Új hozzászólás Aktív témák
-
Healbacsi
őstag
Az 5-6 lehetoseg nem egyenlo azzal, hogy van 3 (jo, semleges, gonosz) es van par kerdesed (illetve van +1 buzulos mondat). Az 5-6 valaszlehetosegnel korabban volt akar 4 negativ (gonosz) jellegu is, de mas mas ellel, igy adott esetben mas volt a vegeredmeny.
Egyeduli pozitivumot tudok csak felhozni, hogy sokszor ra tudok kerdezni a tarsaimra, ha olyan helyzetben kellene donteni ahol a Hawk nem kompetens. -
ddekany
veterán
"Egyetlen egy baj van ezzel, ahogy az osszes rpg-vel is, a lopakodas.
Mivel minden rpg papiralapu volt valamikor, nem nagyon szamoltak a terbeli helyzetet a szereploknek"Főleg mivel ez a játék kifejezetten ehhez a számítógépes játékhoz kitalált rendszert használ (tehát pl. nem D&D-t), triviális lett volna megvalósítani, hogy a térbeli helyzetedet is nézi. Csak talán szartak bele, vagy úgy döntöttek az úgy túl nehéz, vagy nem tudom.
"Vegszonak annyit, hogy aki temeti az RPG-t az szerintem nagyon nem is erti, hogy mirol is szol az rpg ( nem a cuccokrol meg a skillekrol, meg a taktikazasrol, az csak korites )."
Ezt a játékos dönti el, hogy neki mi számít, ő mit élvez... Nekem pl. a pakolászás/taktikázás nagyon is számít, mivel a szerepjáték rész számítógépen technikai okokból csakis hülyéskedés lehet. Jó ha van, de számomra kizárt, hogy az elvigyen a hátán egy számítógépes játékot.
-
Misály
addikt
En anno jatszottam jopar persistent world-ben neverwinter nightsban, rendesen meselokkel. Az szerepjatek volt lehetett azonosulni a karaktereddel ( mas kerders, hogy a chaotic evil necromancer viselkedeset a jatekosok tobbsege szemelyeskedesnek veszi, itt dol el ki erti a szerepjatek lenyeget )
Mass Effectig az volt utoljara szerepjatek elmeny. A Neverwinter 2-t mar vegig se vittem annyira unalmasak voltak a sablonos parbeszedek amikre volt 4-6 valasz amikre volt 3 fajta reakcio amikbol jo 2 lehetett kihatassal az adott quest menetere, a karakterek viszonyulasa egymashoz meg sehol nem volt. ( en ott toltogettem vissza allasokat hatha tenyleg olyan szerteagazo ahogy kinez, hat nem )
Aki meg szeret szoszolni hulye vackokkal egy hatizsakban, az menjen es rakjon rendet a konyhajaban kb ugyanaz. A taktikazas meg a kameranezeten kivul semmit nem valtozott az elso resz ota.
-
HaaS
addikt
Nekem az elmúlt huszonöt év pécés szerepjátékaiban mindig lényeges volt a felszerelés, meg a rakosgatás. Nagyon bírom azokat, akik magabiztosan, ellentmondást nem tűrően állítják a baromságaikat (én is ilyen vagyok), de ez nem élőmesélős huncutkodás. Játékszoftver.
Az, hogy a felszerelésekkel, fegyverekkel úgy pakolod teli a karakteredet, ahogy neked tetszik, az pont azt segíti elő, (akár az elején az arc megformálása, a kaszt kiválasztása, mittudomén) hogy közelebb álljon hozzád a főhős, könnyebben tudj vele azonosulni, jobban bele tudd élni magad a történetébe. (A Witcherrel például egyszerűen nem tudok játszani, pedig már nekiugrottam többször.)
Ha szerinted a Mass Effect az utolsó "szerepjáték élmény", ám legyen. És ha szerinted az a szerepjátszás, hogy okosan addig édesgetsz magadhoz egy buzit, amíg meg nem tanítja az egyik társadat jól gyilkolni, aztán röhögve kinyírod, akkor szerintem vagy Te nem tudod, mi a szerepjátszás, vagy nagyon eltér az életfelfogásunk. Esetleg félreértettelek?"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Spectrum
aktív tag
A helyzet az, hogy itt van max 3 válaszlehetőség, amik között csak a hangnem a különbség, a végkimenetel pedig ugyanaz minden esetben. Kivéve persze amikor kötelező választani az igen/nem között, de valahogy mégsincs igazi következménye, mert a lineáris történet miatt ugyanaz történik meg kisebb eltéréssel.
-
Male
nagyúr
"Manapság ugyanis a mellékelt extrák kimerülnek digitálisan letölthető tartalmakban, ami alól ez a játék sem kivétel. Az Origins mellé még kaptunk stratégiai útmutatót is, teljesen magyar nyelven, plusz Ferelden térképét textilre nyomtatva, arról nem is beszélve, hogy a játék csomagolása három DVD-t tartalmazott."
Ez azért vicc... pont az extrákkal lehetne eladni a játékokat, mert ezeket ugye nem kapod a netről letöltött tört verzióhoz
-
Misály
addikt
válasz Spectrum #207 üzenetére
"Kivéve persze amikor kötelező választani az igen/nem között, de valahogy mégsincs igazi következménye, mert a lineáris történet miatt ugyanaz történik meg kisebb eltéréssel."
Valoszinu mas jatekokkal jatszunk akkor.
Haas, szerintem meg pont hogy finomodott a parbeszedrendszer, mivel az eddigi szoveges megoldasokban se volt tul sok lehetoseg ( sot kevesebb volt de jo hosszu valaszok voltak irogatva, egyik kedvenc peldam az nwn2 birosagi targyalasa, aminek igy is ugyis parbaj lesz a vege, hiaba agyalsz hogy mit valaszolj ).
A cuccpakolaszas meg szerintem felesleges idoelkuras, dehat masok vagyunk, annyira orultem hogy nem kellett mass effectben se loot-olni, itt meg pokokbol hullik a ketkezes kard. Lehet a Guild Wars miatt vagyok inventory ellenes, mert ott is pofonegyszeruen volt megoldva nem voltak uberallat cuccok max csak kinezetre, de egy boltban vett baltaval ugyanugy meg tudtal verni valakit, mint egy olyannal amiert ket hetig farmoltal, nem volt kulonbseg koztuk, csak a design-nak volt erteke.
-
HaaS
addikt
A párbeszédrendszerről nemigen nyilatkoztam még, de nekem jó a régi módi is. Tényleg, emlékszel azokra a lapozgatós könyvekre? Jó sokat végigolvastam, volt egy... talán A Tűzhegy varázslója... na ahhoz még térképet is kellett rajzolni, akkora labirintus volt benne. Később bejöttek a csaták is... már tényleg csak az inventory hiányzott! Vannak még ilyen könyvek ma is?
Én csak a cuccpakolászásról beszéltem. A GuildWarsban (imádom én is, a szkillhasználat brutális és nagyszerű szabályozása miatt) nálunk ugyanúgy ment a hajtás a cuccokért... sőt, nálam a sztori első végigjátszásra is totál másodlagos volt. Az tény, hogy a jó szkill szet sokat jelentett, de nagyon kellettek a jó bónuszos tárgyak is. A tárgyak elbontása összetevőkre az meg nagyon jó húzás, jól működik szerintem.
Persze a kétkezes kardokat szülő pók az extrém, azzal egyetértek... van ilyen is, olyan is."a sárkány is csak ember" - oxox
-
Misály
addikt
Szerintem aki fogekony volt az ilyenekre az kaland jatek kockazat konyvekkel kezdte a fantasy ismereteit En is a3-as rajzlapokat firkaltam tele terkepekkel.
GW-ben en ha modnhatom igy pro szinten toltuk a gvg-t egy idoben ( top 30-ban voltunk ket honapig, csakhogy eredmeny is legyen felmutatva ) Pve karikat csak azert fejlesztettunk hogy pvp-ben egyedi kinezetu legyen es megjegyezzek ( volt mar hogy a tiritarka - ertsd rohadt izlestelenul kinezo - mesmerunknek mar elore beszoltak hogy mar megint itt vagy te rohadek )
Es valoban a gw targyrendszere, kereskedelmi rendszere az eddigi legjobb es leghasznalhatobb, amit eddig lattam
-
tkesy
őstag
Bár Vistaboy azt írta az elemzésében, hogy jó viszonyba kell lenni azzal, akivel viszonyt akarunk létesíteni, ennek ellenére sikerült ágybabújnom egy olyan (ellenkező nemű) csapattagommal, aki egy kanál vízbe meg tudna fojtani..
Mondjuk az még nem tudom, hogy csak egyéjszakás kaland volt-e vagy sem…>>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<
-
Kansas
addikt
A játékhoz adott kézikönyvből:
"A rivalizálás nem szükségképp káros; Hawke ettől még lehet jó viszonyban az illetővel, de a kapcsolatukban gyakoriak lesznek a konfliktusok"
Nekem ez kicsit olyan párkapcsolat-szagú...Ez a kis idézet azt is jelenti, hogy ez a barátság-rivalizálás skála egy új dolog DA-ban, nem leképezhető az eddigi elfogadottsági skálára, inkább hajaz a ME féle Paragon-Renegát rendszerre, azaz a karaktered megítélésében van némi szerepe, meg a választható beszélgetés-opciókra van hatása, itt ugye új skilleket is elérhetővé tesz, de ennyi, nem több, nem akadályoz meg semmiben.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Vistaboy
veterán
Hát, amennyiben sikerült is rávenned, hogy költözzön hozzád, akkor kijelenthetjük, hogy ez az egész rivalizálás rendszer pusztán csak azért van benne, hogy ott legyen, mert hogy így értelme nincs, abban biztos vagyok.
Majd átírom, de őszintén megvallva engem már egyáltalán nem érdekel a játék. Inkább játszok a Mass Effect 2-vel és a BioShock 2-vel, amiket már tucatszor végigvittem, mint ezzel. Azt hiszem, ez mindent elmond arról, mennyire elb@szták az egyik legjobban várt játékomat.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Gergosz2
veterán
jó cikk de ez a geme nagyon nem jött be.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
-
Misály
addikt
Ez lehet mostanaban inkabb bringazok es kevesebb idot forditok jatekokra ( mar az elso resznel is elgondolkodtam hogy megerte-e 72 orat felaldozni a draga idombol, feleannyi meg ok )
[LEGTERELO]
Jut eszembe Bethany-vel ti mit csinaltatok deep road-on? Kivancsi leszek mi szerepe lesz meg a tortenetben.
-
_Scythe_
aktív tag
Igazából "féltem" 2 napig visszanézni a kommenteket, mert sejteni véltem, mit kapok ezért, de úgy tűnik, még vagyunk páran ezen a véleményen.
Utólag is elnézést a kissé durva stílusért, de akkor pont tényleg nagyon felmérgeltem magam ezen.
Ezzel együtt a játék jó (Az unalomig ismételt dungeon-ökkel és szobákkal, a CoD módjára respawn-oló ellennel együtt is, ami azért "kissé" irritáló) -
Én a DAO-val is csak azért kezdtem játszani, mert "Mass Effect fantasy kontosben".
Bár azon azért nyavíkoltam rendesen, mikor ME2 után nekiálltam az Awakeningnek, és megint "commander" volt a megszólításom. Kicsit már unalmas volt, és kevésbé tudtam újra beleélni magam a DAO-ba, mert a "commander" hallatán mindig Shepherd-nek éreztem magam, aki az űrhajó hídján áll a galaxistérkép előtt (pedig csak egy nagy tálban égett a tűz a nagyteremben).
A DA2-vel még nem játszottam, de egy ismerősöm tolja, és azt mondja nem volt még olyan problémája a "hangulattárcsával", mint nekem ME1-ben. (Véletlenül kinyírtam valakit, akit csak el akartam küldeni a kur@@@nnyába ; meg később néha 1-2 apróság rémlik, de nem emlékszem pontosan mi, mert jelentéktelen "nézeteltérés" volt az én hangulatom és a tárcsázás eredménye közt...)
Az inventory pedig olyan ugrálás a ló egyik oldaláról a másikra. ME1 picit volt sok, DAO nem annyira picit, az ME2 már picit kevés, a DA2-t még nem tudom, de amit hallottam, az alapján nem annyira picit kevés.
* A pajzsokon pl azt nem értem, hogy ha csökkenteni akarták a tárgyak számát, akkor miért nem csináltak inkább pajzs szetteket a sok kis bizbasz (kesztyű, csizma, vért, sisak) helyett. Máris kevesebb a tárgy és az öltöztetéssel töltött idő.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Misály
addikt
válasz janos666 #220 üzenetére
A legnagyobb poen hogy ( kedvenc ) cikkirom, aki egekig magasztalta a mass effectet 2-t, lehuzza ezt a jatekot, pedig teljes mertekbol annak elonyos tulajdonsagait vette at, mind tortenetben mind parbeszedben, tempoban ( sot a mass effect 2 tortenete ennel joval laposabb ), mindezt ugy hogy az origins tulajdonsagait ( megallithato csatak es taktikazas )es hangulatat megtartotta. A cross-class kombok meg nagyon jok, kezd hasonlitani tenyleg egy taktikai jatekra, lehet jatszani a buildekkel, foleg hogy resetelni lehet az attribokat es az ability-ket az egyik DLC-nek koszonhetoen. ( a'la Guild Wars ).
Az inventory igy jo ahogy van, herotom volt az originsban a csatlosok oltoztetesetol. Itt hala az egnek nem kell vele szarakodni. A fohosnel boven eleg.
-
félisten
-
Misály
addikt
válasz Plazmacucci #222 üzenetére
Meg jo hogy hianyzik belole valami: Itt nem egy Grey Warden vagy hanem egy senki, enyhen szolva mas a hangulat amikor talalkozol Warden-ekkel, mint az Originsben...
-
félisten
-
CriticalHit
őstag
A PC GURU szerint zseniális és az év RPG-je.
szerintem pedig:
- nem RPG, hanem akció zúzás, ezért nem is lehet az év RPG-je
- zsenialítás közelébe sem ér
Hol vannak a háttér zajok? Az utcák, városok nyüzsgése, a saját dolgukat tevő helyiek, a sivatagi szél zúgása, farkas üvőltés, kripta zajok, stb. szóval a hangulat.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
félisten
válasz CriticalHit #225 üzenetére
Ilyesmiket elvből nem kell olvasni, hogy wcguru meg krémsztár. Mikor 45 éves noobok írják a teszteket, semmi sem biztos Néha sírva röhögök rajtuk ha belebotlok.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Misály
addikt
válasz Plazmacucci #226 üzenetére
Valszeg a 45 eves noobok kicsit tobbet tudnak a jatekiparrol mint te vagy en.
-
Healbacsi
őstag
Peldaul szerinted az rendjen van, hogy Fenris mar 6. eve lakik ugyanabban a hazban (a korabbi gazdaja haza), es 6 ev alatt nem hozta rendbe, es hullak hevernek a foldon, minden poros, malik a vakolat?
Ertelek teged is mert neked tetszik a jatek igy veded, de vannak benne gondok eleg rendesen. -
félisten
Ahogy gondolod Ahol pl a Forgotten Sands-t leírják jó játéknak és ajnározzák, hogy mekkora jó folytatás, ott lényegtelen, hogy mennyit tud a játékiparról, ha nem tud értékelni egy játékot. Tisztára mint amit az 576 csinált annó a Tomb Raider hype-al...
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Brutális eb
addikt
válasz Plazmacucci #226 üzenetére
Egyetértek bár nem a kor számít hanem mennyit kaptak a kiadótól......
DA2 pedig egy közepes hack n slash nem méltó a Bioware nagyságához.
Gyalázat akárcsak az utolsó gothic.[ Szerkesztve ]
Panni net lemondva már távol tőlem. Voda vicc! Nordtelekom korlátozza a p2p forgalmat,!Ice dsl trükközik a sávszélességgel.T-kábelnet?Próba hónap után jön a szekventálás vigyázz velük.Digi most még rendben.
-
Misály
addikt
válasz Healbacsi #228 üzenetére
Nem vedem a jatekot, engem is zavar pl hogy a helyszinek atgondolatlanok. Jo elgondolas volt a "Kirkwall csatornai sokmindent megeltek az evek soran" de a hazaknal kevesbe elfogadhato, Fenris meg zakkant, nem ugy nez ki mint akit erdekelnek a kulsosegek ( ha megfigyeled, a szobajaban egy szem matrac van amin alszik ), deplane exrabszolga leven eleg kis igenyu lehet ( Tudnam miert balfasz az osszes harcos csatlos ezekben a jatekokban, Avelin se teljesen normalis, amikor probalja felszedni a beosztottjat fogtam a fejem )
Harcra visszaterve, ahogy haladok elore kezdek raebredni, hogy van abban logika hogy nem lehet kizoomolni: Nem adhatsz ki ugy parancsot a kijelolt karakternek, ha nem latja az ellent ( utban van egy oszlop, takarja a tobbi ellen ). Valahol realisabba teszi a dolgot, ugyanakkor rohadt idegesito ha szarul helyezkedsz. Ez nem feltetlen gond, megint a Guild Wars-t tudom felhozni peldakent ahol PvP-ben nagyon fontos volt a terbeli helyzeted es hasonlo nehezsegek voltak, szokatlan az Origins-hez kepest es hulyesegnek tunik, de mashol mukodott, es elvezheto is.
-
félisten
válasz Brutális eb #230 üzenetére
Azért annyira nem rossz mint az utolsó Gothic Csak buta lett szvsz minden tekintetben.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
CriticalHit
őstag
A BIOWARE/EA is érzi, hogy mellé lőttek. Kis magyarázkodás a játék fő tervezőjétől:
[link]
Titkon még mindig reménykedem, hogy jön az igazi folytatás, ezt a félrecsúszást meg el is felejthetjük.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
félisten
válasz CriticalHit #233 üzenetére
Ha jön is következő rész, az se most lesz. Addig mit csinálunk? Originst tolunk!
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Kansas
addikt
válasz CriticalHit #233 üzenetére
Nekem valahogy nem az jön le, hogy magyarázkodna, mert mellé lőttek... gyakorlatilag azt mondja, minden úgy van, ahogy szerették volna, természetesen néhány dolgot finomhangolni kell, balanszot állogatni picit.
Azon túl, hogy ez persze egy professzionális interjú(semmi meglepetés, kb. ezt lehetett várni - kiáll a játéka mellett, egy-két apró háttérinfót kiad, de semmi drámai), én teljességgel egyetértek, van néhány bosszantó hiba, amit javítani kell, attól eltekintve azonban a játék teljesen rendben van. A világot nem váltja meg, a trendekkel nem vizel szembe, ennyi. 8.5/10[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Misály
addikt
válasz CriticalHit #236 üzenetére
Hat ha tudnal rendesen angolul vagy nem lennel negativ iranyban elfogult akkor felfognad hogy ez nem magyarazkodas, pusztan a gamespot keszitett egy interjut mert latta hogy sok a hozongo f@sz aki keptelen haladni a korral. Egy ilyen interju jo olvasottsagot hoz.
Az interjualany ervelese profi, semmikepp sem magyarazkodas amit eload, pusztan a koncepciokat meseli el amikbol aztan a vegtermek lett. 2 het alatt ~1 millio peldany elfogyott, a bioware forumokon meg ugyis rinyalnak majd eleget es valtoztatnak a bosszanto reszeken ( milyen hiszti volt a mass effect 2 inventory hianya miatt, sok korlatolt azert nem allt neki ), de azert remelem a harcrendszer a kovetkezo reszben is ilyen marad, mert azt nagyon eltalaltak. ( sneak - backstab - walking bomb kombo ut rohadt jol nez ki ahogy felrobban 4 ellen a tank korul )
-
félisten
-
Kansas
addikt
válasz Plazmacucci #238 üzenetére
Amely két kategória között ugyebár erősen egyénfüggő a határvonal... nekem pl. ez még bőven RPG, és ha jobban belegondolsz, azt hiszem be kell látnod, hogy az RPG elemek közül a társak páncéljának legózását kivéve bizony semmit nem vettek el, a harc sem butult, csak felgyorsult - én pl. a DA2-ben sokkal többször tapostam a szóközre, mint a DAO-ban, és visszatérve a DAO-ba a frissen vásárolt Awakening kieg kedvéért, bizony rémesen lassúnak, unalmasnak találtam az ottani harcot.
Persze én egy RPG-hez nem sakkozni, meg babázni(öltöztetni) ülök le, hanem a sztoriért meg a hangulatért, és szvsz a DA2-ben mindkettő símán eléri a DAO szintjét.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Healbacsi
őstag
Igen izi fokozaton valszeg igy mukodik. Nyomd nightmaren, aztan majd lesel mit muvel a walking bomb A csatakban is csak az a nehez, hogy koros korul ugralnak be a mobok a palyara. Az utcan meg jol mutat, mert olyan mintha a tetokrol ugralnanak le, de a termekben elegge gaz, hogy a plafonon keresztul esnek le a semmibol. A boss harcok is kicsit kiegyensulyazatlanok. 2 igazan kemeny boss harc van az adott szintre, az egyik a deep roads vegen levo rock wraith, es a high dragon. A tobbi boss egy vicc, majdnem mind1 mivel es hogyan mesz neki.
A harcrendszer is igen problemas, mivel ahhoz, hogy a krakteredet le lokjek hatra minden utesre, strengthet kell novelni, vagy fortitude-t ado cuccokat kell viselni. Ez jelentosen a sebzes rovasara megy. A cunning tok jo, hogy ad defenset, de ezzel azt ertek el, hogy a vegjatekban a normal mobok ellen a rogue karimnak 86%-os defense-e volt, mig a tanknak direkt ilyen cuccokat viselve csak 42%. Ertem en miert a strengthre raktak a fortitude--ot, de nem warrior karinal massziv szopas. Igazabol megoldottam, mert vegigtoltam nightmare-en, de nem erzem ugy, hogy megerte kiadnom a penzt a jatekert.
A sok eladas az elorendelesek miatt volt.
Ha lesz 3. resz, akkor majd ki fog derulni a tenyleges kep, mert ha marad ilyen mint a 2, akkor azok fogjak csak megvenni, akiknek ez a stilus jon be.Kansas: Ha a tarsak questjeit es 1-2 mellek kuldetest is leszamolunk, akkor a fosztori, egy par oldalas novellat toltene be max. Ez nem story, ez egy turo. Az act1-ben meg tortenik vmi, az act2-ben igazabol a tarsak questjei teszik ki a tortenet nagy reszet, az act3 iszonyu rovid, tortenete igazabol nem sok.
Aki nem jatszott az elso resszel, es nem ismeri a vilagot annak ez eleg lehet, de igazabol a codexek bizonyos resze visszacseng az elso reszbol.
Mivel en mentesbol jatszottam, igy neha tok jo volt feltunni latni nehany ismerost. Leliana, Arastair, Zevran.[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz Healbacsi #240 üzenetére
És ha csak egy novella, akkor mi van? Ha azt mondom, a sztori érdekel, akkor nem csak a hossza a lényeg, sőt! A DAO pl. második-harmadik végigjátszásra rohadt vontatott bír lenni. Emlékeim szerint cél is volt, hogy lehetőség szerint kihagyják a DA2-ből az üresjáratokat.
Az, hogy valaki játszott-e az első résszel, szvsz kevéssé releváns, mert egyrészt a régi ismerősökkel való találkozás ugyan színesíti a történetet, de az nélküle is megáll a lábán, másrészt aki végigtolta az első részt, azt sokkal jobban bánthatja esetleg pl. Flemeth vagy a qunarik durva átszabása. Engem ezek pl sokkal érzékenyebben érintettek, mint a hosszúság vagy az inventory-kérdés, mondom ezt azzal együtt, hogy szerintem jobb lett volna, ha a qunarik már az első részben is ilyenek, mint itt.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Healbacsi
őstag
A modell valtozasok nekem se jonnek be. A darkspawnok is holmi csontvazak lettek, Igazabol korant sem felelmetesek. Az ogarok megmaradtak erdekes modon. Flemeth igen erdekesen festett.
A tortenetet azert fikazom, mert a vegatekban kiderul, hogy akarmelyik oldalt valasztod, mind a ketto vermagiat hasznal, igy igazabol az egesz konfliktus egy mubalhe, total ugyanaz mint egy demokratikus valasztas, ahol tok mind1 melyik partot valasztjak meg erdemi valtozas nem tortenik az adott orszag tekinteteben. Ez megint csak nem lenne baj, ha az elso reszben nem lett volna akkora szabadsag.
Ha a korabban linkelt cikknel megnezitek a commenteket, akkor nagy resze mind egyontetuen fikazo jellegu.
Lehet vedeni is a jatekot, de igazabol semmi kedvem ujra vegigvinni. es ezert erzem ugy, hogy nem erte meg az arat. Legalabb elmondhatom magamrol, hogy a dlc cuccok nelkul lenyomtam a game-t nightmare-n, mivel a DAO-nal is a taposabb cumok trivialissa tettek a harcot meg a legnehezebb fokozaton is. Igy maximalis kihivassal toltam, de igazabol nem jon az erzes, hogy de jo volt. -
Kansas
addikt
válasz Healbacsi #242 üzenetére
Az első részben akkora szabadság lett volna? Én nem vettem észre... sarkosan fogalmazva: a DAO egy NWN2 volt új köntösben, a DA2 meg ME2 fantasyban. Mind a négyet imádom.
Leginkább persze a Skyrim-ra várok, na ott lesz igazi szabadság, ha kicsit is hasonlít a TES előző két részére, persze...
Addig is ezt végigtolom másodszor is, zsivány után harcossal. Ha utána lesz még kedvem, lehet, hogy varázslóval is nekiállok.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
-
Kansas
addikt
válasz Plazmacucci #244 üzenetére
Ez azért érdekes, mert a NWN és utódai pont nem a hatalmas bejáható területeikről híresek... ha arra vágysz, én az Elder Scrolls sorozatot ajánlanám, különös tekintettel a harmadik részre, ott aztán van mit bejárni...igaz idővel csak nagyon keveseknek nem lesz vér unalmas a sok mászkálás.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
félisten
-
Crystalheart
senior tag
Új áradozás a DA2-ről... Ezúttal a PC Dome-on.
-
Kansas
addikt
válasz Crystalheart #252 üzenetére
Akkor kvittek vagyunk, mert én meg a DA2-ben nem találtam manga elemeket.
Ettől még persze sejtem, hogy a harcra gondolsz - igen, felpörgették, átmenve a "realisztikus" túloldalára. De azt te sem gondolod komolyan, hogy az eddigi "odakocogok szép kényelmesen, megütöm, kávézok egyet, megint megütöm" bármivel reálisabb lett volna? Az igaz, hogy most kb annyival gyorsabb a "realisztikusnál", mint amennyivel eddig lassabb volt, de őszintén szólva nem ugrik be egy játék sem, ahol pont eltalálták volna, mindig gyorsabb vagy lassabb mint kéne, a játék saját ritmusához igazodva.
Nekem az összes bajom a gyorsítással az, hogy most ha nekiállok kicsit DAO:A-t tolni, a harcot ott baromi unalmasnak látom.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Crystalheart
senior tag
Mikor az Awakeningben egy warriornak már egy rakat skillje van, energiaitalokkal, akkor elég valósághű sebességgel forgatja az egykezes kardot pajzzsal. A kétkezes kardnál is teljesen reális, hogy több másodpercig tartson egy lendítés. Próbáltál már 10 kilós karddal harcolni? Én igen, mi több, tanulmányoztam is. Persze tízszer jobb is lehetne, hiszen a fegyverek nem találkoznak egymással, nincs igazi hárítás, páncélt senki nem vág direkt kardéllel, és bizony a nehéz páncélzat is max. díszfelvonulásra lenne jó, stb. No de a DA2-ben komolyan átestek a ló túloldalára. Fél kézben akkora kardot szorongatnak, amekkorát irl két kézben sem lehetne, ugyanez van az értelmetlen csicsákkal is, amik valójából csak ellehetetlenítenék a fegyver használatát, és egy harcos az említett méretű fegyverrel fürgébben mozog, mint egy ninja fabottal, de olyanokat ugrik, mint egy ninja sem. Hát megeszem a zsebórámat, ha ezek nem a JRPG-k tipikus jellemzői.
Azt vártam, hogy legalább annyi elmozdulás lesz a realitás irányába a harc szintjén, mint az NWN és a DA között. Ehelyett csak bevettek egy 90 fokos fordulatot.
-
Misály
addikt
válasz Crystalheart #254 üzenetére
Mar nem azert aki ilyen hulyesegeken fenn tud akadni, azt miert nem zavarja hogy sarkanyok repkednek a jatekban? Ez egy jatek, egy MESE. Ugy is kene kezelni. Volt egy jatek a dye by the sword, az probalta valosan kezelni a kozepkori vivast, jo nehezkes is volt az iranyitasa. Nem kell realizmus akinek az kell huzzon el lovagi vivas tanfolyamra, ne a gep mogul okoskodjon hogy nem realis a jatek bagge.
Hozzatennem DAO-ban a sztori egy egyszeru kiralypuccs a nagy sotet idokben amikor jottek a sotet izek, amik csak ugy vannak es nagyon rosszkor puccsolnak. Es majd jon a jozsi aki tokveletlenul megoldja.
Mass effect - otodik elem szupergonosz ize helyett format c: robotokkal, elemek nelkul, egy terrorista kormanyugynokkel a multi ceo helyett
Mass effect 2 - piszkos 12, oceans eleven, sorolhatnank, itt egyedul az ujraelesztes volt egyedi, mert nem klonoztak vegre.
DA2: egy menekult felemelkedese nehany helyi krizis megoldasaval, ez egy uj epizod a DA univerzumban, egy uj karakter kidolgazasa.
Mindegyik sablonos sztori, nagyon is, de a koritessel ez feledtetheto, ezert jobb a mass effect 2 mint az 1, es ezert jobb a DA2 mint az 1 mert szorakoztat es nem rabolja feleslegesen az idomet.
-
Crystalheart
senior tag
Én azon akadok fönn, hogy ha a karakteremnek nagy szemei lennének, már teljesen JRPG-nek nézném a harc-gameplayt. És teljesen nyilvánvaló, hogy a keleti konzolkocka-hadakat akarják ezzel meghódítani. Egyébként meg nem, technikailag egyelőre nem is képesek realisztikusan kinéző (nem realisztikus!) valós idejű kardozást kreálni, ha így lenne, már rég megtették volna, mert sokkal jobban néz ki mindennél. De az ember azt gondolná, europid fejlesztők afelé közelítenek és nem FinalFantasy-t másolnak. Tudod, mi bennük a bosszantó? Elveszik a kard súlya, az erő és idő. Elveszik a monumentalitás, ami egy harcot jellemez, egy szimpla tetris szintjére degradálja, legyen az fantasy vagy reál. Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy mai ponyvában a mindig komor, mindig depis nyikhaj főhős (és a hasonló tulajdonságokkal bíró főgonosz is) mindenkivel egy mozdulattal végez; kontra egy normális regény/novella.
Én azon akadok fönn, mikor egy franchise-ban minden résszel egyre kevesebb hozzáadott művészi értéket találok. Mert bizony elvileg egy játék is művészeti termék, csak mivel nagyon fiatal iparág, ilyen szinten még sokan ott tartanak, mint anno a film kezdetleges stádiumában, a nevetséges és gagyi jelmezek és sztorik idejében. És a ME-ek után ennél egy kicsit többre vártam.
-
Misály
addikt
válasz Crystalheart #256 üzenetére
Az hogy milyen a te izlesed, es mit diktal a divat az ket kulon dolog, de nezd meg a guildwars nevezetu online fantasztikumot ott a ketkezes kalapaccsal kuzdo warrior ugy kuzd ahogyan elvarod.
Mellesleg, tudtommal az egy ujkeletu fassag hogy orakon keresztul vivjanak az emberek pancelokban, egy 1v1 egy kozepkori csataban altalaban megallt 3-4 mozdulatnal ha valaki hatekony tamadotechnikaval rendelkezik es gyors, egy mozdulattal kinyirhatott akarkit.
-
Crystalheart
senior tag
Ezt nem a divat diktálja, hanem a költségvetés. Egyszerűen nem állnak neki kifejleszteni egy jobbat, amíg megveszik a népek a könnyebben előállíthatót. Ha végre az egyik fejlesztőcsapat venné a fáradságot, a kiadó pedig adná az időt, egy realisztikus kinézetű harccal felszerelt játék nem menne ugyanis szembe a közízléssel, más kérdés, hogy még nem csináltak ilyet.
(Nos DAO-ban a nyoma éjfattyakat én is 1-2 mozdulattal öltem, igazán nem bántam volna, ha még igazán jól is néz ki, a néha előbukkanó kivégzéseken kívül is. A DA2-t elnézve pedig ez felszorzódott, egy mozdulattal többet is öl egyszerre. :S
Hogy melyik korban milyen hosszú volt egy 1v1 harc, sok mindentől függött. Két teljes páncélzatú, kard-pajzsos lovag elég sokáig tudta egymást úgy püfölni, hogy lényegében nem sebződtek; fokos és zúzófegyverek ellen már jó eséllyel rövidebb volt a harc.)