Tíz dolog, amit tudnunk kell a Dragon Age II-ről

Egy hét sincs hátra a Dragon Age II megjelenéséig, ezért a rajongók már nagyon izgulnak, hogy vajon képes lesz-e a program megismételni az első rész sikereit? Az akciójátékok szerelmesei örülnek a változtatásoknak, hiszen a játék pörgősebb és látványosabb lett, mint az Origins volt. Viszont az RPG hívők fogták a fejüket a demó kipróbálása után, mondván hogy így egy szimpla akciójátékot kaptak, aminek az Origins-hez semmi köze nincs.

A GameInformer munkatársának már lehetősége volt végigjátszania a sajtópéldányt, így első kézből nyújtja át a tapasztalatait vele kapcsolatban. Tíz pontban foglalta össze a változásokat az Origins és a Dragon Age II között, melyekkel vásárlás előtt - szerinte - mindenképpen tisztában kell lennünk (Fontos megemlíteni, hogy ezek az ő benyomásai, nem a Gamepod vagy az én véleményemet tükrözik!). Lássuk:

1. A harcok olyanok, mint egy akció-RPG játékban.

A játék során végig érezni lehet, hogy a harcokat sokkal inkább az Origins konzolverziójából fejlesztették, mint a PC változatból. A küzdelmek során nem lesz lehetőségünk izometrikus nézőpontra váltani, végig TPS nézetben látjuk az eseményeket. Valamint a taktikus küzdelmek helyett inkább a gyors és látványos akción van a hangsúly. Ez egy jelentős változás az Origins-szel szemben, persze attól még, hogy valami eltérő, nem biztos, hogy rosszabb is lett.

2. A kasztok specializáltabbak lettek.

Bár az Origins-ben a harcosok és a szerencsevadászok eltérő taktikával harcoltak, azonban mindkét kaszt nagyjából egyforma képességekkel rendelkezett. Például mindketten tudtak egyszerre két fegyverrel küzdeni, valamint az íjazás mesterségét is könnyen elsajátíthatták. A Dragon Age II-ben ez nem így lesz, a harcosok ezúttal jobban a tankolásra és közelharci sebzésre összpontosítanak, ezért többé nem használhatják ezeket a képességeket. A szerencsevadászok a pontosságra és támogatásra lesznek kihegyezve, ezért egyedül ők használhatnak íjat és két tőrt, amikkel  hatékonyabban harcolhatnak. A mágusok pedig - bár továbbra is képesek pusztító mágiával távolról lecsapni az ellenfeleikre - ezúttal a közvetlen harcokban sem lesznek annyira védtelenek, mint az Origins-ben voltak.

3. Jobb lett a tárgyak menedzselése.

Az Origins-szel ellentétben a Dragon Age II-ben minden társunk saját, egyedi páncélzattal fog rendelkezni, amit az egész játék során végig viselnek. Ez azt jelenti, hogy nem tudjuk többé rájuk aggatni a kalandjaink során talált sisakokat, lábbeliket és kesztyűket. Első hallásra ez kiábrándítónak tűnik, viszont így sokkal kevesebb időt kell töltenünk a zsákunkban turkálva, hogy megfelelőképpen válogassuk és osszuk szét egymás között a megszerzett felszerelést.

Többé nem kell az aktív és inaktív csapattagokat sem végigvizsgálni, hogy az újonnan megszerzett felszerelés illik-e rájuk. Amennyiben egy olyan páncélt találunk, ami nem megfelelő Hawke számára, úgy szimplán el tudjuk azt adni. A társainkat pedig továbbra is ugyanúgy elláthatjuk gyűrűkkel, amulettekkel és különféle övekkel, mint eddig, így nem veszik el teljesen ez a lehetőség. Viszont így nagyobb rendet tarthatunk hátizsákunkban, különösen mert nem kell egyfolytában magunkkal cipelni a különféle alapanyagokat sem, ugyanis már a játék elején rendelkezünk egy ládával, amibe belepakolhatjuk ezeket a dolgokat.

4. Nincsenek többé képességek.

Amikor szintet lépünk a Dragon Age II-ben, csak tulajdonság- (Ability) és adottságpontokat (Talent) kapunk, képességpontokat nem, ugyanis az Origins-ben megismert képességek nem lesznek jelen a második részben. Természetesen a karaktered továbbra is képes olyan cselekedetek végrehajtására, melyek képességeknek is felfoghatóak (Például zárnyitás és tárgykészítés), de ezek a játék többi részébe lesznek integrálva. Például a Rogue zárnyitási képessége automatikusan megnövekszik, amikor felfejlesztjük a ravaszság (Cunning) tulajdonságot. Minden 10. pont után egyel nő a kinyitható zárak mértéke (Egyszerű zárakhoz elég lesz a 10 is, hagyományosakhoz már 20 kell, és így tovább).

5. Kirkwall lesz a játék fő helyszíne.

Az Origins-szel ellentétben ezúttal nem fogjuk beutazni a fél kontinenst a kalandozásaink során. A Dragon Age II Hawke történetéről fog szólni, hogy miképpen vált belőle hős Kirkwall városában, ebből következően a történet túlnyomó többsége itt is fog játszódni. Néhányszor kiruccanunk majd a város környékére is, azonban ne lepődjön meg senki, ha a kontinens különböző helyszíneinek végiglátogatása helyett csupán Kirkwall eltérő szegleteit fedezhetjük fel a játék végigjátszása során.

6. Nem a megszokott BioWare történetmesélés.

A BioWare játékok általában egy előre kiszámítható történetmesélésen alapulnak. A játékosok egy bevezető epizódon mennek keresztül, majd egy, négy nagyobb területből álló világ nyílik meg előttük, melyeknek saját küldetéseik és történeteik vannak. Amint a játékos végzett ezekkel a területekkel, megnyílik előtte az út a végkifejlet felé. Anélkül, hogy bármi konkrétumot elárulnánk a Dragon Age II-vel kapcsolatban, csak annyit jegyeznék meg, hogy az új, narratív formájú történetmesélés egyáltalán nem követi ezt a felépítést.

7. A szövetségesekkel való kapcsolatot továbbfejlesztették.

Amikor az Origins-ben olyasmit tettél, ami nem volt társaid ínyére, akkor ők nem kedveltek meg túlzottan. Ez önmagában még nem volt egy nagy ügy, viszont sok hozzájuk kapcsolódó küldetés egyáltalán nem vált addig elérhetővé, amíg elég magasra nem tornáztad náluk az elfogadottsági szintedet (A különféle ajándékok ezt nagyban segítették).

A Dragon Age II-ben ez is másképp lesz, ezentúl akkor is megcsinálhatjuk ezeket a küldetéseket, ha a társunk utál minket, mivel a szövetségeseink hozzánk való viszonyának ezentúl nem lesz kihatása a tartalomra. Ehelyett különféle passzív bónuszokat kapunk tőlük, ha sikerül a bizalmukba férkőznünk. Ugyanakkor ha az illető utál minket, ez a bónusz negatív irányban jelentkezik. Tehát így gonoszként és jófiúként egyaránt megkaphatjuk majd a jutalmunkat, és mellette még megcsinálhatjuk valamennyi társunkhoz kapcsolódó küldetést is. Ha pedig semlegesek maradunk, abból nem fog semmiféle előnyünk sem származni.

8. A párbeszédek jobban folynak.

Az új párbeszédrendszer nagyon hasonlít a Mass Effect 2 című játékban látottakhoz. Ez azt jelenti, hogy többé nem kell válaszok sokaságát végigolvasni, mielőtt kiválasztunk egyet. Ehelyett egy kördiagram segítségével választhatunk rövid, pár szavas válaszok között, melyek összefoglalják nekünk, hogy Hawke nagyjából mit fog ezután mondani.

Ezekhez a válaszokhoz egy ikont is társítottak, így azokról mindig le lehet olvasni, hogy a reakciónk jó, rossz vagy semleges beállítottságú karakterek számára a legmegfelelőbb. A párbeszédek ilyetén megközelítésének egyik előnye az, hogy a beszélgetések nem rövid afféroknak felelnek meg, amik elkezdődnek, majd véget is érnek. A társalgás simábban, természetesebben folyik, és Hawke-ról is kiderül, hogy egy sokkal jobban definiálható karakter, mint egy titokzatos, néma hős.

9. Nagyon távol vagyunk Fereldentől.

A játék helyszínéül szolgáló Free Marches világára kihatással lesznek az előző játék során történt nagyobb események, azonban azt ne várjuk, hogy minden egyes, Origins-ben hozott döntésünknek komoly következményei lesznek a Dragon Age II-ben. Hallunk majd utalásokat a párbeszédek során, valamint előfordulhat, hogy szimplán a piacon sétálgatva, a tömegben ismerős arcokat is láthatunk, de alapvetően a Dragon Age nem Mass Effect (Erről majdnem írtam ide valamit. :-) ).

Tehát nem fognak minket bombázni az előző részben hozott döntéseinkre emlékeztető kérdésekkel. Hawke története elkülönül a Grey Wardenek-től, habár kétségtelenül ugyanabban a világban játszódik. Mindazonáltal figyeljünk oda, mert az Origins és Awakening néhány kisebb történeti pontja eltérhet, így még ha importáljuk is az első rész végéről származó mentésünket, az eddigi játékokban történt események nem szükségszerűen lesznek kőbe vésve.

10. Rövidebb, de nem rövid.

A Dragon Age II, összes mellékküldetésével együtt megközelítőleg 40 óra alatt végigjátszható. És habár az Origins teljesítéséhez szükséges 70 óránál ez lényegesen kevesebb, még mindig tekintélyes játékidő, amin ráadásul nem érezzük, hogy szándékosan nyújtanák a cselekményt.

A Dragon Age II című játék normál változata jövő héten hétfőtől lesz megvásárolható, míg a BioWare Signature Edition két nappal később, szerdán érkezik meg hozzánk.

Azóta történt

Előzmények