Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz Morden24 #46 üzenetére

    WoW-ban legalább nem lehet ellépni sima közlekedésre szánt mozgással a csapások elöl... vagy javítsatok ha tévedek. Azaz legalább a számok (a statisztikák) működnek, szóval akinek az a fő ösztönző, annak jó.

  • Alexios

    veterán

    válasz nemethati #50 üzenetére

    Miért lett rossz? :Y Én a legtöbb embertől azt hallottam, hogy nagyon tetszik neki, csak rövid, de hogy rossz lett volna :Y

  • nemethati

    senior tag

    válasz Alexios #52 üzenetére

    Nem tudok elvonatkoztatni az első részétől sajnos. De ők el tudtak :))
    Ami mellette szól az a grafika, az tényleg szép.

  • Alexios

    veterán

    válasz nemethati #54 üzenetére

    Hát nemtudom, én nagyon szerettem az első részt, és tény, hogy sokmindenben változott, ettől függetlenül nagyon jó lett szerintem, csak piszok rövid. Sokan hozzák fel a linearitását, pedig szerintem az első rész se volt szabadabb, sőt. Jó tudom, voltak a free ride módok, de azok nem olyanok..

  • Vistaboy

    veterán

    válasz ddekany #41 üzenetére

    Akciójátéknak azért elfogadható szerintem a Dragon Age II, mert azt képes nyújtani, mint amit általában azok tudnak. Azaz látványos és pörgő harcokat, amiben minél több ellenfél mielőbbi likvidálása a fő célunk, valamint hatalmas fegyvereket, melyekkel ugyanolyan mozdulatokat hajthatunk végre, akárcsak Szauron a Gyűrűk Ura film legelején, és a hatás is ahhoz hasonló lesz, azaz szanaszét repülnek tőle az ellenfeleink.

    Sajnos mostanában a szép grafika mellett az ilyen jellegű játékokat szeretik legtöbben, amiben semmi nincs túlbonyolítva, hiszen ha kipróbálod, rájössz, hogy gyakorlatilag minden be van jelölve a térképeden, még csak keresned sem kell semmit, csak rányomsz a célállomásra, ahol világít a küldetés-nyíl, és már csak harcolnod kell, azt követően pedig három lépéssel távolabb már ott is a kijárat, és egy kattintással mehetsz is a következő helyszínre.

    Egy RPG-ben ezzel szemben az egyik legizgalmasabb dolog pont az volt, hogy volt egy hatalmas, bejárható terület, amit neked kellett felfedezni. Nem volt bejelölve a pontos hely, csak annyit tudtál, hogy melyik város, hegy, folyó, ilyesmi mellett található. És a harcokat sem úgy kellett megvívni, hogy előkaptál egy fél dekagramm tömegű, ember nagyságú pallost (Amit lazán viseltél a két dekagrammot nyomó, teljesen áthatolhatatlan vértezetedre akasztva), majd a régi kung-fu filmekhez hasonló akrobatikus mutatvánnyal beugrottál a tömegbe, ahol aztán a földre érkezésed egy mini-tornádót indított el, és egyszerre tíz ellenfelet öltél meg vele.

    Egy szerepjátékban minden a taktikáról szól. Fontos a parti összeállítása, fel kell készülnünk minden lehetőségre. Rá kellett jönnünk, hogy mivel vehetjük fel a harcot ellenfeleinkkel szemben (Például azt minden szerepjátékos tudja, hogy a trollokat csak tűzzel és méreggel tudjuk véglegesen elpusztítani, viszont hány játékban látod ezt manapság? Még a tűzelementálokat is megölik Fireball-al, pedig attól elméletileg gyógyulniuk kellene, nem belepusztulni.

    MOD: De sorolhatnám még órákig. A lényeg annyi, hogy egy akciójáték kaszabolásból áll, egy RPG pedig gondolkodásból és taktikus küzdelmekből. A Dragon Age II pedig nem tudja egyszerre mindkettőt nyújtani, ahogyan azt a BioWare akarta. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vico87

    tag

    válasz Abu85 #14 üzenetére

    A képek alapján a tesszelációt csak arra használják, hogy jobb mélyedések legyenek az alapvetően szinte sík járólapok között, szóval megoldhatták volna, ha lejjebb rakják a talaj szintjét, vagy följebb a rajta rohangáló karaktereket, de úgy tűnik ez már túl bonyolult. ;]

  • kovsol

    titán

    válasz Vico87 #57 üzenetére

    nálam DX9 ben pl lépcsőn állva mindig eggyel lejjebbi fokon áll a karakter :U [link]

    azoknak meg akik akció játék elemet szeretnének ajánlom ezt a képet: [link]

    tudom iszonyat van aki még DX9 ben játszik AA és AF nélkül, de laptopon játszottam a játékot

    [ Szerkesztve ]

    May the Force be with you!

  • Rossi

    addikt

    Mélységesen elszomorított a teszt, ennek ellenére ki fogom próbálni már csak elvből is. Az Origins és az Awakening nekem a top 10-emben van, és ezek szerint marad is...

    "Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

  • ddekany

    veterán

    válasz Mártógyurma #44 üzenetére

    (Mod: Ja, látom fentebb reagáltál... nembaj ez részben akkor is "aktuális" maradt.)

    Olvastam... de nem véletlenül kérdeztek rá vissza Vistaboy-tól, hanem mert ő mondja, hogy ha mint akció játékot nézzük, akkor nincs gáz, és nem világos mire gondol. Mi számít egyáltalán "akció játéknak"? Nálam az, ha azon felül, hogy jellemzően a "gyors és látványos akción van a hangsúly", elvárja tőlem, hogy pl. elég gyorsan reagáljak, vagy pl. hogy rá tudjak időben mutatni egérrel egy mozgó valamire... akármi hasonlót. Én itt nem látom, hogy bármi ilyesmi lenne, és ha azért nem látom, mert nincs ilyesmi, akkor mint akció játék miért jó ez?

    Ha meg nem az, de RPG-sem, akkor... aki élvezi (látom vannak olyanok), az mit élvezett benne? Csak simán beleélést/sztorit/látványt? Illetve vajon milyen korosztálynak tetszik ez? Elvégre 10-en évesen én is bármilyen szemfényvesztést élveztem, ha bele tudtam magamat élni (és nekem még C64-em volt, ami közel sem hatásos látványban és hangban). Nem bántásként mondom.

    [ Szerkesztve ]

  • GoldenJ

    tag

    Némi egyszerűsítés történt a játékmenetben (csak harci skillek vannak, csak a főhős páncélzatát lehet variálni), de egyébként teljesen ugyanaz mint az Originsben. Megy a party előre a lineáris pályákon, leüti az ellenségeket, összed minden cuccot, és beszélget akivel lehet. Ugyanez volt az ezelőtti részben is. A taktika rész is ugyanúgy jelen van, és az irányítási metódus sem változott számottevően. Az intro rész mondjuk eléggé gagyi, olyan mint a gagyi konzolos hacknslash-eknél, de az első fél óra után már beindul a sztori és onnantól már érdekesebb a dolog.
    Tehát ugyanúgy megvan egy 8/10 mint az elődei.

    A mai gyerekek nemcsak megveszik a vackot, hanem még azt is elhiszik róla, hogy király.

  • kovsol

    titán

    válasz ddekany #60 üzenetére

    Én élveztem a játékot, 24 éves vagyok ha a korosztályról van már szó, eddig se akció, se RPG játékokkal nem játszottam, amit eddig nagyon szerettem az az Age of Empires sorozat, Warctaft3, Starcraft2, és a WoW :B némi fps pl BF2, CoD4
    Nálam a sztori az betalált, valahogy egyre inkább kíváncsian vártam mi sül ki a dologból, hogy is lesz tovább, és az is tetszett, hogy nem volt sok holt idő a játékban (fölösleges mászkálás, mert eltévedtem), pont annyira volt pörgős amennyire akartam(könnyebb fokozaton lehet hentelés, de nehezebben taktikázósabb), és az is tetszett, hogy mivel négy ember volt a csapatban így tulajdonképpen nem tudtam ráunni egy adott classra. Itemeket kicsit keveslem, jobban örültem volna, ha sokkal több közül tudok válogatni, nem pedig annyi, hogy egyik egy stattal többet ad mint a másik, mert legtöbb item ennyiben tért el egymástól, bár a megszerezhető egyedi négyrészes szett itemek azok bejöttek. Mivel újonc vagyok RPG téren (első résszel kb 10 órát játszottam és annyi az összes tapasztalat) nekem ez egy jó tanulási alap volt, hogy a döntéseim azért befolyásolják a történéseket valamennyire, de mégse tudtam teljesen elrontani a játékomat pár elszólással. A karakterek mozgásával nincs gondom, ehhez a pörgősebb játékmenethez szerintem illik.

    A főhős páncélzatát lehet variálni csakra meg annyit, hogy azért a többi karakternél a fegyvereket és a kiegészítő itemeket (ring, neck, belt) azért lehet variálni, és az ő fegyvereikre is lehet mérget rakni.

    [ Szerkesztve ]

    May the Force be with you!

  • HaaS

    addikt

    válasz Vistaboy #56 üzenetére

    Könyörgöm, írj egy tesztet a Two Worlds II-ről, kérlek:O. Minden benne van, ami kell... és szerintem a grafikája is sokkal jobb, mint a DAO2-é. Csak kéne egy olyan gép, mint a tied, amin be lehetne kapcsolni azt a sok izét, amihez én nem értek...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • keIdor

    titán

    Na most nekem nagyon tetszett a Kotor 1-2. Így érdemes nekiállnom majd egyszer az Originsnek is? Választ kérnék szépen nagyon gyorsan. Köszönöm. :D

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Zoli133

    őstag

    válasz keIdor #64 üzenetére

    Ha Kotorok tetszettek akkor sztem az origins is tetszeni fog, legalábis nekem mind2 be jött :)

    "It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz HaaS #63 üzenetére

    Hát ebben semmi egyedit nem találok már bocsi :DDD Nem kötekedés, csak szerintem :)

    Na úgy látom DA2-t sem veszek. Nagyon jó írás Vistaboy :R Egyetértek.

    [ Szerkesztve ]

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

  • Rossi

    addikt

    válasz keIdor #64 üzenetére

    Mindenképpen.

    "Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

  • Lenry

    félisten

    válasz Alexios #67 üzenetére

    én se játszottam vele, ellenben játszottam a demóval, láttam gameplay videókat és olvastam ezernyi ember véleményét, ami már bőven elég volt ahhoz, hogy tudjam, hogy nekem ez nem kell. gondolom a kolléga is így volt ezzel

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz Lenry #69 üzenetére

    Így van. A demo nekem csalódás volt. Kb ez egy diablo mai köntösben. Fel is tettem az Originst :)
    Ez a DX11 meg mókusvakítás. Ez a mostani tesszelláció egy vicc. Nem csak itt.

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

  • Lenry

    félisten

    válasz Plazmacucci #70 üzenetére

    ezzel azért vitáznék, a tesszelláció megfelelően használva igen csak látványos dolgokra képes (érdemes megnézni a Unigine Heaven benchmarkot), de pár dolgon még javítani kell benne, pl a legszembetűnőbb, és a cikkben is említett collision detection problémáján.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • HaaS

    addikt

    válasz Plazmacucci #66 üzenetére

    ...semmi gond:D! Mágia például... de ez nem az a topik.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz Lenry #71 üzenetére

    Igen a tesszelláció jó dolog, de nem emlékszem olyan játékra, ahol a brutális erőforrásigényéhez brutális látvány társult volna. Pl AvP-ben nem csak, hogy zabálja az erőforrást, ráadásul csak közelről lehet rendesen látni a karaktereken. Az meg már rég nem jó ha közel jöttek :DDD

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az a fura, hogy én nem emlékszem, hogy az AVP-ben is így "beletapostak" volna a tesszelációval kiemelt padlóburkolatba az emberek, vagy akár Xeno-k (pedig azoknak még súlyuk és karmuk is van :P).

    Mennyire lett volna nehéz megemelni minden térhatároló síkot durván annyival, mint amennyivel a tesszeláció után arrébb kerül majd (és ezt az eltolást használni DX11 módban ; elég lett volna a talajt/padlót, mert ott lehet észrevenni, ott viszont nagyon...)?

    Huhúúú, sőt... még fapadosabb, de még egyszerűbb, ha a karakterek talpát határoló síkot tolják el ("láthatatlan cipőtalp a cipőjük alatt" stílusban).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ez azért sem elhanyagolandó tény, mivel az első rész összes hivatalos DLC-je majdnem 6 GB-ot nyomott, így a feltelepített extra tartalom sok helyet foglalt el a rendszerpartíción is.

    Megfogod az C:-n lévő Addins mappádat, és áthúzod a játék telepítési mappájába. (Nálam legalább is működött, még directory junction-t sem csináltam. Az offereket nem próbáltam áthelyezni, de az úgy is max 60Mb.)
    Így ~23 GB a teljes angol nyelvű játék minden kis kacatjával együtt (+ <1Gb a C:-n).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Ex0dus

    csendes tag

    Az a baj ezzel a cikkel, hogy egyáltalán nem a játékról szól, hanem az író személyes elvárásait hasonlítja a kész termékhez és ez alapján hoz ítéletet. Megpróbál minden létező ponton negatívumot találni, még ott is ahol igazából változtatás nem történt.
    Jó példa erre pl a combat rendszer átalakítása, ami már eleve egy túlzás, hiszen csak annyit történt, hogy felvették a speedet, ezzel pőrgösebb lett. Taktika továbbra is szükséges, a class szinergia elengedhetetlen, sőt itt 1 szinttel ez tovább is ment a class kombókkal. (persze default nehézségen nem kell sokat várni, de afölött, hát nem egyszerű).
    Most akkor nézzük is meg mi az író véleménye: "Azonban mivel a játék jóval közelebb áll az akcióhoz, mint egy RPG-hez".

    Feltenném a kérdést, hogyha semmi olyan változtatás nem történt a harcrendszerben ami azt teljes egészében átalakította, akkor hogyan lehet az, hogy a DAO-ban még rpg-s a harc, itt meg már nem?
    Ez a baj a mai internetes sajtóval. Bárki megírhatja a maga gyűlölködő cikkét ész érvek nélkül, hiszen régóta tudjuk már, az embereket mindenről meg lehet győzni, és annak ellenkezőjéről is.

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Ex0dus #76 üzenetére

    Mint ahogyan a cikkben azt nem egyszer leírtam, ez valóban csak az én véleményem szerint összeállított értékelés. Ugyanakkor ha megnézed, legalább annyiszor említem azt is, hogy aki nem szerepjátékos szemmel nézi a dolgokat és nem az Origins folytatásának fogja fel a játékot, annak nagyon is jó.

    Sőt, az értékelés után külön is odaírtam, hogy azoknak meg egyenesen tökéletes, akik eddig csak akciójátékokkal játszottak, és meg szeretnék tanulni a szerepjátékok alapvető elemeit. :K Tehát egyáltalán nem fikázom a játékot, csak mivel én pont azt vártam tőle, hogy ott folytatja majd a történetet, ahol az Origins abbamaradt, valamint hogy az ott bevált dolgokat nem csonkítják ki a játékból, így csalódtam.

    De ez egyáltalán nem egy gyűlölködő cikk. Ha megfigyeled, az utolsó két oldal kivételével, ahol sajnos szót kell ejteni a negatívumokról is, igyekeztem pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, mindent részletesen leírtam. Tulajdonképpen a cikk 3/4 részében nem látsz negatív megjegyzést.

    Az pedig, hogy te ezzel nem értesz egyet, szíved joga, például én sem értek egyet pár egyéb játékról kiadott értékeléssel, de attól mégis megvettem és játszom velük, mert nekem tetszenek. De azért nem kell a cikkírókat sem egyből elítélni. Ha szerinted ez a játék überkirály, akkor írjál róla te is egy kis szösszenetet, tedd fel a blogodra, és majd figyeld meg, milyen kommentek érkeznek. ;)

    A harcrendszer meg bőven megváltozott. Annyi, hogy maradt a PAUSE funkció, az összes többit kivették. A taktikai nézet nélkül például egy rendes szerepjátékos normálisan nem is tud vele játszani, mert átláthatatlan a terep, és a területre ható varázslatokat sem lehet miatta pontosan elhelyezni.

    Vagy például azzal, hogy a Warrior nem használhat két kardot, vagy csak Hawke viselheti a megtalált páncélokat, vagy hogy semmi kihatással nincs a társaid hozzád való viszonyának a történetre és küldetésekre. Na, ezek mind olyan dolgok, amik benne voltak az Origins-ben, innen viszont hiányoznak, ezért ne mondja azt senki, hogy nem változott meg semmi.

    Persze aki az Origins-t is TPS nézetben, legalacsonyabb nehézségi szinten, kizárólag a főhősét irányítva játszotta végig, az persze hogy nem fedezi fel ezeket az eltéréseket. Viszont akik szeretik a taktikus harcokat, azok számára ezek olyan változtatások, melyek döntően befolyásolják a játékról alkotott véleményüket. :K

    Innentől már mindenkinek szól, nem csak neked:

    Egyébként meg miért van ennyire kiakadva mindenki? A 10/6 nálam a közepesnél jobb értékelésnek számít. Állítom, hogy vannak bőven olyanok, akik még ennyit sem adtak volna rá. Vagy szerintetek 6 és 7 pont között akkora differencia van, hogy egyikkel leírtam a játékot, a másikkal pedig már azt mondom, hogy jó? :U

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • sing1ep1ayer

    őstag

    Én eddig 5 órát játszottam vele és kábé ugyanaz a vélemény alakult ki bennem, mint a cikkíróban. (A cikket egyébként csak most, utólag olvastam.)

    Aki a DA folytatására vár, annak tényleg csalódás lesz. A grafika gyönyörű, de a játékmenet eszméletlen lineáris és a harc közben sem igen kellett eddig taktikáznom. Kicsit olyan érzésem van, mint ha egy vizuálisan felturbózott Diablóval játszanék. Point and click - szerintem ez a legjobb megközelítés az alkalmazott harcrendszerre.

    Valószínűleg azért végigviszem, de mindenképpen keserű szájízzel - sokkal többet vártam. A fura az, hogy a Mass Effectet is imádom, de ez a "keverék" valahogy mindkét játéknál rosszabb lett.

  • Kr/\toS

    senior tag

    Akinek esetleg CFben mennek a vga-k, fps problémái vannak kapcsolja ki a frapsot, mert leveszi az fps felét. A DA2-nél ofc.

    [ Szerkesztve ]

  • Mártógyurma

    tag

    válasz Ex0dus #76 üzenetére

    Milyen gyűlölködő cikk ? Tudod mi a gyülölködő? Az avatarod.
    "az embereket mindenről meg lehet győzni," - Gondolom itt magadból indultál ki. Én -személy szerint- gondolkodni is szoktam.
    " az író személyes elvárásait hasonlítja a kész termékhez " - Ha már annyira "hype"- olva van v.mi miért ne lehetnének elvárásai?
    Lehet, hogy 6 pont kissé kevés, de igenis -mint fogyasztó- az embert nem érinti kellemesen ha hülyének nézik. Ráadásul a Bio. pont azokra szart ezzel a résszel, akik az elsőt naggyá tették.

  • HaaS

    addikt

    válasz Vistaboy #77 üzenetére

    "Állítom, hogy vannak bőven olyanok, akik még ennyit sem adtak volna rá."

    Én is;]!

    Meg ne haragudjatok, de én nem tudom felfogni, miért kell reklámozni a lávákat... és _ragaszkodnak_hozzá_!!! Az én pénzemet erre ne költse senki emberfia, az hétszentség... erre megy el a fejlesztési idő? Ezzel foglalkozik sok-sok ember, hogy jó sok lehetőség legyen melegnek lenni egy szerepjátékban (vagy miben)? És én fizessek érte? Ez röhej.
    Csinálják más pénzéből.

    A több csillagos a jobb cucc. Aha. Az a baj, hogy ez a játékukkal nem jött be, hiába vették meg az értékeléseket.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • kovsol

    titán

    válasz HaaS #81 üzenetére

    több csillagos nem automatikusan jelenti, hogy jobb, csak azt mutatja az adott item magasabb szintű, de nem biztos, hogy olyan statot ad ami megfelelő a te spacializálódásodnak, pl egy elemental mage mire megy egy olyan bottal ami arra ad bónuszt, hogy többet healel, vagy +spirit damage, vagy ha kétkezes kardot hordok és egykezes a több csillagos ?

    May the Force be with you!

  • HaaS

    addikt

    válasz kovsol #82 üzenetére

    Értem én... a többcsillagos hétkezes kard a jobb hétkezes kard.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • waithEard

    őstag

    válasz Vistaboy #77 üzenetére

    A cikk jó, és hasznos.
    Főként azoknak, akiknek meg kell fontolni, melyik játékot veszik meg.
    Számomra a 6 pont , és az RPG "kiherélése" azt jelenti, hogy nem veszem meg. Talán majd, budget kategóriában, 2 év múlva....ha a Mass Effect 2 előtt olvastam volna egy ilyen cikkett, akkor sok bosszúságtól mentettem volna meg magamat.
    Úgy tűnik, bioware-ék fel akarták találni a spanyolviaszt, "megreformálva" az RPG-t, de ami ebből kisült, az szánalmas. Pont azok a dolgok tűntek el, amitől jó egy szerepjáték. Nagyon sajnálom, mert az origins után többet vártam...

    "The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

  • Kansas

    addikt

    válasz Vistaboy #77 üzenetére

    Legnagyobb tisztelettel, de nem értek egyet veled.
    Mégis mondd, a "taktikai nézet"-en kívül mit vettek ki a harcból?
    Nálad hangulati mínusz az, hogy az előző részből nem sok dolog köszön vissza? De utálhattad a Morrowind után az Oblivion-t(TES3 vs. TES4 ugyebár)...
    A karakterek öltöztetésével kepcsolatos fenntartásaiddal egyet kell értsek, meg azzal, hogy a varázsló ne közelharcoljon már(bár, valami Gandalf itt felrémlik...)

    Amiben viszont jelentősen eltér a látásmódunk az az, hogy mitől lesz valami RPG. Szerintem ugyanis a történettől és a választási lehetőségektől. Utóbbi téren ugyan lehetne szabadabb a DA2, de a sztori szvsz elviszi a hátán.
    Az RPG nem sakk, aki taktikázni akar, az játsszon valamelyik RTS-sel. Van mögöttem 15+ év PnP szerepjáték múlt, és ott is mindig azoktól másztam a falra, akik mást sem láttak a karakterükből, mint a statokat meg a képességeket, és taktikai játékot csináltak belőle ahelyett hogy szerepet játszottak volna.
    Szerintem ami számítógépen a legjobban megközelíti a (PnP) RPG élményt, az elsősorban a Morrowind, másodsorban az Oblivion.

    Épp tegnap este végeztem a játék végigtolásával, nálam úgy nagyjából 10/8 a játék, annak ellenére is, hogy tényleg úgy tűnik, mintha átlagolták volna a DAO-t a Demon Stone-nal(enyhén a DAO felé súlyozva). És aláírom, tényleg rövidke... viszont alig várom, hogy extra tartalomra költsem azt az 1600 BW pontot, amivel bónusz megdobtak... ;]

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • wednesday

    őstag

    Köszönöm a tesztet.
    Még jobban megerősödött bennem az a nézet, hogy ezzel a játékkal ne foglalkozzak. A 3. résztől se várok sokat. Kizárt, hogy visszatérjenek az első rész felépítéséhez, sőt...

    Amilyen kommenteket olvastam máshol, hogy így is kevés az akció meg sok a pofázás a Bioware tuti ezekre a véleményekre fog figyelni ezentúl is. :(((

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Kansas #85 üzenetére

    Nem baj, nem kötelező mindenkinek egyetértenie. :DDD

    "Mégis mondd, a "taktikai nézet"-en kívül mit vettek ki a harcból?"

    Már önmagában az is baj volt, hogy azt kivették, viszont részletesen felsoroltam már többször is, hogy miket hiányolok, így nem írom le n+1-edszer is.

    "Nálad hangulati mínusz az, hogy az előző részből nem sok dolog köszön vissza?"

    Mivel a Dragon Age II az Origins folytatása - miért van a kettes szám utána, ha nem -, akkor mégis miért ne várhatnám el, hogy ugyanazt a sztorit folytassuk benne, amit ott elkezdtünk? Vagy akkor miért lehet importálni a mentéseinket? Mert így kvázi értelmetlen. A Mass Effect 2 esetében sem a bónuszként kapott alapanyagok miatt kell használni az első rész mentéseit, hanem mert komoly befolyásai vannak a sztorira mindazoknak az eseményeknek, amelyek annak idején történtek. :K Így kellett volna itt is.

    "Amiben viszont jelentősen eltér a látásmódunk az az, hogy mitől lesz valami RPG. Szerintem ugyanis a történettől és a választási lehetőségektől. Utóbbi téren ugyan lehetne szabadabb a DA2, de a sztori szvsz elviszi a hátán."

    Szerintem is fontosak a választható lehetőségek és a történet is, de egy RPG játékot az ember nem csak egyszer szeret végigjátszani. Márpedig itt egy olyan lineáris történettel van dolgunk, amibe jóformán cseppnyi beleszólásunk sem lehet. Fix az eleje, fix a vége, fix a főhős, mindent előre lehet tudni. Előszörre persze, nagyon jó, de majd kíváncsi leszek, hogy harmadszorra nekifutva is ugyanezt mondod-e, és nem csak ellépteted a beszélgetéseket. ;)

    Az RTS más, azt én sem szeretem, mert túl sok mindenre kell figyelni. Viszont egy négyfős parti menedzselése, a képességeik és felszerelésük teljes fokú kihasználása, valamint hogy én válasszam meg, milyen fegyverekkel és harcmodorban kívánok küzdeni, szerintem ez elvárható lenne egy RPG-ben.

    "...mindig azoktól másztam a falra, akik mást sem láttak a karakterükből, mint a statokat meg a képességeket, és taktikai játékot csináltak belőle..."

    Mert azok igenis fontosak. Egy RPG-ben nagyon is lényeges, hogy miképpen fejleszted a karakteredet, és egy támadás sikeressége azon múlik, hogy miképpen fejlesztetted és állítottad össze a partit.

    Mindegy, részemről befejeztem a témát, aki nem ért velem egyet, az tegye azt. De azért ne úgy beszéljetek a cikkről, mintha szarral dobáltam volna tele a játékot, az a 6 pont nálam egy közepesnél jobb játék, ráadásul külön leírtam, hogy amennyiben nem DA2 lenne a címe, akkor simán 8 pontot kapott volna.

    "...viszont alig várom, hogy extra tartalomra költsem azt az 1600 BW pontot, amivel bónusz megdobtak..."

    Igen, ennek én is örülök, de én nem csak emiatt rendeltem meg a játékot. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • ddekany

    veterán

    válasz Kansas #85 üzenetére

    "Amiben viszont jelentősen eltér a látásmódunk az az, hogy mitől lesz valami RPG. Szerintem ugyanis a történettől és a választási lehetőségektől. [...] ott is mindig azoktól másztam a falra, akik mást sem láttak a karakterükből, mint a statokat meg a képességeket, és taktikai játékot csináltak belőle ahelyett hogy szerepet játszottak volna."

    Számítógépes RPG-ben nem is lehet érdemben szerepjátszani, technikai okokból. A történet/hangulat meg olyan, hogy ha az ember olyat akar akkor talán jobb ha keres egy megfelelő témájú regényt esetleg filmet, ahelyett hogy játékot keresne. Azokhoz képest a játékok vontatottak (25-50 óra alatt mondanak el egy történetet amit regényben vagy filmben töredék idő alatt megkapnál) és általában "rendezésben" is esetlenebbek. Igen, gépen van a történetre befolyásod, de elég behatárolt módon, szóval az is csak egy kis plusz. Szóval itt van két fajta élmény (szerepjátszás és történet/hangulat), amit szükségszerűen csak erős hígításban kaphatsz meg, lényegében technikai okokból. Így legalábbis nekem ezek mellé kellene még valami... sakkozás/tápolás pl. remekül megoldható számítógépen, nincs technikai akadálya (bár általában elcseszik, mert a célközönség és/vagy a készítők ostobák... és még így is addiktívak tudnak lenni). Ugyancsak megoldható valamiféle ügyességi játék. Vagy logikai játék. Ezek nélkül 0 kihívás/tennivaló, tehát dögunalom a számítógépes RPG, nekem legalábbis. 1-2 órára leköt a "világ" hangulata meg hogy kitaláljam az irányítást és alapszabályokat, aztán beüt a dögunalom és uninstall.

    [ Szerkesztve ]

  • Ex0dus

    csendes tag

    Miért ne lenne ez a game a DAO folytatása? Ugyanaz a világ, ugyanazok a problémák, a készítők 1 percig nem állították, sőt ha kicsit az ember figyelt, egyértelmű volt, hogy a warden története (egy időre) lezárult.
    Másik dolog, egyes emberek számára az rpg a végtelen costumizolást jelenti, de azt állítani, hogy a gameből minden rpg elementet kivettek és emiatt szar, az hatalmas túlzás. Az ME2-ből is kivették a katasztrófális inventoryt, mert nagyon jól belátták, hogy egy ilyen típusú gamehez nem illik ez. Ettől a game még rpg, csak egy más típus.

  • Nordic

    Közösségépítő

    Jó teszt! A játék már kevésbé jó. Nekem ugyanaz az érzés köszönt vissza a teszt olvasása közben/után, hogy egy Mass Effect 2 tesztet olvasok. Valahogy a Bioware-nál érdekesen gondolkodnak a folytatások tekintetében. Régen a Folytatások arról szóltak, hogy új történetet(vagy a régi folytatását) "mesél" el a játék, belerakva mindazt a pluszt, ami mondjuk az első részből hiányzott. Neadj isten a rajongók egyes kéréseit/ötleteit is beleviszik, hogy ettől is jobb legyen a játék. Ma már mi megy? Legyen minél egyszerűbb a folytatás(így a tök hülyéknek ,meg a szellemi analfabétáknak is tökéletes lesz), ha kell csinálnak egy teljesen különböző, az első részre semmiben sem hasonlító játékot, mivel a 2-es szám majd úgyis eladja. De nem nekem... :U
    Hasonló történt annak idején a Mass Effecttel is, csak ott nem nagyon tudtak a játékmenetbe belenyúlni, nem úgy mint itt.
    Abba bele sem megyek, hogy az értékelésekért mennyi pénzmagot csengettek, mert valahogy a játékosok véleménye, nem tükrözi azt a húde 90+ -t.

    Ex0dus: Igazad van, nem a DA: O folytatása, de akkor ne legyen a neve DA2. Legyen mondjuk DA: Champion of Kirkwall, vagy DA: Second Story, vagy, DA: for NOOBS. Mittudomén?

    "Az ME2-ből is kivették a katasztrófális inventoryt, mert nagyon jól belátták, hogy egy ilyen típusú gamehez nem illik ez." - Erre azt tudom mondani, hogy csak annak volt katasztrofális, aki a csontegyszerű játékokat szereti. Nekem nem volt bonyolultabb az inv., mint más hasonló akció-rpg játékban. Azt nem mondom, hogy nem lehetett volna jobb, node, hogy teljesen kivegyék, az finoman fogalmazva is ökörség...

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    addikt

    válasz Vistaboy #87 üzenetére

    Ok, akkor még egyszer visszaolvasok, hogy megtaláljam a harcra vonatkozó észrevételeidet... nekem eddig csak a taktikai nézet hiánya tűnt fel, mint számottevő különbség... ja igen, meg az innen-onnan előpattogó extra ellenfelek - ott a pont... de tényleg csak ennyi.

    Mint ahogy a "The Elder Scrolls"-os példámból is láthattad, pusztán attól, hogy eggyel nagyobb számot írnak egy játék neve után, a sztorinak nem feltétlenül kell akár csak kapcsolódnia sem. Vagy említhetném a Neverwinter Nights 1-2-t is, ott sem emlékszek arra, hogy a sztori kapcsolódna...
    Szerintem egy kicsit rabja vagy az eddigi BioWare játékok alapján kialakult előítéleteidnek.

    "amennyiben nem DA2 lenne a címe, akkor simán 8 pontot kapott volna"
    Tehát akkor az előítéleteken túl a játék önmagában vett értékelésében gyakorlatilag egyetértünk :)

    Most indultam neki másodjára, rugó után harcossal, meglátjuk, mennyi értelme van az újrajátszásnak...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Kansas #91 üzenetére

    Mint ahogy a "The Elder Scrolls"-os példámból is láthattad, pusztán attól, hogy eggyel nagyobb számot írnak egy játék neve után, a sztorinak nem feltétlenül kell akár csak kapcsolódnia sem

    Tény, viszont a szintnek meg kell maradnia, illetve jobb esetben felül kell múlnia az előzőt.
    A DAO Thedasa egy eléggé összefércelt fantasy világ, nem mondom, hogy duzzad az eredeti ötletektől, de a helyzet az, hogy egy-két ígéretes ötlet-csírát azért elvetettek. Ilyen mondjuk a teljes Tevinter birodalom, a qunarik Par Vollen-je kifejezetten érdekes lehet, de a Fekete Város is hasonlóan jópofa koncepció.

    Ezek utána az, hogy csinálnak egy különálló részt arról, hogy Sólyom úr hogyan lesz egy skót város legtáposabb tenyészbikája, az elmegy egy középszerű, nem biztos, hogy azonnali letöltést érdemlő DLC-nek (mivel nem a konrkét sztorit folytatja, vagy tesz hozzá a játéktérhez, csak "offshoot", vadhajtás), de nem egy különálló résznek.

    Hogy is mondjam: kb. olyan, mintha kiadnának egy új ME-részt, ami az eredeti főhős és a Reaperek helyett egy, a Tejút peremén lévő kolonizált putri bolygó életébe adna bepillantást.

    Teljesen egyetértek veled abban, hogy egy PRG-nek (főleg manapság) a sztoriban kell kiemelkedőnek lennie elsősorban. Ellenben az egész DA2 sztori-koncepció olyan, hogy i don't give a fuck - nem azért, mert egy RPG csak epikus lehet, hanem azért, mert ez az RPG ilyen volt. Hát ez a nagy baj. Ami az egészben a vicc, hogy a BioWare is elkezdte azt a trendet, hogy fényezi ezerrel a játékot hatalmas betűkkel kiemelve, ami szerintük jó, viszont ez egyben azt is jelenti, hogy ami nincs odaírva, arra ne is számíts.

    Ofkorsz ez mind szubjektív vélemény, nem általános igazság, de tekintve, hogy csak egy vagyok a sok közül, akik a több hónapos előrendelésüket mondták vissza a megjelenés előtt ~1 héttel, valszeg valamennyire releváns :)
    Pedig amúgy pont az a fajta ember vagyok, aki, ha jó a sztori és a hangulat, akkor magas ívben tesz a harcrendszerre, a grafikára, még a játék nem túl hosszú mivoltára is, vagy éppen a tárgykezelésre.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Kansas

    addikt

    válasz Morden24 #92 üzenetére

    Abban egyetértünk, hogy nem azt kaptuk, amit eredetileg vártunk.
    Másrészt viszont, nekem tetszik, amit kaptam, minden hibájával(főleg az újrahasznosított területek, meg a kinyithatatlan ajtók bökik a csőröm) együtt.

    "Tény, viszont a szintnek meg kell maradnia, illetve jobb esetben felül kell múlnia az előzőt."
    Az ugye nem meglepő sajnos, hogy a második részek elvétve ütik meg az első rész színvonalát("Hegylakó effekt"), főleg, ha az első rész jól sikerül. Eddig alig-alig láttam olyan sorozatot, ami nem így alakult volna, talán kivéve az eredetileg is több részesre tervezett könyvciklusokat, ahol az író nem várta meg az olvasói visszajelzést mielőtt a második részt megírta. Ez persze önmagában nem lenne mentség semmire...
    Ehhez képest a DA2 nem akkora gáz szvsz, hogy ennyire kellene savazni, egyesekben kicsit túlteng a "nem ilyen lovat akartam" életérzés, ami erősen gátolja a perspektívát.

    A skót város infót köszi, ez megmagyarázza, miért van annyi skót akcentusssal beszélő NPC a játékban... :D

    Én nem rendeltem elő hónapokkal előre, csak megvártam a demót, végigtoltam, majd miután úgy döntöttem, hogy nekem bejön, megvettem...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Kansas #93 üzenetére

    Az ugye nem meglepő sajnos, hogy a második részek elvétve ütik meg az első rész színvonalát

    Ez akkor igaz, ha vattaepizódokban gondolkodnak az írók. Ha van egy komplex, kigondolt koncepció (pl. a Mass Effect mögött látszik egy ilyesmi, még a csapongások ellenére is) - tehát az írók tudják, hogy a sztori honnan hova tart, mik az elemei, és ezekre mintegy "ráközelítve", rákoncentráva dolgozzák ki az egyes részeket -, akkor ezzel nincsen gond, ahogyan te is írod.
    Itt szerintem az a para, hogy amíg például a Mass Effect egy interaktív regénynek készült, a DA-val úgy gondolta a Bioshock, hogy ez lesz az ő Star Trekjük, amiről bármilyen bőrt le lehet húzni. Alapozzuk meg a franchiset egy lore-intenzív és sok elágazásra lehetőséget adó (Blight, Black City, Free Marches, Flemeth, sok birodalom stb.) résszel, aztán csinálhatunk belőle mindent, akció rpgt, mmo-t, FPS-t, sárkányszimulátort...

    egyesekben kicsit túlteng a "nem ilyen lovat akartam" életérzés

    Ebben tök igazad van.
    Viszont én úgy vagyok vele, hogy amíg szívesen fizetek 12K-t egy játékért, ami egy előző, kellően rejtélyes világnak és történetnek a közvetlen folytatása, sok játékidővel és az általam megszokott BW stílusban, addig azért a produktumért, ami kijött DA2 néven, már ez az összeg nem vállalható.
    Éppen ezért mondtam, hogy én nem utasítom el a DA2-őt, biztos vagyok benne, hogy a polcomra fog kerülni. Majd. Egyszer :K

    szerk.: A Hegylakó pont az a film, ami egy részesre lett tervezve, teljes és konkrét lezárással a végén, szóval az talán annyira nem jobb példa. Én inkább talán a Star Wars-t tudom felhozni - bár nem vagyok rajongó, sőt -, és ebben a kontextusban a DAO úgy viszonyul a DA2-höz, mint a Birodalom visszavág a Baljós árnyakhoz :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • rudi

    nagyúr

    No, a TDU2 után a második olyan játék is letérdelt, amivel foglalkozni akartam... maradt a Harmadik, az ME3, és tán az új Diabloból is lesz egyszer valami.

    [ Szerkesztve ]

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Kansas

    addikt

    válasz Morden24 #94 üzenetére

    Igen, a Hegylakó pont az a film, ahol elég sok eltelt a két rész közt, egy lezárt sztorin akartak újítani(ebből a szempontból tényleg nem jó példa, a DAO nem lezárt sztori, legalább is nem annyira), és kevéssé sikerült. Ezzel állítottam szembe a DAO-t és a DA2-t, ami szerintem nem akkora bukta, sőt! Az addig OK, hogy nem jobb, de messze nem annyival rosszabb, mint ahogy azt néhányan beállítják.

    A Star Wars hasonlatodban lehet valami, bár a DA2-vel ellentétben én az új-régi SW részeket nem tudom értékelhetőre pontozni...

    Épp most jutott eszembe egy jobb hasonlat, igaz, a játék-/filmiparon kívülről: Nightwish.
    Az új énekesnő piszkosul megosztotta a tábort, mert nagyon más, mint a régi, mint hangban, mint karakterben. Én mindkettőt nagyon szeretem, és úgy gondolom, egyik sem rosszabb a másiknál, csak nagyon más...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Rossi

    addikt

    válasz rudi #95 üzenetére

    TDU2-ben az a brutál, hogy olyan mintha az első részből mindent elfelejtettek volna, és elölről akarták volna kezdeni az egészet...

    "Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

  • Janika!2

    aktív tag

    Először is grat a teszthez. :K Viszont a játék optimalizálásával nem vagyok megelégedve... :( Az én Q6600+GTX260+4GB-ramomat úgy befalja a játék hogy öröm nézni.Általában 1920x1080 ban játszom és minden játékhoz elég volt a gép ezen a felbontáson de itt akármit állítok nem növekszik az FPS...Lagol droppol stb...Remélem hamarosan jön hozzá valami patch... :U

    It's In Your Nature To Destroy Yourselves

  • Zoli133

    őstag

    válasz Janika!2 #98 üzenetére

    Ez fura valszeg Nvidia kari miatt van arról volt hír is mert nekem e8400+2GB ram+5850+win7 64 bit-el fullhdban dx11el miden maxon, stavil 40-50 fps-t produkál a játék

    "It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."

  • Janika!2

    aktív tag

    válasz Zoli133 #99 üzenetére

    Én sem értem mi lehet a baj mert a legfrissebb nVidia driver van fönt+Win7... :N Levettem 1650x1080-ra a felbontást AA-nélkül is csak kb 5fps-t tudott hozni pluszban a gép. :U

    It's In Your Nature To Destroy Yourselves

Új hozzászólás Aktív témák