Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    Kösz a tesztet, Vistaboy.
    Az előrendelést bár lemondtam (beépült másba :D), eddig úgy voltam vele, hogy amint lesz fölös pénzem és rám jön a fantasy-görcs, akkor a DA2 meg lesz véve, amennyibe épp aktuálisan kerül.
    Végigolvasva a kis szösszenetedet, ez erősen módosult. Két olyan félelmem tisztázódott a játékkal kapcsolatban (kirkwalli sightseeing és a "Fereldentől távol", de nem ám úgy, hogy mondjuk kalandozások Tevinterben, vagy még inkább Par Vollen-ben), ami miatt ez csak akkor lesz megvéve, amikor a 15 fontos "cleanout" kategóriába kerül.

    A korábbi cikked, megspórolt nekem egy előrendelést, ez a mostani meg elűzte a maradék kétséget is. Köszike. Valószínűleg a BW nem lenne ilyen hálás :D

    P.S.: Egyébként ha spoiler, akkor persze priviben, de adj már választ rá: a történet a Black City kapcsán ad újabb, szignifikánsnak nevezhető tényeket? Mert ezt tartottam meg tartalék-indoknak magamnak...

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz kovsol #45 üzenetére

    Tehát Wörld ov Workreft. Akkor ez bizony kösz, de kösz nem kategória :D

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Kansas #91 üzenetére

    Mint ahogy a "The Elder Scrolls"-os példámból is láthattad, pusztán attól, hogy eggyel nagyobb számot írnak egy játék neve után, a sztorinak nem feltétlenül kell akár csak kapcsolódnia sem

    Tény, viszont a szintnek meg kell maradnia, illetve jobb esetben felül kell múlnia az előzőt.
    A DAO Thedasa egy eléggé összefércelt fantasy világ, nem mondom, hogy duzzad az eredeti ötletektől, de a helyzet az, hogy egy-két ígéretes ötlet-csírát azért elvetettek. Ilyen mondjuk a teljes Tevinter birodalom, a qunarik Par Vollen-je kifejezetten érdekes lehet, de a Fekete Város is hasonlóan jópofa koncepció.

    Ezek utána az, hogy csinálnak egy különálló részt arról, hogy Sólyom úr hogyan lesz egy skót város legtáposabb tenyészbikája, az elmegy egy középszerű, nem biztos, hogy azonnali letöltést érdemlő DLC-nek (mivel nem a konrkét sztorit folytatja, vagy tesz hozzá a játéktérhez, csak "offshoot", vadhajtás), de nem egy különálló résznek.

    Hogy is mondjam: kb. olyan, mintha kiadnának egy új ME-részt, ami az eredeti főhős és a Reaperek helyett egy, a Tejút peremén lévő kolonizált putri bolygó életébe adna bepillantást.

    Teljesen egyetértek veled abban, hogy egy PRG-nek (főleg manapság) a sztoriban kell kiemelkedőnek lennie elsősorban. Ellenben az egész DA2 sztori-koncepció olyan, hogy i don't give a fuck - nem azért, mert egy RPG csak epikus lehet, hanem azért, mert ez az RPG ilyen volt. Hát ez a nagy baj. Ami az egészben a vicc, hogy a BioWare is elkezdte azt a trendet, hogy fényezi ezerrel a játékot hatalmas betűkkel kiemelve, ami szerintük jó, viszont ez egyben azt is jelenti, hogy ami nincs odaírva, arra ne is számíts.

    Ofkorsz ez mind szubjektív vélemény, nem általános igazság, de tekintve, hogy csak egy vagyok a sok közül, akik a több hónapos előrendelésüket mondták vissza a megjelenés előtt ~1 héttel, valszeg valamennyire releváns :)
    Pedig amúgy pont az a fajta ember vagyok, aki, ha jó a sztori és a hangulat, akkor magas ívben tesz a harcrendszerre, a grafikára, még a játék nem túl hosszú mivoltára is, vagy éppen a tárgykezelésre.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Kansas #93 üzenetére

    Az ugye nem meglepő sajnos, hogy a második részek elvétve ütik meg az első rész színvonalát

    Ez akkor igaz, ha vattaepizódokban gondolkodnak az írók. Ha van egy komplex, kigondolt koncepció (pl. a Mass Effect mögött látszik egy ilyesmi, még a csapongások ellenére is) - tehát az írók tudják, hogy a sztori honnan hova tart, mik az elemei, és ezekre mintegy "ráközelítve", rákoncentráva dolgozzák ki az egyes részeket -, akkor ezzel nincsen gond, ahogyan te is írod.
    Itt szerintem az a para, hogy amíg például a Mass Effect egy interaktív regénynek készült, a DA-val úgy gondolta a Bioshock, hogy ez lesz az ő Star Trekjük, amiről bármilyen bőrt le lehet húzni. Alapozzuk meg a franchiset egy lore-intenzív és sok elágazásra lehetőséget adó (Blight, Black City, Free Marches, Flemeth, sok birodalom stb.) résszel, aztán csinálhatunk belőle mindent, akció rpgt, mmo-t, FPS-t, sárkányszimulátort...

    egyesekben kicsit túlteng a "nem ilyen lovat akartam" életérzés

    Ebben tök igazad van.
    Viszont én úgy vagyok vele, hogy amíg szívesen fizetek 12K-t egy játékért, ami egy előző, kellően rejtélyes világnak és történetnek a közvetlen folytatása, sok játékidővel és az általam megszokott BW stílusban, addig azért a produktumért, ami kijött DA2 néven, már ez az összeg nem vállalható.
    Éppen ezért mondtam, hogy én nem utasítom el a DA2-őt, biztos vagyok benne, hogy a polcomra fog kerülni. Majd. Egyszer :K

    szerk.: A Hegylakó pont az a film, ami egy részesre lett tervezve, teljes és konkrét lezárással a végén, szóval az talán annyira nem jobb példa. Én inkább talán a Star Wars-t tudom felhozni - bár nem vagyok rajongó, sőt -, és ebben a kontextusban a DAO úgy viszonyul a DA2-höz, mint a Birodalom visszavág a Baljós árnyakhoz :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák