Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49026 üzenetére
A csapágyprobléma az M13A motorokra volt jellemző, amit már 10 éve kifuttatattak, emiatt ne aggódj.
Megjegyzem, a mi M13A-s WagonR-ünk váltója 16,5 év, illetve 185k km után is kussban van.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49035 üzenetére
Jazz: 120k km vagy 6 év, illetve az átlagnál több rövidtáv és hidegindítás esetén a fele, azaz 60k km vagy 3 év.
Az új Swiftet nem tudom, a régebbieknél 45k km volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49043 üzenetére
Ilyenkor nehezebben melegszik be a motor, sokkal több ideig dúsítja a keveréket az ECU. Na, meg a fűtés, esetleg a klíma a pára ellen - ezek is megdobják a fogyit.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #49128 üzenetére
de minden japán szívóbenzines autóra igaz: "olyan nincs hogy nem indul..."
A Jazzem egyszer eljátszotta ezt, pedig Japánban, Suzukában készült.
Júliusban a boltból kijövet nem akart beindulni, illetve beindult 1-1 mp-re, de egyből le is állt. Gyors hibakódolvasás, a fojtószelep léptetőmotorjára panaszkodott (elektromos gázpedálos), úgyhogy sejtettem, hogy ezzel nem megyek haza lábon. Hívtam az egyik haveromat, akinek van trélere (mert a WagonR-en nincs vonószem, le lett fűrészelve a vonóhorog miatt), és amíg vártam rá, addig kalandvágyból rápróbáltam még egyszer. És beindult! Sőt, mintha mi sem történt volna, simán vette a gázt, egyenletesen gyorsult, nem torpant meg egyszer sem.
Felhívtam újra, hogy sztornó az egész, haza tudtam menni vele. Aztán itthon lekaptam a légszűrőházat, megpucoltam a fojtószelepet, és az elmúlt 4 hónap alatt egyszer sem jött elő újra a hiba, pedig nem ritka a napi 3-4 indítózás sem.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
WagonR fékfolyadékcsere: 15k Ft vitt Motul DOT 4-gyel.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49147 üzenetére
Mosonmagyaróvár.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49149 üzenetére
👍
(#49151) simonjoe: Csak az egzotikum felára.
Mert a Jazz-hez csak sima papírszűrőt hoz minden kereső, de kinyomoztam, hogy a Toyota GT86/Subaru BRZ-be is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való, úgyhogy azt szoktam venni. -
tboldi
nagyúr
a_tesz!
Véletlenül nem a te Cappuccinód van az eheti Laptimingban?
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #49202 üzenetére
A WagonR-rel a DashCommand kommunikált a legjobban.
iOS-re meg a Car Scanner vált be.
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #49331 üzenetére
ez általában olcsóbban adja ugyanazt, max a gyári logó nincs benne
Ez azért nem mindig van így, az autógyárak általában komolyabb minőségbiztosítást követelnek meg a gyári alkatrészeknél, az "ugyanaz, csak logó nélkül" alkatrészek meg a selejtesebb darabok, amik még használhatók. Pl. a Honda olajszűrőt a Purflux gyártja, a gyári kékkel nem is szokott gond lenni, viszont az "ugyanaz" LS350-nél több esetben is előfordult már, hogy szétesett a biztonsági szelep.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #49333 üzenetére
EBC-t nem a tartóssága miatt vesz az ember, hanem hogy kifejelje a szélvédőt.
Nem csak nagyobb a súrlódási együtthatója, hanem a hőterhelést is sokkal jobban bírja, nem kezd el fadingelni, mint a kommersz betétek. Persze emelett sokkal jobban porol, meg kopik is.ncc1701: Persze, én mint wannabe szerelő sem veszek mindenből gyárit, az igényeim szerint osztályozom, hogy miből milyet érdemes választanom. Pl. az említett EBC fék még jobb is, mint a gyári, de olajszűrőből meg csak is Hondát veszek.
De a 125-ös ETZ-mnél is ugyanezt csináltam, volt, amiből gyári bontottat vettem (km-óra), volt, amiből utángyártottat (hátsó lámpa), és volt, amiből a magyar hobbista terméket választottam (elektronikus gyújtás). -
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Én amúgy hordok magammal egy ilyen defektjavító készletet is. Ha csak valami kisebb dolog fúródna a futófelületbe, ezzel próbálkoznék először.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #49439 üzenetére
Csigásnak jobban örülnénk. Vagy megcsináljuk mindkettőt úgy, ahogy Hetyési Zsolt a Junkwagont.
Amúgy nem rohad egyik sem, egyedül az utólagos vonóhorog a WagonR-en, de azért csak jobb lenne valami biztonságosabb, jobban felszerelt autóban ülni.
-
tboldi
nagyúr
Egyébként a Hondáknál is előfordul enyhe rángatás csúsztatáskor, de leginkább csak akkor jellemző, ha sokat van nyektetve városban. Ha megyünk velük egy nagyobb karikát (>20 km) mondjuk országúton, ahol nem nagyon kell váltogatni, akkor elmúlik, és ha újfent sokat városozunk az autóval, akkor előbb-utóbb ismét előjön. De ez nem probléma, egyszerűen csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #49535 üzenetére
De miért? A kuplung mozgó és kopóalkatrész, a felhasználás módja szerint folyamatosan változik mindene. Wannabe autószerelőként gondolkodva nem látok ebben semmi kivetnivalót.
A WagonR-ben meg "rúg" egyet a tányérrugó felengedéskor, amíg még teljesen hideg, aztán az első km után elmúlik. Újkora óta csinálja, még a gyári kuplung van benne 187k km-rel, valószínűleg a tányérrugó sajátossága.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Van egy teóriám, ami vagy igaz, vagy nem, nincs max. páréves Swiftem, amit szétszedhetnék bizonyításképpen, úgyhogy megint csak a wannabe autószerelő gondolkodásmódra tudok támaszkodni. Erre jutottam:
Kopás (legfőképp a csúsztatás) közben nyilvánvalóan kopadék, jelen esetben por keletkezik. A váltó harangja és a motor forgattyúsháza között szokott is lenni valamilyen nyílás, rés, amin távozhat, de meglehet, hogy valamilyen oknál vagy okoknál fogva nem tud rendesen tisztulni (talán nem elég nagy a fordulatszám, azzal együtt a centrifugális erő?). A bennmaradt apró szemcsék miatt viszont nem tud rendesen tapadni a lendkerékhez a kuplungtárcsa, ezért nem várt apró megcsúszások fordulhatnak elő közöttük, az erőátvitel darabossá válhat, amit a kedves user rángatásnak él meg.
Természetesen a vadonatúj kuplunggal megoldódik a probléma, mert az még teljesen tiszta (és feltételezem, a szerviznek van annyi esze, hogy a nem cserélendő alkatrészeket is lefújják legalább féktisztítóval), de idővel eljuthat ugyanerre a pontra, ahogy az is kopik.
A más márkájú szettre való csere meg azért oldhatja meg végleg, mert a tárcsák kopórétegében bizonyára van összetételbeli különbség. Ahogy a fékbetétek között is van olyan, ami jobban porol, és van olyan, ami kevésbé.szerk.: Vagy túlgondoltam, és egyszerűen csak elgyengülnek a rugók a kuplungtárcsán.
Az új és/vagy más márkájú tárcsán az is lehet erősebb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #49612 üzenetére
Gyere el hozzánk, mutatok egy 16 éves WagonR-t, amin egyedül az utólag felszerelt vonóhorog rozsdás, más nem. Igaz, újkora óta garázsban tartjuk, de napi ingázós autó, találkozik eleget sóval.
-
tboldi
nagyúr
válasz Ezekiel. #49778 üzenetére
Egy próbát megérhet egy ilyesmi jelerősítő beiktatása. Nálunk a WagonR-ben sokat dobott a vételen.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák