Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50421 üzenetére
viszont a motorolaj leeresztőjén az alátétet sem írta senki
Mert a szerelőnek jó eséllyel van egy "assorted washer kit" feliratú doboza, amiből kivesz egy megfelelő méretűt.A Nipparts-al meg a Jakoparts-al mi a gond? Előbbi gyári beszállító még a Hondánál is
Nem tudok róla, hogy gyári beszállító lenne, de szívesen veszem a felvilágosítást.
A Jakóval (Dzsekóval? ) meg az a bajom, hogy csak közepes. Én mindig mindenből igyekszem az elérhető legjobbat választani. Ráadásul légszűrőről van szó, nem mondjuk kuplungszettről, alig van különbség árban közöttük, nem érdemes ezen spórolni szerintem.Szerintem egy Syntrans elég lenne neki bele
Persze, nálunk is az van most a WagonR-ben, de igazából a Motul olcsóbb 200 Ft-tal (@olajcentrum.hu).És legközelebb írj a végére egy TL;DR-t is, kérlek. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50424 üzenetére
Ennél valami konkrétabbra gondoltam.
Próbáltam keresni, de egyelőre semmit nem találtam a Nipparts gyári beszállítói mivoltáról Hondáéknál, csak amit Te állítasz.Légszűrűből én Mann-t vettem régebben, az is feleannyi, mint a gyári, és nagyon jó minőség. Aztán cseréltem K&N-re, +20 ló.
Kuplungot csak a drágasága miatt említettem, ott már valóban nem mindegy, mi mennyi, de egy légszűrőnél nem érdemes spórolni, mikor a legolcsóbb és a fasza utángyártott között alig van különbség. Amúgy Exedy.
Pont azért írtam, hogy maradjon az NGK. És az is biztos, hogy azalatt a 12 év alatt nem lesz gyertyaproblémája soha.
És ezt a TL;DR-t még gyakorolnod kell, de kezdésnek elmegy.
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #50432 üzenetére
Én is a vezérlőre gyanakodnék.
Hasonló volt a szitu a Samsung mosógépünkkel, abban is az elektronika ment tönkre, egy bizonyos percnél mindig megállt a mosás. De a self-check nem dobott hibakódot, illetve a szervizmenüben is hiba nélkül lefutott az összes komponens tesztje. Kicserélték a vezérlőegységet, azóta hibátlan.
-
tboldi
nagyúr
A Hondában is van nyilván, de 194 cm vagyok, a legalacsonyabb állásban is csak pár centi van a fejem és a tetőkárpit között.
Egyébként a legtöbb autót könnyen magamra állítom. Teljesen hátra, teljesen le, és végül a támlát a legmeredekebb állásba, mert csak úgy érem el a kormány tetejét a csuklómmal.
Ja, meg ahol lehet, a kormányt is teljesen fel.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50532 üzenetére
Jájj, a Suzuki kezelésijébe is tettek fizetett Shell reklámot?
És még a GM és a VW specifikációk is itt vannak.Felejtsd el ezt a táblázatot, és a #50534-ben feltűntetett legvékonyabb olaj (0W20) lesz a legjobb az autónak, be is jelölték, hogy az az ajánlott. Illetve figyelni kell a többire is, úgymint ACEA és API besorolások.
Aki meg ezeket az ábrákat rajzolja, azt jól elverném csalánnal. NEM, nem egyenértékű az 5W30 a 0W20-szal, főleg hogy mindkettő csak viszkozitási osztályt jelöl, nem konkrét értékeket.Legyen 0W20, meg API SL vagy SM (esetleg SN, mert visszafelé kompatibilis), a többi nem érdekes. ACEA nincs is előírva, úgyhogy gyakorlatilag az mindegy is ennek a motornak.
"de a 0W-20-ról neki se volt jó véleménye (nem a motorért van, hanem a környezetért)"
Bullshit. Lásd 8gen Honda Accord 2.4-ese, 0W20-nál vastagabb olajjal tulajdonképpen szétkopik a motor elég hamar.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Siriusb #50535 üzenetére
Szerintem maradhat, ha nincs vele gond.
Amúgy én Shell V-Power 100-ast tankolok szintén a kisebb etanoltartalom miatt, plusz a benne lévő adalékok, amik az auchanosban nincsenek meg, valóban segítenek tisztábban tartani a motort. Saját szétszedős tapasztalat, a Honda Jazz hírhedt EGR csatornáin jelentősen kevesebb korom rakódik le vele.
Továbbá Mosonmagyaróváron nincs is Auchan.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50542 üzenetére
Ezek szerint, ha az API a fő előírás, akkor teszem a legjobbat vele, ha SN, vagy SN Plusz kategóriás olaj kerül bele, ilyenkor az ACEA lehet bármi (A3/B4, C2/C3, stb.)?
Nem "fő", csak egy a sok paraméter közül. Az ACEA besorolást akkor lehet figyelmen kívül hagyni, ha az autógyártó nem ír elő erre vonatkozóan semmit, vagyis nem az API-tól függ. Nincs olyan, hogy ha az API ilyen vagy olyan, akkor az ACEA nem érdekes, jelen esetben csak a Suzuki nem tesz róla említést a Splash könyvében.
Látod, az S-Cross-nál oda van írva az ACEA is (meg az ILSAC is), ott már fontosak ezek is. Amúgy a 0W20 többnyire A5/B5 szokott lenni.Mi a helyzet az S-Cross olajával? A gyári EcStar 5W-30 olajnál csak az API SM van megadva.
Teljesen jó hozzá, nincs mit ragozni.
A gyári ajánlás szerint viszont több minden van, ebben az esetben melyik a fő figyelembe veendő paraméter (esetleg mindkettő)?
Mindegyiket figyelembe kell venni, az ACEA sorában lévő bármelyik 4 közül lehet 1, meg az API hármasból is egy. Egyedül az ILSAC az, amit zárójelbe tehetsz, mert ugyanazt mutatja, mint az API, csak egy másik szabvány szerint, és egymásnak megfeleltethetőek. Európában nem igazán terjedt el az ILSAC jelölés, elég ritkán is tűntetik fel a flakonokon.
Hogy mi helyettesíthető mivel, arról az olajos topik összefoglalójában találsz anyagot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #50544 üzenetére
Igen, tehetsz, de lényeges különbség az A/B-s és a C-s olajok között a szulfáthamu, foszfor és kéntartalom, előbbiben több, utóbbiban kevesebb van mindből, illetve a TBN is fontos.
Qru egyik hsz-ából idézek:
"Teljes bázisszám (TBN), ez az adalék ami meggátolja az olaj savasodását, minél több van benne annál inkább ellenáll a savasodásnak (az olajba bekerülő benzin, kén, stb). Logikus lenne ezt az adalékot az "egekbe" emelni de sajnos vele együtt nő az olaj szulfáthamu tartalma is ami meg a katalizátornak, DPF/GPF-nek nem jó ugye."
Magyarán a C-s olajok kíméletesebbek a katalizátorokkal és a részecskeszűrőkkel, viszont a kisebb TBN miatt hamarabb savasodik. Ha sok a rövidtáv, ami a savasodásnak az egyik legjellemzőbb oka, akkor célszerű sűrűbben cserélni, vagy maradni az A/B-s olajnál. Végül is a Suzuki is azt írja elő, úgyhogy...Splash: Ki kell próbálni, 0W20 és 0W20 közt is lehet óriási különbség. Legrosszabb esetben 0W30?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50579 üzenetére
Kell hátra is a műbizonylat a Köhém rendelet szerint. És a bármilyen fólia sem állja meg a helyét, olyat szabad csak, ami rendelkezik "H" vagy "AF" minősítéssel, ezt jelölni is kell egy matricával az üveg és a fólia között.
[link]Egyébként van még olyan fólia, ami nem UV-szűrős?
Nekem Skyfol HP Pro van, ez az olcsóbb kategória, és ez is olyan. Illetve az infravörös sugarakat is szűri.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Szabóék lecsavarozzák a pótféklámpát és körberajzolva csinálnak egy sablont.
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #50592 üzenetére
Tréleren ugyan még nem volt a WagonR-ünk, de asszsisztanszra majdnem szükségünk volt egyszer... Minden előjel nélkül megmakkant az akku.
Boltba még simán eljutottunk, nem is indított nehezen, de hazaindulva már se kép, se hang. Nem volt senki a közelben, akivel lehetett volna bikázni, úgyhogy betoltuk a katalizátor ellenére, de alig engedtem rá a kuplungot, már be is röffent, sok benzin nem juthatott bele. Még aznap kerítettem is egy új aksit a Tescóból, de az is már több, mint 6 éve bírja (Exide Excell).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kochrobi #50627 üzenetére
Lakatfogós multiméterrel megnézed a vezetéket, és ha kap delejt, akkor
kivenném a gyertyákatlehúznám a gyertyapipákat, majd az injektort belelógatnám egy flaskába, aztán indítózás közben lehet figyelni.Legjobb lenne az ECU-tól visszakövetni, de gondolom, nincsenek komolyabb diagnosztikai eszközeid.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Gyöször #50635 üzenetére
Megerősíteni nem tudom, de lehet benne valami. Apum 2012-ben kezdett el ingázni Gols-ba, és eleinte MaxxMotion 95-öst tankolt az útba eső OMW-n. Mindketten észrevettük, hogy az egyik héten jól megy az autó, a másik héten viszont olyan lagymatag az egész, a beindulás is tovább tartott valamivel olyankor. Aztán átszoktunk a Shell-re, abban még sosem csalódtunk soha, ugyanolyan, mint amikor éppen jó volt az OMW-s.
A Jazz-zel már nem is kísérleteztem, 2017 óta van meg, tőlem azóta csak 100-as Shell-t kapott. -
tboldi
nagyúr
válasz a_tesz #50647 üzenetére
Akkor marad a jól bevált Shell.
Mondjuk a Clubsmart pontok miatt is szeretem a kagylót, rendeltem már így konyhai mérleget, pendrive-ot, hajnyírót, laptoptáskát, kisebb szerszámkészletet, stb. És párszor az is nagy segítség volt, amikor nem volt nálam annyi pénz, hogy a tankolás felét pontokkal is ki lehet fizetni.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #50661 üzenetére
Igazából azért vettem, mert az olcsóbb krokodilok nem tudnak ilyen magasra emelni, a WagonR-hez hátul középen mindig kellett egy fakocka (raklap csücske), az meg nem túl biztonságos. Vagy ha valamelyik tud is ilyen magasra emelni, az nem alacsony profilú, és nem fér az ültetőrugós Jazz alá. Úgyhogy a két halmaz metszete ez lett.
-
tboldi
nagyúr