Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Látom mások már feszegették, de... talán Vistaboy jobban tud rá válaszolni: mi kell ehhez az "akció játékhoz"? Reflex? Térlátás és gyors helyzet felismerés? Kézkoordináció? Vagy mi? Mert ha semmi, akkor nem értem miért lenne ez elfogadható mint akció játék. Azaz, élvezetes ez mint "akció játék"? Összevetve azokkal a játékokkal, amik tényleg hivatalosan is azok? (A korábbi cikk kapcsán valami hasonlót már firtattam néhány nightmare-s youtube videó kapcsán: [link])
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Mártógyurma #44 üzenetére
(Mod: Ja, látom fentebb reagáltál... nembaj ez részben akkor is "aktuális" maradt.)
Olvastam... de nem véletlenül kérdeztek rá vissza Vistaboy-tól, hanem mert ő mondja, hogy ha mint akció játékot nézzük, akkor nincs gáz, és nem világos mire gondol. Mi számít egyáltalán "akció játéknak"? Nálam az, ha azon felül, hogy jellemzően a "gyors és látványos akción van a hangsúly", elvárja tőlem, hogy pl. elég gyorsan reagáljak, vagy pl. hogy rá tudjak időben mutatni egérrel egy mozgó valamire... akármi hasonlót. Én itt nem látom, hogy bármi ilyesmi lenne, és ha azért nem látom, mert nincs ilyesmi, akkor mint akció játék miért jó ez?
Ha meg nem az, de RPG-sem, akkor... aki élvezi (látom vannak olyanok), az mit élvezett benne? Csak simán beleélést/sztorit/látványt? Illetve vajon milyen korosztálynak tetszik ez? Elvégre 10-en évesen én is bármilyen szemfényvesztést élveztem, ha bele tudtam magamat élni (és nekem még C64-em volt, ami közel sem hatásos látványban és hangban). Nem bántásként mondom.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Amiben viszont jelentősen eltér a látásmódunk az az, hogy mitől lesz valami RPG. Szerintem ugyanis a történettől és a választási lehetőségektől. [...] ott is mindig azoktól másztam a falra, akik mást sem láttak a karakterükből, mint a statokat meg a képességeket, és taktikai játékot csináltak belőle ahelyett hogy szerepet játszottak volna."
Számítógépes RPG-ben nem is lehet érdemben szerepjátszani, technikai okokból. A történet/hangulat meg olyan, hogy ha az ember olyat akar akkor talán jobb ha keres egy megfelelő témájú regényt esetleg filmet, ahelyett hogy játékot keresne. Azokhoz képest a játékok vontatottak (25-50 óra alatt mondanak el egy történetet amit regényben vagy filmben töredék idő alatt megkapnál) és általában "rendezésben" is esetlenebbek. Igen, gépen van a történetre befolyásod, de elég behatárolt módon, szóval az is csak egy kis plusz. Szóval itt van két fajta élmény (szerepjátszás és történet/hangulat), amit szükségszerűen csak erős hígításban kaphatsz meg, lényegében technikai okokból. Így legalábbis nekem ezek mellé kellene még valami... sakkozás/tápolás pl. remekül megoldható számítógépen, nincs technikai akadálya (bár általában elcseszik, mert a célközönség és/vagy a készítők ostobák... és még így is addiktívak tudnak lenni). Ugyancsak megoldható valamiféle ügyességi játék. Vagy logikai játék. Ezek nélkül 0 kihívás/tennivaló, tehát dögunalom a számítógépes RPG, nekem legalábbis. 1-2 órára leköt a "világ" hangulata meg hogy kitaláljam az irányítást és alapszabályokat, aztán beüt a dögunalom és uninstall.
[ Szerkesztve ]
-
-
ddekany
veterán
válasz believil #115 üzenetére
Ami a grafika kapcsán ugyan nem lényeges, de mégis nagy talány számomra.... a nyitó képernyő (két egymással szembe néző alak) meg a belépés utáni töltő képernyő (két kétkezes facepalm-ot végrehajtó teljes alak -- találó). Egyszerűen nem tudtam hova tenni amit látok. Kb. mint ha egy junior grafikus feldobott volna gyorsan valamit egy ingyenes játékhoz. Lehet ez is történt... költséghatékony...
-
ddekany
veterán
És lehet házasságot is kötni az azonos neműekkel? Bár ha nem lehetne, gondolom már állna a bál "nyugaton"...
Amúgy én annyira kis genny vagyok, rajtam múlna, eleve ki lenne véletlenszerűen kalkulálva, hogy kinek leszel az esete... Azaz még az ellenkező nemükkel is 50%-ban alapból teljesen esélytelen lennél (nem jó a szagod és kész), és a maradék 50%-ban is el kéne trafálni, hogy milyen játék közbeni cselekedetek/válaszok fekszenek a másiknak. Persze ilyet manapság nem lehetne, mert hisztigörcsöt kap a játékos. Talán azért van ez az azonos neműekkel ami... ha már akarod, nem akarnak sikertelenség érzést okozni, mert nem veszed meg a következő részt.
-
ddekany
veterán
válasz Pusztitusz #157 üzenetére
Dragon Age 2 - The pride of Hawk?
-
ddekany
veterán
válasz Rexdemon #166 üzenetére
"R.I.P. rpg "
Pedig még épp hogy csak kezdett megszületni... szerintem. Amiben reménykedni lehet, hogy némely indi belevág még hardcore/niche dolgokba. Elvégre náluk az üzleti modell miatt fontos a közönség fanatizmusa, plusz a készítők sem mindig üzletileg racionálisak. (Nyilván ekkor kidolgozott látványvilágra nem lehet számítani, mert a sok helyszín és szereplő miatt az esélytelen egy garázs project keretében.)
-
ddekany
veterán
válasz Rexdemon #177 üzenetére
Ez így ebben a formában kizárt. Valószínűleg nem értetted a Diablo fanatikusokat (nem voltam az, de causal sem: sokat használtam számológépet meg öltem az űbereket), nem tudod, hogy nekik mi abban a játékban a lényeg. Mert nem simán az, hogy egy embert irányítok valós időben, és folyamatosan megy a hent... a Diablo causal szint fölött a tápolásról és gyűjtögetésről szól, meg az optimalizálásról. És persze a multizásról, PvP-ről. Az egész játékmenet csak erre van kihegyezve (a run-ok lehetősége pl.), meg a szabályok is. Sőt a nézet is (felülről, messziről => minden irányba egyformán belátod a helyzetet).
-
ddekany
veterán
válasz _Scythe_ #190 üzenetére
A filmeknek mindig is kötelező része volt a politikai propaganda. Ahogy a film és játékipar közelebb kerül, úgy látszik a propaganda is erősödik játékokban... Valószínűleg kénytelenek leszünk megszokni az állandóan ismétlődő klisés liberalista kioktatásokat a játékokban is. Ha belegondolsz, a rasszizmusos oktatás is megvolt már az Origin-sben is.
-
ddekany
veterán
válasz joysefke #193 üzenetére
Amúgy az a vicces ebben az állandó szellemi offenzívában, hogy legalábbis nálam kontra produktív. Pl. alapból engem, gyárilag toleráns emberként, nem nagyon érdekel ha valaki homokos (ha nem előttem csinálja). Viszont mióta állandóan ezzel zaklatnak mindenhol, már-már koncentrálnom kell, nehogy homofób legyek. Hasonlóan a rásszizmussal, holokauszttal... evidens dolgok lennének, de annyit basztatnak vele, már ökölbe szorul az agyam tőlük. Lehet persze csak így akarják kitermelni azokat az embercsoportokat, akikkel lehet riasztgatni... nem tudom.
-
ddekany
veterán
"Egyetlen egy baj van ezzel, ahogy az osszes rpg-vel is, a lopakodas.
Mivel minden rpg papiralapu volt valamikor, nem nagyon szamoltak a terbeli helyzetet a szereploknek"Főleg mivel ez a játék kifejezetten ehhez a számítógépes játékhoz kitalált rendszert használ (tehát pl. nem D&D-t), triviális lett volna megvalósítani, hogy a térbeli helyzetedet is nézi. Csak talán szartak bele, vagy úgy döntöttek az úgy túl nehéz, vagy nem tudom.
"Vegszonak annyit, hogy aki temeti az RPG-t az szerintem nagyon nem is erti, hogy mirol is szol az rpg ( nem a cuccokrol meg a skillekrol, meg a taktikazasrol, az csak korites )."
Ezt a játékos dönti el, hogy neki mi számít, ő mit élvez... Nekem pl. a pakolászás/taktikázás nagyon is számít, mivel a szerepjáték rész számítógépen technikai okokból csakis hülyéskedés lehet. Jó ha van, de számomra kizárt, hogy az elvigyen a hátán egy számítógépes játékot.