hazaért apum az autóval egyetemben, akkor gondolom, fel is rakjuk.
Plusz pénteken viszem a féltengely gumiharangjának cseréjére, apum meg addig Hondázik (csak nehogy megszeresse ).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
WagonR update:
Egyre több a baj vele, úgyhogy nincs más választás, be kell tolni a Lajtába.
A gumiharang ki lett cserélve, minden oké, nincs panasz az elvégezett munkára. Viszont 16 év után elfosta magát a baloldali teleszkóp a csomiajtónál. Délelőtt megrendeltem az újat a Bárdi oldalán, 15h után pedig már át is vehettem, majd be is szereltem. Fasza lett, de lehet, hogy kéne cserélni a másikat is, ne legyen felemás.Ja, és apum nem szerette meg a Hondát, mert mára szabit kért, nem volt alkalma vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Szerintem nem lesz tőle baja, sőt, ha sok a hidegindítás és rövidtáv, akkor meg kifejezetten előnyös a 0-s hideg oldal. A meleg oldal lehetne 30-as, ha már a kezelési útmutatóban is az a legkisebb emlékeim szerint (mármint 5W30), de elég kicsi a különbség a 20-as és e között, úgyhogy nem aggódnék.
Nálunk az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR+ 0W30-cal (Shell Helix Ultra ECT C2/C3) futotta már az utóbbi ~30k km-ét, még nem murdelt meg.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45958 üzenetére
Szerintem is az, de csak egy ötlet volt, mármint ami a hibát illeti.
A mi WagonR-ünk szerencsére nem nyikorog. Nem tudom, milyen bevonat van a Monroe rugókon, de valamit biztos segít ebben.
Mindenesetre elvinném egy rendes szervizbe, ahol van jóféle futóművizsgáló pad.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45965 üzenetére
Nem tudom, mi okozza. Az oktatóm mondta mint lehetséges okot, mikor a WagonR-ünk nyüszögött, de kiderült, hogy csak a bal első féknyereg ragadt egy kicsit, nem ment vissza teljesen, megzsírozva a vezetőcsapokat megszűnt a hang, és azóta (~2 éve) sem jött vissza.
Amúgy a kerékcsavarokat én sosem kenem be semmivel, leszedéshez van elektromos ütvecsavarozó, felrakáshoz meg nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz #40993792 #45998 üzenetére
Ez azért van, mert az üzemanyagtank rendszerint nem egy szabályos téglatest, tele van csonkításokkal, a szintjelző jeladója meg egy egyszerű úszó. Ha utóbbi lejjebb megy mondjuk 3 centit, az nem feltétlenül jelent ugyanakkora mennyiséget, mint az azt követő 3 centi.
szerk.: 46k!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez jobb lenne?
Yamaha MT-10, az első szegmens csak fél tank elfogyasztása után tűnik el. Hogy tele van, vagy 53%-on, franc tudja.
A BMW F800-as szériájánál is így volt, csak az 1/2 alatti mennyiséget mutatják, vagy ott a Ducati Monster 821, amin csak egy LED világít, ha fogytán van a benzin, de a szintet nem látod sehogy.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46020 üzenetére
A pálca elveszett?
Amúgy ja, nincs hőmérőm, viszont van ScanGauge-em.
-
tboldi
nagyúr
válasz #40993792 #46028 üzenetére
Nekem nem volt Trabim, de egyik haveromnak igen, volt egy pár érdekes kalandunk vele. És megvolt a pálcája is.
Később kicsit átalakult, kapott egy Fiat Panda motort. Ezen a videón látható, a diáknapokra készítettük.Én inkább motoroztam, akkoriban egy másik NDK-s “csoda”, egy MZ ETZ 125-ösöm volt. Szerettem menni vele, de nem sokat tudtam, több idő ment el szereléssel, mint motorozással. Megváltás volt utána a 9 hónapos, 1517 km-t futott Honda CB500X-re átülni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46031 üzenetére
A lambda fordítva működik, hidegen, motorféknél és padlógázon van fix értéken (open loop), és melegen, normál haladás mellett, részterhelésen szabályoz össze-vissza (closed loop).
A kérdezőnek sajnos nemigen tudok segíteni egy rendes diagnosztika hiányában.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én már a sokadik tulaja voltam, minden héten kiderült valami turpisság, tele volt mindenféle kókányolással. A kedvencem az volt, hogy a főtengely egyik csapágyát nem tudták levenni, ezért azt beljebb ütöttek, majd rátettek még egyet. Gondolhatod, milyen jól illeszkedett így a szimmering, a 2T olaj mellett a hajtóműolajat is elégette. Ehhez képest a félrekábelezett duda már semmiség.
Apumnak is volt egy 125-ös ETZ-je, újonnan vette ‘86-ban, elmondása szerint azzal sem volt gond soha, meg erősebb is volt, mint az enyém. Megtartotta volna, de sajnos kellett a pénz az építkezéshez, így áldozatul esett ‘92-ben.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46051 üzenetére
Nálunk a 16 éves WagonR-en egyedül az utólag felszerelt vonóhorog rozsdás, a kasztni teljesen ép. Megkockáztatnám, hogy az újabb Ignis sem rosszabb.
Mindenesetre ártani nem árt az alváz- és üregvédelem. A Hondán megcsináltattam, de ez német származású, némileg már rozsdás volt. Szerencsére nem volt vészes a helyzet, éppen csak elkezdődött a folyamat, úgyhogy gyorsan kijavíttattam, amíg még nem igényelt vágást és hegesztést, majd megelőzésképpen be lett fújva alvázvédővel is. Ez már 3 éve volt, még mindig tökéletes az alja. 3 hete cseréltem olajat, ilyenkor végig szoktam vizsgálni mindent.
Amúgy apum is elgondolkodott az elmúlt hónapban rajta, hogy konzerváljuk a WagonR-t, az SV Autócenternél (Mosonmagyaróvár) 35k-ért megcsinálnák. A pandémia miatt pang az üzlet, az osztrák ügyfelek nem jöhetnek, így most mindent jelentősen olcsóbban csinálnak. Normál esetben olyan 60k körül lenne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #46057 üzenetére
Mi is le szoktuk mosni olyankor, azért is maradt ép 16 év alatt, csak felmerült az állapotmegőrzés okán.
A Hondán idén áprilisban a két hátsó sárvédőívet javíttattam, amik legutóbb akkor voltak javítva, amikor az alvázvédő is felkerült. Sajnos a piros fényezés nem sikerült annyira, így újra elkezdett halványan barnulni a peremek legszéle. Remélem, most tartósabb lesz.
Más részeken amúgy hibátlan a Jazz, pillanatnyilag teljesen rozsdamentes.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #46059 üzenetére
Ez még hagyján, a jövőben majd főtengelyszimmeringet kell cserélnem, de egyelőre nem akut a probléma. Egy 3-5000 Ft-os gumigyűrű miatt az egész hajtásláncot szét kell bombázni, valahol 50 és 100k közé saccolnám a munkadíjat.
De ha már így is, úgy is szét kell szedni, akkor kapna új kuplungot is, ami további 60k, meg a váltót sem ártana átcsapágyazni, vagy akár egy másik felújított darabra becserélni, ez meg 80-100k Ft. 200k talán elég lesz az egészre.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #46072 üzenetére
Sajnos nem ismerem igazán ezeket a motorokat, de egy dologgal többször is találkoztam velük kapcsolatban: szelepszárszimmering.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #46074 üzenetére
Annyira nem egyszerű, mint egy olajcsere, vagy úgy is írhatnám, hogy nem a "2 óra múlva jöhetsz érte" kategóriába tartozik. Árat viszont nem tudok, az anyagköltség nem lehet vészes, inkább a munkadíj, főleg akkor, ha több mindent is meg kell csinálni a hengerfejen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz taranis #46100 üzenetére
Ha ügyes a fényező, nem lesz eltérés színben.
A saját autómon meg tudod állapítani, hogy mi volt fényezve?
-
tboldi
nagyúr
válasz taranis #46102 üzenetére
A hátsó lökhárító és a spoiler, illetve a hátsó sárvédőívek (ezeket majd' elfelejtettem).
A festéket úgy keverik ki a színkód alapján, de még azon belül is vannak árnyalatok. Ha ügyes, akkor pont eltalálja a keverési arányt, és nem fog elütni, ha nem ügyes, akkor viszont lesz különbség.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz #40993792 #46180 üzenetére
Én ilyen kétoldalú szalaggal ragasztottam a tartót az ajtóhoz (meg a 2 csavar is fogja, ami gyárilag is megvolt), plusz a rendszám és a tartó közé raktam egy darab méretre vágott, vékony, szivacsos fóliát, amit a laminált padló alá szoktak kiteríteni.
[ Szerkesztve ]