-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #6300 üzenetére
Mind a kettőnek van előnye és hátránya is. Ha a legjobbat akarod akkor az EFE-t vedd az C2-t és C3-at is tud (amolyan aranyközépút).
A C2 alacsony HTHS tartalmú a C3 magas HTHS tartalmú.
Na most ezekbe a turbódízelekbe magas HTHS tartalmú kell, mert alacsony fordulaton nagy a nyomaték de alacsony az olajnyomás így nagy teher éri a csapágyakat (ezt később azzal orvosolták, hogy nem a főtengelyről hajtják az olajpumpát, hanem egy külön elektromos hajtású pumpa van, így a főtengelyfordulattól teljesen függetlenül állítható be az olajnyomás a terhelés függvényében).
Viszont a magas HTHS nem a szent grál, van hátránya is. A Magas HTHS miatt az adott olajak nehezebben pumpálhatóak minimálisan növelik a fogyasztást (megnő a motor belső ellenállása), marginálisan csökkentik a teljesítményt (haladás helyett a sűrűbb olaj pumpálására megy az energia) és némiképpen romlik az olaj hűtési képessége is (a lecsökkent áramlási sebesség miatt). Utóbbi hatványozottan baj az EE20-nál, mert ugye azért megy tönkre és törik el a főtengely, mert a hátsó sorban nem megfelelő a kenés. Viszont ez is alacsony fordulaton nagy nyomatékot ad le... Szóval a kettő közötti (E)FE olaj sztem nagyon jó választás lenne.De ha nem marad nálatok hosszú távon, akkor igazából mindegy, mehet bele C2 és C3 is.
Szűrő: Nincs velük tapasztalatom... Mann jó (én ezt használom), Mahle jó, meg a Filtron is korrekt minőség. Levegő, meg pollen szűrűből mehetnek amit írtál, olajszűrőből már nem vállalnám be őket. Amúgy a gyári olajszűrő sem drága a Subaruhoz...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
És még én éreztem magam kellemetlenül, mikor a Seibiko 5 hetet ült az autóm kulcsán. Mondjuk ők kis túlzással a fél autót szétborították.
De tényleg hihetetlen, ha az ember nem nyekteti a szerelőt, akkor szereti eltolni az átadást...Valamikor szeptember elején voltam Háriéknál, amikor kimondták a diagnózisukat, hogy szar a citrom, amit a Seibiko beletett. Akkor ígérték, hogy keresnek nekem egy bontott jó állapotút, meg hogy a belső féltengely csuklót is kicseréljük. Mint ahogy Te se hívtál fel emiatt, úgy ők is azóta hívnak...
Alig várom, hogy kész legyen a garázsom az aknával (hétvégén öntjük az akna koszorúját ) és csak akkor kelljen szerelőt hívnom, ha nincs szerszámom a célfeladat elvégzéséhez. Kevés kivétellel olyan érzésem van velük, hogy ők tesznek szívességet, hogy foglalkoznak velem... Egyre több mindent meg merek/tudok csinálni, most már a következő fék cserét is magamnak csinálom.
A gyári fékre visszatérve, jobb fékhatásod lehet nem lesz tőle, de tartósabb biztos. A Toyotában most lett 160k km és az első tárcsa és betét még a gyári. A betét volt gariban cserélve az első 15k-s szerviz alkalmával, mert típusbetegség volt, fékezéskor sípolt. Hétvégén cseréltem fateromnak a téli kerekeket és kikerekedett a szemem a Toyota logós fékbetét láttán, hogy még mindig vastag a húsa.
(ó\_!_/ó)
-
dethroner
veterán
Eddig csak azt figyeltem hogy a gépkönyv C2 vagy C3 minősítést követel meg és hogy 5W-30 legyen. Annyit az, hogy az alacsony viszkozitás előnyös a fogyasztáscsökkentésnél, de ha nagyon meleg van, akkor legyen inkább magas viszkozitás. A különböző ACEA szintek magyarázásánál is az jött le, hogy igazából a C2 és a C3 picit ellentéte egymásnak. És mégis mindkettő javasolt.
C2: Közepes hamutartalmú, üzemanyag-takarékos motorolajok, részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi- és könnyűhaszongépjármű- motorokhoz. Az üzemanyag-takarékosság e kategóriában is fontos követelmény, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén-, foszfortartalmú és felülről nem korlátozott, de 2,9 mPas-nál mindenképpen nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Tipikus viszkozitásosztály SAE 5W-30, az alapolajok jellemzően API Group lll-as kategóriájúak. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek. Az ACEA 2008- as változtatásai után jelentősen szigorodott a kopásvédelem és az iszapképződés elleni védelemre vonatkozó követelmény. Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók az alacsony HTHS viszkozitás miatt. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani. Az ACEA C2 egyes Honda, Mitsubishi, Peugeot, Subaru, Suzuki, Toyota típusokban használatos.
C3: Közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott, elsősorban nagy teljesítményű személygépkocsi- és könnyűhaszongépjár- mű-motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb, inkább a kenési biztonság, mintsem a kiemelkedő üzemanyag-takarékosság a fő szempont. Alkalmasak részecskeszűrős motorokhoz, és sok autógyár ezt a teljesítményszintet írja elő vagy építi be saját motor- ola¡-követelményei közé. A jellemző viszkozitásosztályok: SAE 5W-30 vagy 5W-40, a szokásos alapolaj API Group lll-as. Széles körben, különböző Chevrolet, Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Nissan, Opel, Renault, Subaru, Suzuki típusokhoz használatos.
Na most az hogy pár decivel kevesebbet fogyasszon, nem szempont. Inkább be dögöljön be.
Szóval akkor légszűrőből mehet bele a már említett olcsójános márka is. De akkor mi a subaru gyári olajszűrő és gázolajszűrő márkájával megegyező minőség?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
nagyúr
válasz Petester #6302 üzenetére
Jam, az a furcsa csak, hogy korábban háromszor voltam náluk, mindig 8-ra vittem az autót, és aznap délután kész volt, másnap el lehetett hozni. Szal nemtom mi történt náluk, eddig nem ez volt a jellemző, bár ahogy te is és Qru is mesélitek, nem is olyan meglepő a dolog...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dethroner
veterán
Mann-filter weboldal szerint W 7037 olajszűrő kell. Az említett zsu.hu webshop-ban is W7037 mindegyik, csak még kapnak egy plusz jelzőt, pl E1, P3, GD, Sz De hogy ezek mik, honnan tudható? Az áruk is minimálisan más.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
HÁZIGAZDA
na, ma megfuttattam az rx400h-t is a tanpályán. hát, nem egy subaru. mondjuk kellemes csalódás volt így is, de a subarunak a nyomába sem ér (csúszós úton manőverezésben).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
Hozd majd el a talira a tehenet
Én kereket cseréltem ma a bubun, plusz hoztam egy 8.68as fogyit nehéz lábbal időnként, egész sok dugózással meg pályával. 100as MOL került bele utána, érezhetően jobban megy a sima 95ös MOL-hoz képest, volt kuponom így 400 körül volt csak.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #6318 üzenetére
szeretik nagyon a kínait, nem is értem. mondjuk elég horror méret ez a 235/55 r18, sajnos. téliből amúgy azon túl, hogy continental és új legyen, nehéz ügy, mert legalább annyit számít, hogy új legyen, mint hogy márkás. magyarán, egy közepes, de új - tapasztalataim szerint - simán tud jobb lenni, mint egy tök jó, de 3 éves. nehéz ügy.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
Parci, Balage.!
Ilyen volt/van Parci exében, jól emlékszek?
Ez az oszlopba furkálós, csavarozós vagy roncsolás nélkül is be lehet szerelni? Az az alsó két fül hova rögzül?(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem tudok rájönni hova megy fel.
Van a 4 db gumitalpas kitámasztó, meg az a 2 db lyukas kampó.
Egy hirdetést találtam, amiben benne van, de értékelhetetlen minőségű a kép, csak sejtésem van, hogy az ülés támla mellé megy be, ahol az ülés beakasztója is van. Ha csak ennyi, akkor nem nagy para betenni.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz dethroner #6313 üzenetére
A drágább dolgokat vedd meg webáruházból, a szűrőt meg helyben a Bárdinál, így ha gáz van, egyből (vagy csak 1-2 óra átfutással) tudnak adni cserét. Én legutóbb Apám Toyotájánál jártam úgy, hogy rossz szűrőt kaptam az érdi Unixtól, de Szerencsen lett 2 óra múlva olyan szűrő, amit leszereltem.
(ó\_!_/ó)
-
-
CB
senior tag
Jelentem, hogy már csak napok kérdése, és lesz Subarum.
El lehetne kezdeni szervezni a topiktalit. Sajnos a jövő héten ügyeletes vagyok a cégnél, így nekem az rögtön kiesett, de utána mehet.
Volt már egyébként? Ha igen, akkor hol tartottátok?40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
Eddig is volt Subarud (már kifizetted), csak nem ülhettél bele és nem mehettél vele, nem?
Viccet félre téve örülök, nagy türelem volt részedről kivárni, jöhetned a boldog és baleset mentes kilométerek!
A talira nekem is jobb lenne a 26-tal kezdődő hét, jövő héten pótolom be a Seibikos citrom csúszásom.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
+ Petester: nekem jó az Arena mélygarázs, nincs messze innen a harmadikból. Itt felénk nagyjából az Eurocenter van összesen, annak is van mélygarázs tudtommal, ugyancsak első 3 óra ingyenes.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #6335 üzenetére
Nekem meg mindegy, hogy merre indulok meg Érdről . Az Eurocentert nem ismerem, ha kisebb, akkor az Arénának annyi előnye van, hogy 2 szintes a parkoló, biztos lesz egymás mellett hely a legalsó szinten.
Szerk.: Bár én aznap biztos kocsival jövök, szóval 9. kerületből nekem az Arena lenne közelebb.
Mikor körül kezdődne a gyülekezés?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
Hétvégében gondolkodunk, vagy hétköznap?
"Vidéki vagy? Ahhhá!" Szóval nekem mindegy a helyszín, csak navival találok oda úgy is.
Ha hétvége, akkor az asszonyt is tudom vinni magammal, csak hogy neki is meglegyen az örömforrás.Szóval olyan hely kellene, ahol egy jóféle presszót is meg tudnánk inni, meghívom a társaságot. Erre Parci biztos tudja a választ, vagyis arra, hogy az Aréna plázában van-e ilyen kávézó.
A kocsiról végül is csak annyit tudok, hogy pénteken levizsgázott, de részleteket nem. Az ügyintéző hölggyel beszélgettem pénteken, akinek begyulladt a foga, bedagadt az arca, mára kapott időpontot a szájsebészetre. Annyit mondott, hogy ha kisbalták potyognak az égből, akkor is bemegy ma dolgozni az akció után. Szerintem nem ment, mert nem hívott. Szóval igazából az átíratás várat magára. Kifizetni a kért plusz extrákat, biztosítások, tankolás.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
A hétvégére részemről is egy +, sőt, ha Jorus ráér, tudunk együtt menni és ha lesz rá hely, lehetőség, kíváncsi lennék mit jelent a chip egy harmadikos kigyorsítással!
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
nekem, ha el bírok jönni, mindegy. az eurocenter mondjuk sokkal közelebb van, konkrétan ott kell elmennem, ha az arénába megyek, akkor is. meg ott talán hétvégén valamelyik távolibb felszíni parkolóban is elférünk (bár, ez biztos ilyen optimista gondolat, mert nem láttam még hétvégén). de alkalmazkodom.
jó kávézóról az arénában nem tudok (szerintem nincs). cserébe az eurocenterben sem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Megkérdeztem az asszonyt, neki jó a szombat-vasárnap. Feltéve, ha kap egy kis pénzt költekezni.
Tehát az már december 1-2.
Ha mi megyünk, akkor reggel nyolc körül indulunk paksról, két óra az út. Tehát 10 utáni időpontok jók. Mi elleszünk ott, tehát ha ebéd után akartok találkozni, akkor belefér.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
Beszéltem Hárival, holnap el lehet hozni az autót kész a fék. Mondom szuper, mennyi pénzt vigyek. Aszongya, hogy akkor volt egyszer a váltószűrő cseréje meg motorblokk pucolás meg hűtősapka, meg az új gyári fékszett, az 135. Mondom oké, rendben. Meg aszongya, hogy volt akkor ezen kívül a motor revízió. Ömm... mondom mmmi? Hát hogy az olajcsere meg a szűrő. Mondom mmmiféle olaj, miféle szűrő? Hát hogy oda van neki írva, ő hétvégén nem volt. Mondom oké, lassan egy hónapja ott van náluk az autó, én nem tudom, mit csináltak vele és mit nem, de az olajcsere finoman szólva sem volt időszerű - ha valóban megtörtént - mivel augusztusban volt önöknél olajcserén, amikor az olaj mellett le lett cserélve az összes hidraulikaolaj, váltóolaj, miegyéb, és azóta kb. 800 km-t mentem vele. Hát... aszongya jó... akkor az nem. Hhhhogy mmmost mi van?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
hááát... ebben a subarus szubkultúrában ez a topik a legjobb. az egyetlen jó. komolyan. (a fáccse csoportról is leiratkoztam, amikor valaki épp fejtegette egy rommá tört impreza képe alatt, hogy egy karambol elkerülése miatti félrerántást egy subaruval "ki kell vezetni")
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest