Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #48319 üzenetére
Nem szabadna az olajnak forrnia, ha mégis megtörténik, vagy nem megfelelő van benne, vagy gond van a mechanikus oldalon.
A Suzuki mérnökei szerintem számolnak az autópályás használattal is, legyen szó szívóról vagy turbósról, teljesen mindegy. Ha ilyenek történnének, akkor egész egyszerűen meg lenne tiltva a kezelési útmutatóban.Ha minden körülmény ideális, nem mehet tönkre pusztán a 2000-nél magasabb fordulatszámtól, hosszútávon sem. Erre próbáltam rávilágítani.
A mi autóink (M13A WagonR+, L13A1 Honda Jazz) is kiválóan bírják az autópályázást 4000-es fordulaton, és innen még hol van a revlimit... Ezeknek elfelejtettek szólni, hogy menjenek tönkre?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz KubanitoS #48325 üzenetére
A turbó miatt érzed hasonló karakterűnek.
Persze, városban én sem szoktam 4000-ig vagy afelé pörgetni a Jazz-t, mert minek, 2800-nál van nyomatékcsúcson. De ha arra van szükség, hogy elforgassam, nem esek kétségbe, hogy mi lesz a motorral, mert mégis mi lenne?
A magasabb fogyasztás nem feltétlenül a magasabb fordulatszám eredménye, és nem is következik belőle egyenesen, hogy mi jó a motornak, vagy mi nem. Az én Jazzem szinte cl-re ugyanannyit kér 130-nál 4000-es fordulaton, mint városban, csak ott sokkal több a megállás, elindulás. És hidd el, az utóbbi hosszútávon rosszabb a motornak, mint a folyamatos haladás fix fordulatszámon. -
tboldi
nagyúr
válasz laca891 #48384 üzenetére
Városban és pályán, azaz takarított utakon elég jól. Máshol nem járok az alig 10 cm hasmagasságú autómmal.
A másik hsz-eddel nem értek teljesen egyet, egyrészt léteznek kifejezetten télies négyévszakosok, másrészt igazán havas napokból egyre kevesebb van, olyan viszont egyre több, amikor reggel még mondjuk csak 3 fok volt, délután meg 17, erre pont jobb egy 4S.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #48434 üzenetére
Én is be szoktam nyomni a szélvédőfűtés gombot.
Pont tegnap filóztam a zokniba töltött szilikagéles macskaalmon, de az esetleges porzás miatt elvetettem. Inkább megpróbálok összeszedni 1-2 maréknyi kistasakot, ami a cipősdobozokban szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #48438 üzenetére
Nálam nincs beázás, pont az imént csekkoltam a kritikus pontokat, mégis párásodik az autó. A Jazz egyszerűen ilyen. És nem csak én tapasztalom így.
(#48439) sepsi0: Én kicsit szkeptikus vagyok az ilyen kenceficékkel, mert lehet, hogy a pára nem csapódik ki, de előfordulhat, hogy a kilátás "fátyolos" lesz, ami főleg éjjel zavaró, amikor világítanak szemben.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz sepsi0 #48441 üzenetére
Fóliázva vagyok, még véletlenül sem akarom összekarcolni, szóval ha nem haragszol, nem próbálnám ki.
-
tboldi
nagyúr
A 160k km túl sok, a két év meg túl kevés szerintem.
A Hondámnál 120k vagy 8 év a normál periódus, a szigorított (pl. rengeteg városozás esetén) meg a fele, 60k km vagy 4 év.
dethroner: Bedobtam a csomagtartóba azt a 4 tasakot, amit találtam, de most pont nem esik, nem tudtam letesztelni, mennyire hatásos.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, a 16 éves WagonR ismét átment csont nélkül a műszakin. Egyedül a fékfolyadékra emlékeztettek, hogy lassacskán cserélni kellene, de tudunk róla, már vagy fél éve a polcon van a Motul DOT 4, csak nem volt még idő rá.
Amúgy a mostani és a két évvel ezelőtti vizsga között egyetlen egy féltengely gumiharangot kellett csak kicserélni rajta az alapvető dolgokon kívül.
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #48541 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e CAN, de ha nem kínai vackokat veszel, hanem minőségi Osram vagy Philips LED-eket, akkor azok szinte biztosan CAN-kompatibilisek amúgy is.
Nekem egyébként elöl nincs semmilyen LED, hanem Osram Night Breaker Laser H4 és Cool Blue Intense W5W van, az indexekből csak a tükrökben lévők LED-esek, de gyárilag, hátul az egész lámpatesteket kicseréltem, amikben a helyzetjelző/féklámpa LED-es (szintén gyári, E-jeles, csak eredetileg japán piacos), a pótféklámpa is LED (ugyancsak gyári, az ES Sport felszereltségé), a tolatólámpába és a ködzáróba Philips XtremeUltinon W21W LED-eket tettem (természetesen fehér és piros), a rendszám fölött Osram 4000K-s LED, meg a csomagtartóban is, a plafonon meg Philips 4000K-s C3W-k vannak. Asszem, ennyi.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #48684 üzenetére
A Jazz az jó kis autó lehet, nagyobb csomagtérrel de megbízhatóságban és fenntartási költségben a suzuki verhetetlen.
Van itthon Honda Jazz és Suzuki WagonR+ is, elenyésző mértékben drágább csak az előbbi fenntartása. Sőt, van olyan alkatrész, ami még olcsóbb is, mint a Suzukihoz (pl. hátsó fékgarnitúra). És ugyanolyan megbízható a Honda is.
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #48686 üzenetére
Viszont nyújt is annyival többet a Jazz, amennyivel többe kerül. Kényelmesebb futómű, jobb hangszigetelés, nagyobb csomagtartó, minőségibb burkolatok és patentek az utastérben (14 év és többszöri megbontás után sem zörög semmi!)... És nem csak a WagonR-hez képest, a vele egykorú Swiftet is be lehetne helyettesíteni.
Az elenyésző alatt olyanokra gondolok, hogy mondjuk egy adott márkájú légszűrő a WagonR-hez ~3000 Ft, a Jazz-hez meg ~3300. A legtöbb alkatrésznél ugyanez a tendencia, 5-10%-kal drágábbak csak a Hondához, nem mondanám soknak.
De eszembe jutott még egy alkatrész, ami a Suzukihoz drágább: a gyújtógyertya. Bár a Hondában 40k km-enként cserélni kell, és 8 db-ra van szükség, de csak 8-900 Ft darabja, míg a Suzukinál 105k km a periódus, viszont közel 6000 Ft/db, és kell belőle 4. Ez 210k km alatt a Hondánál 36k Ft, a Suzukinál meg 48.
Illetve ott a váltóolaj is: a WagonR-ben 45k km-enként kell cserélni, 2,2 liter kell bele, azaz 3 egyliteres flaska, aminek darabja 3-3500 Ft, a Jazz-ben viszont elég 120k km-enként ledobni, 1,5 liter kell csak bele, habár kizárólag a gyári olajat szeretik a szinkrongyűrűk, aminek literje ~6000 Ft. A Suzuki esetében már majdnem 3x12000 Ft-nál járunk, mire a Hondából először engedjük le. Vagyis amit az alkatrészáron spórolunk az S-nél, azt az ilyen apróságokon közel el is veszítjük.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pist@bácsi #48746 üzenetére
+1
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #48751 üzenetére
A Jazz-be meg így.
Nem kell lehajtani az ülést, és még a kalaptartót is rá lehet húzni.Mondjuk ez egy 2002-2008 közti modell (GD), nem a GK, amit [CS]Blade2 néz, de a kulcs az, hogy kicsik a kerekek, 175/65R14 vagy 185/55R15.
szerk.: Egyébként 380 L, és tök jól variálható. [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #48823 üzenetére
Szerintem a Dusternek meg nem elég magas a műszerfala, legalábbis az első generációnak. Gyakorlatilag egyvonalban van a térdemmel, akárhányszor ültem egyben, mindig bevertem. Pedig azt gondolnám, hogy a 194 centimmel el kellene férnem benne, de nem.
A második generáció egy fokkal jobb, ott csak a síkból kilógó gyújtáskapcsoló van útban a térdemnek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #48874 üzenetére
Zimmi jó, nálam teljesen kussban voltak a Jazzen. Illetve az EBC Premium Disc-Yellowstuff páros is csendes, csak porol nagyon, de sokkal-sokkal jobban is fog, úgyhogy megbocsátom.
A WagonR-en meg most Ate van, ~50k km után kezdtek el egy kicsit visítani lájtos fékezéskor, de van rajtuk még bőven husika, 2 hete kapott műszakit is.
Erre is Zimmit akartam akkor, csak nem volt készleten sehol.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #48938 üzenetére
Ezt a cikket is lehet ajánlani.
[link]Én igyekszem 2000-en tartani városban, ha ez alá megy a fordulat, inkább visszaváltok. Elváltani 2500-3000 között szoktam, mikor hogy.
És a 2-t váltást sem erőltetném, túl nagy a különbség, ha egyet kihagysz, nagyobb terhelést kap a hajtáslánc feleslegesen.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #48957 üzenetére
taposnám, végsebességgel mennék
És végre én lehetnék az autópálya királya, a legtöbb villanydelejes autónak 140 a vége, a nyamvadt Jazzemnek meg 170.
-
tboldi
nagyúr
válasz SyMbioTe #48959 üzenetére
Ha az 1.2-s váltóját szerelném fel, akkor lehet, hogy én is közelíteném. Érdekes, hogy a Honda pont a gyengébb verzióra tett hosszabb váltót, így mindkettőnek ugyanúgy 170 a vége, csak a kisebb nem bírja leküzdeni már a légellenállást, a nagyobb 1.4-es - amilyen az enyém is - meg leforog.
(#48960) [CS]Blade2: Itt, Mosonmagyaróváron futkározik pár Leaf és i3, kivétel nélkül ilyenek. Tiszta pára az összes ablak, de fűtést inkább nem kapcsolnak, esőben vagy szürkületben sem világítanak, csak amikor már nagyon muszáj, mert ők sem látnak...
Kérdem én, egy olyan városban, ami max. 6-7 km "átmérőjű", nem mindegy, hogy mondjuk 130 helyett 107 km a megtehető táv?[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Az én 2006-os Jazzem ~1100 kiló és 83 ló.
De szerencsére van 119 Nm, ami már 2800-nál megvan, úgyhogy annyira azért nem lassú.
Illetve nem kizárt, hogy a 100-as benzin, a K&N légszűrő és az NGK irídium gyerták miatt elenyésző mértékben többet tud az enyém.A rákövetkező generáció viszont hiába lett 99 lovas, semmivel nem megy jobban, mert a tömeg és nyomaték nagyjából ugyanannyi maradt, ráadásul az utóbbit csak 4-5000 környékén adja le (ez már 16V ugye), nem tol alulról, így akár gyengébbnek is érződhet.
De a WagonR sem megy jobban, hiába van meg a bűvös 10kg/ló (932 kg és 93 paci), ez is csak 116 Nm, amit a 5-6000 között ad le.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #49020 üzenetére
Az újabb Jazzeknél is tetten érhető a minőségromlás. A motor megbízhatóságával továbbra sincs baj, de pl. kevesebb lett a műanyagburkolat egyes részeken, rondábbak a hegesztések, stb.
A GE-k (2008-2014) pl. hajlamosak is rohadni a tanksapka körül emiatt, mert a kerék odaveri a trutymót, a régebbi GD-nél, ami nekem is van, ez tulajdonképpen elképzelhetetlen.
A kínai gyártásúaknál (LUC kezdetű alvázszám) állítólag gyakrabban hullik a klímakompresszor is. Az enyém még japán (JHM).Beázás előfordulhat a csomitartónál (lásd Becsületesnepper videója), de nem nehéz és viszonylag olcsó is javítani, Sikaflex kell hozzá, meg kinyomópisztoly. Nálam mondjuk ezalatt a 4 év alatt nem jött elő.
Olajcsere: csak akkor 6 hónap, ha olyan módon használod, ami indokolja, egyébként 1 év. De a Suzuki is pont ugyanígy adja meg.
Amúgy ha 3-5 éveseket nézel, ott nem igazán van még kockázat, akkor sem, ha nem félévente cseréltek olajat. Egyszerűen ennyi idő alatt nem lehet bennük kárt tenni.dethroner: Az eggyel korábbiról van szó, azaz a GK-ról. Abból volt 1,3-as és 1,5-ös is manuális és CVT váltókkal.
[ Szerkesztve ]