Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Lenry #35 üzenetére

    Összesen egy olyan fordulat volt benne, aminél elismerően csettintettem a nyelvemmel, hogy: "Aha! a kis huncut! :DDD " Nem lövöm le a poént, de önmagában ezen kívül más komolyabb fordulat, vagy katarzis nem volt benne, amit kötni lehetne az első részhez, így komoly befolyással bírna a jövőt illetően.

    (#30) Alpi: Tudom, hogy volt lehetőség, Zevrannal is kikezdhettél, még ha férfi karaktert indítottál is, de például Morrigant nem tudtad csajként behálózni, Stennél meg sehogyan nem volt esélyed romantikus kapcsolatra. Viszont ott komolyan meg is kellett érte dolgozni, hogy kialakuljon a kapcsolat, itt meg csak úgy jön.

    SPOILER!

    Ami inkább meglepett, az az volt, hogy minden társamra lehetett volna nyomulnom, válogatás nélkül, sőt, Anderst úgy kellett levakarnom magamról. :) Mindenkivel megvolt a lehetőség románcra, viszont amikor meg komolyan elkezdtem ráfeküdni a témára, és Merrill-t el akartam csábítani, sehogyan sem sikerült. Persze utólag kiderült, hogy a történet miatt, amint átértem az Act 2-be, egyből megvehettem az ajándékokat, megcsináltam a küldijét, utána gyakorlatilag ő jött hozzám. :P

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz -volkovy- #26 üzenetére

    Elnézést, pont azért nem írtam le nyíltan, hogy "miután megkettyintettük a hegyesfülűt", mert mások meg ettől másztak volna falra. :DDD

    MOD: Rendben, elnézést, kijavítom kulturáltabbra.

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz kovsol #42 üzenetére

    SPOILER

    Az, hogy Merrill hozzám költözött, nem befolyásolta az enchant-ot, Bodahn és Sandal akkor is ott lakik, ha nem jársz senkivel.

    Viszont miután összejössz valakivel, és hozzád költözik, kap új felszerelést, valamint a házban lakók is "úrnőként" vagy "úrfiként" nevezik.

    Azt hiszem, korábban a DA2 topikban te írtad, hogy Aveline nem volt hajlandó elfogadni a pajzsot. Nálam megtette, igaz, emlékeztetnem kellett rá, hogy a férje korábban már meghalt, és most egy másik templáriussal jár (Mi hozzuk össze nekik a randit). :DDD Azért csak elfogadta, így most van egy frankó pajzsa, amit használni is tud.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz ddekany #41 üzenetére

    Akciójátéknak azért elfogadható szerintem a Dragon Age II, mert azt képes nyújtani, mint amit általában azok tudnak. Azaz látványos és pörgő harcokat, amiben minél több ellenfél mielőbbi likvidálása a fő célunk, valamint hatalmas fegyvereket, melyekkel ugyanolyan mozdulatokat hajthatunk végre, akárcsak Szauron a Gyűrűk Ura film legelején, és a hatás is ahhoz hasonló lesz, azaz szanaszét repülnek tőle az ellenfeleink.

    Sajnos mostanában a szép grafika mellett az ilyen jellegű játékokat szeretik legtöbben, amiben semmi nincs túlbonyolítva, hiszen ha kipróbálod, rájössz, hogy gyakorlatilag minden be van jelölve a térképeden, még csak keresned sem kell semmit, csak rányomsz a célállomásra, ahol világít a küldetés-nyíl, és már csak harcolnod kell, azt követően pedig három lépéssel távolabb már ott is a kijárat, és egy kattintással mehetsz is a következő helyszínre.

    Egy RPG-ben ezzel szemben az egyik legizgalmasabb dolog pont az volt, hogy volt egy hatalmas, bejárható terület, amit neked kellett felfedezni. Nem volt bejelölve a pontos hely, csak annyit tudtál, hogy melyik város, hegy, folyó, ilyesmi mellett található. És a harcokat sem úgy kellett megvívni, hogy előkaptál egy fél dekagramm tömegű, ember nagyságú pallost (Amit lazán viseltél a két dekagrammot nyomó, teljesen áthatolhatatlan vértezetedre akasztva), majd a régi kung-fu filmekhez hasonló akrobatikus mutatvánnyal beugrottál a tömegbe, ahol aztán a földre érkezésed egy mini-tornádót indított el, és egyszerre tíz ellenfelet öltél meg vele.

    Egy szerepjátékban minden a taktikáról szól. Fontos a parti összeállítása, fel kell készülnünk minden lehetőségre. Rá kellett jönnünk, hogy mivel vehetjük fel a harcot ellenfeleinkkel szemben (Például azt minden szerepjátékos tudja, hogy a trollokat csak tűzzel és méreggel tudjuk véglegesen elpusztítani, viszont hány játékban látod ezt manapság? Még a tűzelementálokat is megölik Fireball-al, pedig attól elméletileg gyógyulniuk kellene, nem belepusztulni.

    MOD: De sorolhatnám még órákig. A lényeg annyi, hogy egy akciójáték kaszabolásból áll, egy RPG pedig gondolkodásból és taktikus küzdelmekből. A Dragon Age II pedig nem tudja egyszerre mindkettőt nyújtani, ahogyan azt a BioWare akarta. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Ex0dus #76 üzenetére

    Mint ahogyan a cikkben azt nem egyszer leírtam, ez valóban csak az én véleményem szerint összeállított értékelés. Ugyanakkor ha megnézed, legalább annyiszor említem azt is, hogy aki nem szerepjátékos szemmel nézi a dolgokat és nem az Origins folytatásának fogja fel a játékot, annak nagyon is jó.

    Sőt, az értékelés után külön is odaírtam, hogy azoknak meg egyenesen tökéletes, akik eddig csak akciójátékokkal játszottak, és meg szeretnék tanulni a szerepjátékok alapvető elemeit. :K Tehát egyáltalán nem fikázom a játékot, csak mivel én pont azt vártam tőle, hogy ott folytatja majd a történetet, ahol az Origins abbamaradt, valamint hogy az ott bevált dolgokat nem csonkítják ki a játékból, így csalódtam.

    De ez egyáltalán nem egy gyűlölködő cikk. Ha megfigyeled, az utolsó két oldal kivételével, ahol sajnos szót kell ejteni a negatívumokról is, igyekeztem pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, mindent részletesen leírtam. Tulajdonképpen a cikk 3/4 részében nem látsz negatív megjegyzést.

    Az pedig, hogy te ezzel nem értesz egyet, szíved joga, például én sem értek egyet pár egyéb játékról kiadott értékeléssel, de attól mégis megvettem és játszom velük, mert nekem tetszenek. De azért nem kell a cikkírókat sem egyből elítélni. Ha szerinted ez a játék überkirály, akkor írjál róla te is egy kis szösszenetet, tedd fel a blogodra, és majd figyeld meg, milyen kommentek érkeznek. ;)

    A harcrendszer meg bőven megváltozott. Annyi, hogy maradt a PAUSE funkció, az összes többit kivették. A taktikai nézet nélkül például egy rendes szerepjátékos normálisan nem is tud vele játszani, mert átláthatatlan a terep, és a területre ható varázslatokat sem lehet miatta pontosan elhelyezni.

    Vagy például azzal, hogy a Warrior nem használhat két kardot, vagy csak Hawke viselheti a megtalált páncélokat, vagy hogy semmi kihatással nincs a társaid hozzád való viszonyának a történetre és küldetésekre. Na, ezek mind olyan dolgok, amik benne voltak az Origins-ben, innen viszont hiányoznak, ezért ne mondja azt senki, hogy nem változott meg semmi.

    Persze aki az Origins-t is TPS nézetben, legalacsonyabb nehézségi szinten, kizárólag a főhősét irányítva játszotta végig, az persze hogy nem fedezi fel ezeket az eltéréseket. Viszont akik szeretik a taktikus harcokat, azok számára ezek olyan változtatások, melyek döntően befolyásolják a játékról alkotott véleményüket. :K

    Innentől már mindenkinek szól, nem csak neked:

    Egyébként meg miért van ennyire kiakadva mindenki? A 10/6 nálam a közepesnél jobb értékelésnek számít. Állítom, hogy vannak bőven olyanok, akik még ennyit sem adtak volna rá. Vagy szerintetek 6 és 7 pont között akkora differencia van, hogy egyikkel leírtam a játékot, a másikkal pedig már azt mondom, hogy jó? :U

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Kansas #85 üzenetére

    Nem baj, nem kötelező mindenkinek egyetértenie. :DDD

    "Mégis mondd, a "taktikai nézet"-en kívül mit vettek ki a harcból?"

    Már önmagában az is baj volt, hogy azt kivették, viszont részletesen felsoroltam már többször is, hogy miket hiányolok, így nem írom le n+1-edszer is.

    "Nálad hangulati mínusz az, hogy az előző részből nem sok dolog köszön vissza?"

    Mivel a Dragon Age II az Origins folytatása - miért van a kettes szám utána, ha nem -, akkor mégis miért ne várhatnám el, hogy ugyanazt a sztorit folytassuk benne, amit ott elkezdtünk? Vagy akkor miért lehet importálni a mentéseinket? Mert így kvázi értelmetlen. A Mass Effect 2 esetében sem a bónuszként kapott alapanyagok miatt kell használni az első rész mentéseit, hanem mert komoly befolyásai vannak a sztorira mindazoknak az eseményeknek, amelyek annak idején történtek. :K Így kellett volna itt is.

    "Amiben viszont jelentősen eltér a látásmódunk az az, hogy mitől lesz valami RPG. Szerintem ugyanis a történettől és a választási lehetőségektől. Utóbbi téren ugyan lehetne szabadabb a DA2, de a sztori szvsz elviszi a hátán."

    Szerintem is fontosak a választható lehetőségek és a történet is, de egy RPG játékot az ember nem csak egyszer szeret végigjátszani. Márpedig itt egy olyan lineáris történettel van dolgunk, amibe jóformán cseppnyi beleszólásunk sem lehet. Fix az eleje, fix a vége, fix a főhős, mindent előre lehet tudni. Előszörre persze, nagyon jó, de majd kíváncsi leszek, hogy harmadszorra nekifutva is ugyanezt mondod-e, és nem csak ellépteted a beszélgetéseket. ;)

    Az RTS más, azt én sem szeretem, mert túl sok mindenre kell figyelni. Viszont egy négyfős parti menedzselése, a képességeik és felszerelésük teljes fokú kihasználása, valamint hogy én válasszam meg, milyen fegyverekkel és harcmodorban kívánok küzdeni, szerintem ez elvárható lenne egy RPG-ben.

    "...mindig azoktól másztam a falra, akik mást sem láttak a karakterükből, mint a statokat meg a képességeket, és taktikai játékot csináltak belőle..."

    Mert azok igenis fontosak. Egy RPG-ben nagyon is lényeges, hogy miképpen fejleszted a karakteredet, és egy támadás sikeressége azon múlik, hogy miképpen fejlesztetted és állítottad össze a partit.

    Mindegy, részemről befejeztem a témát, aki nem ért velem egyet, az tegye azt. De azért ne úgy beszéljetek a cikkről, mintha szarral dobáltam volna tele a játékot, az a 6 pont nálam egy közepesnél jobb játék, ráadásul külön leírtam, hogy amennyiben nem DA2 lenne a címe, akkor simán 8 pontot kapott volna.

    "...viszont alig várom, hogy extra tartalomra költsem azt az 1600 BW pontot, amivel bónusz megdobtak..."

    Igen, ennek én is örülök, de én nem csak emiatt rendeltem meg a játékot. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Dark Archon #118 üzenetére

    Hülyeség, igaz, de amikor egy játékhoz ennyi DLC-t adnak ki, akkor ne nekem kelljen már trükköznöm azért, hogy a saját könyvtárába telepítse a cuccokat. :)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz AtHoS #164 üzenetére

    "Mivel társaink páncélzatát nem áll módunkban lecserélni, így érdemes összegyűjteni ezeket a felszereléseket" - Ezek szerint, ha tudnánk cserélgetni, akkor nem lenne érdemes összegyűjteni?

    Lehet, hogy maradt benne itt-ott elírás, pedig hidd el, többször is átnéztem, de úgy látszik nem vagyok elég sasszemű, mert még most sem látom. Légy oly kedves, mondd már el, merre találom ezt a mondatot és kijavítom.

    Egyébként ez természetesen azt jelenti, hogy mivel a társaid nem viselhetnek páncélt, csak ami rajtuk van, ezért a megtalált darabokat sem használhatják majd, mivel Hawke-hoz vannak kötve. Viszont Hawke nem lehet egyszerre Warrior, Rogue és Mage, ezért csak az aktuális kasztjának megfelelő cuccokat hordhatja. Így a többit nem érdemes gyűjteni, csak eladni.

    Ez egyértelműen negatívum, hiszen ha tudná használni pl. Merrill a talált varázslógúnyát, máris sokkal jobb lenne a játék hangulata, hiszen így megfelelő felszerelésekkel tudnád őket fejleszteni.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz tkesy #212 üzenetére

    Hát, amennyiben sikerült is rávenned, hogy költözzön hozzád, akkor kijelenthetjük, hogy ez az egész rivalizálás rendszer pusztán csak azért van benne, hogy ott legyen, mert hogy így értelme nincs, abban biztos vagyok.

    Majd átírom, de őszintén megvallva engem már egyáltalán nem érdekel a játék. Inkább játszok a Mass Effect 2-vel és a BioShock 2-vel, amiket már tucatszor végigvittem, mint ezzel. Azt hiszem, ez mindent elmond arról, mennyire elb@szták az egyik legjobban várt játékomat. :(((

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák